Του Τάσου Τέλογλου
Οι έλεγχοι, ωστόσο, κρίθηκαν αναγκαίοι, μετά τη διαβίβαση στον οικονομικό εισαγγελέα των δειγματοληψιών που είχαν διενεργηθεί στη Θεσσαλία με πρωτοβουλία του βουλευτή Μαγνησίας της Ν.Δ. κ. Γιώργου Σούρλα και σχετικά δημοσιεύματα της «Κ». Οι δειγματοληψίες, τις οποίες επικαλείται ο κ. Σούρλας, έδειξαν αλλοίωση του καυσίμου που δεν είναι πάντα καθαρό και γίνεται στο πρατήριο, στη μεταφορά ή στις αποθήκες της μονάδας. Η εξέλιξη αυτή συμπίπτει με μια αυξανόμενη ένταση, ιδιαίτερα στην περιοχή του λεκανοπεδίου, στον τομέα της διανομής καυσίμων, που εκφράζεται και με «χτυπήματα κάτω από τη ζώνη». Ετσι, την περασμένη Τρίτη άγνωστος επιτέθηκε με δυναμίτη σε πρατήριο της δυτικής Αθήνας, ο ιδιοκτήτης του οποίου φέρεται να είχε προβεί σε καταγγελία εναντίον γνωστού «παράγοντα» καυσίμων της περιοχής που κατέχει πέντε πρατήρια, τα οποία είναι ύποπτα για... ατασθαλίες σε βάρος των καταναλωτών.
Ειδικές αντλίες
Ορισμένοι παράγοντες της αγοράς στην Αττική ανεβάζουν το ποσοστό των πρατηρίων που λειτουργούν με ειδικές αντλίες, στις οποίες εχει ενσωματωθεί ο μηχανισμός κλοπής του καταναλωτή, σε πάνω από το 50% του συνόλου.«χρειάζεται πόλεμος εναντίον ενός πολύ μεγάλου αριθμού "επαγγελματιών" και φυσικά η κυβέρνηση δεν τολμάει», λέει στην «Κ» πρώην εκπρόσωπος των πρατηριούχων που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του.
«Οσο βαθαίνει η οικονομική κρίση τόσο εξαφανίζεται κάθε είδους πρόσχημα στον έτσι κι αλλιώς αδιαφανή κόσμο της διακίνησης καυσίμων, καθώς η πίτα μειώνεται και όλοι συγκρούονται με όλους για ένα όλο και πιο μικρό μερίδιο της αγοράς», λέει στην «Κ» στέλεχος της δίωξης οικονομικού εγκλήματος στη Βόρεια Ελλάδα.
Στη Βέροια αλλά και την Πάτρα υπάλληλοι των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών έχουν εντοπίσει «ιδιωτικά αυτοκίνητα» που γυρίζουν τα πρατήρια και προσφέρουν «σποτ φορτία» σε τιμές που κυμαίνονται στο 60% με 70% της τιμής του λίτρου.
Εικονικές εξαγωγές
Tαυτόχρονα, το υπουργείο Οικονομικών είναι αποφασισμένο να επιβάλει καταλογισμούς στις περιπτώσεις εικονικών εξαγωγών καυσίμων στη Βουλγαρία, που από το 2007 φαίνεται ότι έχουν γίνει κανόνας για ορισμένες φορολογικές αποθήκες στη Β. Ελλάδα. «Ακόμα και αν δεν είμαστε σε θέση να αποδείξουμε ότι όλα τα φορτία που ξεκίνησαν στα χαρτιά για τη Βουλγαρία διοχετεύθηκαν τελικά στην εσωτερική αγορά, γνωρίζουμε ότι τα 2/3 των επιχειρήσεων που υποτίθεται ότι τα παρέλαβαν δεν υπάρχουν σήμερα», είπε στην «Κ» αξιωματούχος του υπουργείου Οικονομικών.
Οι βουλγαρικές αρχές επιμένουν ότι οι φόροι πληρώθηκαν κανονικά, αλλά δεν είναι σε θέση να βρουν τις εταιρείες με βάση τα στοιχεία που έχουν στην διάθεσή τους οι υπηρεσίες του βουλγαρικού υπουργείου Οικονομικών. Αμέσως μετά το 2007 οι ελληνικές εξαγωγές πετρελαιειδών προς τη Βουλγαρία παρουσίασαν «έκρηξη», με τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών να αμφισβητούν περίπου 9.000 φορτία, μετά την κατάσχεση ενός βυτιοφόρου με βουλγαρικές πινακίδες τον Νοέμβριο του 2009 σε πρατήριο των Τρικάλων. Ο εντοπισμός του βυτιοφόρου δεν είχε γίνει από υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, αλλά από την αστυνομία.
