Πάνω από 110 εκατομμύρια ευρώ θα πρέπει να καταβάλει το ελληνικό Δημόσιο στην κοινοπραξία που ανέλαβε την κατασκευή της υποθαλάσσιας αρτηρίας της Θεσσαλονίκης, η οποία ουδέποτε κατασκευάστηκε.
Αντιγράφω από το σχετικό ρεπορτάζ του In.gr:
Ξεπερνά τα 110 εκατ. ευρώ η τοκιζόμενη αποζημίωση που επιδίκασαν τα δικαστήρια υπέρ του παραχωρησιούχου της μηδέποτε κατασκευασθείσης υποθαλάσσιας αρτηρίας Θεσσαλονίκης «Θερμαϊκή Οδός», σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη.
Όπως τόνισε την Πέμπτη στη Βουλή, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Τάσου Κουράκη κατά τη διάρκεια ακρόασης της νέας διοίκησης της Εγνατίας Οδού, τα χρήματα που πρέπει να δοθούν στην κοινοπραξία, χωρίς αυτή να έχει κατασκευάσει το παραμικρό, ξεπερνούν τα 110 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση του υπουργείου Υποδομών με τον παραχωρησιούχο (η κοινοπραξία Boskalis, Ελλάκτωρ, Archirodon), η οποία, σύμφωνα με προηγούμενες δηλώσεις του, έχει στόχο να «κουρευτούν» τουλάχιστον οι τόκοι της οφειλής, η οποία το 2010 ήταν 67 εκατ. ευρώ, όμως έκτοτε «φουσκώνει» λόγω της επιβάρυνσης των προσαυξήσεων.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα όσα είπε σε ραδιοφωνική συνέντευξη της η δικηγόρος και δημοτική σύμβουλος Θεσσαλονίκης Ελάννα Ιωαννίδου, η οποία είχε προσφύγει στο ΣτΕ. Όπως λέει χαρακτηριστικά αν και είχε γίνει η προσφυγή που ήταν στοιχειοθετημένη και γι αυτό δικαιώθηκαν όσοι διαμαρτυρόταν ο υπουργός της τότε κυβέρνησης Γιώργος Σουφλιάς πέρασε την σύμβαση από την Βουλή δίνοντας το δικαίωμα στις ανάδοχες εταιρείες να προσφύγουν με την σειρά τους και να δικαιωθούν από τα δικαστήρια.
Κι όπως σημειώνει αν οι άλλες ευθύνες έχουν παραγραφεί και δεν έγινε καν μια εξεταστική επιτροπή ωστόσο πότε δεν είναι αργά για να αναζητηθούν αστικές ευθύνες των υπευθύνων για την ζημιά του δημοσίου.
πηγή
Αντιγράφω από το σχετικό ρεπορτάζ του In.gr:
Ξεπερνά τα 110 εκατ. ευρώ η τοκιζόμενη αποζημίωση που επιδίκασαν τα δικαστήρια υπέρ του παραχωρησιούχου της μηδέποτε κατασκευασθείσης υποθαλάσσιας αρτηρίας Θεσσαλονίκης «Θερμαϊκή Οδός», σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη.
Όπως τόνισε την Πέμπτη στη Βουλή, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Τάσου Κουράκη κατά τη διάρκεια ακρόασης της νέας διοίκησης της Εγνατίας Οδού, τα χρήματα που πρέπει να δοθούν στην κοινοπραξία, χωρίς αυτή να έχει κατασκευάσει το παραμικρό, ξεπερνούν τα 110 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση του υπουργείου Υποδομών με τον παραχωρησιούχο (η κοινοπραξία Boskalis, Ελλάκτωρ, Archirodon), η οποία, σύμφωνα με προηγούμενες δηλώσεις του, έχει στόχο να «κουρευτούν» τουλάχιστον οι τόκοι της οφειλής, η οποία το 2010 ήταν 67 εκατ. ευρώ, όμως έκτοτε «φουσκώνει» λόγω της επιβάρυνσης των προσαυξήσεων.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα όσα είπε σε ραδιοφωνική συνέντευξη της η δικηγόρος και δημοτική σύμβουλος Θεσσαλονίκης Ελάννα Ιωαννίδου, η οποία είχε προσφύγει στο ΣτΕ. Όπως λέει χαρακτηριστικά αν και είχε γίνει η προσφυγή που ήταν στοιχειοθετημένη και γι αυτό δικαιώθηκαν όσοι διαμαρτυρόταν ο υπουργός της τότε κυβέρνησης Γιώργος Σουφλιάς πέρασε την σύμβαση από την Βουλή δίνοντας το δικαίωμα στις ανάδοχες εταιρείες να προσφύγουν με την σειρά τους και να δικαιωθούν από τα δικαστήρια.
Κι όπως σημειώνει αν οι άλλες ευθύνες έχουν παραγραφεί και δεν έγινε καν μια εξεταστική επιτροπή ωστόσο πότε δεν είναι αργά για να αναζητηθούν αστικές ευθύνες των υπευθύνων για την ζημιά του δημοσίου.
πηγή