Την απάντηση στο ερώτημα γιατί αρχικά ο
πρωθυπουργός και ακολούθως με μπαράζ δηλώσεων κυβερνητικά στελέχη κυρίως
του στενού επιτελείου του, θυμήθηκαν τώρα πως πρέπει να συγκροτηθεί το
Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, δίνουν έγκυρες νομικές πηγές, που
εξηγούν πως η απάντηση κρύβεται στην ίδια την προκήρυξη του διαγωνισμού.
Σύμφωνα με αυτή:
- Δεν μπορεί κανείς νέος τηλεοπτικός σταθμός να εκπέμψει αν δεν εχει συγκροτηθεί το ΕΣΡ, αφού δεν έχει μεταφερθεί στον υπουργό Επικρατείας ή την Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης η αρμοδιότητα ελέγχου των προϋποθέσεων εκπομπής ενός σταθμού. Προβλέπει συγκεκριμένα ο όρος 10.2 της Προκηρύξεως "ότι σε περίπτωση παρόχων περιεχομένου οι οποίοι έχουν αναλάβει την υποχρέωση να συμμορφωθούν με μία ή περισσότερες αρνητικές ή θετικές προϋποθέσεις, κατά τα Τεύχη Α-Η της παρούσας Προκηρύξεως, η εκπομπή του προγράμματός τους από τον πάροχο δικτύου επιτρέπεται μόνον αφότου υπάρξει πλήρης συμμόρφωση στις ως άνω προϋποθέσεις, όπως αυτό βεβαιώνεται με σχετική πράξη του ΕΣΡ. Όμοια η διάταξη του άρθρου 14 παρ.3 περ.δ΄ ν.4339/2015".
- Δεν μπορεί να πέσει μαύρο σε κανένα κανάλι αν δεν υφίσταται ΕΣΡ αφού , όπως εξηγεί ο καθηγητής Πάνος Λαζαράτος , δεν θα μπορέσει προηγουμένως κάποιος υπερθεματιστής να εκπέμψει χωρίς πιστοποιητικό του ΕΣΡ. Μάλιστα το άρθρο 8 ν.4038/2012 ορίζει τα εξής:
"Άρθρο 8 Επείγοντα θέματα της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και της Γενικής Γραμματείας Μέσων Ενημέρωσης
1. Οι αναφερόμενοι στο άρθρο 5 παρ. 7α του ν. 3592/2007 (Α` 161) ως νομίμως λειτουργούντες τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας εξακολουθούν να λειτουργούν νομίμως μέχρι την έκδοση της απόφασης για τη χορήγηση αδειών παροχής περιεχομένου επίγειας ψηφιακής εκπομπής, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 13 του ίδιου νόμου, υπό τον όρο της συμμετοχής τους στην οικεία διαγωνιστική διαδικασία η οποία θα διενεργηθεί κατά τις διατάξεις του ως άνω νόμου".
- Επίσης δεν μπορεί να κατακυρωθεί επισήμως ο διαγωνισμός αν προηγουμένως δεν έχουν εξαντληθεί τα ένδικα μέσα κατά του διαγωνισμού, όταν είναι γνωστό πως εκκρεμούν ασφαλιστικά μετρα των τηλεοπτικών σταθμών.
Μάλιστα ο όρος 9.5. της Προκηρύξεως προβλέπει "ότι η προθεσμία για την άσκηση της προδικαστικής προσφυγής, η άσκηση αυτής καθώς και η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κωλύουν την τελική κατακυρωτική πράξη χορήγησης των αδειών, εκτός εάν με προσωρινή διαταγή ο αρμόδιος δικαστικής αποφανθεί διαφορετικά".
Γι' αυτό λοιπόν νομικές πηγές χαρακτηρίζουν το διαγωνισμό και την προκήρυξη μνημείο προχειρότητας, αφού δημιουργούν προβλήματα όχι μόνο στους σταθμούς που κλείνουν αλλά και σ αυτούς που θέλουν να ανοίξουν.
Τις κασέτες
Για σήμερα το πρωί είχε προγραμματιστεί (με προφορικές διαβεβαιώσεις)οι εκπρόσωποι του "Star" και του "Alpha", να δουν το υλικό από τις κασέτες που κατέγραφαν τη δημοπρασία.
Όμως ενώ από χθες το πρωί υπήρξαν αυτές οι προφορικές διαβεβαιώσεις στους τηλεοπτικούς σταθμούς που το έχουν ζητήσει, ότι δηλαδή 9 το πρωί με -6 το απόγευμα θα παρακολουθήσουν τις κασέτες με το υλικό της δημοπρασίας στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης, τελικά αργά το απόγευμα τα πράγματα άλλαξαν.
Με έγγραφο της η Γενική Γραμματεία ενημερώνει τους εκπροσώπους των σταθμών πως το υλικό θα το παρακολουθήσουν την Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου και ώρες 11 το πρωί με 6 το απόγευμα (υλικό 66 ωρών!!!).
Βέβαια το γεγονός ότι εκείνη την ημέρα εκδικάζονται στο ΣτΕ τα ασφαλιστικά μέτρα των τηλεοπτικών σταθμών , άρα οι εκπρόσωποί τους θα πρέπει να βρίσκονται εκεί, προφανώς (!!!!) το αγνοούσε η ΓΓΕΕ.!
