Η βουλευτής Μεσσηνίας κ. Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου είχε καταθέσει ερώτηση στις 24/01/11, με την οποία ζητούσε την αξιοποίηση του σιδηροδρομικού υλικού του Μηχανοστασίου στην Καλαμάτα. Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπύρος Βούγιας, απάντησε επισημαίνοντας ότι κανένα θέμα εγκατάλειψης της περιουσίας του ΟΣΕ δεν υφίσταται και επομένως η αξιοποίησή του είναι δεδομένη. Επιπλέον, μετά από ερώτηση της κ. Γιαννακοπούλου, υπογραμμίζει ότι το ποσό της κρατικής επιδότησης που απαιτείται, προκειμένου να συνεχίσει το σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου τη λειτουργία του είναι περί τα 12 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος.
Ο κ. Βούγιας, στην απάντησή του στην κ. Γιαννακοπούλου, επιπλέον, σημειώνει ότι το Μηχανοστάσιο Καλαμάτας λειτουργεί μέχρι σήμερα κανονικά με το προσωπικό που υπηρετεί σε αυτό και με πλήρη λειτουργία ολόκληρου του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού που είναι εγκατεστημένος σε αυτό, όπως π.χ. είναι ο Υποδαπέδιος Τόρνος, το πλυντήριο οχημάτων, το ζυγιστήριο οχημάτων και το κτίριο της τροφοδοσίας με άμμο των κινητήριων μονάδων. Τα παραπάνω σήμερα εξυπηρετούν τις ανάγκες του συγκροτήματος για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού του μετρικού δικτύου, συντήρηση η οποία για τον τρέχοντα μήνα θα πρέπει να πραγματοποιηθεί ως συνετάχθη, ανεξαρτήτως ή μη της αναστολής δρομολογίων σε τμήμα του δικτύου μετρικής γραμμής.
Αναφερόμενος, παρακάτω, σε σχετικά δημοσιεύματα του τοπικού και του αθηναϊκού Τύπου, ο κ. Βούγιας ισχυρίζεται ότι εσφαλμένα αναγράφεται στα δημοσιεύματα, τόσο ότι έχει επέλθει απαξίωση στον εξοπλισμό του Μηχανοστασίου εξαιτίας της μη λειτουργίας του, όσο και το ότι το συγκρότημα έχει αφεθεί σε πλιατσικολόγους. Ο Υφυπουργός προσθέτει ότι, όσον αφορά στα γραφόμενα στο δημοσίευμα περί εγκατάλειψης των αυτοκινηταμαξών “Rail Bus” μετρικού δικτύου που προσφάτως προμηθεύτηκε ο ΟΣΕ, η πλειονότητα των δρομολογίων σήμερα στο μετρικό δίκτυο πραγματοποιείται ακριβώς με τον τύπο αυτό του τροχαίου υλικού, όπου εκ των δώδεκα (12) συρμών που διαθέτει ο συγκεκριμένος στόλος τροχαίου υλικού σήμερα, ευρίσκονται σε κυκλοφορία επτά (7) συρμοί, ενώ τρεις (3) συρμοί είναι ακινητοποιημένοι για λόγους συντήρησης και δύο (2) ευρίσκονται σε μακροχρόνια ακινητοποίηση λόγω έκτακτων συμβάντων (εκτροχίαση, πυρκαγιά).
Στη συνέχεια, ο κ. Βούγιας επιβεβαιώνει ότι με την εφαρμογή του προγράμματος για την Αναδιάρθρωση, Εξυγίανση και Ανάπτυξη του Ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναστέλλεται η λειτουργία του Μηχανοστασίου Καλαμάτας. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, έχει συσταθεί Ομάδα Εργασίας με σκοπό να προβεί άμεσα σε:
Α) Καταγραφή όλου του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού του υπό αναστολή λειτουργίας συγκεκριμένου συγκροτήματος, ώστε αυτός σταδιακά να μεταφερθεί σε άλλα συγκροτήματα του δικτύου (Πάτρα, Ρέντης, Θεσ/νίκη, Λάρισα, Αλεξανδρούπολη).
Β) Διερεύνηση των αναγκών των άλλων συγκροτημάτων και στη συνέχεια οργάνωση του τρόπου μεταφοράς του εξοπλισμού του εν λόγω υπό αναστολή λειτουργίας συγκροτήματος, στα άλλα εν λειτουργία συγκροτήματα του δικτύου.
Γ) Οργάνωση της σταδιακής μεταφοράς μέρους του εναπομείναντος και μη χρησιμοποιούμενου από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τροχαίου υλικού, από το Μηχανοστάσιο της Καλαμάτας σε άλλο ή άλλα φυλασσόμενα συγκροτήματα του δικτύου.
Δ) Εισήγηση για να διατηρηθούν ή μη κάποιες εκ των παροχών των δικτύων κοινής ωφελείας.
Ο κ. Βούγιας, κλείνοντας την απάντησή του, επισημαίνει πως επειδή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προτίθεται να πραγματοποιεί δρομολόγια στο μετρικό δίκτυο μεταξύ Πύργου – Κατάκολου και Ρίου – Αγίου Ανδρέα δεν είναι δυνατή προς το παρόν η μεταφορά σε άλλο συγκρότημα του Υποδαπέδιου Τόρνου και ως εκ τούτου ο εξοπλισμός αυτός θα παραμείνει στο Μηχανοστάσιο της Καλαμάτας για να εξυπηρετεί τις ανάγκες τόρνευσης των τροχών του τροχαίου υλικού που θα πραγματοποιεί τα προαναφερθέντα δρομολόγια. Καθ’ όλο το χρονικό διάστημα που θα πραγματοποιείται η μεταφορά του εξοπλισμού και μέρους του τροχαίου υλικού, το εν λόγω συγκρότημα θα φυλάσσεται από ιδιωτική εταιρία. Επίσης, θα συνεχίσει να φυλάσσεται και στον μετέπειτα της μεταφοράς χρόνο για αποφυγή φαινομένων, όπως αυτά που αναφέρονται στο δημοσίευμα.
