Μια μοναδική εμπειρία έζησαν οι πάνω από 60 επιβάτες που πήραν μέρος στη
δεύτερη θεματική σιδηροδρομική εκδρομή στο δίκτυο της Πελοποννήσου, στο τμήμα
Τρίπολη-Καλαμάτα-Πύργος, που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο, 29
και 30 Σεπτεμβρίου.
Μεταξύ των επιβατών ήταν και Ευρωπαίοι εκδρομείς οι οποίοι ήρθαν στην Ελλάδα αποκλειστικά για το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό ταξίδι στην Πελοπόννησο, για το οποίο είχαν δρομολογηθεί δύο ιστορικές αλλά και διαχρονικές ντιζελάμαξες τύπου ALCO, εκ των οποίων η μια είναι πρόσφατα ανακατασκευασμένη και τέσσερα βαγόνια (μια επιβατάμαξα και τρεις σκευοφόροι).
Οι τυχεροί επιβάτες απόλαυσαν μια συγκλονιστική εμπειρία «επάνω» στις ράγες, σε μια από τις ομορφότερες σιδηροδρομικά διαδρομές της Ευρώπης.
Η αναχώρηση από την Τρίπολη έγινε το πρωί του Σαββάτου και οι επιβάτες βρέθηκαν σύντομα να
περνούν το υψηλότερο σιδηροδρομικό σημείο της χώρας, στα 814 μέτρα υψόμετρο, στο πέρασμα του Καλογερικού. Στη συνέχεια το τρένο κατηφόρισε στον κάμπο της Ασσέας, περνώντας αρχικά από την εντυπωσιακή λίθινη οκτάτοξη πέτρινη γέφυρα του Μάναρη, στη συνέχεια δίπλα από τις πηγές του ποταμού Αλφειού και σύντομα εισήλθε στο φαράγγι της Νικολακάκαινας, για να περάσει στον κάμπο της Μεγαλόπολης.
Η αμαξοστοιχία διασχίζοντας το παρθένο δάσος καστανιών και αγριοβελανιδιών στο Λεοντάρι, έφτασε στο πανέμορφο χωριό των Χράνων, όπου και πραγματοποιήθηκε στάθμευση για γεύμα. Οι τοπικές λιχουδιές και η φιλοξενία των κατοίκων διατήρησαν το κέφι των επιβατών στα ύψη.
Στη συνέχεια το τρένο «εξαφανίστηκε» μέσα στις κατάφυτες πλαγιές του Ίσσαρη, γεμάτες από πλατάνια, βελανιδιές και καστανιές.
Σε αυτήν την πανέμορφη περιοχή πέρασε μέσα από πέντε σήραγγες και πάνω από εννέα γέφυρες, μια εξ αυτών και η μεγαλύτερη πέτρινη γέφυρα στην Πελοπόννησο, η γέφυρα του Φτερόλακκα.
Το τρένο με τους επιβάτες έφτασε αργά το απόγευμα στην Καλαμάτα, όπου τους υποδέχθηκε ο δήμαρχος της πόλης και τοπικοί φορείς.
Το πρωί της Κυριακής αναχώρησε για το Καλόνερο όπου και έγινε στάθμευση περίπου μισής ώρας και μετά
ακολουθώντας την ακτογραμμή της δυτικής Πελοποννήσου με τις πανέμορφες παραλίες, πέρασε από τη λίμνη του Καϊάφα, διέσχισε έπειτα τον ποταμό Αλφειό πάνω στη μακρύτερη σιδηροδρομική γέφυρα στην Πελοπόννησο και έφτασε στο όμορφο λιμάνι του Κατακόλου, όπου και οι επιβάτες είχαν το χρόνο να γυρίσουν την πόλη και να γευματίσουν στα γραφικά ταβερνάκια.
Αργά το απόγευμα έγινε η επιστροφή των ταξιδιωτών από τον Πύργο με λεωφορείο για την Αθήνα.
Μεταξύ των επιβατών ήταν και Ευρωπαίοι εκδρομείς οι οποίοι ήρθαν στην Ελλάδα αποκλειστικά για το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό ταξίδι στην Πελοπόννησο, για το οποίο είχαν δρομολογηθεί δύο ιστορικές αλλά και διαχρονικές ντιζελάμαξες τύπου ALCO, εκ των οποίων η μια είναι πρόσφατα ανακατασκευασμένη και τέσσερα βαγόνια (μια επιβατάμαξα και τρεις σκευοφόροι).
Οι τυχεροί επιβάτες απόλαυσαν μια συγκλονιστική εμπειρία «επάνω» στις ράγες, σε μια από τις ομορφότερες σιδηροδρομικά διαδρομές της Ευρώπης.
Η αναχώρηση από την Τρίπολη έγινε το πρωί του Σαββάτου και οι επιβάτες βρέθηκαν σύντομα να
περνούν το υψηλότερο σιδηροδρομικό σημείο της χώρας, στα 814 μέτρα υψόμετρο, στο πέρασμα του Καλογερικού. Στη συνέχεια το τρένο κατηφόρισε στον κάμπο της Ασσέας, περνώντας αρχικά από την εντυπωσιακή λίθινη οκτάτοξη πέτρινη γέφυρα του Μάναρη, στη συνέχεια δίπλα από τις πηγές του ποταμού Αλφειού και σύντομα εισήλθε στο φαράγγι της Νικολακάκαινας, για να περάσει στον κάμπο της Μεγαλόπολης.
Η αμαξοστοιχία διασχίζοντας το παρθένο δάσος καστανιών και αγριοβελανιδιών στο Λεοντάρι, έφτασε στο πανέμορφο χωριό των Χράνων, όπου και πραγματοποιήθηκε στάθμευση για γεύμα. Οι τοπικές λιχουδιές και η φιλοξενία των κατοίκων διατήρησαν το κέφι των επιβατών στα ύψη.
Στη συνέχεια το τρένο «εξαφανίστηκε» μέσα στις κατάφυτες πλαγιές του Ίσσαρη, γεμάτες από πλατάνια, βελανιδιές και καστανιές.
Σε αυτήν την πανέμορφη περιοχή πέρασε μέσα από πέντε σήραγγες και πάνω από εννέα γέφυρες, μια εξ αυτών και η μεγαλύτερη πέτρινη γέφυρα στην Πελοπόννησο, η γέφυρα του Φτερόλακκα.
Το τρένο με τους επιβάτες έφτασε αργά το απόγευμα στην Καλαμάτα, όπου τους υποδέχθηκε ο δήμαρχος της πόλης και τοπικοί φορείς.
Το πρωί της Κυριακής αναχώρησε για το Καλόνερο όπου και έγινε στάθμευση περίπου μισής ώρας και μετά
ακολουθώντας την ακτογραμμή της δυτικής Πελοποννήσου με τις πανέμορφες παραλίες, πέρασε από τη λίμνη του Καϊάφα, διέσχισε έπειτα τον ποταμό Αλφειό πάνω στη μακρύτερη σιδηροδρομική γέφυρα στην Πελοπόννησο και έφτασε στο όμορφο λιμάνι του Κατακόλου, όπου και οι επιβάτες είχαν το χρόνο να γυρίσουν την πόλη και να γευματίσουν στα γραφικά ταβερνάκια.
Αργά το απόγευμα έγινε η επιστροφή των ταξιδιωτών από τον Πύργο με λεωφορείο για την Αθήνα.