Σύμφωνα με τον βουλευτή τα νέα στοιχεία που έχουν έρθει στο φως θα έπρεπε να έχουν οδηγήσει στην αποφυλάκιση των δύο ανδρών.
Δείτε αναλυτικά την ερώτηση του Ν. Νικολόπουλου προς τον υπουργό Δικαιοσύνης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ και ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑ: « Παρά τα νέα στοιχεία που έρχονται στο φως εξακολουθούν να είναι προφυλακισμένοι οι Γεώργιος και Ανδρέας Κουρής»
Σύμφωνα με νέα στοιχεία που έρχονται στο φως, δεν μένει πλέον καμία αμφιβολία ότι η συνεχιζόμενη προφυλάκιση των Γεωργίου και Ανδρέα Κουρή είναι άδικη, ανυπόστατη και αστήρικτη.
Ο Γεώργιος και ο Ανδρέας Κουρής κρίθηκαν προσωρινώς κρατούμενοι για τη μη απόδοση Φ.Μ.Υ. στο Κανάλι ALTER μολονότι ήταν ΜΗ εκτελεστικά μέλη του ΔΣ και δεν ευθύνονται όπως έχει επισημάνει άλλωστε σύσσωμος ο νομικός και επιχειρηματικός κόσμος της χώρας.
Πέραν αυτού όμως προκύπτει ότι η εφορία είχε καταλογίσει για το 9μηνο από 01/02/2011 έως 30/09/20111 ότι ο σταθμός είχε καταβάλλει 12.478.219,62 ευρώ. Δηλαδή σαν να είχαν εξοφληθεί όλοι οι εργαζόμενοι, κάτι που όμως δεν ισχύει προδήλως διότι σε μια τέτοια περίπτωση δεν θα γίνονταν απεργίες και ο σταθμός δεν θα ήταν κλειστός.
Εκείνο που στην πραγματικότητα συνέβη ήταν η καταβολή 4.236.921,50 ευρώ για μισθοδοσία έναντι των οφειλομένων. Αυτό φαίνεται από τις καταστάσεις των τραπεζών, μετά την αποδέσμευση των λογαριασμών με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.
Όλα τα σχετικά στοιχεία προκύπτουν αναλυτικά από την αίτιση που υπέβαλε προς τη Δ.Ο.Υ Μεγάλων Επιχειρήσεων στις 24 Απριλίου 2013 η ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Α.Ε.» και το διακριτικό τίτλο ALTER CHANNEL.
Αν και οι σχετικές καταβολές έγιναν «ΕΝΑΝΤΙ» και δεν παρακρατήθηκε φόρος, ο Φ.Μ. Υ. θα έπρεπε να υπολογιστεί το πολύ με βάση αυτό το ποσόν 4.236.921,50 ευρώ και σε κάθε περίπτωση Φ.Μ.Υ. καταβάλλεται όταν εξοφληθούν οι μισθοί.
Όπως είναι φανερό η διαφορά των ποσών είναι τεράστια και τα λάθη που έχουν γίνει οφθαλμοφανή.
Παρά ταύτα αποφασίστηκε η προφυλάκιση των Γεωργίου και Ανδρέα Κουρή με την ανυπόστατη κατηγορία της ηθικής αυτουργίας και ως υπόπτων διάπραξης παρόμοιων εγκλημάτων, προκαλώντας έκπληξη και πολλά ερωτηματικά.
Ολόκληρο το κείμενο της ΑΙΤΗΣΗΣ της «ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ Α.Ε.» έχει ως εξής:
Προς τη Δ.Ο.Υ Μεγάλων Επιχειρήσεων
Κηφισίας 32 - Μαρούσι
ΑΙΤΗΣΗ
Της ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Α.Ε.» και το διακριτικό τίτλο ALTER CHANNEL, που εδρεύει στο Περιστέρι Αττικής (Αγ. Παρασκευής 38) και εκπροσωπείται νόμιμα.
Αναφορικά με το υπ' αριθμ. 137/2012 προσωρινό φύλλο ελέγχου παρακρατούμενου φόρου εισοδήματος επί αμοιβών από μισθωτές υπηρεσίες για τη χρονική περίοδο από 01-02-2011 έως 30-09-2011, παρατηρούμε τα εξής:
Εν πρώτοις η μισθοδοσία που έγινε την εν λόγω περίοδο πραγματοποιήθηκε από το περιεχόμενο των παρακάτω λογαριασμών τεσσάρων τραπεζικών ιδρυμάτων, οι οποίοι αποδεσμεύτηκαν με τις υπ' αριθμ. Πρωτ. ΕΜΠ13349/ΔΕ-Γ'/20-4-2011 και ΕΜΠ15522/ΔΕ-Γ'/19-7-2011 αποφάσεις του Υπουργείου Οικονομικών - Γενική Γραμματεία Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων - Γενική Διεύθυνση Φορολογικών Ελέγχων:
1. Τράπεζα ALPHA BANK αρ. Λογ. 1330020020111733
2. Τράπεζα ΠΕΙΡΑΙΩΣ αρ. Λογ. 5019-051009-607
3. Τράπεζα MARFIN αρ. Λογ. 020-7671-422
4. Αγροτική Τράπεζα αρ. Λογ. 043 025 04003060 17
Όπως αναφέρουν οι παραπάνω αποφάσεις, η άρση της δέσμευσης πραγματοποιείται «. περιοριστικά και μόνο για τα καταβαλλόμενα μέσω αυτών, ποσά μισθοδοσίας στους επί μέρους λογαριασμούς των εργαζομένων της.»
Κατ' ακολουθίαν, δεν υπάρχει κανένα άλλο ποσό μισθοδοσίας, εκτός από αυτά που καταβλήθηκαν από τα παραπάνω 4 τραπεζικά ιδρύματα στους επιμέρους λογαριασμούς των εργαζομένων.
Σύμφωνα με τις προσκομιζόμενες αναλυτικές καταστάσεις των συγκεκριμένων τραπεζών, τα ποσά που διατέθηκαν για τη μισθοδοσία του προσωπικού την επίμαχη περίοδο αφαιρουμένου του ποσού που καταβλήθηκε με δελτία παροχής υπηρεσιών και το οποίο ανέρχεται στο ποσό ? 111.879,00 έχουν ως εξής:
ALPHA BANK 1.799.482,00 ?
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 873.921,00 ?
MARFIN EGNATIA BANK (ήδη ΠΕΙΡΑΙΩΣ) 872.564,50 ?
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ (ήδη ΠΕΙΡΑΙΩΣ) 690.954,00 ?
Δηλαδή σύνολο ευρώ 4.236.921,50 Πέραν του ποσού αυτού δεν υπάρχει απολύτως καμία άλλη καταβολή. Άρα επί του ποσού αυτού θα μπορούσε να έχει γίνει παρακράτηση, με αποτέλεσμα αυτό να είναι μικρότερο κατά το ποσό της παρακράτησης και όχι επί του ποσού που αναγράφεται στα βιβλία, το οποίο είναι 12.478.219,62 ?. Όμως το τελευταίο αυτό ποσό ναι μεν καταχωρήθηκε στον οικείο κωδικό ως πληρωτέο, πλην όμως δεν καταβλήθηκε ολόκληρο. Καταβλήθηκε μόνο το ποσό των 4.236.921,50 ? όπως προκύπτει από τις προσκομιζόμενες τραπεζικές καταστάσεις. Εάν συνεπώς ο Έλεγχος προχωρούσε σε έρευνα των πραγματικών καταβολών μισθοδοσίας αντί να υιοθετήσει το αναγραφόμενο ως πληρωτέο, ως όντως καταβληθέν, θα προσδιόριζε επακριβώς τα ποσά που πράγματι καταβλήθηκαν και τα οποία είναι 4.236.921,50 ?. Επιπλέον θα πρέπει να αξιολογηθεί το γεγονός, ότι το πράγματι καταβληθέν ποσό των 4.236.921,50 ? κατανεμόμενο σε 700 και πλέον εργαζομένους οδηγεί σε μέσο όρο μισθοδοσίας ιδιαίτερα περιορισμένο.
Εξ άλλου ως προς τη μορφή του Φ.Μ.Υ. επισημαίνονται τα ακόλουθα.
Ο Φόρος Μισθωτών Υπηρεσιών (Φ.Μ.Υ.) είναι παρακρατούμενος φόρος. Τούτο σημαίνει ότι:
α) Πρόκειται για φόρο που βαρύνει άλλους υπόχρεους και τον παρακρατεί η επιχείρηση προκειμένου να τον αποδώσει για λογαριασμό τους στο Δημόσιο.
