Στη σημερινή
συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, στην κατάθεση επίκαιρης ερώτησής μου σχετικά
με τη << βιομηχανία αναθέσεων >> και τις αδιαφανείς
συμβάσεις με ΚΟΝ.Σ.ΕΠ. του φορέα κοινωνικής προστασίας και αθλητισμού του Δήμου
Καλαμάτας, ο πρόεδρος του δεν απάντησε προσπάθησε με επιθέσεις και
χαρακτηρισμούς, να αποφύγει την ουσία .
ΕΠΑΝΕΡΧΟΜΑΙ
1.Είναι
ΑΛΗΘΕΙΑ ότι όλο το προηγούμενο διάστημα ο φορέας εκτελούσε σειρά έργων και προμήθειες αγαθών με απευθείας αναθέσεις;
Καλώ τους
επαγγελματίες της πόλης, τους
δημοσιογράφους, τους πολίτες να
΄΄μπούν΄΄ στο site
του δήμου, στο Ν.Π.Δ.Δ.
Φορέας κοινωνικής προστασίας και αθλητισμού ΄΄ΔΙΑΥΓΕΙΑ΄΄ αυτού , για να
διαπιστώσουν πως η συντριπτική πλειοψηφία των αποφάσεων είναι αναθέσεις του
προέδρου.
Για 5 μόνο ημέρες! ο πρόεδρος προχώρησε με τις υπ΄
αριθ΄ :
568/13-3-14(σύμβαση
παροχής υπηρεσιών), ύψος ποσού 6.000 e
609/17-3-14 (προγραμματική
σύμβαση) ,ύψος ποσού 27.600 e
613/18-3-14 ύψος
ποσού 24.600 e
652/21-3-14 ύψος
ποσού 3.850 e
674/26-3-14
ύψος ποσού 5.293,50 e
675/26-3-14 ύψος ποσού 15.000 e
680/26-3-14
ύψος ποσού 5.700 e αποφάσεις,
ενδεικτικά, σε απευθείας αναθέσεις
2.Είναι ΑΛΗΘΕΙΑ πως
προχώρησε σε προγραμματικές συμβάσεις με 2 ΚΟΙΝ.Σ. ΕΠ.
( Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση
) νέα μόδα που ξεφύτρωσε προκειμένου
όπως οι Μ.Κ.Ο, παλαιότερα, να
κατασπαταλούν πόρους;
Συγκεκριμένα
Α) 609/17-3-14
(προγραμματική σύμβαση) ,ύψος ποσού 27.600 e
έργο :καταγραφή ηλικίας αθλούμενων στους
δημοτικούς χώρους! και τον ακριβή αριθμό των σωματείων! κ.λ.π.
Στην εποχή
της κρίσης και η δημοτική αρχή δίνει
χρήματα προκειμένου να καταγράψει την ηλικία όσων τρέχουν στο στάδιο! Αλήθεια
γιατί δεν αξιοποιεί τόσους που έχουν προσληφθεί με ΕΣΠΑ στο φορέα;
Β)99/2013 (προγραμματική
σύμβαση) ,ύψος ποσού 15.000 e
έργο : υπηρεσίες καθαρισμού και συντήρησης
αθλητικών χώρων
Την τελευταία απόφαση (σύμβαση)_ με την υπ
άριθ. 84357/3413/23-1-2014 απόφασή του ακύρωσε ο Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης .
Παρά ταύτα ο
φορέας επιμένει και καταθέτει ένσταση.(32/14-3-2014)
Οι
ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. έχουν βρεθεί στο στόχαστρο
του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Λ. Ρακιντζή όπου σε δηλώσεις του
αποκαλύπτει << Οι Δήμοι βρήκαν μια νέα φάμπρικα με καινούργιες Μ.Κ.Ο.
>> και συνεχίζει << ..κάνουν απευθείας αναθέσεις και όλες οι
προσφορές που γίνονται είναι μεγαλύτερες της αγοράς>>
Η ύπαρξή τους
καθώς και η σύναψη των εν λόγω συμβάσεων προβλέπεται από το νομοθετικό πλαίσιο,
αυτό που δεν προβλέπεται ωστόσο είναι η απευθείας ανάθεση έργων στις ΚΟΙΝΣΕΠ.
«Υπό το πρόσχημα και την κάλυψη μιας
προγραμματικής συμφωνίας και του κοινωνικού σκοπού που οι επιχειρήσεις αυτές
επιδιώκουν, δεν επιτρέπεται να υποκρύπτεται απευθείας ανάθεση», αναφέρει ρητά
απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η συγκεκριμένη απόφαση (πράξη 250-2013)
εκδόθηκε επί προγραμματικής συμβάσεως μεταξύ δήμου και ΚΟΙΝΣΕΠ για την πρόσληψη
προσωπικού. Το Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε την υπογραφή της σύμβασης, καθώς
διαπίστωσε μη τήρηση των διατάξεων περί προμηθειών του Δημοσίου και του
ελεύθερου ανταγωνισμού λόγω απευθείας ανάθεσης του έργου.
Σχετικά δημοσιεύματα υπάρχουν στις Εφημερίδες
(ΝΕΑ- ΕΘΝΟΣ –ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ)
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ η άμεση παρέμβαση υπερκείμενων
αρχών ελέγχου για τον έλεγχο νομιμότητας των παραπάνω πράξεων.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η δημοτική αρχή :
Θα σταματήσει
τις απευθείας αναθέσεις έργων;
Θα συνεχίσει
να πορεύεται με τη λογική ΄΄Μαυρογιαλούρου΄΄ ;
Θα
αντιμετωπίσει όλους τους επαγγελματίες ισότιμα και με διαφάνεια;
Θα σεβαστεί
το δημόσιο χρήμα ή θα συνεχίσει να το διαθέτει σε αμφιλεγόμενες δράσεις;
Είναι
αυτονόητο πως θα καταθέσω
τα σχετικά στοιχεία ,στον κ.
Επίτροπο, τον κ. Γ.Γ.
Αποκεντρωμένης Διοίκησης και τον
κ.Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης
Καλαμάτα 16-4-2014
Γιάννης Α.
Χριστόπουλος
Δημ. Σύμβ. του συνδυασμού Αλλαγή για
το Δήμο Καλαμάτας