Στην υπ' αριθμ. 1/2018 συνεδρίασή της
συνήλθε η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, σήμερα Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2018 και
– μεταξύ άλλων – ενέκρινε την ανάπλαση της οδού Ναυαρίνου από Φαρών έως
Ακρίτα (σχετικά διαγράμματα μπορείτε να δείτε εδώ), ενώ έχουν ήδη εγκριθεί οι σχετικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.
Σε πρώτη φάση θα πραγματοποιηθεί η
ανάπλαση της περιοχής που περικλείεται ανάμεσα στις οδούς Φαρών και
Ακρίτα, μήκους 240 περίπου μέτρων και πλάτους 13 περίπου μέτρων, δηλαδή
μιας επιφάνειας εμβαδού 4.400 τετρ. μέτρων, συμπεριλαμβανομένων των
τμημάτων που αφορούν στους κάθετους προς αυτήν δρόμους, αλλά και της
συναρμογής της περιοχής ανάπλασης με την προσφάτως αναπλασθείσα περιοχή,
του νότιου πεζοδρομίου της οδού Ναυαρίνου.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΛΩΡΙΔΑ
ΠΑΝΩ ΣΕ ΚΥΒΟΛΙΘΟΥΣ
ΠΑΝΩ ΣΕ ΚΥΒΟΛΙΘΟΥΣ
Προβλέπεται η δημιουργία μιας και μόνον
λωρίδας κυκλοφορίας οχημάτων στην κατεύθυνση δύσης - ανατολής, πλάτους
3,80 μ., διαστρωμένης με έγχρωμους κυβόλιθους βαρέως τύπου διαστάσεων
20x10x10εκ, συνεπίπεδη με τα εκατέρωθεν αυτής πεζοδρόμια. Η ζώνη αυτή θα
τοποθετηθεί σε απόσταση περίπου 8,0 μέτρων από τις οικοδομικές γραμμές
των αντίστοιχων οικοδομικών τετραγώνων στη βόρεια πλευρά της Ναυαρίνου
και θα καταλαμβάνει τμήμα του σημερινού οδοστρώματος. Η παραπάνω ζώνη
διέλευσης οχημάτων θα διαχωρίζεται από τα νέα πεζοδρόμια, με την
τοποθέτηση μιας σειράς εμποδίων στάθμευσης με αντανακλαστική ταινία, που
θα αποτελούν στην ουσία τον δείκτη κίνησης αυτοκινήτων.
Στη συνέχεια και λίγο πιο νότια, δημιουργείται μια ουδέτερη ζώνη – λωρίδα ασφαλείας πλάτους περίπου 1,00 μ. μεταξύ του προτεινόμενου δρόμου και του υφιστάμενου ποδηλατόδρομου, για το διαχωρισμό των αξόνων κυκλοφορίας ποδηλάτων και οχημάτων.
Με δεδομένη, λοιπόν, τη μονοδρόμηση τμήματος της οδού Ναυαρίνου από Φαρών μέχρι Ακρίτα (με κατεύθυνση Δ – Α), θα γίνει συγχρόνως και η διαπλάτυνση του βορείου πεζοδρομίου – σε βάρος του υφιστάμενου δρόμου – κατά 4,0 περίπου μέτρα, με ταυτόχρονη κατάργηση της στάθμευσης των μοτοσυκλετών και τη δημιουργία μόνο θέσεων προσωρινής στάθμευσης οχημάτων τροφοδοσίας στα αντίστοιχα οικοδομικά τετράγωνα, που απαρτίζουν το μέτωπο της ανάπλασης.
Θέσεις στάθμευσης μηχανών δημιουργούνται μόνο στις κάθετες προς την Ναυαρίνου οδούς, Μαιζώνος και Βύρωνος και μέχρι το ύψος της οδού Σανταρόζα.
Στη συνέχεια και λίγο πιο νότια, δημιουργείται μια ουδέτερη ζώνη – λωρίδα ασφαλείας πλάτους περίπου 1,00 μ. μεταξύ του προτεινόμενου δρόμου και του υφιστάμενου ποδηλατόδρομου, για το διαχωρισμό των αξόνων κυκλοφορίας ποδηλάτων και οχημάτων.
