12.11.15

ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΑ ΤΡΙΦΥΛΙΑΣ : Αδυναμία διοίκησης = ιδιωτικοποίηση

Συμπληρώθηκε ένας χρόνος από τις 7 Νοεμβρίου του 2014 ,οπότε και τέθηκε για πρώτη φορά το ζήτημα της διαχείρισης των απορριμάτων στο δημοτικό συμβούλιο της πολύπαθης Τριφυλίας. 

Τότε υπο την απειλή νέων προστίμων από την Ευρωπαική Ένωση για την παράνομη λειτουργία χωματερών ο δήμαρχος είχε ανακοινώσει το σταδιακό κλείσιμο αυτών εντός εξαμήνου. Μάλιστα, μέσα σε μία θυελλώδη συνεδρίαση παρουσιάτηκαν τα φαραωνικά σχέδια για τη δημιουργία εργοστασίου επεξεργασίας των απορριμάτων το οποίο αφού έκανε το γύρο της περιοχής ανακοινώθηκε πως θα γίνει στους Γαργαλιάνους .

Απο τότε ο σχεδιασμός έμεινε στα χαρτιά. Από τις χωματερές έκλεισε μόνο των Φιλιατρών και οι πολίτες το καλοκαίρι έγιναν θεατές κάδων γεμάτων για μέρες  με απορρίματα και κυρίως μάρτυρες 15 και πλέον πυρκαγιών στις χωματερές με τους καπνούς να πνίγουν τους Γαργαλιάνους και τα Φιλιατρά με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τη δημόσια υγεία. 

Από την άνοιξη άρχισαν κάποιοι να ψελλίζουν τη λέξη ιδιωτικοποίηση και σε ερώτησή μου στο δημοτικό συμβούλιο ο δήμαρχος είχε απαντήσει πως πλέον είναι στο σχεδιασμό του. Έτσι στο πρόσφατο  συμβούλιο ήρθε προς ψήφιση μία μελέτη (δεύτερη αυτή τη φορά μιας και είχε προηγηθεί άλλη που κατακρίθηκε ως σκοπίμως υψηλού κόστους και παραπλανητική από κύκλους του δημοτικού μεγάρου).
Την μελέτη την καταψήφισα καθώς δε δόθηκαν πειστικές απαντήσεις σε σωρεία ερωτημάτων που τέθηκαν.
1)    Δεν ήταν παρών ο μελετητής για να μπορέσει να μας δώσει εξηγήσεις. Παράλληλα, εκπρόσωποι των εργαζομένων ανέφεραν πλήθος ενστάσεων για το νομικό υπόβαθρο της μελέτης
2)    Δεν αναφέρονται βασικά κριτήρια επιλογής.πχ. τι τύπου οχήματα ζητάμε να μαζεύουν τα απορρίματα;
3)    Οι εργαζόμενοι δεν εξασφαλίζονται αφού αν μετακινηθούν σε άλλες υπηρεσίες θα χάσουν με το καλημέρα ένα μέρος του μισθού τους όπως είναι το ανθυγιεινό επίδομα
4)    Εφόσον η μισθοδοσία των υπαλλήλων παραμένει τότε για ποια εξοικονόμηση μιλάμε αφού τα οχήματα στοιχίζουν περίπου το 1/5 μόνο των εξόδων και η μισθοδοσία που παραμένει περίπου τα 4/5 των εξόδων ;
5)    Εάν υπάρxει κέρδος μισού εκατομμυρίου ευρώ τα δημοτικά τέλη θα μειωθούν ναι ή όχι;
6)    Εάν η εταιρεία προσβάλει κάποια στιγμή την συμφωνία τότε αυτόματα οι υπάλληλοι επανέρχονται ή θα ψάχνουμε εποχιακούς και τα σκουπίδια θα σχηματίζουν βουνά;
7)    Στην περιοχή δεν έχουμε καν ξεκαθαρίσει το μέρος όπου θα πηγαίνουν τα σκουπίδια. Ο ιδιώτης πού θα τα αποθέτει; Γιατί αν τα πηγαίνει στις ήδη υπάρχουσες χωματερές τα πρόστιμα θα πέφτουν βροχή
8)    Στη μελέτη αναφέρονται τα εξής:< αν τα απορρίματα πρέπει να μεταφερθούν εκτός ορίων δήμου Τριφυλίας τότε θα γίνει διαπραγμάτευση για το κόστος μεταφοράς τους εκτός δήμου.> Kαταλαβαίνουμε όλοι πόσο βαθιά θα μπει το χέρι στην τσέπη αν σε συνδυασμό με τον σχεδιασμό της περιφέρειας αρχίσουμε να μεταφέρουμε απορρίματα σε εργοστάσιο πχ στην Αρκαδία
9)    Στη μελέτη στο άρθρο 4 αναφέρεται το εξής : < εντός 10 ημερών από την υπογραφή της σύμβασης ο ανάδοχος θα υποβάλλει στο δήμο πίνακα με συγκεκριμένα ονόματα για το προσωπικό. Ο δήμος θα συμφωνήσει ή θα τροποποιήσει τον υπόψη πίνακα και ο ανάδοχος υποχρεούται να εφαρμόσει τις υποδείξεις αυξάνοντας ή μειώνοντας το προσωπικό ή τροποποιώντας το.> Το 2015 και με τη χώρα σε αυτό τον κατήφορό αρνούμαι να δεχθώ οποιαδήποτε διάταξη που κατά τη γνώμη μου αφήνει ανοιχτό παράθυρο σε ρουσφετολογικές αντιλήψεις.
10)                      Για να κατανοήσετε με πόση προχειρότητα έχει σχεδιαστεί και αυτή η προσπάθεια ,γράφεται στη μελέτη ότι η αποκομιδή των απορριμάτων θα γίνεται τους θερινούς μήνες από τις 6 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα .Πείτε μου αγαπητοί μου σε ποιο τουριστικό δήμο έχετε ταξιδέψει και τα σκουπίδια μαζεύονταν το πρωί και το μεσημέρι και όχι τη νύχτα;(θα μου πείτε μπορεί να μη θέλουμε τουρισμό βρε αδερφέ, πως κάνεις έτσι;)
11)                      Τελικά ποιος κρίνει ότι αυτή η μελέτη είναι σωστή και η άλλη λανθασμένη;


Προσωπικά θεωρώ ότι η έλλειψη σχεδιασμού και στρατηγικής για το μέλλον της περιοχής οδηγεί σε ευκαιριακές και σπασμωδικές κινήσεις , που έχουν ωστόσο αντίκτυπο στο πορτοφόλι των δημοτών. Υπάρχει θέμα συντονισμού της τοπικής διοίκησης .Δεν είναι δυνατόν με 27 μόνιμους εργαζόμενους να μη μπορείς να μαζέψεις απορρίματα. Ακριβώς λόγω αδυναμίας ελέγχου της κατάστασης , πέρυσι με πρόταση της δημοτικής αρχής μπήκαν σε όλα τα τροχοφόρα gps τα οποία πληρώσαμε αρκετές χιλιάδες ευρώ για να εντοπίζεται και το παραμικρό καρότσι καθαριότητας. Να προσθέσω επίσης πως σε κανένα προεκλογικό πρόγραμμα δεν είχε αναφερθεί η ιδιωτικοποίηση της αποκομιδής των απορριμάτων. Παράλληλα να τονίσω ότι δε φταίνε οι δημότες αν από τους δήμους παλαιότερα περνούσαν κονδύλια εκατομμυρίων και κάποιοι σφύριζαν αδιάφορα και δεν τα αξιοποιούσαν προς αγορά νέων οχημάτων και προώθησης της ανακύκλωσης. Θα μου πείτε πού να βρεθεί χρόνος από τις βασιλόπιτες και τις γουρνοπούλες στα πανηγύρια να ασχοληθεί κάποιος. Επιπλέον να επισημάνω ότι και για άλλες υπηρεσίες ακούγονται παράπονα όπως π.χ για τη ΔΕΥΑΚΥ. Αυτό τι σημαίνει ,ότι θα ιδιωτικοποιήσουμε το νερό ;Η αδυναμία διοίκησης είναι εμφανής. Oι έχοντες αρμοδιότητες σχετικές με την καθαριότητα αν δε μπορούν ας παραιτηθούν. 

Δημήτρης Π. Κουτσούλης
Αντιπρόεδρος δημοτικού συμβουλίου Τριφυλίας

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου