Ένα
χρόνο μετά τη συνένωσή της με την Olympic Air η Αegean μπαίνει σε νέα
τροχιά ανάπτυξης, σύμφωνα με την διοίκηση της εταιρείας, αφού το 2014
και οι δυο εταιρείες καλύπτουν συνολικά, ένα δίκτυο 120 προορισμών
εξωτερικού και εσωτερικού σε 33 χώρες με 13 εκατ. διαθέσιμες θέσεις, 1,2
εκατ. περισσότερες από την αρχή της συνένωσης.
Αυτή τη στιγμή η Aegean, όπως ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος της, Ευτύχης
Βασιλάκης με αφορμή τον ένα χρόνο από την συνένωση με την Οlympic Air,
διαθέτει ένα στόλο 50 αεροσκαφών, απασχολεί 2.400 εργαζόμενους, με τους
250 να έχουν προσληφθεί μετά την συνένωση, μεταφέρει 9,8 εκ. επιβάτες
και έχει 2 τεχνικά hangars. Για την περίοδο 2015-2016 η εταιρεία
επενδύει 300 εκατ. δολάρια για την αγορά 7 ολοκαίνουργιων Airbus
A320ceos στο στόλο της.
Ωστόσο πέραν αυτών των αεροσκαφών, η
Aegean αναμένεται να προκηρύξει του χρόνου διαγωνισμό μεταξύ της Airbus
και της Boeing για την ριζική ανανέωση του στόλου της με προτεραιότητα
στα αεροσκάφη που αγοράστηκαν το 2007.
Στόχος της διοίκησης της
εταιρείας, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρό της, είναι να φτάσει τα 70
αεροσκάφη το 2023 καλύπτοντας 350 προορισμούς και μεταφέροντας 14 - 15
εκατ. επιβάτες. Σήμερα η εταιρεία, όπως τόνισε ο κ. Βασιλάκης, κάνοντας
πράξη τη δέσμευσή της για καθολική κάλυψη του εσωτερικού της χώρας,
καλύπτει μέσα από τα δρομολόγιά της 33 ελληνικούς προορισμούς,
εξασφαλίζοντας την πρόσβαση και στο πιο μικρό νησί. Ειδικότερα, πέρα από
τους κύριους προορισμούς που υπήρχε ανάπτυξη, σε μικρούς προορισμούς
που πετούσε μόνο μία εταιρεία ο μέσος ναύλος μειώθηκε έως και 34%.
Αντίστοιχα, παρουσιάστηκε σημαντική αύξηση της κίνησης. Ενδεικτικά, η
κίνηση αυξήθηκε κατά 66% στην Κεφαλονιά, 36% στην Κάρπαθο και 44% στη
Ζάκυνθο.
Η Αegean αποτελεί μια μεγάλη εταιρεία για τα ελληνικά
δεδομένα, (920 εκατ. ευρώ κύκλο εργασιών), όπως είπε ο κ. Βασιλάκης,
έχει ωστόσο αρκετό δρόμο μπροστά της ώστε να συγκριθεί με διεθνείς
ανταγωνιστές της. Η συνεισφορά της εταιρείας στο Δημόσιο από φόρους και
αεροπορικά τέλη για την τρέχουσα χρονιά είναι 280 εκατ. ευρώ φέτος,
έναντι 248 που συνεισέφερε το 2013.
Τέλος, συστηματική είναι και η
συμβολή της Aegean κατά τον ένα αυτό χρόνο και στην προβολή της χώρας
μας και την ανάπτυξη του τουρισμού. Μέσα από συντονισμένες προσπάθειες
με φορείς όπως ο ΕΟΤ, ο ΣΕΤΕ, η Marketing Greece, ΕΞΑΑ, και η Συμμαχία
για την Ελλάδα, καθώς και μέσα από τα δικά της κανάλια, όπως το enter
Greece, το νέο Inflight κανάλι της Aegean που προβάλλει τις ομορφιές και
τον πολιτισμό της χώρας, η εταιρεία συνεχίζει να αποτελεί ουσιαστικό
πυλώνα και υποστηρικτή του ελληνικού τουρισμού.
Κυπριακές αερογραμμές
«Μας ενδιαφέρει η ανάπτυξη της Κύπρου αλλά και η ανάπτυξη της Ελλάδας
μέσω της Κύπρου» δήλωσε ο κ. Βασιλάκης απαντώντας σε σχετική ερώτηση
σημειώνοντας ότι μαζί με την ιρλανδική αεροπορική εταιρεία Ryanair
εισέρχονται στην δεύτερη φάση της διαδικασίας για την διεκδίκηση των
Κυπριακών Αερογραμμών.