Οι “μαϊμού” επισκέπτες στις ιστοσελίδες με 7,5 δολλάρια
Ένας κρυφός τζίρος o οποίος εκτιμάται σε 2 τρισ. δολάρια τον χρόνο κυκλοφορεί μεταξύ της ιντερνετικής σφαίρας και των φορολογικών παραδείσων.
Ένας κρυφός τζίρος o οποίος εκτιμάται σε 2 τρισ. δολάρια τον χρόνο κυκλοφορεί μεταξύ της ιντερνετικής σφαίρας και των φορολογικών παραδείσων.
Αντιστοιχεί περίπου στο ΑΕΠ της Ιταλίας και παράγεται από
ψεύτικες διαφημίσεις και από ψεύτικους χρήστες, οι οποίοι κάνουν κλικ σε
ιστοσελίδες, σε διαφημιστικά μπάνερ ή ακόμη σε κάνουν follow στο
twitter ή like στο facebook.
Η μάχη για μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και περισσότερη δημοτικότητα
στα social media έχει αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού. Το ποιοτικό
περιεχόμενο, η καλοσχεδιασμένη ιστοσελίδα και η διαφήμιση ίσως να μην
αρκούν πλέον για την κορυφή.
Διότι κάποιοι άλλοι κάνουν κάτι πιο εύκολο και κυρίως πολύ πιο φθηνό: αγοράζουν επισκεψιμότητα!
Υπάρχουν πολλά «πακέτα» στην αγορά.
Τα φθηνά προσφέρουν εντελώς ψεύτικη επισκεψιμότητα: ένα πρόγραμμα,
το οποίο στη γλώσσα του Ιντερνετ λέγεται «ρομποτάκι» (ή πιο σωστά
botnet) κάνει κλικ συνέχεια σε μία ιστοσελίδα.
Το κόστος είναι το πολύ 5 δολάρια για κάθε 10.000 επισκέψεις. Έτσι
λοιπόν, με 100 δολάρια την ημέρα μπορεί κάποιος να πετύχει
επισκεψιμότητα 200.000 μοναδικών χρηστών ημερησίως χωρίς να πληρώνει
ούτε ένα μισθό, αλλά και χωρίς να έχει δικό του περιεχόμενο.
Φυσικά, μία διαφημιστική μόλις δει τα αναλυτικά στοιχεία της
επισκεψιμότητας θα καταλάβει ότι πίσω από τους 200.000 μοναδικούς
επισκέπτες κρύβεται ένα «ρομποτάκι».
Γι’ αυτό η «γκρίζα» βιομηχανία του Ιντερνετ προσφέρει πιο βελτιωμένες εκδόσεις botnet: κλικ από πραγματικούς χρήστες!
Πώς γίνεται αυτό; Η βιομηχανία αυτή αυτοαποκαλείται ιντερνετική διαφήμιση.
Μία ιστοσελίδα (εταιρεία) χωρίζεται σε δύο μέρη:
στο ένα εγγράφονται αυτοί που αγοράζουν επισκεψιμότητα και στο άλλο αυτοί που την πωλούν.
Οι τελευταίοι είναι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων που δέχονται να εμφανίζονται οι διαφημίσεις των πρώτων.
Η διαφήμιση δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια ολοσέλιδη εμφάνιση του site του διαφημιζόμενου.
Έτσι, οι επισκέπτες των ιστοσελίδων που δέχονται τέτοιες
καταχωρίσεις αναγκαστικά κάνουν κλικ πάνω σε αυτή τη διαφήμιση για να
προχωρήσουν στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας που τους ενδιαφέρει. Είτε
κάνουν κλικ στη διαφήμιση για να πάνε στον ιστότοπο που διαφημίζεται
είτε κάνουν κλικ για να κλείσει η διαφήμιση, η ιστοσελίδα που έχει
αγοράσει επισκέπτες καταγράφει επισκεψιμότητα.
Με τις υπηρεσίες αυτές ο πελάτης (διαφημιστής και διαφημιζόμενος)
μπορεί να επιλέξει από ποια ή ποιες χώρες να προέρχονται οι επισκέψεις,
πόση ώρα να διαρκούν, πόσες φορές να εμφανίζονται κ.λπ. Το κόστος
αυξάνεται ανάλογα με τις επιλογές.
Ενα απλό πρόγραμμα αγοράς 10.000 τυχαίων επισκεπτών απ’ όλο τον κόσμο κοστίζει μόλις 7,50 δολάρια ανά 10.000 επισκέπτες.
Η επιλογή χώρας, κλάδου κ.λπ. ανεβάζει το κόστος, το οποίο ξεκινάει από 49 δολάρια ανά 5.000 πραγματικούς επισκέπτες.
Με αυτή τη διαδικασία, κερδισμένοι είναι και αυτοί που «πουλούν»
τους επισκέπτες τους, καθώς κερδίζουν προμήθεια για κάθε κλικ που
προσφέρουν στον διαφημιζόμενο.
Επιπλέον, τα χρήματα είναι πάρα πολλά. Τα στοιχεία και τα μεγέθη είναι εντυπωσιακά.
Αρκεί να αναφερθεί πρόσφατη μελέτη που βασίστηκε σε στοιχεία της
Microsoft, της Symantec και της spider.io, όπου μόνο ένας πάροχος
τέτοιων διαφημίσεων προσέφερε 14 δισ. κλικ την ημέρα έναντι 6 εκατ.
δολαρίων τον μήνα!