β) Πρόκειται για φόρο που βαρύνει τις ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων και τελεί σε άμεση εξάρτηση με την υλική καταβολή αυτών.
γ) Πρόκειται για φόρο ο οποίος καταβάλλεται στο Δημόσιο από τον εργοδότη για λογαριασμό των μισθωτών και συνυπολογίζεται κατά την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης εκάστου με αποτέλεσμα είτε χρεωστικό, είτε πιστωτικό. Για το λόγο αυτό άλλωστε, η επιχείρηση εφοδιάζει κάθε μισθωτό με βεβαίωση που περιλαμβάνει το σύνολο των αποδοχών που αυτός έλαβε κατά το συγκεκριμένο οικονομικό έτος και το ποσό του φόρου που του παρακρατήθηκε, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις επιστρέφεται από το Δημόσιο στο μισθωτό.
Κατά συνέπεια δεν νοείται παρακράτηση Φ.Μ.Υ. χωρίς καταβολή αποδοχών. Ο Φ.Μ.Υ είναι φόρος παρακολουθηματικός της καταβολής της μισθοδοσίας και βαρύνει τις καταβαλλόμενες αποδοχές από ένα ορισμένο ύψος και πάνω.
Ειδικά για τη μισθοδοσία των εργαζομένων στο ALTER κατά το έτος 2011, θα πρέπει να σημειωθούν τα εξής:
α) Η μισθοδοσία που πραγματοποιήθηκε ήταν ιδιαίτερα περιορισμένη και κάλυπτε περίπου το 1/3 των ετήσιων αποδοχών. Οι σχετικές καταβολές έγιναν «ΕΝΑΝΤΙ» και δεν παρακρατήθηκε φόρος. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι η περιορισμένη αυτή καταβολή αποδοχών το έτος 2011, καθώς και η αμέσως προηγούμενη του έτους 2010, κατέστη δυνατή κυρίως από τη διάθεση ποσού 6εκ ευρώ (4,5 το 2010 και 1,5 το 2011) από ομάδα μεγαλομετόχων της εταιρίας, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για συμμετοχή σε μελλοντική αύξηση κεφαλαίου, σύμφωνα με βεβαίωση της Τράπεζας Πειραιώς. Ακόμη θα πρέπει να τονιστεί ότι ένα σημαντικό τμήμα των καταβολών του έτους 2011 εκάλυπτε οφειλές δεδουλευμένων του 2010 και συνεπώς για το ποσό αυτό δε θα πρέπει να καταλογίζεται Φ.Μ.Υ.
β) Επειδή δεν παρακρατήθηκε φόρος αποδοτέος στο Δημόσιο δεν υποβλήθηκαν και οι σχετικές δηλώσεις στη Δ.Ο.Υ. οι οποίες θα έπρεπε σε περίπτωση υποβολής τους να συνοδεύονται από ταυτόχρονη χρηματική καταβολή.
γ) Το λογιστήριο της εταιρίας προέβη σε εγγραφές στα βιβλία των προς το Δημόσιο υποχρεώσεων, όχι με βάση τις αποδοχές που όντως καταβλήθηκαν και οι οποίες ήταν ιδιαίτερα περιορισμένες, αλλά με βάση τις καταβλητέες αποδοχές, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων όμως ουδέποτε καταβλήθηκε.
Οι εν λόγω εγγραφές στα βιβλία της επιχείρησης υπακούουν στους ορισμούς της συναφούς φορολογικής νομοθεσίας και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς περαιτέρω έρευνα και εξειδίκευση και αυτό θα έπρεπε να είχε οπωσδήποτε εντοπισθεί από τον έλεγχο για τους εξής απλούστατους λόγους:
α) Τόσο κατά την περίοδο διενέργειας του έλεγχου ( Οκτώβριος 2011) όσο και κατά την αμέσως προηγούμενη περίοδο, το κανάλι είτε δεν λειτουργούσε, είτε υπολειτουργούσε λόγω συνεχών απεργιών και στάσεων του προσωπικού, οφειλομένων στη μη καταβολή των αποδοχών του. Κατά συνέπεια ήταν πλέον ή βέβαιο ότι οι καταχωρήσεις που υπήρχαν στα βιβλία της εταιρείας αναφορικά με τη μισθοδοσία απεικόνιζαν το πληρωτέο ποσό στους εργαζόμενους και όχι το πράγματι καταβληθέν. Αν το εμφανιζόμενο ως πληρωτέο είχε όντως καταβληθεί, θα επρόκειτο για πλήρη εξόφληση των αποδοχών και δεν θα υπήρχε λόγος απεργίας. Άλλωστε το γεγονός των απεργιών θα πρέπει να το είχε αντιμετωπίσει και το ίδιο το κλιμάκιο του φορολογικού ελέγχου λόγω της δυσλειτουργίας του λογιστηρίου.
