Θόδωρος Σταυριανόπουλος
Εκπαιδευτικός - Περιφερειακός
Σύμβουλος Μεσσηνίας
Προεκλογικές διευκρινήσεις … με απλά λόγια αλήθειας.
Για
τα αεροδρόμια Καλαμάτας και Τρίπολης λέγονται πολλά.
Για της
Καλαμάτας:
Η αναβάθμιση
του διεθνούς αεροδρομίου Καλαμάτας θεωρείται δεδομένη για το Περιφερειακό
Συμβούλιο (Πε.Συ.) και τον Περιφερειάρχη τον Πέτρο Τατούλη εδώ και δύο χρόνια.
Τότε στο Πε.Συ. ψηφίστηκε το ποσό των 15.000.000 ευρώ προκειμένου να
αναβαθμισθούν και βελτιωθούν οι υπάρχουσες υποδομές.
Συγκεκριμένα
προτείνεται:
ü να δημιουργηθεί μεγαλύτερη
αίθουσα αφίξεων και αναχωρήσεων επιβατών.
ü να αγορασθούν εκτάσεις
προκειμένου να δημιουργηθούν χώροι στάθμευσης αεροσκαφών.
ü Καθώς επίσης και βελτίωση
όλων των υπαρχουσών υποδομών.
Όλα αυτά δεν
γίνονται με ένα μαγικό ραβδί που κρατά στο χέρι του ο Περιφερειάρχης. Όλοι
γνωρίζουμε ότι στη χώρα μας υπάρχει γραφειοκρατία που ταλαιπωρεί και καθυστερεί
την όποια εξέλιξη κάθε έργου. Συναρμόδια πιο υπεύθυνα και έχοντας τον τελευταίο λόγο γιατί
χρηματοδοτούν τα μεγάλα έργα είναι τα Υπουργεία. Έτσι και εδώ το Υπουργείο Μεταφορών και η ΥΠΑ
(Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) έχουν τον τελευταίο λόγο.
Επίσης έχει
ψηφισθεί από το Πε.Συ. χρηματικό ποσό γύρω στο 1.000.000 ευρώ προκειμένου να
δημιουργηθεί κυκλοφοριακός κόμβος στην έξοδο του αεροδρομίου. Το έργο αυτό
είναι θέμα ημερών να ξεκινήσει.
Για της Τρίπολης:
Οι σειρήνες λένε
ότι ο Τατούλης θέλει να αναδείξει- αναβαθμίσει το στρατιωτικό αεροδρόμιο της
Τρίπολης εις βάρος του διεθνούς αεροδρομίου της Καλαμάτας. Αυτό αποτελεί ένα ψέμα.
Θεωρώ το να υπάρχει διάθεση να βελτιωθούν οι υποδομές και ενός υπάρχοντος
αεροδρομίου δεν είναι κακό. Πόσο μάλλον όταν τα κεφάλαια που θα διατεθούν θα
είναι από ιδιώτες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον. Επίσης πρέπει να γνωρίζουν
κάποιοι συμπατριώτες μου που πικρόχολα κάνουν αναφορές στο συγκεκριμένο θέμα,
ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου αποτελείται από πέντε Περιφερειακές Ενότητες
(Π.Ε.) και Περιφέρεια δεν είναι μόνο η Μεσσηνία.
Το αίτημα της αναβάθμισης του
στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης ήταν αίτημα των τριών Π.Ε. Αρκαδίας,
Αργολίδας και Κορινθίας και όχι αποκλειστικά του Περιφερειάρχη. Η απαίτηση
κάποιων Μεσσήνιων να μην βελτιωθούν οι υποδομές του αεροδρομίου της Τρίπολης
μου θυμίζει αυτό που λέγεται «δεν θέλω κατσίκα εγώ, αρκεί να ψοφίσει η κατσίκα
του γειτονά μου». Πρέπει κάποιοι να καταλάβουν ότι το αυτοδιοικητικό τοπίο έχει
διευρηνθεί και έχουμε όλοι μας υποχρέωση να βλέπουμε την ανάπτυξη της περιοχής
μας ενιαία και απροσχημάτιστα.
Η μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου και σε
πολιτικό φθάνει έως να επιτρέπει πτήσεις μικρού κόστους που γίνονται με μικρά
αεροπλάνα ή ελικοφόρα καθώς και για μικρές εμπορικές μεταφορές.
Σχόλιο
Το διεθνές
αεροδρόμιο της Καλαμάτας αποτελεί την αεροπορική πύλη της Περιφέρειας
Πελοποννήσου, αποτελεί προτεραιότητα για την όποια βελτίωση και έτσι
αντιμετωπίζεται από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Η βελτίωση του αεροδρομίου
Τρίπολης λειτουργεί επικουρικά και δεν εμπεριέχει κανένα ανταγωνιστικό
χαρακτήρα. Χρήσιμο εδώ είναι να αναφέρω ότι ο διάδρομος του αεροδρομίου
Καλαμάτας είναι 4.300 μέτρα ενώ της Τρίπολης μόνο 1150 μέτρα και η μορφολογία
του εδάφους Τρίπολης είναι τέτοια που δεν επιτρέπει να επεκταθεί το αεροδρόμιο
τόσο ώστε να επιτρέπει προσγείωση
μεγάλων αεροσκαφών.