Βολές εναντίον του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μάκη Βορίδη εξαπέλυσε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας, Γιάννης Ραγκούσης, σε συνέντευξη του, ερωτώμενος για το επίμαχο νομοσχέδιο της απελευθέρωσης του επαγγέλματος των ταξί.
Την στιγμή που ο αρμόδιος υπουργός δηλώνει ανοιχτός σε αλλαγές του νομοσχεδίου, ο κ. Ραγκούσης τονίζει: «Εάν κάνει αυτές τις αλλαγές ο κ. Βορίδης, θα πρέπει να συγκρουστεί με τους ιδιοκτήτες ταξί, διότι οι ιδιοκτήτες δεν θέλουν νέες άδειες, δεν θέλουν να ανοίξει η αγορά των προμισθωμένων, των ταξί χωρίς ταξίμετρο».
Διερωτάται επίσης εάν το ελληνικό πολιτικό σύστημα, όπως έκανε δεκαετίες τώρα, θα συνεχίσει να πορεύεται με τη λογική των εξαιρέσεων. «Δηλαδή, θα εφαρμόσω μία γενική πολιτική ανοίγματος του επαγγέλματος, αλλά θα κάνω εξαίρεση στα φιλαράκια μου τους ταξιτζήδες, θα κάνω εξαίρεση στα φιλαράκια μου τους φορτηγατζήδες, που δεν έκανα, στα φιλαράκια μου τους εστιάτορες, στα φιλαράκια μου τους μηχανικούς Ένα θέμα είναι ότι δεν μπορούμε να συνεχίσουμε πολιτική των εξαιρέσεων. Ένα δεύτερο θέμα είναι ότι αυτό, αν γίνει, είναι εξαιρετικά άδικο».
Μάλιστα, επισήμανε ότι το νομοσχέδιο, το οποίο είχε δύο φορές ομόφωνα εγκρίθηκε στο προηγούμενο υπουργικό συμβούλιο επί πρωθυπουργίας Παπανδρέου, προέβλεπε ότι δεν θα εκδοθούν άπειρες άδειες και ανεξέλεγκτα, αλλά θα υπάρχει ένα πλαφόν μέχρι 30% και αυτό να δούμε αν θα εμφανιζότανε και αντίστοιχη ζήτηση για κάτι τέτοιο.
«Το νομοσχέδιο, το οποίο είχα εισηγηθεί στο υπουργικό συμβούλιο και είχε εγκριθεί επαναλαμβάνω, ομόφωνα, προέβλεπε ότι μία εταιρεία, που μπορούν να δραστηριοποιούνται εταιρείες και είναι θέμα και κοινοτικού δικαίου, μπορεί να συγκεντρώσει στην ιδιοκτησία της μέχρι δέκα άδειες ταξί.
Το νομοσχέδιο, το οποίο εισηγείται αυτές τις μέρες στο ελληνικό Κοινοβούλιο ο κύριος Βορίδης, προβλέπει ότι η κάθε εταιρεία μπορεί να συγκεντρώσει μέχρι το 10% των αδειών που υπάρχουν σε μία περιοχή. Άρα, στην Αττική συγκεκριμένα μπορεί να υπάρξει εταιρεία, σύμφωνα με το νομοσχέδιο του κυρίου Βορίδη, όταν το δικό μας νομοσχέδιο προέβλεπε μέχρι 10 άδειες, το νομοσχέδιο του κύριου Βορίδη προβλέπει ότι μπορεί μία εταιρεία να συγκεντρώσει μέχρι 1.400 άδειες στα χέρια της» αποσαφήνισε ο Γ. Ραγκούσης, τονίζοντας ότι η άποψή του αυτή βρίσκει σύμφωνο και τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ.protothema.gr
Την στιγμή που ο αρμόδιος υπουργός δηλώνει ανοιχτός σε αλλαγές του νομοσχεδίου, ο κ. Ραγκούσης τονίζει: «Εάν κάνει αυτές τις αλλαγές ο κ. Βορίδης, θα πρέπει να συγκρουστεί με τους ιδιοκτήτες ταξί, διότι οι ιδιοκτήτες δεν θέλουν νέες άδειες, δεν θέλουν να ανοίξει η αγορά των προμισθωμένων, των ταξί χωρίς ταξίμετρο».
Διερωτάται επίσης εάν το ελληνικό πολιτικό σύστημα, όπως έκανε δεκαετίες τώρα, θα συνεχίσει να πορεύεται με τη λογική των εξαιρέσεων. «Δηλαδή, θα εφαρμόσω μία γενική πολιτική ανοίγματος του επαγγέλματος, αλλά θα κάνω εξαίρεση στα φιλαράκια μου τους ταξιτζήδες, θα κάνω εξαίρεση στα φιλαράκια μου τους φορτηγατζήδες, που δεν έκανα, στα φιλαράκια μου τους εστιάτορες, στα φιλαράκια μου τους μηχανικούς Ένα θέμα είναι ότι δεν μπορούμε να συνεχίσουμε πολιτική των εξαιρέσεων. Ένα δεύτερο θέμα είναι ότι αυτό, αν γίνει, είναι εξαιρετικά άδικο».
Μάλιστα, επισήμανε ότι το νομοσχέδιο, το οποίο είχε δύο φορές ομόφωνα εγκρίθηκε στο προηγούμενο υπουργικό συμβούλιο επί πρωθυπουργίας Παπανδρέου, προέβλεπε ότι δεν θα εκδοθούν άπειρες άδειες και ανεξέλεγκτα, αλλά θα υπάρχει ένα πλαφόν μέχρι 30% και αυτό να δούμε αν θα εμφανιζότανε και αντίστοιχη ζήτηση για κάτι τέτοιο.
«Το νομοσχέδιο, το οποίο είχα εισηγηθεί στο υπουργικό συμβούλιο και είχε εγκριθεί επαναλαμβάνω, ομόφωνα, προέβλεπε ότι μία εταιρεία, που μπορούν να δραστηριοποιούνται εταιρείες και είναι θέμα και κοινοτικού δικαίου, μπορεί να συγκεντρώσει στην ιδιοκτησία της μέχρι δέκα άδειες ταξί.
Το νομοσχέδιο, το οποίο εισηγείται αυτές τις μέρες στο ελληνικό Κοινοβούλιο ο κύριος Βορίδης, προβλέπει ότι η κάθε εταιρεία μπορεί να συγκεντρώσει μέχρι το 10% των αδειών που υπάρχουν σε μία περιοχή. Άρα, στην Αττική συγκεκριμένα μπορεί να υπάρξει εταιρεία, σύμφωνα με το νομοσχέδιο του κυρίου Βορίδη, όταν το δικό μας νομοσχέδιο προέβλεπε μέχρι 10 άδειες, το νομοσχέδιο του κύριου Βορίδη προβλέπει ότι μπορεί μία εταιρεία να συγκεντρώσει μέχρι 1.400 άδειες στα χέρια της» αποσαφήνισε ο Γ. Ραγκούσης, τονίζοντας ότι η άποψή του αυτή βρίσκει σύμφωνο και τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ.protothema.gr