β) Το γεγονός της ύπαρξης καθυστέρησης στη μισθοδοσία των εργαζομένων αποτελούσε πασίδηλο λόγω των επανειλημμένων διακοπών του προγράμματος και του θορύβου που γινόταν καθημερινά.
Θα πρέπει κατ' ακολουθίαν να θεωρείται βέβαιο ότι ο έλεγχος εντόπισε την κρίσιμη διαφορά των εγγραφών στα βιβλία της εταιρίας αναφορικά με την μισθοδοσία και το Φ.Μ.Υ. και την παρείδε αδικαιολόγητα. Είτε όμως συνέβη το τελευταίο, είτε αδικαιολόγητα ή δικαιολογημένα δεν την εντόπισε, οι αρχές της χρηστής διοίκησης και του κράτους δικαίου επιβάλλουν την αποκατάσταση των πραγμάτων με τη διόρθωση του προφανούς σφάλματος. Και αυτό μπορεί να καταστεί δυνατό με την οφειλόμενη αυτεπάγγελτη εκ μέρους των αρμοδίων οικονομικών υπηρεσιών πραγματοποίηση της διόρθωσης αυτής ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο θεωρείται πρόσφορος. Άλλωστε , σύμφωνα με τις αρχές του Διοικητικού Δικαίου , όπως αυτές έχουν οριοθετηθεί και από θεωρία και από τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας η Διοίκηση έχει τη δυνατότητα ανάκλησης των μη νομίμων πράξεων της.
Σε κάθε περίπτωση η εταιρία «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Α.Ε.» υποβάλλει το σχετικό αίτημα με την παρούσα, επέχουσα θέση αυτοτελούς αίτησης.
Συνημμένα:
οι υπ' αριθ. ΕΜΠ13349/ΔΕ-Γ΄/20-4-2011 και
ΕΜΠ15522/ΔΕ-Γ΄/19-7-2011 αποφάσεις της
Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικών Ελέγχων του
Υπουργείου Οικονομικών
4 αναλυτικές καταστάσεις καταβολής μισθοδοσίας,
1 από κάθε Τράπεζα με αναφορά ονόματος
εργαζομένου, ποσού μισθοδοσίας και ημερομηνίας
καταβολής.
3. Ενημερωτικό σημείωμα υπαλλήλων της οικονομικής υπηρεσίας της εταιρείας.
Αθήνα, 24 Απριλίου 2013
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Α.Ε.
Κατόπιν αυτών, ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
1. Θα διατάξουν έλεγχο προκειμένου να διαπιστωθεί αν η αρμόδια ΔΟΥ υπολόγισε με τον ορθό τρόπο τις σχετικές εγγραφές για τη μισθοδοσία και αν θα προχωρήσει στην αποκατάσταση των σφαλμάτων που έγιναν;
2. Θεωρούν ότι οι προφυλακίσεις αυτές στηριγμένες, πέραν των άλλων, και σε λανθασμένα στοιχεία υπηρετούν το κράτος δικαίου και βοηθούν στην ανάπτυξη κλίματος εμπιστοσύνης και ασφάλειας στην οικονομική και επιχειρηματική δραστηριότητα, ιδιαίτερα σε εποχές όπως η σημερινή;
3. Θα ελεγχθούν όσοι τυχόν δεν ενήργησαν με τη δέουσα προσοχή και ύστερα από ενδελεχή μελέτη όλων των στοιχείων πριν λάβουν τόσο σκληρές και εξοντωτικές αποφάσεις «επί δικαίων και αδίκων»;
4. Τι μέτρα θα λάβουν για τη διόρθωση των αδικιών που έγιναν και την αποφυγή ανάλογων καταστάσεων στο μέλλον;
Ο ερωτών Βουλευτής
Δείτε αναλυτικά την ερώτηση του Ν. Νικολόπουλου προς τον υπουργό Δικαιοσύνης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ και ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑ: « Παρά τα νέα στοιχεία που έρχονται στο φως εξακολουθούν να είναι προφυλακισμένοι οι Γεώργιος και Ανδρέας Κουρής»
Σύμφωνα με νέα στοιχεία που έρχονται στο φως, δεν μένει πλέον καμία αμφιβολία ότι η συνεχιζόμενη προφυλάκιση των Γεωργίου και Ανδρέα Κουρή είναι άδικη, ανυπόστατη και αστήρικτη.