Ο κ. Βούγιας, στην απάντησή του στην κ. Γιαννακοπούλου, επιπλέον, σημειώνει ότι το Μηχανοστάσιο Καλαμάτας λειτουργεί μέχρι σήμερα κανονικά με το προσωπικό που υπηρετεί σε αυτό και με πλήρη λειτουργία ολόκληρου του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού που είναι εγκατεστημένος σε αυτό, όπως π.χ. είναι ο Υποδαπέδιος Τόρνος, το πλυντήριο οχημάτων, το ζυγιστήριο οχημάτων και το κτίριο της τροφοδοσίας με άμμο των κινητήριων μονάδων. Τα παραπάνω σήμερα εξυπηρετούν τις ανάγκες του συγκροτήματος για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού του μετρικού δικτύου, συντήρηση η οποία για τον τρέχοντα μήνα θα πρέπει να πραγματοποιηθεί ως συνετάχθη, ανεξαρτήτως ή μη της αναστολής δρομολογίων σε τμήμα του δικτύου μετρικής γραμμής.
Αναφερόμενος, παρακάτω, σε σχετικά δημοσιεύματα του τοπικού και του αθηναϊκού Τύπου, ο κ. Βούγιας ισχυρίζεται ότι εσφαλμένα αναγράφεται στα δημοσιεύματα, τόσο ότι έχει επέλθει απαξίωση στον εξοπλισμό του Μηχανοστασίου εξαιτίας της μη λειτουργίας του, όσο και το ότι το συγκρότημα έχει αφεθεί σε πλιατσικολόγους. Ο Υφυπουργός προσθέτει ότι, όσον αφορά στα γραφόμενα στο δημοσίευμα περί εγκατάλειψης των αυτοκινηταμαξών “Rail Bus” μετρικού δικτύου που προσφάτως προμηθεύτηκε ο ΟΣΕ, η πλειονότητα των δρομολογίων σήμερα στο μετρικό δίκτυο πραγματοποιείται ακριβώς με τον τύπο αυτό του τροχαίου υλικού, όπου εκ των δώδεκα (12) συρμών που διαθέτει ο συγκεκριμένος στόλος τροχαίου υλικού σήμερα, ευρίσκονται σε κυκλοφορία επτά (7) συρμοί, ενώ τρεις (3) συρμοί είναι ακινητοποιημένοι για λόγους συντήρησης και δύο (2) ευρίσκονται σε μακροχρόνια ακινητοποίηση λόγω έκτακτων συμβάντων (εκτροχίαση, πυρκαγιά).
Στη συνέχεια, ο κ. Βούγιας επιβεβαιώνει ότι με την εφαρμογή του προγράμματος για την Αναδιάρθρωση, Εξυγίανση και Ανάπτυξη του Ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αναστέλλεται η λειτουργία του Μηχανοστασίου Καλαμάτας. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, έχει συσταθεί Ομάδα Εργασίας με σκοπό να προβεί άμεσα σε:
Α) Καταγραφή όλου του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού του υπό αναστολή λειτουργίας συγκεκριμένου συγκροτήματος, ώστε αυτός σταδιακά να μεταφερθεί σε άλλα συγκροτήματα του δικτύου (Πάτρα, Ρέντης, Θεσ/νίκη, Λάρισα, Αλεξανδρούπολη).
Β) Διερεύνηση των αναγκών των άλλων συγκροτημάτων και στη συνέχεια οργάνωση του τρόπου μεταφοράς του εξοπλισμού του εν λόγω υπό αναστολή λειτουργίας συγκροτήματος, στα άλλα εν λειτουργία συγκροτήματα του δικτύου.
Γ) Οργάνωση της σταδιακής μεταφοράς μέρους του εναπομείναντος και μη χρησιμοποιούμενου από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ τροχαίου υλικού, από το Μηχανοστάσιο της Καλαμάτας σε άλλο ή άλλα φυλασσόμενα συγκροτήματα του δικτύου.
Δ) Εισήγηση για να διατηρηθούν ή μη κάποιες εκ των παροχών των δικτύων κοινής ωφελείας.
Ο κ. Βούγιας, κλείνοντας την απάντησή του, επισημαίνει πως επειδή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προτίθεται να πραγματοποιεί δρομολόγια στο μετρικό δίκτυο μεταξύ Πύργου – Κατάκολου και Ρίου – Αγίου Ανδρέα δεν είναι δυνατή προς το παρόν η μεταφορά σε άλλο συγκρότημα του Υποδαπέδιου Τόρνου και ως εκ τούτου ο εξοπλισμός αυτός θα παραμείνει στο Μηχανοστάσιο της Καλαμάτας για να εξυπηρετεί τις ανάγκες τόρνευσης των τροχών του τροχαίου υλικού που θα πραγματοποιεί τα προαναφερθέντα δρομολόγια. Καθ’ όλο το χρονικό διάστημα που θα πραγματοποιείται η μεταφορά του εξοπλισμού και μέρους του τροχαίου υλικού, το εν λόγω συγκρότημα θα φυλάσσεται από ιδιωτική εταιρία. Επίσης, θα συνεχίσει να φυλάσσεται και στον μετέπειτα της μεταφοράς χρόνο για αποφυγή φαινομένων, όπως αυτά που αναφέρονται στο δημοσίευμα.