29.7.14

ΤΡΕΝΟ... ΥΠΕΡΤΑΧΕΙΑΣ: Αθήνα - Πάτρα σε 1 ώρα και 50 λεπτά


Αθήνα - Πάτρα σε 1 ώρα και 50 λεπτά

Της Μαρίας Μόσχου

Μέσα σε μία ώρα και πενήντα λεπτά θα υλοποιείται με τρένο η διαδρομή από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα από το 2017. Σύμφωνα με ενημέρωση της ΕΡΓΟΣΕ, τα έργα στο τμήμα από το Κιάτο μέχρι την Πάτρα προχωρούν με γοργά βήματα και θα ολοκληρωθούν εντός των χρονοδιαγραμμάτων, με στόχο το τρένο να γίνει ένα μέσο ανταγωνιστικό.
Στο ίδιο πλαίσιο σύντομα θα έχει οριστικοποιηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ και η νέα μελέτη για τη σύνδεση με το λιμάνι της Πάτρας, το οποίο θα ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ. Θα γίνει νέα χάραξη, η οποία δεν θα είναι υπόγεια, μειώνοντας σημαντικά το κόστος κατασκευής, και θα συνδέεται και με τον προαστιακό σιδηρόδρομο που λειτουργεί στην περιοχή με στόχο η πόλη της Πάτρας να «ανασάνει» από τα κυκλοφοριακά προβλήματα.
Μάλιστα, όπως είπε μιλώντας στην «Η» ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ, Κώστας Σπηλιόπουλος, μέσα στο επόμενο διάστημα θα δημοπρατηθούν και τα τελευταία έργα που απομένουν για τον εκσυχρονισμό του δικτύου συνολικού προϋπολογισμού περίπου 250 εκατ. ευρώ, με τα οποία θα ολοκληρώνεται ο εκσυγχρονισμός του δικτύου προς την Πάτρα.
Τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη (Αίγιο) << Πρόκειται για το σιδηροδρομικό τμήμα που αναβαθμίζεται σε διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων και έχει μήκος 71 χλμ. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ξεπερνά τα 600 εκατ. ευρώ. Συνολικά κατασκευάζονται:
  • Σήραγγες μήκους 12 χλμ.
  • Cut & Cover μήκους 3,6 χλμ.
  • 18 σιδηροδρομικές γέφυρες
  • 65 άνω και κάτω διαβάσεις οδών
  • 4 σιδηροδρομικοί σταθμοί (Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Διακοφτό και Αίγιο)
  • 6 σιδηροδρομικές στάσεις (Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά (περιοχή Δερβενίου), Πλάτανος, Ελαιώνας, Ελίκη)
Οι σημαντικότερες σήραγγες είναι αυτές του Μελισσίου (1.485 μέτρα), της Τράπεζας (2.748), του Πλατάνου (2.292 μέτρα) και του Αιγίου (3.252 μέτρα). Σε όλη τη διαδρομή υπάρχουν πολλές γέφυρες που περνούν πάνω από διερχόμενα ρέματα. Σημαντικό είναι και το γεγονός της επαφής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής σε αρκετά σημεία με τον αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας Οδού. Οι σταθμοί Διακοφτού, Ακράτας, Διμηνιού, Ξυλόκαστρου, Λυγιάς και Λυκοποριάς έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ.
Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος
Η σήραγγα της Παναγοπούλας περιλαμβάνεται στην κατασκευή του Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος. Το έργο αυτό, με κόστος 315 εκατ. ευρώ, έχει ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο τμήμα του. Το μήκος των έργων είναι 21,5 χλμ., ενώ συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή της μεγάλης σήραγγας Παναγοπούλας με μήκος 4,5 χιλιόμετρα. η διάνοιξη της οποίας ολοκληρώθηκε ήδη.

Το έργο αφορά την κατασκευή της υποδομής διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής με σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης χωρίς ισόπεδες διαβάσεις. Οι στάσεις που θα κατασκευαστούν είναι οι: Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα.
Αποσκοπεί στη μείωση του χρόνου διαδρομής της γραμμής Αθήνας - Πάτρας σε λιγότερο από 2 ώρες, από 3 ώρες 25', μετά και την ολοκλήρωση των έργων έως την Πάτρα. Η διαδρομή του τρένου στο τμήμα Αθήνα - Αίγιο θα πραγματοποιείται σε 1 ώρα και 35 λεπτά.
Η νέα χάραξη
Την αλλαγή της χάραξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από την πόλη της Πάτρας (Ρίο - Νέος λιμένας Πάτρας) προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ προκειμένου να μειωθεί σημαντικά το αρχικό κόστος του έργου, που ανερχόταν σε περίπου 400 εκατ. ευρώ, καθώς περιελάμβανε την υπογειοποίηση μεγάλου τμήματος της γραμμής. Το υπουργείο Υποδομών κατέθεσε αυτή τη νέα πρόταση στην Ε.Ε. και εξασφάλισε τη χρηματοδότησή του από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Η εναλλακτική λύση προβλέπει πολύ ηπιότερες επεμβάσεις, σαφώς χαμηλότερου κόστους, στην εν λόγω περιοχή, η οποία εξασφαλίζει την εναρμόνιση και συνύπαρξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής εντός του αστικού ιστού της πόλης, αποκαθιστά πλήρως την οδική επικοινωνία στο κέντρο της πόλης (περιοχή Αγ. Διονυσίου) και αναβαθμίζει εν γένει την εν λόγω περιοχή δημιουργώντας νέους κοινόχρηστους χώρους (πλατεία, χώρους στάθμευσης κ.λπ.).
Παράλληλα, η λύση αυτή εξασφαλίζει τόσο την προαστιακή εξυπηρέτηση της ευρύτερης περιοχής της πόλης και μάλιστα με προοπτική περαιτέρω επέκτασής της βορείως και νοτίως της πόλης, όσο και την υπεραστική κίνηση επιβατών και τη σιδηροδρομική διακίνηση εμπορευμάτων από και προς την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, μέσω Ιταλίας. Τέλος, διευκολύνει την ελεύθερη πρόσβαση της πόλης προς τη θάλασσα.
Ο προϋπολογισμός του έργου στο τμήμα αυτό είναι της τάξης των 100 εκατ. ευρώ.

πηγή

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου