Στο κενό έπεσε τελικά η πρόταση του υπουργείου Ανάπτυξης για τη θέσπιση πλαφόν στους φόρους των καυσίμων ώστε να περιοριστούν οι επιβαρύνσεις προς καταναλωτές κάθε φορά που θα αυξάνονται οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου.
Το υπουργείο Οικονομικών απέρριψε την πρόταση αυτή για δημοσιονομικούς λόγους, καθώς θεωρήθηκε πως η υλοποίηση της πρότασης του υπουργείου Ανάπτυξης θα είχε ως αποτέλεσμα σημαντικές απώλειες εσόδων, τις οποίες δεν θα μπορούσε να αντέξει ο Προϋπολογισμός. Η πρόταση προέβλεπε τη συγκράτηση της τελικής τιμής στην αντλία μέσω της θέσπισης ανώτατου ορίου φόρου (Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης συν ΦΠΑ).
Σύμφωνα με δημοσίευμα των «Νέων»με το σχέδιο προέβλεπε πως ο συνολικός φόρος δεν θα υπερέβαινε το 1 ευρώ το λίτρο και θα λειτουργούσε ανασταλτικά στις αυξήσεις που προκύπτουν στη λιανική τιμή από την άνοδο των διεθνών τιμών.
Στελέχη του υπουργείου Aνάπτυξης επισημαίνουν ότι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης σήμερα έχει καθοριστεί στα 670 ευρώ τα 1.000 λίτρα, δηλαδή 67 λεπτά το λίτρο. Η τιμή διυλιστηρίου με σημερινές τιμές διαμορφώνεται στα 69,5 λεπτά το λίτρο (695 ευρώ τα 1.000 λίτρα) και στο άθροισμα αυτών των δύο προστίθεται ο ΦΠΑ. Ετσι, όσο ανεβαίνει η τιμή διυλιστηρίου τόσο αυξάνεται το άθροισμα επί του οποίου επιβάλλεται σε ποσοστιαία βάση ο ΦΠΑ (23%), με αποτέλεσμα να ανε-βαίνει κι άλλο η τιμή που πληρώνουν οι οδηγοί στα βενζινάδικα.
Οι πρατηριούχοι από την πλευρά τους υποστηρίζουν πως η Ελλάδα αγοράζει καύσιμα στην ίδια τιμή με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ωστόσο οι υψηλοί φόροι είναι αυτοί που επιβαρύνουν σημαντικά την τελική τιμή. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη θέση, μετά την Ιταλία, ανάμεσα στις χώρες με τις υψηλότερες τιμές στην αμόλυβδη. Οι υψηλότερες τιμές για την απλή αμόλυβδη βενζίνη καταγράφονται στην Ιταλία (1,8 ευρώ το λίτρο), στην Ελλάδα (1,78), στην Ολλανδία (1,77), στη Δανία (1,747), στη Σουηδία (1,722), στη Γερμανία (1,68), στην Πορτογαλία (1,67) και στη Φινλανδία.
Το υπουργείο Οικονομικών απέρριψε την πρόταση αυτή για δημοσιονομικούς λόγους, καθώς θεωρήθηκε πως η υλοποίηση της πρότασης του υπουργείου Ανάπτυξης θα είχε ως αποτέλεσμα σημαντικές απώλειες εσόδων, τις οποίες δεν θα μπορούσε να αντέξει ο Προϋπολογισμός. Η πρόταση προέβλεπε τη συγκράτηση της τελικής τιμής στην αντλία μέσω της θέσπισης ανώτατου ορίου φόρου (Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης συν ΦΠΑ).
Σύμφωνα με δημοσίευμα των «Νέων»με το σχέδιο προέβλεπε πως ο συνολικός φόρος δεν θα υπερέβαινε το 1 ευρώ το λίτρο και θα λειτουργούσε ανασταλτικά στις αυξήσεις που προκύπτουν στη λιανική τιμή από την άνοδο των διεθνών τιμών.
Στελέχη του υπουργείου Aνάπτυξης επισημαίνουν ότι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης σήμερα έχει καθοριστεί στα 670 ευρώ τα 1.000 λίτρα, δηλαδή 67 λεπτά το λίτρο. Η τιμή διυλιστηρίου με σημερινές τιμές διαμορφώνεται στα 69,5 λεπτά το λίτρο (695 ευρώ τα 1.000 λίτρα) και στο άθροισμα αυτών των δύο προστίθεται ο ΦΠΑ. Ετσι, όσο ανεβαίνει η τιμή διυλιστηρίου τόσο αυξάνεται το άθροισμα επί του οποίου επιβάλλεται σε ποσοστιαία βάση ο ΦΠΑ (23%), με αποτέλεσμα να ανε-βαίνει κι άλλο η τιμή που πληρώνουν οι οδηγοί στα βενζινάδικα.
Οι πρατηριούχοι από την πλευρά τους υποστηρίζουν πως η Ελλάδα αγοράζει καύσιμα στην ίδια τιμή με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ωστόσο οι υψηλοί φόροι είναι αυτοί που επιβαρύνουν σημαντικά την τελική τιμή. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη θέση, μετά την Ιταλία, ανάμεσα στις χώρες με τις υψηλότερες τιμές στην αμόλυβδη. Οι υψηλότερες τιμές για την απλή αμόλυβδη βενζίνη καταγράφονται στην Ιταλία (1,8 ευρώ το λίτρο), στην Ελλάδα (1,78), στην Ολλανδία (1,77), στη Δανία (1,747), στη Σουηδία (1,722), στη Γερμανία (1,68), στην Πορτογαλία (1,67) και στη Φινλανδία.