Προφανώς λοιπόν μιλάμε για μια διαβολική σύμπτωση!!
Του Παναγιώτη Στάθη
capital.gr
Σύμφωνα με αυτή:
- Δεν μπορεί κανείς νέος τηλεοπτικός σταθμός να εκπέμψει αν δεν εχει συγκροτηθεί το ΕΣΡ, αφού δεν έχει μεταφερθεί στον υπουργό Επικρατείας ή την Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης η αρμοδιότητα ελέγχου των προϋποθέσεων εκπομπής ενός σταθμού. Προβλέπει συγκεκριμένα ο όρος 10.2 της Προκηρύξεως "ότι σε περίπτωση παρόχων περιεχομένου οι οποίοι έχουν αναλάβει την υποχρέωση να συμμορφωθούν με μία ή περισσότερες αρνητικές ή θετικές προϋποθέσεις, κατά τα Τεύχη Α-Η της παρούσας Προκηρύξεως, η εκπομπή του προγράμματός τους από τον πάροχο δικτύου επιτρέπεται μόνον αφότου υπάρξει πλήρης συμμόρφωση στις ως άνω προϋποθέσεις, όπως αυτό βεβαιώνεται με σχετική πράξη του ΕΣΡ. Όμοια η διάταξη του άρθρου 14 παρ.3 περ.δ΄ ν.4339/2015".
- Δεν μπορεί να πέσει μαύρο σε κανένα κανάλι αν δεν υφίσταται ΕΣΡ αφού , όπως εξηγεί ο καθηγητής Πάνος Λαζαράτος , δεν θα μπορέσει προηγουμένως κάποιος υπερθεματιστής να εκπέμψει χωρίς πιστοποιητικό του ΕΣΡ. Μάλιστα το άρθρο 8 ν.4038/2012 ορίζει τα εξής:
"Άρθρο 8 Επείγοντα θέματα της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και της Γενικής Γραμματείας Μέσων Ενημέρωσης
1. Οι αναφερόμενοι στο άρθρο 5 παρ. 7α του ν. 3592/2007 (Α` 161) ως νομίμως λειτουργούντες τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας εξακολουθούν να λειτουργούν νομίμως μέχρι την έκδοση της απόφασης για τη χορήγηση αδειών παροχής περιεχομένου επίγειας ψηφιακής εκπομπής, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 13 του ίδιου νόμου, υπό τον όρο της συμμετοχής τους στην οικεία διαγωνιστική διαδικασία η οποία θα διενεργηθεί κατά τις διατάξεις του ως άνω νόμου".
- Επίσης δεν μπορεί να κατακυρωθεί επισήμως ο διαγωνισμός αν προηγουμένως δεν έχουν εξαντληθεί τα ένδικα μέσα κατά του διαγωνισμού, όταν είναι γνωστό πως εκκρεμούν ασφαλιστικά μετρα των τηλεοπτικών σταθμών.
Μάλιστα ο όρος 9.5. της Προκηρύξεως προβλέπει "ότι η προθεσμία για την άσκηση της προδικαστικής προσφυγής, η άσκηση αυτής καθώς και η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κωλύουν την τελική κατακυρωτική πράξη χορήγησης των αδειών, εκτός εάν με προσωρινή διαταγή ο αρμόδιος δικαστικής αποφανθεί διαφορετικά".
Γι' αυτό λοιπόν νομικές πηγές χαρακτηρίζουν το διαγωνισμό και την προκήρυξη μνημείο προχειρότητας, αφού δημιουργούν προβλήματα όχι μόνο στους σταθμούς που κλείνουν αλλά και σ αυτούς που θέλουν να ανοίξουν.
Τις κασέτες
Για σήμερα το πρωί είχε προγραμματιστεί (με προφορικές διαβεβαιώσεις)οι εκπρόσωποι του "Star" και του "Alpha", να δουν το υλικό από τις κασέτες που κατέγραφαν τη δημοπρασία.
Όμως ενώ από χθες το πρωί υπήρξαν αυτές οι προφορικές διαβεβαιώσεις στους τηλεοπτικούς σταθμούς που το έχουν ζητήσει, ότι δηλαδή 9 το πρωί με -6 το απόγευμα θα παρακολουθήσουν τις κασέτες με το υλικό της δημοπρασίας στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης, τελικά αργά το απόγευμα τα πράγματα άλλαξαν.
Με έγγραφο της η Γενική Γραμματεία ενημερώνει τους εκπροσώπους των σταθμών πως το υλικό θα το παρακολουθήσουν την Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου και ώρες 11 το πρωί με 6 το απόγευμα (υλικό 66 ωρών!!!).
Βέβαια το γεγονός ότι εκείνη την ημέρα εκδικάζονται στο ΣτΕ τα ασφαλιστικά μέτρα των τηλεοπτικών σταθμών , άρα οι εκπρόσωποί τους θα πρέπει να βρίσκονται εκεί, προφανώς (!!!!) το αγνοούσε η ΓΓΕΕ.!
Προφανώς λοιπόν μιλάμε για μια διαβολική σύμπτωση!!
Του Παναγιώτη Στάθη
capital.gr