«EΞYΓIANETE τις ΔΕΚΟ ή βάλτε πωλητήριο» και «ψαλιδίστε τα κοινωνικά επιδόματα ή καταργήστε τα» ήταν τα δύο «τελεσίγραφα» που απηύθυναν οι τεχνοκράτες της τρόικας στα Yπουργεία Υποδομών και Εργασίας, τα οποία επισκέφτηκαν χθες, προετοιμάζοντας το έδαφος για τον έλεγχο της οικονομίας που θα πραγματοποιηθεί από τους επικεφαλής στις 10 Μαΐου.
Στο Yπουργείο Υποδομών οι εμπειρογνώμονες εξέφρασαν δυσφορία για τον αργό ρυθμό που υλοποιείται η εξυγίανση του ΟΣΕ και των άλλων συγκοινωνιακών φορέων και σύμφωνα με πληροφορίες έφθασαν στο σημείο να πουν ότι «εάν δεν υλοποιηθούν τα σχέδια που έχουν συμφωνηθεί η λύση είναι η ιδιωτικοποίηση ή η αναστολή λειτουργίας».
Είναι χαρακτηριστικά τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στους τεχνοκράτες της τρόικας και δείχνουν πως μόνο 49 εκατ. ευρώ εξοικονόμησαν το 2010 οι πέντε συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ της Αθήνας (ΗΣΑΠ, ΑΜΕΛ, Τραμ, ΗΛΠΑΠ, ΕΘΕΛ), εξέλιξη που οφείλεται, σχεδόν επί το πλείστον, στη μείωση των δαπανών μισθοδοσίας, η οποία είχε αναδρομική ισχύ από 1/1/2010.
Οι λειτουργικές ζημίες των συγκεκριμένων ΔΕΚΟ ανήλθαν στα 349,5 εκατ. ευρώ το 2010, υπερκαλύπτοντας τον κύκλο εργασιών, ο οποίος ανήλθε πέρσι στα 250 εκατ. ευρώ. Οι ΔΕΚΟ παρουσίασαν πέρσι μείωση εσόδων (πωλήσεων), απασχολώντας 602 λιγότερους εργαζόμενους! Οι τεχνοκράτες της τρόικας ξεκαθάρισαν στους υπηρεσιακούς παράγοντες του Yπουργείου Υποδομών ότι βάσει των επιταγών του μνημονίου οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας υποχρεούνται να μειώσουν τις λειτουργικές ζημίες, στα 155 εκατ. ευρώ το 2011 και να εξοικονομηθούν από κάθε πηγή 200 εκατ. μέσα σε έναν χρόνο.
Πολλά είναι και τα ανοιχτά μέτωπα της τρόικας με το Yπουργείο Εργασίας.
Στη συνάντηση που είχαν οι εμπειρογνώμονες της τρόικα με τη γενική γραμματέα Κοινωνικής Ασφάλισης Αθ. Δρέττα παρουσιάστηκαν τα κυβερνητικά σχέδια για περιστολή δαπανών 2 δισ. ευρώ φέτος και με την εφαρμογή του νέου ασφαλιστικού ενώ το Yπουργείο Εργασίας φιλοδοξεί να εξοικονομήσει συνολικά 6,5 δισ. ευρώ έως το 2015 από το μεσοπρόθεσμο σχέδιο δράσης. Η κ. Δρέττα υποστήριξε ότι θα εξοικονομηθεί πάνω από 1,4 δισ. από τη φαρμακευτική δαπάνη και πρόσθεσε ότι θα μειωθούν κατά 1,07 δισ. οι δαπάνες που επιβαρύνουν τα ταμεία για εξετάσεις κ.λπ. Επίσης προσδιόρισε στα 100-200 εκατ. την εξοικονόμηση από τον έλεγχο των συντάξεων. Οι τεχνοκράτες όμως εξέφρασαν έντονες αμφιβολίες για το κατά πόσο είναι εφικτός στόχος να εξοικονομηθούν 3,5 δισ. ευρώ από την καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής και της αδήλωτης εργασίας και για τον λόγο αυτό ζήτησαν εναλλακτικό σχέδιο που να κινείται στις περικοπές ή την κατάργηση κοινωνικών επιδομάτων.
«Αγκάθι» στις συζητήσεις παραμένει ο θεσμός των επιχειρησιακών συμβάσεων καθώς το αρχικό ενδιαφέρον που επέδειξαν οι επιχειρηματίες μεταφράστηκε τελικά σε συμβάσεις ατομικού χαρακτήρα.
Το τεχνικό κλιμάκιο αναμένεται στο τέλος των επαφών του να συντάξει μία πρώτη έκθεση, η οποία και θα παραδοθεί στους επικεφαλής της τρόικας που θα κάνουν, την ερχόμενη εβδομάδα, την τελική αποτίμηση. Μετά την αξιολόγηση θα «κλειδώσει» το μεσοπρόθεσμο πλαίσιο της περιόδου 2011 - 2015 και το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων των 50 δισ. ευρώ, που πρέπει να κατατεθούν στη Βουλή έως τα μέσα του μήνα.
Στο Yπουργείο Υποδομών οι εμπειρογνώμονες εξέφρασαν δυσφορία για τον αργό ρυθμό που υλοποιείται η εξυγίανση του ΟΣΕ και των άλλων συγκοινωνιακών φορέων και σύμφωνα με πληροφορίες έφθασαν στο σημείο να πουν ότι «εάν δεν υλοποιηθούν τα σχέδια που έχουν συμφωνηθεί η λύση είναι η ιδιωτικοποίηση ή η αναστολή λειτουργίας».
Είναι χαρακτηριστικά τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στους τεχνοκράτες της τρόικας και δείχνουν πως μόνο 49 εκατ. ευρώ εξοικονόμησαν το 2010 οι πέντε συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ της Αθήνας (ΗΣΑΠ, ΑΜΕΛ, Τραμ, ΗΛΠΑΠ, ΕΘΕΛ), εξέλιξη που οφείλεται, σχεδόν επί το πλείστον, στη μείωση των δαπανών μισθοδοσίας, η οποία είχε αναδρομική ισχύ από 1/1/2010.
Οι λειτουργικές ζημίες των συγκεκριμένων ΔΕΚΟ ανήλθαν στα 349,5 εκατ. ευρώ το 2010, υπερκαλύπτοντας τον κύκλο εργασιών, ο οποίος ανήλθε πέρσι στα 250 εκατ. ευρώ. Οι ΔΕΚΟ παρουσίασαν πέρσι μείωση εσόδων (πωλήσεων), απασχολώντας 602 λιγότερους εργαζόμενους! Οι τεχνοκράτες της τρόικας ξεκαθάρισαν στους υπηρεσιακούς παράγοντες του Yπουργείου Υποδομών ότι βάσει των επιταγών του μνημονίου οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας υποχρεούνται να μειώσουν τις λειτουργικές ζημίες, στα 155 εκατ. ευρώ το 2011 και να εξοικονομηθούν από κάθε πηγή 200 εκατ. μέσα σε έναν χρόνο.
Πολλά είναι και τα ανοιχτά μέτωπα της τρόικας με το Yπουργείο Εργασίας.
Στη συνάντηση που είχαν οι εμπειρογνώμονες της τρόικα με τη γενική γραμματέα Κοινωνικής Ασφάλισης Αθ. Δρέττα παρουσιάστηκαν τα κυβερνητικά σχέδια για περιστολή δαπανών 2 δισ. ευρώ φέτος και με την εφαρμογή του νέου ασφαλιστικού ενώ το Yπουργείο Εργασίας φιλοδοξεί να εξοικονομήσει συνολικά 6,5 δισ. ευρώ έως το 2015 από το μεσοπρόθεσμο σχέδιο δράσης. Η κ. Δρέττα υποστήριξε ότι θα εξοικονομηθεί πάνω από 1,4 δισ. από τη φαρμακευτική δαπάνη και πρόσθεσε ότι θα μειωθούν κατά 1,07 δισ. οι δαπάνες που επιβαρύνουν τα ταμεία για εξετάσεις κ.λπ. Επίσης προσδιόρισε στα 100-200 εκατ. την εξοικονόμηση από τον έλεγχο των συντάξεων. Οι τεχνοκράτες όμως εξέφρασαν έντονες αμφιβολίες για το κατά πόσο είναι εφικτός στόχος να εξοικονομηθούν 3,5 δισ. ευρώ από την καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής και της αδήλωτης εργασίας και για τον λόγο αυτό ζήτησαν εναλλακτικό σχέδιο που να κινείται στις περικοπές ή την κατάργηση κοινωνικών επιδομάτων.
«Αγκάθι» στις συζητήσεις παραμένει ο θεσμός των επιχειρησιακών συμβάσεων καθώς το αρχικό ενδιαφέρον που επέδειξαν οι επιχειρηματίες μεταφράστηκε τελικά σε συμβάσεις ατομικού χαρακτήρα.
Το τεχνικό κλιμάκιο αναμένεται στο τέλος των επαφών του να συντάξει μία πρώτη έκθεση, η οποία και θα παραδοθεί στους επικεφαλής της τρόικας που θα κάνουν, την ερχόμενη εβδομάδα, την τελική αποτίμηση. Μετά την αξιολόγηση θα «κλειδώσει» το μεσοπρόθεσμο πλαίσιο της περιόδου 2011 - 2015 και το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων των 50 δισ. ευρώ, που πρέπει να κατατεθούν στη Βουλή έως τα μέσα του μήνα.