18.8.11

«Γιατί παραιτούμαι» -Η εξομολόγηση του Χρυσόστομου Ζακύνθου !

Έχω την εντύπωση ότι στα 56 χρόνια που είμαι στην υπηρεσία της Εκκλησίας, απέκτησα τη δυνατότητα αλλά και την πείρα να καταλαβαίνω και να αποφασίζω με ορθό φρόνημα. Και εξηγώ αμέσως τι εννοώ: Όταν ένας καθηγητής φεύγει στα 67 του χρόνια, το ίδιο και ένας δικαστικός, αναρωτιέμαι γιατί ένας δεσπότης, θα πρέπει να φεύγει στα 87;
Αποφάσισα να παραιτηθώ τώρα, γιατί σ΄αυτό το χρόνο, συμπληρώνω 56 χρόνια υπηρεσίας στην Εκκλησία. Ξεκίνησα το 1954 , όταν ήμουν κλητήρας στα γραφεία της Μητρόπολης Ζακύνθου και το 1959 έφυγα για τη Μονή του Σινά. Δηλαδή, έχω 52 χρόνια Ιεροσύνης. Μάλιστα, στις 16 Αυγούστου συμπλήρωσα 35 χρόνια Αρχιερέας, ενώ τον περασμένο Απρίλιο, το Μεγάλο Σάββατο, μπήκα στα 73 μου χρόνια.
Ποιος μου εγγυάται ότι την απόφαση που πήρα πριν από καιρό να παραιτηθώ, θα μπορώ να την υλοποιήσω του χρόνου; Τότε είχα καθορίσει και την ημερομηνία της παραίτησης μου επακριβώς. Είχα αποφασίσει να γίνει όταν θα συμπλήρωνα τα 72 μου χρόνια, αλλά και τα 52 Ιεροσύνης και τα 35 Αρχιεροσύνης. Και η απόφαση αυτή, που ελήφθη τότε, υλοποιείται σήμερα με αίσθημα ευθύνης και συνέπειας.
Αν και οι δυνάμεις μου είναι ακμαίες, πιστεύω ότι ολοκλήρωσα τον κύκλο της προσφοράς μου σε μια Μητρόπολη.
Βεβαίως, παραμένω Αρχιερεύς, αλλά δεν θα έχω τις διοικητικές υποχρεώσεις του εν ενεργεία Μητροπολίτη. Γιατί πιστεύω πώς κανένας δεν είναι αναντικατάστατος, ούτε κανένας από εμάς έχει αγοράσει το Θρόνο που του έχει προσφέρει η Εκκλησία. Γι` αυτό, νομίζω, ότι θα πρέπει να είναι πάντα έτοιμος να αδειάζει αυτόν τον Θρόνο. Δηλαδή, ο άνθρωπος πρέπει να θέτει όρια των δυνάμεων και της προσφοράς του. Κανένας στην ζωή αυτή δεν πρόλαβε να τελειώσει όλες του τις δουλειές, ακόμη και αν αυτές είναι υποχρεώσεις.
Με την πράξη μου αυτή, τέλος, δεν θέλω να στείλω κανένα μήνυμα, προς καμία κατεύθυνση γιατί ο καθένας γράφει τη δική του ιστορία. www.aixmi.gr

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου