Δημήτρης Ρέππας - Οι αντιδράσεις είναι αναμενόμενες, αλλά το πολιτικό κόστος δεν υπάρχει στο λεξιλόγιό μας. Πρέπει να σώσουμε τη χώρα. Δεν θα κάνουμε επιπόλαιες κινήσεις. !
ENTOΣ της εβδομάδας αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου για την εξυγίανση του ΟΣΕ, που εγκρίθηκε χθες από το Yπουργικό Συμβούλιο, το οποίο συνεδρίασε υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου. Το νομοσχέδιο προβλέπει τη μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ από 6.050 εργαζομένους σε περίπου 3.700 (μέσω συνταξιοδότησης 1.000 ατόμων και μετατάξεων άλλων 1.350), περικοπή των ζημιογόνων δρομολογίων, είσοδο στρατηγικού εταίρου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με ποσοστό 49% και παραχώρηση του μάνατζμεντ, απελευθέρωση των κομίστρων και αυξήσεις των εισιτηρίων από τον προσεχή Ιανουάριο. Για τα δρομολόγια που θα χαρακτηριστούν άγονα,προβλέπεται ετήσια επιδότηση ύψους 50 εκατ. ευρώ. Θεσπίζεται, επίσης, η διαγραφή των χρεών του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των άλλων θυγατρικών του ομίλου έναντι του Eλληνικού Δημοσίου, ενώ το Δημόσιο αναλαμβάνει τα χρέη προς τρίτους. Eναντι των χρεών που αναλαμβάνει το Δημόσιο θα πάρει από τον ΟΣΕ το σύνολο της ακίνητης περιουσίας του, που φθάνει τα 85 χιλιάδες στρέμματα και η αξία της ανέρχεται σε 4,6 δισ. ευρώ.
Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο κατά τη συνεδρίαση του Yπουργικού Συμβουλίου, ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου σημείωσε πως «γυρίζουμε οριστικά σελίδα και κλείνουμε μια χαίνουσα πληγή, που κόστιζε αμύθητα ποσά στους Eλληνες πολίτες, χωρίς αυτοί να απολαμβάνουν και τις ανάλογες υπηρεσίες». «Θέλουμε την εξυγίανση, θέλουμε τη βιωσιμότητα, θέλουμε την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού συστήματος», είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Για μας, είναι βασικό στοιχείο μιας σοσιαλιστικής κυβέρνησης οι μαζικές μεταφορές, όμως αυτά πρέπει να γίνουν σε μια υγιή οικονομική βάση».
"Οι αντιδράσεις είναι αναμενόμενες, αλλά το πολιτικό κόστος δεν υπάρχει στο λεξιλόγιό μας. Πρέπει να σώσουμε τη χώρα. Δεν θα κάνουμε επιπόλαιες κινήσεις. Πρέπει να διασφαλίσουμε την κοινωνική συνοχή" δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας, τονίζοντας ότι η χώρα για να σωθεί δεν μπορεί να πληρώνει ελλείμματα του ΟΣΕ. Πρόσθεσε ότι απαιτείται να υπάρχουν κανόνες δικαίου στα μισθολογικά. "Θα σωθεί η χώρα εάν δείξουμε ενδιαφέρον να μην οδηγηθούν στην ανεργία οι εργαζόμενοι. Θέσαμε ως κόκκινη γραμμή ότι κανείς δεν απολύεται και ο ΟΣΕ δεν κλείνει. Αυτό το θέσαμε στην τρόικα και έγινε αποδεκτό. Προβλέπονται ρυθμίσεις για κατάργηση κανονισμών για μεγαλύτερες απολαβές από το υπόλοιπο Δημόσιο", σημείωσε ο υπουργός.
Επίθεση στην κυβέρνηση για την προωθούμενη πολιτική στον ΟΣΕ εξαπέλυσε ο ΣΥΝ κατηγορώντας την ότι επιλέγει «τη γνωστή ''συνταγή'' της απαξίωσης, της διάλυσης, της συκοφάντησης των εργαζομένων και στο τέλος της ιδιωτικοποίησης του οργανισμού». Σύμφωνα με τον ΣΥΝ, «με πρόσχημα τα μεγάλα ελλείμματα, που έχουν δημιουργηθεί μέσα από τη διασπάθιση δημοσίου χρήματος και την εγκατάλειψη των σιδηροδρόμων, επιχειρείται ένα ακόμη έγκλημα σε βάρος του Δημοσίου».