To 60% των καταναλωτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση ηλικίας 16-74 ετών πραγματοποίησαν online τις αγορές τους στη διάρκεια του 2019, ποσοστό αυξημένο σε σύγκριση με το 56% του 2018.
Ολοένα
και περισσότεροι Ευρωπαίοι προτιμούν το Διαδίκτυο για τις αγορές τους,
μια τάση που αναμένεται να ενισχυθεί σημαντικά την εποχή του κορωνοϊού,
με τα μαγαζιά κλειστά και τους καταναλωτές υπό περιορισμούς κοινωνικής
αποστασιοποίησης. Σκανδιναβικές Χώρες, Ολλανδία
και Γερμανία «πρωταθλήτριες» στις online αγορές. Στις τελευταίες θέσεις η
Ελλάδα, με το ποσοστό των Ελλήνων που στρέφονταν τουλάχιστον έως και
πέρυσι στο ηλεκτρονικό εμπόριο σημαντικά χαμηλότερο του ευρωπαϊκού μέσου
όρου, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Εurostat.
To 60% των καταναλωτών στην Ευρωπαϊκή Ένωση ηλικίας 16-74
ετών πραγματοποίησαν online τις αγορές τους στη διάρκεια του 2019,
ποσοστό αυξημένο σε σύγκριση με το 56% του 2018. Εν συγκρίσει με τα
επίπεδα του 2009, το μερίδιο των online καταναλωτών έχει σχεδόν
διπλασιασθεί.
Μεταξύ των χωρών-μελών της Ε.Ε., τα υψηλότερα ποσοστά αγορών μέσω Διαδικτύου εντοπίζονται στις Σκανδιναβικές Χώρες, με τη Δανία να κατέχει τα σκήπτρα, καθώς το 84% των Δανών ηλικίας 16-74 ετών πραγματοποιεί online αγορές. Ακολουθεί η Σουηδία(82%), Ολλανδία(81%), Γερμανία(79%) και Φινλανδία(73%). Στην Ελλάδα, μόλις το 39% των Ελλήνων πραγματοποίησε αγορές μέσω Διαδικτύου στη διάρκεια του 2019, ποσοστό σημαντικά χαμηλότερο σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο(60%) και με τη χώρα μας να κατατάσσεται, μαζί με την Κύπρο και την Πορτογαλία, στην 24η θέση μεταξύ των 27 χωρών-μελών της Ε.Ε. Την τελευταία θέση καταλαμβάνει η Βουλγαρία με ποσοστό μόλις 22%. Δεύτερη από το τέλος η Ρουμανία(23%), ενώ ιδιαίτερα χαμηλό και το ποσοστό της Ιταλίας, με μόλις το 38% των Ιταλών να στρέφεται στο Διαδίκτυο για τις αγορές του.
Στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, η μεγαλύτερη αύξηση του ποσοστού των online καταναλωτών σημειώνεται στην Εσθονία, με το 68% των Εσθονών να πραγματοποιούν το 2019 αγορές μέσω Διαδικτύου, έναντι μόλις 17% το 2009.
Ως προς το φύλο, το ποσοστό των ανδρών που αγοράζουν online είναι οριακά υψηλότερο(61%) έναντι του αντίστοιχου των γυναικών(59%). Παρ' όλα αυτά, το μερίδιο των online καταναλωτών έχει αυξηθεί περισσότερο μεταξύ των γυναικών στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας(από 29% το 2009 στο 59% το 2019) από ό,τι μεταξύ των ανδρών(από 35% το 2009 στο 61% το 2019).
Ανά ηλικία, τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάζουν τα ποσοστά των χρηστών Διαδικτύου μεταξύ 25-34 ετών(από 46% το 2009 σε 79% του συνόλου το 2019). Ακολουθεί η ηλικιακή ομάδα 16-24 ετών(από 41% στο 73%), 35-44 ετών(από 41% το 2009 στο 71% πέρυσι), ενώ το ποσοστό χρηστών του Διαδικτύου ηλικίας 45-54 ετών αυξήθηκε από 31% το 2009 στο 61% του συνόλου πέρυσι. Αύξηση παρατηρείται και στους Online καταναλωτές ηλικίας 55 έως 64 ετών: από μόλις 19% του συνόλου το 2009 ανήλθαν στο 45% στην έρευνα του 2019, ενώ το ποσοστό εκείνων που πραγματοποιούν αγορές μέσω Διαδικτύου και ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 65-74 ετών αυξήθηκε από μόλις 8% μία δεκαετία πριν στο 28% πέρυσι.
Μεταξύ των χωρών-μελών της Ε.Ε., τα υψηλότερα ποσοστά αγορών μέσω Διαδικτύου εντοπίζονται στις Σκανδιναβικές Χώρες, με τη Δανία να κατέχει τα σκήπτρα, καθώς το 84% των Δανών ηλικίας 16-74 ετών πραγματοποιεί online αγορές. Ακολουθεί η Σουηδία(82%), Ολλανδία(81%), Γερμανία(79%) και Φινλανδία(73%). Στην Ελλάδα, μόλις το 39% των Ελλήνων πραγματοποίησε αγορές μέσω Διαδικτύου στη διάρκεια του 2019, ποσοστό σημαντικά χαμηλότερο σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο(60%) και με τη χώρα μας να κατατάσσεται, μαζί με την Κύπρο και την Πορτογαλία, στην 24η θέση μεταξύ των 27 χωρών-μελών της Ε.Ε. Την τελευταία θέση καταλαμβάνει η Βουλγαρία με ποσοστό μόλις 22%. Δεύτερη από το τέλος η Ρουμανία(23%), ενώ ιδιαίτερα χαμηλό και το ποσοστό της Ιταλίας, με μόλις το 38% των Ιταλών να στρέφεται στο Διαδίκτυο για τις αγορές του.
Στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, η μεγαλύτερη αύξηση του ποσοστού των online καταναλωτών σημειώνεται στην Εσθονία, με το 68% των Εσθονών να πραγματοποιούν το 2019 αγορές μέσω Διαδικτύου, έναντι μόλις 17% το 2009.
Ως προς το φύλο, το ποσοστό των ανδρών που αγοράζουν online είναι οριακά υψηλότερο(61%) έναντι του αντίστοιχου των γυναικών(59%). Παρ' όλα αυτά, το μερίδιο των online καταναλωτών έχει αυξηθεί περισσότερο μεταξύ των γυναικών στη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας(από 29% το 2009 στο 59% το 2019) από ό,τι μεταξύ των ανδρών(από 35% το 2009 στο 61% το 2019).
Ανά ηλικία, τη μεγαλύτερη αύξηση παρουσιάζουν τα ποσοστά των χρηστών Διαδικτύου μεταξύ 25-34 ετών(από 46% το 2009 σε 79% του συνόλου το 2019). Ακολουθεί η ηλικιακή ομάδα 16-24 ετών(από 41% στο 73%), 35-44 ετών(από 41% το 2009 στο 71% πέρυσι), ενώ το ποσοστό χρηστών του Διαδικτύου ηλικίας 45-54 ετών αυξήθηκε από 31% το 2009 στο 61% του συνόλου πέρυσι. Αύξηση παρατηρείται και στους Online καταναλωτές ηλικίας 55 έως 64 ετών: από μόλις 19% του συνόλου το 2009 ανήλθαν στο 45% στην έρευνα του 2019, ενώ το ποσοστό εκείνων που πραγματοποιούν αγορές μέσω Διαδικτύου και ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 65-74 ετών αυξήθηκε από μόλις 8% μία δεκαετία πριν στο 28% πέρυσι.