Τα αποτελέσματα της 1ης Ανοιχτής Διαβούλευσης για τον Τουρισμό στην Πελοπόννησο που πραγματοποιήθηκε στο Ναύπλιο στις 29 Ιανουαρίου 2011, μετά από πρόσκληση του Περιφερειάρχη κ. Πέτρου Τατούλη, συνοψίζονται στους παρακάτω άξονες.
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣΑντιμετώπιση της Πελοποννήσου ως ενιαίο προορισμό, συμπεριλαμβάνοντας το τουριστικό κεφάλαιο των περιοχών Ηλείας και Αχαΐας
Σύνταξη ενός 10ετούς στρατηγικού σχεδιασμού για τον τουρισμό που θα περιέχει:
Ø Καταγραφή των αγορών στόχων της Πελοποννήσου κατόπιν μελέτης της υπάρχουσας κατάστασης και των προσφερόμενων δυνατοτήτων
Ø Εκπόνηση Marketing Plan για την τουριστική ανάπτυξη και προβολή του προορισμού
Ø Καταγραφή των δυνατοτήτων της Πελοποννήσου και αποτύπωση του τουριστικού της κεφαλαίου σε εμπειρικά προϊόντα
Ø Σύνταξη ενός βραχυπρόθεσμου πλάνου για το 2011 και αξιοποίηση του υφιστάμενου υλικού
Ø Θέσπιση προδιαγραφών για κοινή προβολή
Κατασκευή ενός σύγχρονου δυναμικού τουριστικού Portal-Destination Information System
Δημιουργία Πανπελοποννησιακής γιορτής αγροτικών προϊόντων και τουριστικού προϊόντος
Διασύνδεση αγροτικού και τουριστικού προϊόντος μέσω της:
Ø Δημιουργίας Πανπελοποννησιακής γιορτής αγροτικών προϊόντων και τουριστικού προϊόντος.
Ø Οι Πελοποννησιακές επιχειρήσεις επισιτισμού – φιλοξενίας να χρησιμοποιούν και να προβάλουν αποκλειστικά Πελοποννησιακά προϊόντα.
Ø Ενίσχυση και καθιέρωση Δρόμων Κρασιού- Δρόμων Ελιάς σε όλη την Πελοπόννησο
Εκπαίδευση και πιστοποίηση επαγγελματιών τουρισμού ως destination travel specialist, και συμμετοχή αυτών σε B2B διεθνής εκθέσεις τουρισμού
Δημιουργία ταξιδίων εξοικείωσης (fam trips) στην Πελοπόννησο για tour operators και δημοσιογράφους των αγορών που θα αποτελούν στόχο
Καθοδήγηση και παροχή τεχνικής υποστήριξης προς τους Δήμους σε θέματα τουριστικής προβολής
Διοργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για επιχειρηματίες και εργαζόμενους σε τουριστικές επιχειρήσεις
Διοργάνωση προγράμματος καλλιέργειας, τουριστικής-Πελοποννησιακής συνείδησης μεταξύ εργαζομένων και κατοίκων
Τουριστική καμπάνια της Περιφέρειας Πελοποννήσου βασισμένη στην εξής δέσμη ενεργειών:
Ø Χαρτοφυλάκιο Τουρισμού
Ø Συνεργασία με ελληνικά και διεθνή μέσα ενημέρωσης
Ø Συνεργασία με όλους τους διακινητές, tour operator και ισχυρή διαδικτυακή παρουσία
Καταγραφή και αξιολόγηση του επικοινωνιακού υλικού και του υλικού προβολής των Δήμων και των Περιφερειακών Ενοτήτων της Πελοποννήσου
Αντιμετώπιση της Πελοποννήσου ως ένα μεγάλο νησί και καθιέρωση ενός εκ των brand Peloponese, Peloponnisos, Pelops island, όπως και δημιουργία λογότυπου
Καταγραφή των λιμανιών της Πελοποννήσου τα οποία δύναται να δεχθούν κρουαζιερόπλοια. Σχεδιασμός για την προσέλκυση κρουαζιέρας και την ελαχιστοποίηση πιθανών προβλημάτων
Δημιουργία Πανπελοποννησιακού Σύμφωνου Ποιότητας και Πιστοποίηση των επιχειρήσεων
Δημιουργία Παρατηρητηρίου Τουρισμού με ποσοτική και ποιοτική ανάλυση του εισερχόμενου τουρισμού
Δημιουργία γραφείου Θεματικών Μορφών Τουρισμού και Συνεδριακού Τουρισμού