Σύμφωνα με πληροφορίες του υπουργείου από τη Βόρεια Ελλάδα, στη διακίνηση των πετρελαιοειδών από τη Βουλγαρία ενεργό ρόλο παίζει και φυγόδικος δικηγόρος, μορφή του κυκλώματος λαθρεμπορίου καυσίμων ήδη από την προηγούμενη δεκαετία που έχει καταδικαστεί από δικαστήριο της Θεσσαλονίκης για λαθρεμπόριο τσιγάρων. Οι άνδρες των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών έχουν προχωρήσει σε καταλογισμούς σε δύο φορολογικές αποθήκες, αλλά στη συνέχεια στη μία τουλάχιστον περίπτωση (Καβάλα) έχουν αναγνωρίσει ότι δεν διέθεταν στοιχεία ικανά προκειμένου να προχωρήσουν στους καταλογισμούς αυτούς. Στη δεύτερη περίπτωση (Θεσσαλονίκη), η θιγόμενη εταιρεία έχει αμφισβητήσει το σύνολο σχεδόν των καταλογισμών επιδεικνύοντας εγγραφα καταβολής των δασμών. Σε μία τρίτη περίπτωση, στην Καβάλα, οι υπεύθυνοι μιας άλλης αποθήκης κατέβαλαν φόρους με μεγάλη καθυστέρηση στις βουλγαρικές υπηρεσίες.
Η Καθημερινή
Οι άνδρες του ΣΔΟΕ θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν ελέγχους και στα καύσιμα στρατιωτικών μονάδων ύστερα από σχετική συνεννόηση του ειδικού γραμματέα του ΣΔΟΕ κ. Ιωάννη Διώτη με τον υπουργό Αμύνης κ. Δ. Αβραμόπουλο.
Η είσοδος του ΣΔΟΕ στις Ενοπλες Δυνάμεις θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη, αν και αρχικά κάποιοι επιτελείς του υπουργείου Αμύνης είχαν εκφράσει επιφυλάξεις γι' αυτήν την πρόσβαση σε κλειστούς για πολίτες χώρους στρατιωτικών μονάδων.Οι έλεγχοι, ωστόσο, κρίθηκαν αναγκαίοι, μετά τη διαβίβαση στον οικονομικό εισαγγελέα των δειγματοληψιών που είχαν διενεργηθεί στη Θεσσαλία με πρωτοβουλία του βουλευτή Μαγνησίας της Ν.Δ. κ. Γιώργου Σούρλα και σχετικά δημοσιεύματα της «Κ». Οι δειγματοληψίες, τις οποίες επικαλείται ο κ. Σούρλας, έδειξαν αλλοίωση του καυσίμου που δεν είναι πάντα καθαρό και γίνεται στο πρατήριο, στη μεταφορά ή στις αποθήκες της μονάδας. Η εξέλιξη αυτή συμπίπτει με μια αυξανόμενη ένταση, ιδιαίτερα στην περιοχή του λεκανοπεδίου, στον τομέα της διανομής καυσίμων, που εκφράζεται και με «χτυπήματα κάτω από τη ζώνη». Ετσι, την περασμένη Τρίτη άγνωστος επιτέθηκε με δυναμίτη σε πρατήριο της δυτικής Αθήνας, ο ιδιοκτήτης του οποίου φέρεται να είχε προβεί σε καταγγελία εναντίον γνωστού «παράγοντα» καυσίμων της περιοχής που κατέχει πέντε πρατήρια, τα οποία είναι ύποπτα για... ατασθαλίες σε βάρος των καταναλωτών.
Ειδικές αντλίες
Ορισμένοι παράγοντες της αγοράς στην Αττική ανεβάζουν το ποσοστό των πρατηρίων που λειτουργούν με ειδικές αντλίες, στις οποίες εχει ενσωματωθεί ο μηχανισμός κλοπής του καταναλωτή, σε πάνω από το 50% του συνόλου.«χρειάζεται πόλεμος εναντίον ενός πολύ μεγάλου αριθμού "επαγγελματιών" και φυσικά η κυβέρνηση δεν τολμάει», λέει στην «Κ» πρώην εκπρόσωπος των πρατηριούχων που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του.
«Οσο βαθαίνει η οικονομική κρίση τόσο εξαφανίζεται κάθε είδους πρόσχημα στον έτσι κι αλλιώς αδιαφανή κόσμο της διακίνησης καυσίμων, καθώς η πίτα μειώνεται και όλοι συγκρούονται με όλους για ένα όλο και πιο μικρό μερίδιο της αγοράς», λέει στην «Κ» στέλεχος της δίωξης οικονομικού εγκλήματος στη Βόρεια Ελλάδα.
Στη Βέροια αλλά και την Πάτρα υπάλληλοι των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών έχουν εντοπίσει «ιδιωτικά αυτοκίνητα» που γυρίζουν τα πρατήρια και προσφέρουν «σποτ φορτία» σε τιμές που κυμαίνονται στο 60% με 70% της τιμής του λίτρου.
Εικονικές εξαγωγές
Tαυτόχρονα, το υπουργείο Οικονομικών είναι αποφασισμένο να επιβάλει καταλογισμούς στις περιπτώσεις εικονικών εξαγωγών καυσίμων στη Βουλγαρία, που από το 2007 φαίνεται ότι έχουν γίνει κανόνας για ορισμένες φορολογικές αποθήκες στη Β. Ελλάδα. «Ακόμα και αν δεν είμαστε σε θέση να αποδείξουμε ότι όλα τα φορτία που ξεκίνησαν στα χαρτιά για τη Βουλγαρία διοχετεύθηκαν τελικά στην εσωτερική αγορά, γνωρίζουμε ότι τα 2/3 των επιχειρήσεων που υποτίθεται ότι τα παρέλαβαν δεν υπάρχουν σήμερα», είπε στην «Κ» αξιωματούχος του υπουργείου Οικονομικών.
Οι βουλγαρικές αρχές επιμένουν ότι οι φόροι πληρώθηκαν κανονικά, αλλά δεν είναι σε θέση να βρουν τις εταιρείες με βάση τα στοιχεία που έχουν στην διάθεσή τους οι υπηρεσίες του βουλγαρικού υπουργείου Οικονομικών. Αμέσως μετά το 2007 οι ελληνικές εξαγωγές πετρελαιειδών προς τη Βουλγαρία παρουσίασαν «έκρηξη», με τις υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών να αμφισβητούν περίπου 9.000 φορτία, μετά την κατάσχεση ενός βυτιοφόρου με βουλγαρικές πινακίδες τον Νοέμβριο του 2009 σε πρατήριο των Τρικάλων. Ο εντοπισμός του βυτιοφόρου δεν είχε γίνει από υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, αλλά από την αστυνομία.
Σύμφωνα με πληροφορίες του υπουργείου από τη Βόρεια Ελλάδα, στη διακίνηση των πετρελαιοειδών από τη Βουλγαρία ενεργό ρόλο παίζει και φυγόδικος δικηγόρος, μορφή του κυκλώματος λαθρεμπορίου καυσίμων ήδη από την προηγούμενη δεκαετία που έχει καταδικαστεί από δικαστήριο της Θεσσαλονίκης για λαθρεμπόριο τσιγάρων. Οι άνδρες των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών έχουν προχωρήσει σε καταλογισμούς σε δύο φορολογικές αποθήκες, αλλά στη συνέχεια στη μία τουλάχιστον περίπτωση (Καβάλα) έχουν αναγνωρίσει ότι δεν διέθεταν στοιχεία ικανά προκειμένου να προχωρήσουν στους καταλογισμούς αυτούς. Στη δεύτερη περίπτωση (Θεσσαλονίκη), η θιγόμενη εταιρεία έχει αμφισβητήσει το σύνολο σχεδόν των καταλογισμών επιδεικνύοντας εγγραφα καταβολής των δασμών. Σε μία τρίτη περίπτωση, στην Καβάλα, οι υπεύθυνοι μιας άλλης αποθήκης κατέβαλαν φόρους με μεγάλη καθυστέρηση στις βουλγαρικές υπηρεσίες.
Η Καθημερινή