Ανάμεσα στις καλύτερες προτάσεις για απόδραση το τριήμερο της Αποκριάς είναι η Μεθώνη αλλά και η γειτονική Πύλος. Στο νοτιοδυτικότερο άκρο της Πελοποννήσου, κατεβαίνοντας το δρόμο από Καλαμάτα θα αντικρίσετε πρώτα την Πύλο και το μαγευτικό πέλαγος. Συνεχίζοντας θα βρεθείτε στην εξίσου όμορφη και ιστορική κωμόπολη της Μεθώνης, που αυτή την εποχή του χρόνου είναι γνωστή για τον μεγαλύτερο γάμο της χρονιάς: Το γάμο του Κουτρούλη!
Σε όποιο και από τα δύο μέρη και εάν επιλέξετε να μείνετε θα περάσετε το ίδιο καλά, αφού οι αποστάσεις είναι πολύ κοντινές και εννοείται πως πρέπει να δείτε και τα δύο. Έαν ταξιδεύετε από Αθήνα δεν θα χρειαστείτε παραπάνω από 3-3,5 ώρες για να φτάσετε εκεί ενώ η φυσική ομορφιά του τόπου, για όσους δεν έχετε ήδη πάει εκεί για καλοκαιρινές διακοπές, θα σας αποζημιώσει.Αρκετές πανέμορφες παραλίες, δύο επιβλητικά κάστρα σε Μεθώνη και Πύλο ένω ένα τρίτο εξίσου όμορφο στέκει στην κοντινή πόλη της Κορώνης, που αξίζει επίσης να επισκεφτείτε. Το μέρος προσφέρεται για βόλτες στη φύση, περιήγηση στα σοκάκια των παραδοσιακά και αμφιθεατρικά χτισμένων κωμοπόλεων ενώ θα βρείτε και αρκετά μέρη για χαλάρωση δίπλα στο κύμα.
Όσο για το καρναβάλι, θα έχετε την ευκαιρία να ξεφαντώσετε όλο το τριήμερο αφού στην Πύλο οι αποκριάτικες εκδηλώσεις κορυφώνονται την Κυριακή με την παρέλαση αρμάτων και καρναβαλιστών ενώ την Καθαρά Δευτέρα είστε όλοι καλεσμένοι στον γάμο του Κουτρούλη.
Το έθιμο αυτό έχει τις ρίζες του στις αρχές του 14ου αιώνα. Ο καβαλλάριος (ιππότης) κυρ Ιωάννης ο Κουτρούλης, που πιθανώς ζούσε στη Μεθώνη, συγκατοίκησε με γυναίκα που είχε φύγει από το συζυγικό σπίτι μετά από σκάνδαλο, όπως φαίνεται.
Η μη νόμιμη αυτή συγκατοίκηση τράβηξε την προσοχή της εκκλησίας, η οποία αφόρισε τη γυναίκα. Πέρασαν εν τω μεταξύ 17 χρόνια, και ο Κουτρούλης, μη εννοώντας να απομακρυνθεί από τη γυναίκα, πάντοτε προσπαθούσε να του επιτραπεί να την παντρευτεί νόμιμα.
Πόσο μεγάλο θα ήταν το σκάνδαλο, και επομένως πόσο γνωστό στη μικρή κοινωνία της Μεθώνης, ο καθένας το φαντάζεται. Ο νόμιμος και πρώτος σύζυγος που αντιδρούσε, για δεκαεφτά χρόνια βασάνιζε τον Κουτρούλη. Τα πράγματα όμως μεταβλήθηκαν το Μάιο του 1394.
(Στην ενετοκρατούμενη Μεθώνη και επί Πατριάρχου Αντωνίου Α΄, ορθόδοξος επίσκοπος ήταν ο Νήφων (1397-1407), γνωστός για τις πολλές προστριβές του με τον λαό της περιοχής,διότι πάντα εκτελούσε κατά γράμμα τις εντολές του Ευαγγελίου, χωρίς καμία παρέκκλιση.
Παρ΄ ότι η Μεθώνη είχε και καθολικό επίσκοπο, τον Λουδοβίκο Α΄, τις υποθέσεις των ορθοδόξων χειριζόταν αποκλειστικά η Ορθόδοξη Εκκλησία.
Ο Νήφων δεν ήθελε να εγκρίνει τον γάμο της με τον Κουτρούλη και αυτός κατέφυγε στον Πατριάρχη Αντώνιο, ενοχλώντας τον διαρκώς ώστε να εξαναγκάσει τον Νήφωνα να δώσει την έγκριση. Οι προσπάθειες του Ιωάννη Κουτρούλη, ο οποίος ήταν γνωστός Καβαλλάριος (ιππότης) της περιοχής, κρατούσαν πολλά χρόνια το ενδιαφέρον όλων των κατοίκων και ήταν το πρώτο θέμα για κουτσομπολιό.)
Ο Αντώνιος, επειδή δεν μπορούσε να δώσει την έγκριση χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της Συνόδου, κατάφερε να πείσει ορισμένους άλλους επισκόπους (Μεσσηνίας, Μονεμβασίας κ.ά.) και τελικά έπεισε και τον Νήφωνα. Όταν δόθηκε η έγκριση έγιναν πολλάευτράπελα στη Μεθώνη. Στα στόματα των γυναικών και των περιέργων βρισκόταν η φράση «έγινε του Κουτρούλη ο γάμος» στην οποία η όλη σπουδαιότητα ήταν το ρήμα«έγινε».
Κατά τον γάμο, που αναφέρεται το 1404 ή 1405, και ήταν μάλλον πανηγύρι, το
γλέντι κράτησε αρκετές ημέρες, αφενός μεν σε πείσμα του πρώτου συζύγου,
αφετέρου προς ικανοποίηση και τιμή του πολλά παθόντος και πολλά... δαπανήσαντος Ιωάννη Κουτρούλη.
Έτσι στη φράση πλέον «έγινε του Κουτρούλη ο γάμος» τονιζόταν όχι η λέξη
«έγινε», αλλά η γενική «του Κουτρούλη» η οποία κατέστη συνώνυμη με κάτι το
θορυβώδες