29.3.19

Ενεργοποιείται ο "κόφτης" ταχύτητας οχημάτων με απόφαση της ΕΕ

Οι Μόνιμοι Αντιπρόσωποι των Κρατών Μελών που συνήλθαν σήμερα (COREPER) ενέκριναν την προσωρινή συμφωνία που επετεύχθη μεταξύ της Pουμανικής Προεδρίας και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με σχέδιο κανονισμού για τη γενική ασφάλεια των μηχανοκίνητων οχημάτων και την προστασία των επιβατών οχημάτων και των ευάλωτων χρηστών των οδών.
Ο νέος κανονισμός θα συμβάλει στον στόχο της μείωσης των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών στους δρόμους της ΕΕ μέσω των μέτρων για την προστασία των επιβατών οχημάτων και των ευάλωτων χρηστών των οδών και θα συμβάλει στην επίτευξη του στόχου για μηδενικούς θανάτους από τροχαία ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς μέχρι το 2050.
Ο κανονισμός επικαιροποιεί τους υφιστάμενους κανόνες για την ασφάλεια των αυτοκινήτων που περιέχονται στον κανονισμό (ΕΚ)αριθ. 661/2009 για την ασφάλεια των οχημάτων, στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 78/2009 για την ασφάλεια των πεζών και στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 79/2009 για την ασφάλεια των υδρογόνων.
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, όλα τα οχήματα με κινητήρα (συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών, των λεωφορείων, των φορτηγών και των οχημάτων επαγγελματικής χρήσης) θα πρέπει να διαθέτουν τα ακόλουθα χαρακτηριστικά ασφαλείας:
- έξυπνη υποβοήθηση διατήρησης ταχύτητας,
- υποβοήθηση για μετρητή αλκοόλ
- συστήματα προειδοποίησης οδήγησης για υπνηλία και απόσπαση προσοχής,
- προηγμένα συστήματα προειδοποίησης για την απόσπαση της προσοχής του οδηγού,
- σήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης,
- συστήματα ανίχνευσης οπισθοπορείας,
- καταγραφείς δεδομένων συμβάντων,
- ακριβής παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών,
- προηγμένα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης,
- συστήματα διατήρησης πορείας εντός των λωρίδων,
- ενισχυμένες ζώνες προστασίας ικανές να μετριάσουν τους τραυματισμούς σε σύγκρουση με τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες.
Εκτός από τις γενικές απαιτήσεις και τα υπάρχοντα συστήματα (όπως η προειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και η προηγμένη πέδηση έκτακτης ανάγκης), τα φορτηγά και τα λεωφορεία πρέπει να διαθέτουν προηγμένα συστήματα ικανά να ανιχνεύουν πεζούς και ποδηλάτες που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση και να μειώνουν σημαντικά τα τυφλά σημεία γύρω από το όχημα .
Επιπλέον, ο κανονισμός επιτρέπει στην Κομισιόν να θεσπίσει ειδικούς κανόνες για την ασφάλεια των υδρογονοκίνητων οχημάτων και των αυτοματοποιημένων οχημάτων. Γενικότερα, ο κανονισμός επιτρέπει στην Κομισιόν να επικαιροποιεί τις προαναφερόμενες τεχνικές προδιαγραφές για να λάβει υπόψη τις μελλοντικές τεχνικές εξελίξεις.

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου