Ένα από τα θέμα που
μπήκε εντοπίστηκε δημοσιευμένο και σχολιασμένο σε ιστοσελίδα με την
οποία συνδέεται μέλος της επιτροπής εξετάσεων- τι λέει ο Ηρακλειώτης
καθηγητής κ.Λαμπράκης που το 'ανέβασε' και μπήκε τυχαία στις εξετάσεις
Μείζον ηθικό θεμα και όχι μόνο προκύπτει με την καταγγελία που έγινε
από τον κ. Παναγιώτη Φιλντιση ,αντιπρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών
,για το ότι θέμα που μπήκε στις πανελλήνιες εξετάσεις είχε δημοσιευθεί
και ειχε σχολιαστεί πριν δύο μήνες σε ιστότοπο. Λεπτομέρεια που κάνει τη
διαφορά; Ότι συνδιαχειριστής σε αυτή την ιστοσελίδα είναι μέλος της
επιτροπής εξετάσεων!
Ο κ.Φιλντίσης μιλώντας πριν από λίγο στον ΒΗΜΑ FM και στους κ.Αδαμόπουλο και Ξενάκη αποκάλυψε ότι το 4ο θέμα της φυσικής, το οποίο τόνισε ότι είχε πολλές αδυναμίες όπως και άλλα θεματα που μπήκαν, είχε δημοσιευθεί στον ιστότοπο yliko.net πριν δύο μήνες και είχε σχολιαστεί με άλλους καθηγητές. Τόνισε δε ότι συνδιαχειριστής εμφανίζεται ένα μέλος της επιτροπής εξετάσεων.
«Καταλαβαίνετε ότι αυτό είναι πολύ σοβαρό .Δεν θέλαμε να το πούμε τώρα εν μέσω εξετάσεων, να αναστατώσουμε τα παιδιά. Αλλά αυτό δεν μπορεί να μείνει έτσι. Πρέπει να διερευνηθεί» τόνισε ο κ.Φιλντίσης.
Εκείνο πάντως που προκαλεί επίσης απορίες είναι το πώς τα θέματα (και ) της Φυσικής ήταν τέτοια που στην πραγματικότητα μπέρδευαν τους υποψηφίους αντί να τους βοηθούν με σαφήνεια να εξεταστούν στο μαθημα.
Πριν από λίγο ο Ηρακλειώτης καθηγητής κ.Μανόλης Λαμπράκης (Πειραματικό) που ανέβασε αρχικά το θεμα στον ιστότοπο (προφανώς ως προτεινόμενο και...έτυχε να μπει στις εξετάσεις!) απάντησε ότι δεν γνωρίζει ποιοι το σχολίασαν και θεωρεί ότι στο σάιτ έχουν δημοσιευθεί χιλιάδες θέματα που μπορεί τυχαία να έπεφταν και στις πανελλήνιες. Και ότι ο ίδιος δεν ξέρει εάν ένας από αυτούς που το σχολίασε ήταν μέλος της επιτροπής εξετάσεων. "Εγώ το ανέβασα και τυχαία μπήκε στις εξετάσεις" ανέφερε.
Τα θέματα
Από την πλευρά τους, οι καθηγητές της ΟΕΦΕ κρίνουν ότι τα θέματα της Φυσικής ήταν «βατά και κατανοητά», ωστόσο, χρειάζονταν την απαιτούμενη προσοχή, πολλές πράξεις και καλή σκέψη, με το τρίτο και το τέταρτο θέμα να ανεβάζουν τον βαθμό δυσκολίας.
Πάντως, η Επιτροπή επίλυσης των θεμάτων της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών διατυπώνει ενστάσεις και υποστηρίζει ότι τρία από τα θέματα ήταν «έξω από το πνεύμα της διδασκαλίας».
Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της:
- Τρεις ερωτήσεις (Β2, Δ2, Δ3) ήταν έξω από το πνεύμα διδασκαλίας, το πνεύμα του σχολικού βιβλίου και της αξιολόγησης της Φυσικής
- Προεκλήθη σύγχυση στην έναρξη επεξεργασίας των θεμάτων από τους εξεταζόμενους, εξαιτίας διευκρίνησης που δόθηκε για το θέμα Β2 από την επιτροπή, η οποία θα μπορούσε να μην είχε δοθεί, πράγμα που επιβάρυνε την συνολική απόδοση των υποψηφίων.