Ο Γεώργιος και ο Ανδρέας Κουρής κρίθηκαν προσωρινώς κρατούμενοι για τη μη απόδοση Φ.Μ.Υ. στο Κανάλι ALTER μολονότι ήταν ΜΗ εκτελεστικά μέλη του ΔΣ και δεν ευθύνονται όπως έχει επισημάνει άλλωστε σύσσωμος ο νομικός και επιχειρηματικός κόσμος της χώρας.
Πέραν αυτού όμως προκύπτει ότι η εφορία είχε καταλογίσει για το 9μηνο από 01/02/2011 έως 30/09/20111 ότι ο σταθμός είχε καταβάλλει 12.478.219,62 ευρώ. Δηλαδή σαν να είχαν εξοφληθεί όλοι οι εργαζόμενοι, κάτι που όμως δεν ισχύει προδήλως διότι σε μια τέτοια περίπτωση δεν θα γίνονταν απεργίες και ο σταθμός δεν θα ήταν κλειστός.
Εκείνο που στην πραγματικότητα συνέβη ήταν η καταβολή 4.236.921,50 ευρώ για μισθοδοσία έναντι των οφειλομένων. Αυτό φαίνεται από τις καταστάσεις των τραπεζών, μετά την αποδέσμευση των λογαριασμών με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.
Όλα τα σχετικά στοιχεία προκύπτουν αναλυτικά από την αίτιση που υπέβαλε προς τη Δ.Ο.Υ Μεγάλων Επιχειρήσεων στις 24 Απριλίου 2013 η ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Α.Ε.» και το διακριτικό τίτλο ALTER CHANNEL.
Αν και οι σχετικές καταβολές έγιναν «ΕΝΑΝΤΙ» και δεν παρακρατήθηκε φόρος, ο Φ.Μ. Υ. θα έπρεπε να υπολογιστεί το πολύ με βάση αυτό το ποσόν 4.236.921,50 ευρώ και σε κάθε περίπτωση Φ.Μ.Υ. καταβάλλεται όταν εξοφληθούν οι μισθοί.
Όπως είναι φανερό η διαφορά των ποσών είναι τεράστια και τα λάθη που έχουν γίνει οφθαλμοφανή.
Παρά ταύτα αποφασίστηκε η προφυλάκιση των Γεωργίου και Ανδρέα Κουρή με την ανυπόστατη κατηγορία της ηθικής αυτουργίας και ως υπόπτων διάπραξης παρόμοιων εγκλημάτων, προκαλώντας έκπληξη και πολλά ερωτηματικά.
Ολόκληρο το κείμενο της ΑΙΤΗΣΗΣ της «ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ Α.Ε.» έχει ως εξής:
Προς τη Δ.Ο.Υ Μεγάλων Επιχειρήσεων
Κηφισίας 32 - Μαρούσι
ΑΙΤΗΣΗ
Της ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Α.Ε.» και το διακριτικό τίτλο ALTER CHANNEL, που εδρεύει στο Περιστέρι Αττικής (Αγ. Παρασκευής 38) και εκπροσωπείται νόμιμα.