Με δεδομένη, λοιπόν, τη μονοδρόμηση τμήματος της οδού Ναυαρίνου από Φαρών μέχρι Ακρίτα (με κατεύθυνση Δ – Α), θα γίνει συγχρόνως και η διαπλάτυνση του βορείου πεζοδρομίου – σε βάρος του υφιστάμενου δρόμου – κατά 4,0 περίπου μέτρα, με ταυτόχρονη κατάργηση της στάθμευσης των μοτοσυκλετών και τη δημιουργία μόνο θέσεων προσωρινής στάθμευσης οχημάτων τροφοδοσίας στα αντίστοιχα οικοδομικά τετράγωνα, που απαρτίζουν το μέτωπο της ανάπλασης.
Θέσεις στάθμευσης μηχανών δημιουργούνται μόνο στις κάθετες προς την Ναυαρίνου οδούς, Μαιζώνος και Βύρωνος και μέχρι το ύψος της οδού Σανταρόζα.
ΠΩΣ ΘΑ ΔΙΕΞΑΓΕΤΑΙ
Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΊΑ
Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΊΑ
Για την κυκλοφορία των οχημάτων και την
αστική συγκοινωνία, σε ό,τι αφορά μεν στα οχήματα με κατεύθυνση το
κέντρο της πόλης, η κυκλοφορία θα πραγματοποιείται διαμέσου της οδού
Ακρίτα και στη συνέχεια τα οχήματα είτε θα ακολουθούν την οδό Κρήτης –
εάν πρόκειται να ακολουθήσουν πορεία προς τα δυτικά – είτε την οδό Φαρών
ή ακόμα και την οδό Ακρίτα.
Για την αστική όμως συγκοινωνία - με κατεύθυνση επίσης προς το κέντρο της πόλης – το λεωφορείο θα οδεύει διαμέσου της οδού Ακρίτα έως την οδό Κρήτης, στη συνέχεια από οδό Κρήτης αριστερά μέχρι την οδό Φαρών, έπειτα στροφή προς τα νότια μέχρι την οδό Ναυαρίνου και από εκεί διαμέσου των οδών Τσαμαδού – Αναλήψεως – Ψαρών και Κρήτης, το λεωφορείο θα καταλήγει και πάλι στην οδό Φαρών.
Στην περίπτωση αυτή δεν υπάρχουν σοβαρές μεταβολές στο θέμα των ήδη υπαρχουσών στάσεων. Απεναντίας, δημιουργείται μια στάση επιπλέον στην οδό Κρήτης (από Ακρίτα έως Φαρών), ενώ η στάση που καταργείται στην οδό Ναυαρίνου μπροστά από το φαρμακείο, μετατοπίζεται δυτικότερα επί της οδού, στο τμήμα μεταξύ Φαρών και Τσαμαδού.
Για την αστική όμως συγκοινωνία - με κατεύθυνση επίσης προς το κέντρο της πόλης – το λεωφορείο θα οδεύει διαμέσου της οδού Ακρίτα έως την οδό Κρήτης, στη συνέχεια από οδό Κρήτης αριστερά μέχρι την οδό Φαρών, έπειτα στροφή προς τα νότια μέχρι την οδό Ναυαρίνου και από εκεί διαμέσου των οδών Τσαμαδού – Αναλήψεως – Ψαρών και Κρήτης, το λεωφορείο θα καταλήγει και πάλι στην οδό Φαρών.
Στην περίπτωση αυτή δεν υπάρχουν σοβαρές μεταβολές στο θέμα των ήδη υπαρχουσών στάσεων. Απεναντίας, δημιουργείται μια στάση επιπλέον στην οδό Κρήτης (από Ακρίτα έως Φαρών), ενώ η στάση που καταργείται στην οδό Ναυαρίνου μπροστά από το φαρμακείο, μετατοπίζεται δυτικότερα επί της οδού, στο τμήμα μεταξύ Φαρών και Τσαμαδού.
ΝΕΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ
Η μελέτη προβλέπει, επιπλέον, στο βόρειο
πεζοδρόμιο την εγκατάσταση νέου δικτύου ηλεκτροφωτισμού, προς ενίσχυση
του υπάρχοντος και σε καλή κατάσταση δικτύου φωτισμού του νoτίου
πεζοδρόμιου, με την τοποθέτηση σύγχρονων και μοντέρνων φωτιστικών
σωμάτων τύπου LED, αναρτημένα από ευθύγραμμους βραχίονες σε 5μετρους
ιστούς φωτισμού.