Παρατηρεί ακόμη πως τα θέματα κάλυπταν σχεδόν όλο το εύρος της εξεταστέας ύλης, ήταν απαιτητικά, για καλά προετοιμασμένους μαθητές, αλλά δεν είχαν την απαιτούμενη διαβάθμιση. Και αναφέρει ότι τα περισσότερα ερωτήματα απαιτούσαν αυξημένη μαθηματική επεξεργασία σε βάρος της αξιολόγησης των εννοιών της Φυσικής και του συνολικού χρόνου εξέτασης.
cretalive.gr
Ο κ.Φιλντίσης μιλώντας πριν από λίγο στον ΒΗΜΑ FM και στους κ.Αδαμόπουλο και Ξενάκη αποκάλυψε ότι το 4ο θέμα της φυσικής, το οποίο τόνισε ότι είχε πολλές αδυναμίες όπως και άλλα θεματα που μπήκαν, είχε δημοσιευθεί στον ιστότοπο yliko.net πριν δύο μήνες και είχε σχολιαστεί με άλλους καθηγητές. Τόνισε δε ότι συνδιαχειριστής εμφανίζεται ένα μέλος της επιτροπής εξετάσεων.
«Καταλαβαίνετε ότι αυτό είναι πολύ σοβαρό .Δεν θέλαμε να το πούμε τώρα εν μέσω εξετάσεων, να αναστατώσουμε τα παιδιά. Αλλά αυτό δεν μπορεί να μείνει έτσι. Πρέπει να διερευνηθεί» τόνισε ο κ.Φιλντίσης.
Εκείνο πάντως που προκαλεί επίσης απορίες είναι το πώς τα θέματα (και ) της Φυσικής ήταν τέτοια που στην πραγματικότητα μπέρδευαν τους υποψηφίους αντί να τους βοηθούν με σαφήνεια να εξεταστούν στο μαθημα.
Πριν από λίγο ο Ηρακλειώτης καθηγητής κ.Μανόλης Λαμπράκης (Πειραματικό) που ανέβασε αρχικά το θεμα στον ιστότοπο (προφανώς ως προτεινόμενο και...έτυχε να μπει στις εξετάσεις!) απάντησε ότι δεν γνωρίζει ποιοι το σχολίασαν και θεωρεί ότι στο σάιτ έχουν δημοσιευθεί χιλιάδες θέματα που μπορεί τυχαία να έπεφταν και στις πανελλήνιες. Και ότι ο ίδιος δεν ξέρει εάν ένας από αυτούς που το σχολίασε ήταν μέλος της επιτροπής εξετάσεων. "Εγώ το ανέβασα και τυχαία μπήκε στις εξετάσεις" ανέφερε.
Τα θέματα
Από την πλευρά τους, οι καθηγητές της ΟΕΦΕ κρίνουν ότι τα θέματα της Φυσικής ήταν «βατά και κατανοητά», ωστόσο, χρειάζονταν την απαιτούμενη προσοχή, πολλές πράξεις και καλή σκέψη, με το τρίτο και το τέταρτο θέμα να ανεβάζουν τον βαθμό δυσκολίας.
Πάντως, η Επιτροπή επίλυσης των θεμάτων της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών διατυπώνει ενστάσεις και υποστηρίζει ότι τρία από τα θέματα ήταν «έξω από το πνεύμα της διδασκαλίας».
Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της:
- Τρεις ερωτήσεις (Β2, Δ2, Δ3) ήταν έξω από το πνεύμα διδασκαλίας, το πνεύμα του σχολικού βιβλίου και της αξιολόγησης της Φυσικής
- Προεκλήθη σύγχυση στην έναρξη επεξεργασίας των θεμάτων από τους εξεταζόμενους, εξαιτίας διευκρίνησης που δόθηκε για το θέμα Β2 από την επιτροπή, η οποία θα μπορούσε να μην είχε δοθεί, πράγμα που επιβάρυνε την συνολική απόδοση των υποψηφίων.
Παρατηρεί ακόμη πως τα θέματα κάλυπταν σχεδόν όλο το εύρος της εξεταστέας ύλης, ήταν απαιτητικά, για καλά προετοιμασμένους μαθητές, αλλά δεν είχαν την απαιτούμενη διαβάθμιση. Και αναφέρει ότι τα περισσότερα ερωτήματα απαιτούσαν αυξημένη μαθηματική επεξεργασία σε βάρος της αξιολόγησης των εννοιών της Φυσικής και του συνολικού χρόνου εξέτασης.
cretalive.gr