23.2.13

Ανασφάλιστα πάνω από 1 εκατ. Ι.Χ., χωρίς ΚΤΕΟ τα περισσότερα!


Η κρίση χτυπά τους οδηγούς. Περισσότερα από ένα εκατομμύριο ανασφάλιστα οχήματα, σύμφωνα με εκτιμήσεις. Φθαρμένα ή ακατάλληλα ελαστικά για το 80% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν.

Τα λάστιχα «στριγκλίζουν» στην άσφαλτο. Τα τακάκια ένα με τις δισκόπλακες μυρίζουν καμένο. Οι αναρτήσεις τρίζουν.
Αυτό που συναντάμε καθημερινά στους δρόμους, στο αμάξι του διπλανού μας, του φίλου, πιθανότατα και στα δικά μας, μαρτυρά ποια είναι η κατάσταση της πλειονότητας των οχημάτων που κυκλοφορούν καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους.
Σαράβαλα
Τα σαραβαλάκια που συναντάμε -ανάμεσά τους και άλλοτε πανάκριβα οχήματα- ξεπερνούν κατά πολύ όσα αποτυπώνουν οι εντατικοί έλεγχοι της Τροχαίας για συγκεκριμένες παραβάσεις του ΚΟΚ, όπως είναι τα φθαρμένα ελαστικά και οι παραβάσεις ΚΤΕΟ.
Ενδεικτικά της κατάστασης είναι τα στατιστικά στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας, που αφορούν σε πανελλαδικούς ελέγχους. Για παραβάσεις ΚΤΕΟ, το 2010 βεβαιώθηκαν 19.350, 27.988 το 2011 και 36.530 το 2012. Μόνο στην Αττική, η συγκεκριμένη παράβαση του ΚΟΚ ανήλθε στις 10.261 το 2011 και στις 15.916 τη χρονιά που πέρασε.
Αυξητικές τάσεις παρουσιάζει και η παράβαση των φθαρμένων ελαστικών. Σε όλη την Ελλάδα το 2010 βεβαιώθηκαν 5.626 παραβάσεις, 5.365 το 2011 και 5.206 το 2012. Κι αυτά παρά το γεγονός ότι «τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότεροι οδηγοί καταθέτουν τις πινακίδες των οχημάτων τους στις εφορίες αδυνατώντας να αντεπεξέλθουν στα έξοδα συντήρησης των αυτοκινήτων τους», όπως εξηγούν χαρακτηριστικά στην «Ε» αξιωματικοί της Τροχαίας.
Οκτώ στα 10 αυτοκίνητα κυκλοφορούν με φθαρμένα ή ακατάλληλα ελαστικά, 4ετίας και βάλε, αλλά ακόμη και εκείνοι που τα αλλάζουν, τα αντικαθιστούν με μεταχειρισμένα, όπως διαπιστώνουν αρμόδιοι.
Δεν το κάνουν γιατί θέλουν, το κάνουν γιατί δεν μπορούν. Κι αν η κρίση δεν σου επιτρέπει να φροντίσεις για τη δική σου ασφάλεια, πώς θα μπορέσεις να φροντίσεις για την ασφάλεια των άλλων;
Οι εκτιμήσεις για τα ανασφάλιστα οχήματα κάνουν λόγο για περισσότερα από ένα εκατομμύριο. Ενδεικτικά είναι και τα στοιχεία της Τροχαίας, αφού προ κρίσης στην Αττική και συγκεκριμένα το 2004, το 2005, το 2006 και το 2007, οι παραβάσεις ανήλθαν συνολικά και για τα τέσσερα έτη στις 34.853. Οταν μόνο το 2012 οι τροχονομικοί έλεγχοι στο Λεκανοπέδιο «έπιασαν» 28.423 οχήματα χωρίς άδεια κυκλοφορίας και 2.390 τον πρώτο ενάμιση μήνα του 2013.
Μεταφορές
Μια άλλη παράβαση, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και παράβαση της κρίσης, είναι εκείνη που αναγκάζει τους οδηγούς να μετακομίζουν τα πράγματά τους με τα αυτοκίνητά τους, αδυνατώντας να πληρώσουν μεταφορική.
Η Αττική Οδός, που μέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν φρακαρισμένη από καινούργια αυτοκίνητα, πλέον χρησιμοποιείται ως ο πιο σύντομος δρόμος για μετακομίσεις-μεταφορές.
Τα στρώματα προεξέχουν πάνω από τη σχάρα, οι κουζίνες και τα πλυντήρια ξεπροβάλλουν από τα μισάνοιχτα καπό και οι οδηγοί ρισκάρουν να εισπράξουν ένα βαρύ πρόστιμο, που ξεπερνά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και εμπίπτει στο νόμο περί μεταφοράς, με πρόστιμα τα οποία κυμαίνονται από 2 έως 5 χιλιάδες ευρώ.  
 Αργυρώ Κ. Μώρου - enet.gr

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου