Αρμοδιότερος ν’ απαντήσει στο
ερώτημα αν θα συνεχιστεί η κατασκευή της Ολυμπίας οδού μετά την Πάτρα,
από τον ειδικό διαπραγματευτή στον οποίο έχει αναθέσει η κυβέρνηση την
ευθύνη της επικοινωνίας με τους παραχωρησιούχους, που
πρόκειται να κατασκευάσουν τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, προφανώς δεν
υπάρχει…
Αυτός είναι ο κ. Ε. Βιδάλης, που ξεκαθαρίζει το θέμα, απαντώντας σε επιστολή του προέδρου του ΕΒΕ Ηλείας Κώστα Νικολούτσου. Η Ολυμπία οδός, χάνεται οριστικά για την Ηλεία. Αυτό προκύπτει ευθέως από την απάντηση του κ. Βιδάλη. Χωρίς περιστροφές δηλώνει ότι οι οικονομικές δυνατότητες του κράτους, επιτρέπουν την υλοποίηση του έργου στο οποίο η Ηλεία είχε στηρίξει τις ελπίδες της για ανάπτυξη, μόνο μέχρι την Πάτρα.
Ο κ. Βιδάλης, στην απάντησή του, την οποία κοινοποιεί στον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκη και στον Αναπλ. Υπουργό Υποδομών κ. Καλογιάννη επισημαίνει τα εξής :
«Αξιότιμε κ. Νικολούτσο,
Σε συνέχεια της από 25 Ιανουαρίου 2013 επιστολής σας, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω και να σας ενημερώσω ότι κατανοώ πλήρως τις θέσεις σας. Είναι καθήκον μου όμως να σας επισημάνω ότι οι αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας σχετικά με το έργο της Ολυμπάς Οδού, αφορούν στην αναβολή συγκεκριμένου τμήματος, και σε καμία περίπτωση την ακύρωση του έργου ή τμήματος αυτού.
Δεν πρόκειται για «κουτσούρεμα» του Εργου, αλλά για περιορισμένη χρονικά αναβολή συγκεκριμένων τμημάτων αυτού. Βούληση της Πολιτείας είναι η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Ολυμπία Οδός με βάση την αρχική του χάραξη. Δυστυχώς, η δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας μας, μας έχε αναγκάσει να επανεξετάσουμε το χρονικό των επενδύσεων καταβάλλοντας παράλληλα, κάθε δυνατή προσπάθεια, να ολοκληρωθεί το έργο στο μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό.
Η παρούσα επιστολή κοινοποιείται στην αρμόδια πολιτική ηγεσία, η οποία έχει και την ευθύνη των πολιτικών αποφάσεων για την συνέχιση του έργου».
Να σημειωθεί ότι στην επιστολή του(που έχει ήδη δημοσιοποιηθεί αναλυτικά στα ΜΜΕ ) ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου είχε καταθέσει στον εκπρόσωπο του Ελληνικού Δημοσίου σημαντικά επιχειρήματα εξηγώντας την ανάγκη ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου μέχρι την Τσακώνα.
Ο κ. Νικολούτσος, αναφερόταν μεταξύ άλλων στο υφιστάμενο απαξιωμένο ή ανύπαρκτο δίκτυο μεταφορικών υποδομών και στους μη επαρκώς –κατά συνέπεια- αποδοτικούς και οικονομικούς πόρους. Εξαιτίας μάλιστα του κακού οδικού δικτύου τόνιζε την ακύρωση της επιδίωξης να καταστεί το Κατάκολο λιμάνι επιβίβασης – αποβίβασης (Home Post) που θα πολλαπλασίαζε τα οφέλη μέσω επιμήκυνσης παραμονής τουριστών και θα έδινε την δυνατότητα συνδυασμού κρουαζιέρας – διακοπών
Σημείωνε ακόμη, ότι αγροτικά προϊόντα του Νομού, με παγκόσμια αναγνώριση, καθίστανται μη ανταγωνιστικά λόγω υψηλού κόστους, κακών συνθηκών και καθυστερήσεων στην διακίνησή τους.
Και συμπλήρωνε ο κ. Νικολούτσος στην επιστολή του τα παρακάτ : Ο Νομός μας με παραλιακό μέτωπο 100 χλμ με τις καλύτερες ίσως παραλίες της χώρας, δεν έχει ελπίδα χωρίς αυτοκινητόδρομο και οδηγείται τελικά σε απαξίωση. Ήδη μετράμε μείωση του πληθυσμού κατά 30.000 άτομα, από την απογραφή του 1981 μέχρι το 2011.
Ο λαός της Ηλείας επί 3 χρόνια, όσο καιρό έχουν σταματήσει τα έργα συνέχισε να καταβάλει με καρτερία τον οβολό του μέσω των διοδίων, πιστεύοντας ότι με αυτό τον τρόπο συμβάλει στην επανεκκίνηση των έργων, έχοντας πλήρη επίγνωση του γεγονότος ότι σε άλλα μέρη που έχει αναπτυχθεί ένα κίνημα μη πληρωμής υπήρχαν αυτοκινητόδρομοι…Εφημερίδα Πρωινή
Αυτός είναι ο κ. Ε. Βιδάλης, που ξεκαθαρίζει το θέμα, απαντώντας σε επιστολή του προέδρου του ΕΒΕ Ηλείας Κώστα Νικολούτσου. Η Ολυμπία οδός, χάνεται οριστικά για την Ηλεία. Αυτό προκύπτει ευθέως από την απάντηση του κ. Βιδάλη. Χωρίς περιστροφές δηλώνει ότι οι οικονομικές δυνατότητες του κράτους, επιτρέπουν την υλοποίηση του έργου στο οποίο η Ηλεία είχε στηρίξει τις ελπίδες της για ανάπτυξη, μόνο μέχρι την Πάτρα.
Ο κ. Βιδάλης, στην απάντησή του, την οποία κοινοποιεί στον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκη και στον Αναπλ. Υπουργό Υποδομών κ. Καλογιάννη επισημαίνει τα εξής :
«Αξιότιμε κ. Νικολούτσο,
Σε συνέχεια της από 25 Ιανουαρίου 2013 επιστολής σας, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω και να σας ενημερώσω ότι κατανοώ πλήρως τις θέσεις σας. Είναι καθήκον μου όμως να σας επισημάνω ότι οι αποφάσεις της πολιτικής ηγεσίας σχετικά με το έργο της Ολυμπάς Οδού, αφορούν στην αναβολή συγκεκριμένου τμήματος, και σε καμία περίπτωση την ακύρωση του έργου ή τμήματος αυτού.
Δεν πρόκειται για «κουτσούρεμα» του Εργου, αλλά για περιορισμένη χρονικά αναβολή συγκεκριμένων τμημάτων αυτού. Βούληση της Πολιτείας είναι η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Ολυμπία Οδός με βάση την αρχική του χάραξη. Δυστυχώς, η δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας μας, μας έχε αναγκάσει να επανεξετάσουμε το χρονικό των επενδύσεων καταβάλλοντας παράλληλα, κάθε δυνατή προσπάθεια, να ολοκληρωθεί το έργο στο μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό.
Η παρούσα επιστολή κοινοποιείται στην αρμόδια πολιτική ηγεσία, η οποία έχει και την ευθύνη των πολιτικών αποφάσεων για την συνέχιση του έργου».
Να σημειωθεί ότι στην επιστολή του(που έχει ήδη δημοσιοποιηθεί αναλυτικά στα ΜΜΕ ) ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου είχε καταθέσει στον εκπρόσωπο του Ελληνικού Δημοσίου σημαντικά επιχειρήματα εξηγώντας την ανάγκη ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου μέχρι την Τσακώνα.
Ο κ. Νικολούτσος, αναφερόταν μεταξύ άλλων στο υφιστάμενο απαξιωμένο ή ανύπαρκτο δίκτυο μεταφορικών υποδομών και στους μη επαρκώς –κατά συνέπεια- αποδοτικούς και οικονομικούς πόρους. Εξαιτίας μάλιστα του κακού οδικού δικτύου τόνιζε την ακύρωση της επιδίωξης να καταστεί το Κατάκολο λιμάνι επιβίβασης – αποβίβασης (Home Post) που θα πολλαπλασίαζε τα οφέλη μέσω επιμήκυνσης παραμονής τουριστών και θα έδινε την δυνατότητα συνδυασμού κρουαζιέρας – διακοπών
Σημείωνε ακόμη, ότι αγροτικά προϊόντα του Νομού, με παγκόσμια αναγνώριση, καθίστανται μη ανταγωνιστικά λόγω υψηλού κόστους, κακών συνθηκών και καθυστερήσεων στην διακίνησή τους.
Και συμπλήρωνε ο κ. Νικολούτσος στην επιστολή του τα παρακάτ : Ο Νομός μας με παραλιακό μέτωπο 100 χλμ με τις καλύτερες ίσως παραλίες της χώρας, δεν έχει ελπίδα χωρίς αυτοκινητόδρομο και οδηγείται τελικά σε απαξίωση. Ήδη μετράμε μείωση του πληθυσμού κατά 30.000 άτομα, από την απογραφή του 1981 μέχρι το 2011.
Ο λαός της Ηλείας επί 3 χρόνια, όσο καιρό έχουν σταματήσει τα έργα συνέχισε να καταβάλει με καρτερία τον οβολό του μέσω των διοδίων, πιστεύοντας ότι με αυτό τον τρόπο συμβάλει στην επανεκκίνηση των έργων, έχοντας πλήρη επίγνωση του γεγονότος ότι σε άλλα μέρη που έχει αναπτυχθεί ένα κίνημα μη πληρωμής υπήρχαν αυτοκινητόδρομοι…Εφημερίδα Πρωινή