Αναφορικά με το υπ' αριθμ. 137/2012 προσωρινό φύλλο ελέγχου παρακρατούμενου φόρου εισοδήματος επί αμοιβών από μισθωτές υπηρεσίες για τη χρονική περίοδο από 01-02-2011 έως 30-09-2011, παρατηρούμε τα εξής:
Εν πρώτοις η μισθοδοσία που έγινε την εν λόγω περίοδο πραγματοποιήθηκε από το περιεχόμενο των παρακάτω λογαριασμών τεσσάρων τραπεζικών ιδρυμάτων, οι οποίοι αποδεσμεύτηκαν με τις υπ' αριθμ. Πρωτ. ΕΜΠ13349/ΔΕ-Γ'/20-4-2011 και ΕΜΠ15522/ΔΕ-Γ'/19-7-2011 αποφάσεις του Υπουργείου Οικονομικών - Γενική Γραμματεία Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων - Γενική Διεύθυνση Φορολογικών Ελέγχων:
1. Τράπεζα ALPHA BANK αρ. Λογ. 1330020020111733
2. Τράπεζα ΠΕΙΡΑΙΩΣ αρ. Λογ. 5019-051009-607
3. Τράπεζα MARFIN αρ. Λογ. 020-7671-422
4. Αγροτική Τράπεζα αρ. Λογ. 043 025 04003060 17
Όπως αναφέρουν οι παραπάνω αποφάσεις, η άρση της δέσμευσης πραγματοποιείται «. περιοριστικά και μόνο για τα καταβαλλόμενα μέσω αυτών, ποσά μισθοδοσίας στους επί μέρους λογαριασμούς των εργαζομένων της.»
Κατ' ακολουθίαν, δεν υπάρχει κανένα άλλο ποσό μισθοδοσίας, εκτός από αυτά που καταβλήθηκαν από τα παραπάνω 4 τραπεζικά ιδρύματα στους επιμέρους λογαριασμούς των εργαζομένων.
Σύμφωνα με τις προσκομιζόμενες αναλυτικές καταστάσεις των συγκεκριμένων τραπεζών, τα ποσά που διατέθηκαν για τη μισθοδοσία του προσωπικού την επίμαχη περίοδο αφαιρουμένου του ποσού που καταβλήθηκε με δελτία παροχής υπηρεσιών και το οποίο ανέρχεται στο ποσό ? 111.879,00 έχουν ως εξής:
ALPHA BANK 1.799.482,00 ?
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 873.921,00 ?
MARFIN EGNATIA BANK (ήδη ΠΕΙΡΑΙΩΣ) 872.564,50 ?
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ (ήδη ΠΕΙΡΑΙΩΣ) 690.954,00 ?
Δηλαδή σύνολο ευρώ 4.236.921,50 Πέραν του ποσού αυτού δεν υπάρχει απολύτως καμία άλλη καταβολή. Άρα επί του ποσού αυτού θα μπορούσε να έχει γίνει παρακράτηση, με αποτέλεσμα αυτό να είναι μικρότερο κατά το ποσό της παρακράτησης και όχι επί του ποσού που αναγράφεται στα βιβλία, το οποίο είναι 12.478.219,62 ?. Όμως το τελευταίο αυτό ποσό ναι μεν καταχωρήθηκε στον οικείο κωδικό ως πληρωτέο, πλην όμως δεν καταβλήθηκε ολόκληρο. Καταβλήθηκε μόνο το ποσό των 4.236.921,50 ? όπως προκύπτει από τις προσκομιζόμενες τραπεζικές καταστάσεις. Εάν συνεπώς ο Έλεγχος προχωρούσε σε έρευνα των πραγματικών καταβολών μισθοδοσίας αντί να υιοθετήσει το αναγραφόμενο ως πληρωτέο, ως όντως καταβληθέν, θα προσδιόριζε επακριβώς τα ποσά που πράγματι καταβλήθηκαν και τα οποία είναι 4.236.921,50 ?. Επιπλέον θα πρέπει να αξιολογηθεί το γεγονός, ότι το πράγματι καταβληθέν ποσό των 4.236.921,50 ? κατανεμόμενο σε 700 και πλέον εργαζομένους οδηγεί σε μέσο όρο μισθοδοσίας ιδιαίτερα περιορισμένο.
Εξ άλλου ως προς τη μορφή του Φ.Μ.Υ. επισημαίνονται τα ακόλουθα.
Ο Φόρος Μισθωτών Υπηρεσιών (Φ.Μ.Υ.) είναι παρακρατούμενος φόρος. Τούτο σημαίνει ότι:
α) Πρόκειται για φόρο που βαρύνει άλλους υπόχρεους και τον παρακρατεί η επιχείρηση προκειμένου να τον αποδώσει για λογαριασμό τους στο Δημόσιο.
β) Πρόκειται για φόρο που βαρύνει τις ακαθάριστες αποδοχές των εργαζομένων και τελεί σε άμεση εξάρτηση με την υλική καταβολή αυτών.
γ) Πρόκειται για φόρο ο οποίος καταβάλλεται στο Δημόσιο από τον εργοδότη για λογαριασμό των μισθωτών και συνυπολογίζεται κατά την εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης εκάστου με αποτέλεσμα είτε χρεωστικό, είτε πιστωτικό. Για το λόγο αυτό άλλωστε, η επιχείρηση εφοδιάζει κάθε μισθωτό με βεβαίωση που περιλαμβάνει το σύνολο των αποδοχών που αυτός έλαβε κατά το συγκεκριμένο οικονομικό έτος και το ποσό του φόρου που του παρακρατήθηκε, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις επιστρέφεται από το Δημόσιο στο μισθωτό.
Κατά συνέπεια δεν νοείται παρακράτηση Φ.Μ.Υ. χωρίς καταβολή αποδοχών. Ο Φ.Μ.Υ είναι φόρος παρακολουθηματικός της καταβολής της μισθοδοσίας και βαρύνει τις καταβαλλόμενες αποδοχές από ένα ορισμένο ύψος και πάνω.
Ειδικά για τη μισθοδοσία των εργαζομένων στο ALTER κατά το έτος 2011, θα πρέπει να σημειωθούν τα εξής:
α) Η μισθοδοσία που πραγματοποιήθηκε ήταν ιδιαίτερα περιορισμένη και κάλυπτε περίπου το 1/3 των ετήσιων αποδοχών. Οι σχετικές καταβολές έγιναν «ΕΝΑΝΤΙ» και δεν παρακρατήθηκε φόρος. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι η περιορισμένη αυτή καταβολή αποδοχών το έτος 2011, καθώς και η αμέσως προηγούμενη του έτους 2010, κατέστη δυνατή κυρίως από τη διάθεση ποσού 6εκ ευρώ (4,5 το 2010 και 1,5 το 2011) από ομάδα μεγαλομετόχων της εταιρίας, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για συμμετοχή σε μελλοντική αύξηση κεφαλαίου, σύμφωνα με βεβαίωση της Τράπεζας Πειραιώς. Ακόμη θα πρέπει να τονιστεί ότι ένα σημαντικό τμήμα των καταβολών του έτους 2011 εκάλυπτε οφειλές δεδουλευμένων του 2010 και συνεπώς για το ποσό αυτό δε θα πρέπει να καταλογίζεται Φ.Μ.Υ.
β) Επειδή δεν παρακρατήθηκε φόρος αποδοτέος στο Δημόσιο δεν υποβλήθηκαν και οι σχετικές δηλώσεις στη Δ.Ο.Υ. οι οποίες θα έπρεπε σε περίπτωση υποβολής τους να συνοδεύονται από ταυτόχρονη χρηματική καταβολή.
γ) Το λογιστήριο της εταιρίας προέβη σε εγγραφές στα βιβλία των προς το Δημόσιο υποχρεώσεων, όχι με βάση τις αποδοχές που όντως καταβλήθηκαν και οι οποίες ήταν ιδιαίτερα περιορισμένες, αλλά με βάση τις καταβλητέες αποδοχές, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων όμως ουδέποτε καταβλήθηκε.
Οι εν λόγω εγγραφές στα βιβλία της επιχείρησης υπακούουν στους ορισμούς της συναφούς φορολογικής νομοθεσίας και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς περαιτέρω έρευνα και εξειδίκευση και αυτό θα έπρεπε να είχε οπωσδήποτε εντοπισθεί από τον έλεγχο για τους εξής απλούστατους λόγους:
α) Τόσο κατά την περίοδο διενέργειας του έλεγχου ( Οκτώβριος 2011) όσο και κατά την αμέσως προηγούμενη περίοδο, το κανάλι είτε δεν λειτουργούσε, είτε υπολειτουργούσε λόγω συνεχών απεργιών και στάσεων του προσωπικού, οφειλομένων στη μη καταβολή των αποδοχών του. Κατά συνέπεια ήταν πλέον ή βέβαιο ότι οι καταχωρήσεις που υπήρχαν στα βιβλία της εταιρείας αναφορικά με τη μισθοδοσία απεικόνιζαν το πληρωτέο ποσό στους εργαζόμενους και όχι το πράγματι καταβληθέν. Αν το εμφανιζόμενο ως πληρωτέο είχε όντως καταβληθεί, θα επρόκειτο για πλήρη εξόφληση των αποδοχών και δεν θα υπήρχε λόγος απεργίας. Άλλωστε το γεγονός των απεργιών θα πρέπει να το είχε αντιμετωπίσει και το ίδιο το κλιμάκιο του φορολογικού ελέγχου λόγω της δυσλειτουργίας του λογιστηρίου.
β) Το γεγονός της ύπαρξης καθυστέρησης στη μισθοδοσία των εργαζομένων αποτελούσε πασίδηλο λόγω των επανειλημμένων διακοπών του προγράμματος και του θορύβου που γινόταν καθημερινά.
Θα πρέπει κατ' ακολουθίαν να θεωρείται βέβαιο ότι ο έλεγχος εντόπισε την κρίσιμη διαφορά των εγγραφών στα βιβλία της εταιρίας αναφορικά με την μισθοδοσία και το Φ.Μ.Υ. και την παρείδε αδικαιολόγητα. Είτε όμως συνέβη το τελευταίο, είτε αδικαιολόγητα ή δικαιολογημένα δεν την εντόπισε, οι αρχές της χρηστής διοίκησης και του κράτους δικαίου επιβάλλουν την αποκατάσταση των πραγμάτων με τη διόρθωση του προφανούς σφάλματος. Και αυτό μπορεί να καταστεί δυνατό με την οφειλόμενη αυτεπάγγελτη εκ μέρους των αρμοδίων οικονομικών υπηρεσιών πραγματοποίηση της διόρθωσης αυτής ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο θεωρείται πρόσφορος. Άλλωστε , σύμφωνα με τις αρχές του Διοικητικού Δικαίου , όπως αυτές έχουν οριοθετηθεί και από θεωρία και από τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας η Διοίκηση έχει τη δυνατότητα ανάκλησης των μη νομίμων πράξεων της.
Σε κάθε περίπτωση η εταιρία «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Α.Ε.» υποβάλλει το σχετικό αίτημα με την παρούσα, επέχουσα θέση αυτοτελούς αίτησης.
Συνημμένα:
οι υπ' αριθ. ΕΜΠ13349/ΔΕ-Γ΄/20-4-2011 και
ΕΜΠ15522/ΔΕ-Γ΄/19-7-2011 αποφάσεις της
Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικών Ελέγχων του
Υπουργείου Οικονομικών
4 αναλυτικές καταστάσεις καταβολής μισθοδοσίας,
1 από κάθε Τράπεζα με αναφορά ονόματος
εργαζομένου, ποσού μισθοδοσίας και ημερομηνίας
καταβολής.
3. Ενημερωτικό σημείωμα υπαλλήλων της οικονομικής υπηρεσίας της εταιρείας.
Αθήνα, 24 Απριλίου 2013
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Α.Ε.
Κατόπιν αυτών, ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
1. Θα διατάξουν έλεγχο προκειμένου να διαπιστωθεί αν η αρμόδια ΔΟΥ υπολόγισε με τον ορθό τρόπο τις σχετικές εγγραφές για τη μισθοδοσία και αν θα προχωρήσει στην αποκατάσταση των σφαλμάτων που έγιναν;
2. Θεωρούν ότι οι προφυλακίσεις αυτές στηριγμένες, πέραν των άλλων, και σε λανθασμένα στοιχεία υπηρετούν το κράτος δικαίου και βοηθούν στην ανάπτυξη κλίματος εμπιστοσύνης και ασφάλειας στην οικονομική και επιχειρηματική δραστηριότητα, ιδιαίτερα σε εποχές όπως η σημερινή;
3. Θα ελεγχθούν όσοι τυχόν δεν ενήργησαν με τη δέουσα προσοχή και ύστερα από ενδελεχή μελέτη όλων των στοιχείων πριν λάβουν τόσο σκληρές και εξοντωτικές αποφάσεις «επί δικαίων και αδίκων»;
4. Τι μέτρα θα λάβουν για τη διόρθωση των αδικιών που έγιναν και την αποφυγή ανάλογων καταστάσεων στο μέλλον;
Ο ερωτών Βουλευτής