Μπορεί βέβαια τόσο το υπουργείο Οικονομικών, όσο και οι ασφαλιστικές
εταιρείες να μην είναι ικανοποιημένοι με βάση τη μέχρι τώρα πορεία των
πληρωμών στα ανασφάλιστα οχήματα, ωστόσο όλα δείχνουν πως βρισκόμαστε
μόνο στον πρώτο γύρο και πως η υπόθεση θα έχει συνέχεια.
Με βάση εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, μόλις γύρω στους 100.000 ανασφάλιστους οδηγούς (ποσοστό περίπου 10%) έσπευσαν να ασφαλιστούν, ενώ οι υπόλοιποι δεν προέβησαν σε καμία απολύτως ενέργεια.
Όσο βέβαια και αν το ποσοστό συμμόρφωσης προς τον νόμο είναι πολύ χαμηλό, κανείς δεν μπορεί να θεωρήσει αμελητέο γεγονός την υπογραφή εκατό χιλιάδων νέων συμβολαίων, και μάλιστα μόνο σε πρώτη φάση.
Και αυτό γιατί αναμένεται να υπάρξει και συνέχεια. Για παράδειγμα, εκτιμάται ότι μεταξύ των υπόλοιπων κατόχων ανασφάλιστων οχημάτων υπάρχουν αρκετοί οι οποίοι οφείλουν και άλλα ποσά στο ελληνικό δημόσιο για διαφορετικούς λόγους. Έτσι, είναι πολύ πιθανό οι συγκεκριμένοι οφειλέτες να αναμένουν πως το κονδύλι των απλήρωτων ασφαλίστρων θα ενσωματωθεί στις άλλες οφειλές και το συνολικό ποσό θα ρυθμιστεί μέσα από σχετικό νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα από το ελληνικό κοινοβούλιο.
Ένα δεύτερο κύμα πληρωμής ασφαλίστρων αναμένεται να ξεκινήσει με την αποστολή προστίμων σε όσους οδηγούς προκύψουν από τη διασταύρωση των στοιχείων του TAXIS (άδειες κυκλοφορίας) και της Ένωσης των Ασφαλιστικών Εταιρειών (ασφαλιστήρια συμβόλαια).
Όπως φαίνεται, ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν αναμένεται να γίνει σύντομα, καθώς υπάρχουν ακόμη προβλήματα στη σχετική διαδικασία:
α) λειτουργικής φύσεως (σχετική η δήλωση του γενικού γραμματέα δημοσίων εσόδων Χάρη Θεοχάρη, ότι «δεν έχει ολοκληρωθεί η απόκτηση των απαραίτητων μηχανημάτων, λογισμικού και η εκπαίδευση του προσωπικού για την υποστήριξη της προσπάθειας αυτής»,
β) και περιεχομένου της σχετικής λίστας (π.χ. εξαιρούνται τα αυτοκίνητα που σύμφωνα με τον νόμο δικαιούνται να κυκλοφορούν ανασφάλιστα, όπως διπλωματικά οχήματα, αυτοκίνητα του δημοσίου, οχήματα της ΕΥΠ και της Αστυνομίας).
Επιπρόσθετα, αναμένεται να ενταθούν οι έλεγχοι των αρχών σε ορισμένες εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων (μικρού κυρίως μεγέθους) που εικάζεται πως διατηρούν μέρος του στόλου τους ανασφάλιστο.
Τέλος, στο μέτωπο των ασφαλιστικών εταιρειών υπάρχει σαφής επίγνωση πως ένα μεγάλο ποσοστό των σχετικών απαιτήσεων δεν θα εισπραχθεί εξαιτίας δύο παραγόντων:
Πρώτον, της γενικότερης οικονομικής ανέχειας που χαρακτηρίζει μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού και, δεύτερον, των πρακτικών δυσκολιών που θα συναντήσει στην πράξη η εφαρμογή του νόμου έως το τελευταίο του στάδιο (οι αστυνομικές αρχές είναι αδύνατον να επισκέπτονται έναν τόσο μεγάλο αριθμό ιδιοκτητών που διατηρούν τα οχήματά τους ανασφάλιστα, ώστε να παραλαμβάνουν τις πινακίδες και τις άδειες κυκλοφορίας).
euro2day.gr
Με βάση εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, μόλις γύρω στους 100.000 ανασφάλιστους οδηγούς (ποσοστό περίπου 10%) έσπευσαν να ασφαλιστούν, ενώ οι υπόλοιποι δεν προέβησαν σε καμία απολύτως ενέργεια.
Όσο βέβαια και αν το ποσοστό συμμόρφωσης προς τον νόμο είναι πολύ χαμηλό, κανείς δεν μπορεί να θεωρήσει αμελητέο γεγονός την υπογραφή εκατό χιλιάδων νέων συμβολαίων, και μάλιστα μόνο σε πρώτη φάση.
Και αυτό γιατί αναμένεται να υπάρξει και συνέχεια. Για παράδειγμα, εκτιμάται ότι μεταξύ των υπόλοιπων κατόχων ανασφάλιστων οχημάτων υπάρχουν αρκετοί οι οποίοι οφείλουν και άλλα ποσά στο ελληνικό δημόσιο για διαφορετικούς λόγους. Έτσι, είναι πολύ πιθανό οι συγκεκριμένοι οφειλέτες να αναμένουν πως το κονδύλι των απλήρωτων ασφαλίστρων θα ενσωματωθεί στις άλλες οφειλές και το συνολικό ποσό θα ρυθμιστεί μέσα από σχετικό νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα από το ελληνικό κοινοβούλιο.
Ένα δεύτερο κύμα πληρωμής ασφαλίστρων αναμένεται να ξεκινήσει με την αποστολή προστίμων σε όσους οδηγούς προκύψουν από τη διασταύρωση των στοιχείων του TAXIS (άδειες κυκλοφορίας) και της Ένωσης των Ασφαλιστικών Εταιρειών (ασφαλιστήρια συμβόλαια).
Όπως φαίνεται, ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν αναμένεται να γίνει σύντομα, καθώς υπάρχουν ακόμη προβλήματα στη σχετική διαδικασία:
α) λειτουργικής φύσεως (σχετική η δήλωση του γενικού γραμματέα δημοσίων εσόδων Χάρη Θεοχάρη, ότι «δεν έχει ολοκληρωθεί η απόκτηση των απαραίτητων μηχανημάτων, λογισμικού και η εκπαίδευση του προσωπικού για την υποστήριξη της προσπάθειας αυτής»,
β) και περιεχομένου της σχετικής λίστας (π.χ. εξαιρούνται τα αυτοκίνητα που σύμφωνα με τον νόμο δικαιούνται να κυκλοφορούν ανασφάλιστα, όπως διπλωματικά οχήματα, αυτοκίνητα του δημοσίου, οχήματα της ΕΥΠ και της Αστυνομίας).
Επιπρόσθετα, αναμένεται να ενταθούν οι έλεγχοι των αρχών σε ορισμένες εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων (μικρού κυρίως μεγέθους) που εικάζεται πως διατηρούν μέρος του στόλου τους ανασφάλιστο.
Τέλος, στο μέτωπο των ασφαλιστικών εταιρειών υπάρχει σαφής επίγνωση πως ένα μεγάλο ποσοστό των σχετικών απαιτήσεων δεν θα εισπραχθεί εξαιτίας δύο παραγόντων:
Πρώτον, της γενικότερης οικονομικής ανέχειας που χαρακτηρίζει μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού και, δεύτερον, των πρακτικών δυσκολιών που θα συναντήσει στην πράξη η εφαρμογή του νόμου έως το τελευταίο του στάδιο (οι αστυνομικές αρχές είναι αδύνατον να επισκέπτονται έναν τόσο μεγάλο αριθμό ιδιοκτητών που διατηρούν τα οχήματά τους ανασφάλιστα, ώστε να παραλαμβάνουν τις πινακίδες και τις άδειες κυκλοφορίας).
euro2day.gr