Αδελφοποιήσεις με αντίστοιχες Περιφέρειες από τις αγορές στόχους
Καταγραφή και δημιουργία ενός συγκροτημένου δικτύου πεζοπορικών διαδρομών στην Πελοπόννησο
Δημιουργία μια πολιτιστικής ακτογραμμής της Περιφέρειας Πελοποννήσου η οποία θα αναδείξει όλους τους σημαντικούς φάρους του πολιτισμού
Δημιουργία εθελοντών διαδικτύου για την ενίσχυση της τουριστικής εικόνας της Πελοποννήσου στα social media
Δημιουργία Πρεσβευτών της Πελοποννήσου και αξιοποίηση του απόδημου Ελληνισμού
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Δημιουργία Πελοποννησιακού Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού
Δημιουργία Πελοποννησιακού Συμβουλίου Τουρισμού και τοπικών ομάδων δράσης και αξιολόγησης
Συγχρηματοδότηση ενεργειών από δημόσιο και ιδιωτικούς φορείς
Αντιμετώπιση των παράνομων επιχειρήσεων στο τομέα του τουρισμού (καταλύματα, γραφεία τουρισμού χωρίς άδεια ΕΟΤ)
Δημιουργία μικρών κοινοπραξιών από τις κατά τόπους επιχειρήσεις, με στόχο την επίτευξη των κοινών στόχων
Θεσμοθέτηση Επιτροπής Διαβούλευσης μόνο για θέματα τουρισμού στην Πελοπόννησο
Θεσμοθέτηση Διεύθυνσης Τουρισμού στον Οργανισμό Περιφέρεια Πελοποννήσου
Διαφοροποίηση του ωραρίου λειτουργίας σε αρχαιολογικούς- πολιτιστικούς χώρους και ιδιωτικές επιχειρήσεις κατά την τουριστική περίοδο
ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης, σε εμπορικό με χρήση για πτήσεις charter, και για την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους
Αξιοποίηση μαρινών και μετατροπή των κατάλληλων λιμανιών σε χώρους υποδοχής κρουαζιέρας
Μετατροπή του Ισθμού σε Πύλη εισόδου για την Πελοπόννησο με τη δημιουργία μόνιμου εκθετηρίου Πελοποννησιακών προϊόντων και υπηρεσιών
Δημιουργία ψηφιακών κέντρων με τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, και τρισδιάστατη αναπαράσταση μυθολογικών αρχαιολογικών ευρημάτων, ιστορικών προσώπων και γεγονότων (π.χ Μουσείο του Ηρακλή)
Προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας και βελτίωση των υποδομών
Βελτίωση οδικών αξόνων, έγκαιρη συγκομιδή των απορριμμάτων από τους χώρους φιλοξενίας και επίσκεψης τουριστών, περισσότερη αστυνόμευση στις τουριστικές περιοχές, περισσότερη σήμανση για τους τουρίστες
Αξιοποίηση και παράδοση στην Περιφέρεια από την ΕΤΑ και το ΥΠ.ΠΟ.Τ των εγκαταλελειμμένων Ξενία
Δημιουργία οδικού άξονα για την ανατολική Πελοπόννησο που θα ξεκινάει από το Ναύπλιο, Άστρος, Λεωνίδιο και θα καταλήγει στη Μονεμβασία
Μεταστέγαση Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων του ΟΤΕΚ στην ευρύτερη περιοχή του Ναυπλίου και ουσιαστική στήριξη του
Σύνδεση αρχαιολογικών χώρων ιδίου θεματικού περιεχομένου σε όλη την Πελοπόννησο και αξιοποίηση τους
Τουριστική αξιοποίηση ιαματικών λουτρών, θερμαλισμός
Προσέλκυση μεγάλων αθλητικών- πολιτιστικών γεγονότων και ενίσχυση των ήδη διενεργούντων
Υποδομές για αστρονομικό τουρισμό με τη δημιουργία κεντρικού αστεροσκοπείου και δικτύου μικρότερου μεγέθους αστεροσκοπείων και πλανηταρίων στις μεγάλες πόλεις της Πελοποννήσου με την υποστήριξη θερινών σχολείων και πολιτιστικών εκδηλώσεω