ΝΕΟ ΠΡΑΣΙΝΟ
Τέλος, σε ό,τι αφορά στο πράσινο, στο
βόρειο πεζοδρόμιο προβλέπεται η φύτευση δέντρων (μουριές άκαρπες) σε
γραμμική διάταξη, μέσα σε λάκκους φύτευσης, στους οποίους εγγράφεται
περιμετρικά τετράγωνο πλαίσιο από ολόσωμο λευκό «χτυπητό» μάρμαρο
Καβάλας, με εγκοπή (γλυφή) στην εσωτερική του πλευρά, στην οποία θα
επικαθήσει η εσχάρα προστασίας των δέντρων, σε στάθμη συνεπίπεδη με τις
δαπεδοστρώσεις του πεζοδρομίου.
Η επιλογή των δέντρων έγινε με βάση τα δεδομένα που έχουμε σήμερα στο νότιο πεζοδρόμιο, όπου η φύτευση των μουριών πραγματοποιήθηκε σε αποστάσεις των 5,50 μ. και 8,80 μ. αντίστοιχα. Συνεπώς με την ίδια φιλοσοφία τοποθετούνται και οι μουριές στο βόρειο πεζοδρόμιο και μάλιστα σε απόσταση 7,50μ από τα όρια των οικοδομικών γραμμών, ενώ η μεταξύ τους κάθετη απόσταση (μεταξύ αυτών του βόρειου και νότιου πεζοδρομίου) θα είναι περίπου 8,50 μέτρα.
Θα πραγματοποιηθούν, επίσης, εργασίες κατασκευής αγωγών ύδρευσης, παροχών ύδρευσης και αγωγών ομβρίων, στο τμήμα της οδού Ναυαρίνου από οδό Φαρών έως οδό Ακρίτα.
Όλη η παρέμβαση έχει σχεδιαστεί με κριτήριο την αναβάθμιση της παραλιακής ζώνης και τη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά πρωτίστως για την εξυπηρέτηση των πολιτών. Ένα δεύτερο κριτήριο έχει σχέση με την ενοποίηση όλων των αναπλάσεων που έχουν πραγματοποιηθεί έως τώρα στο κέντρο της πόλης και το παραλιακό μέτωπο, έτσι ώστε στο σύνολό τους να λειτουργούν όλες ως μια ενιαία ζώνη αναψυχής, πρασίνου, περιπάτου και στάσης των κατοίκων και τουριστών.
Η επιλογή των δέντρων έγινε με βάση τα δεδομένα που έχουμε σήμερα στο νότιο πεζοδρόμιο, όπου η φύτευση των μουριών πραγματοποιήθηκε σε αποστάσεις των 5,50 μ. και 8,80 μ. αντίστοιχα. Συνεπώς με την ίδια φιλοσοφία τοποθετούνται και οι μουριές στο βόρειο πεζοδρόμιο και μάλιστα σε απόσταση 7,50μ από τα όρια των οικοδομικών γραμμών, ενώ η μεταξύ τους κάθετη απόσταση (μεταξύ αυτών του βόρειου και νότιου πεζοδρομίου) θα είναι περίπου 8,50 μέτρα.
Θα πραγματοποιηθούν, επίσης, εργασίες κατασκευής αγωγών ύδρευσης, παροχών ύδρευσης και αγωγών ομβρίων, στο τμήμα της οδού Ναυαρίνου από οδό Φαρών έως οδό Ακρίτα.
Όλη η παρέμβαση έχει σχεδιαστεί με κριτήριο την αναβάθμιση της παραλιακής ζώνης και τη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας των καταστημάτων, αλλά πρωτίστως για την εξυπηρέτηση των πολιτών. Ένα δεύτερο κριτήριο έχει σχέση με την ενοποίηση όλων των αναπλάσεων που έχουν πραγματοποιηθεί έως τώρα στο κέντρο της πόλης και το παραλιακό μέτωπο, έτσι ώστε στο σύνολό τους να λειτουργούν όλες ως μια ενιαία ζώνη αναψυχής, πρασίνου, περιπάτου και στάσης των κατοίκων και τουριστών.