Απαγορεύεται, με απόφαση του Δ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας,
από την Ιη Ιανουαρίου του 2014, η κυκλοφορία των μεγάλων οχημάτων που
δεν φέρουν σύστημα ABS, δηλαδή αντιεμπλοκής των φρένων κατά την πέδηση.
Η απαγόρευση αφορά την κυκλοφορία, ταξινόμηση και μεταβίβαση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (λεωφορείων, φορτηγών και ρυμουλκούμενων οχημάτων) που έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2003 από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων αυτών είναι υποχρεωμένοι έως τότε να τοποθετήσουν το σύστημα ABS γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να τα ακινητοποιήσουν, ενώ δεν θα μπορούν ούτε να τα μεταβιβάσουν.
Για λόγους γενικού συμφέροντος, οι Σύμβουλοι Επικρατείας απέρριψαν την προσφυγή της Πανελλαδικής Ένωσης Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, καθώς και εισαγωγέων και εμπόρων μεταχειρισμένων οχημάτων, που ζητούσαν να ακυρωθεί η σχετική απόφαση του υπουργείου Μεταφορών.
Όπως αναφέρεται στην απόφαση, η εφαρμογή του μέτρου αυτού αποβλέπει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, η οποία συνιστά λόγο «γενικού συμφέροντος, δυνάμενο να δικαιολογήσει περιορισμούς στην ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων».
Η απαγόρευση αφορά την κυκλοφορία, ταξινόμηση και μεταβίβαση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (λεωφορείων, φορτηγών και ρυμουλκούμενων οχημάτων) που έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2003 από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων αυτών είναι υποχρεωμένοι έως τότε να τοποθετήσουν το σύστημα ABS γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να τα ακινητοποιήσουν, ενώ δεν θα μπορούν ούτε να τα μεταβιβάσουν.
Για λόγους γενικού συμφέροντος, οι Σύμβουλοι Επικρατείας απέρριψαν την προσφυγή της Πανελλαδικής Ένωσης Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, καθώς και εισαγωγέων και εμπόρων μεταχειρισμένων οχημάτων, που ζητούσαν να ακυρωθεί η σχετική απόφαση του υπουργείου Μεταφορών.
Όπως αναφέρεται στην απόφαση, η εφαρμογή του μέτρου αυτού αποβλέπει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, η οποία συνιστά λόγο «γενικού συμφέροντος, δυνάμενο να δικαιολογήσει περιορισμούς στην ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων».