Σύμφωνα με την Icap Group
Αύξηση 25% της εγχώριας κατανάλωσης επιτραπέζιων ελιών σημειώθηκε την περίοδο
2010/11, ενώ αναμένεται μείωση 8% την περίοδο 2011/12, σύμφωνα με μελέτη της
Icap Group.
H παραγωγή επιτραπέζιων ελιών παρουσίασε αύξηση 26% την περίοδο 2010/11, ενώ για την περίοδο 2011/12 εκτιμάται μείωση 19%.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, το μεγαλύτερο μέρος των επιτραπέζιων ελιών που καταναλώνονται στην εγχώρια αγορά διατίθεται σε χύμα μορφή.
Οι εισαγωγές ελιών κυμαίνονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, σε αντίθεση με τις εξαγωγές οι οποίες κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα, καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας παραγωγής. Κατά συνέπεια, σταθερά θετικό παραμένει το εμπορικό ισοζύγιο τα τελευταία χρόνια
Στον τομέα των επιτραπέζιων ελιών δραστηριοποιείται μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων.
Οι περισσότερες επιχειρήσεις αναπτύσσουν έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, καθώς διαθέτουν μεγάλο μέρος των προϊόντων τους σε αγορές του εξωτερικού (σε χύμα ή τυποποιημένη μορφή).
Σχετικά με τα κύρια χαρακτηριστικά του ανταγωνισμού στον συγκεκριμένο κλάδο, στις διεθνείς αγορές οι ελληνικές επιχειρήσεις τυποποίησης επιτραπέζιων ελιών αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες διαθέτουν ισχυρά εμπορικά σήματα και έχουν αποσπάσει σημαντικά μερίδια αγοράς.
Επίσης, ενισχυμένος είναι και ο ανταγωνισμός από τρίτες χώρες (κυρίως μεσογειακές) οι οποίες διαθέτουν τα προϊόντα τους σε χαμηλότερες τιμές. Στo πλαίσιo της μελέτης πραγματοποιήθηκε εκτενής χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων επεξεργασίας και τυποποίησης επιτραπέζιων ελιών με τη χρήση 20 επιλεγμένων αριθμοδεικτών.
Περαιτέρω, συντάχθηκε ο ομαδοποιημένος ισολογισμός του κλάδου βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 33 επιχειρήσεων, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2010 και 2011.
Όπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, οι πωλήσεις των εν λόγω επιχειρήσεων αυξήθηκαν το 2011 κατά 12,1% σε σχέση με το 2010, ενώ αντίστοιχη ήταν και η αύξηση για το μικτό κέρδος (13,3%). Όμως, η δραστική αύξηση των μη λειτουργικών εξόδων, είχε ως αποτέλεσμα την απότομη πτώση των προ φόρου κερδών την περίοδο 2011/10, τα οποία και κατέγραψαν μείωση 54,6%. Τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν την ίδια περίοδο κατά 8,5%.
H παραγωγή επιτραπέζιων ελιών παρουσίασε αύξηση 26% την περίοδο 2010/11, ενώ για την περίοδο 2011/12 εκτιμάται μείωση 19%.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, το μεγαλύτερο μέρος των επιτραπέζιων ελιών που καταναλώνονται στην εγχώρια αγορά διατίθεται σε χύμα μορφή.
Οι εισαγωγές ελιών κυμαίνονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, σε αντίθεση με τις εξαγωγές οι οποίες κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα, καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας παραγωγής. Κατά συνέπεια, σταθερά θετικό παραμένει το εμπορικό ισοζύγιο τα τελευταία χρόνια
Στον τομέα των επιτραπέζιων ελιών δραστηριοποιείται μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων.
Οι περισσότερες επιχειρήσεις αναπτύσσουν έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, καθώς διαθέτουν μεγάλο μέρος των προϊόντων τους σε αγορές του εξωτερικού (σε χύμα ή τυποποιημένη μορφή).
Σχετικά με τα κύρια χαρακτηριστικά του ανταγωνισμού στον συγκεκριμένο κλάδο, στις διεθνείς αγορές οι ελληνικές επιχειρήσεις τυποποίησης επιτραπέζιων ελιών αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες διαθέτουν ισχυρά εμπορικά σήματα και έχουν αποσπάσει σημαντικά μερίδια αγοράς.
Επίσης, ενισχυμένος είναι και ο ανταγωνισμός από τρίτες χώρες (κυρίως μεσογειακές) οι οποίες διαθέτουν τα προϊόντα τους σε χαμηλότερες τιμές. Στo πλαίσιo της μελέτης πραγματοποιήθηκε εκτενής χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων επεξεργασίας και τυποποίησης επιτραπέζιων ελιών με τη χρήση 20 επιλεγμένων αριθμοδεικτών.
Περαιτέρω, συντάχθηκε ο ομαδοποιημένος ισολογισμός του κλάδου βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 33 επιχειρήσεων, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2010 και 2011.
Όπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, οι πωλήσεις των εν λόγω επιχειρήσεων αυξήθηκαν το 2011 κατά 12,1% σε σχέση με το 2010, ενώ αντίστοιχη ήταν και η αύξηση για το μικτό κέρδος (13,3%). Όμως, η δραστική αύξηση των μη λειτουργικών εξόδων, είχε ως αποτέλεσμα την απότομη πτώση των προ φόρου κερδών την περίοδο 2011/10, τα οποία και κατέγραψαν μείωση 54,6%. Τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν την ίδια περίοδο κατά 8,5%.