Πάνω από 3,7 εκατ. ευρώ έδωσε το
ελληνικό Δημόσιο για τη νέα ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ, η οποία έχε προκαλέσει
την οργή εκατοντάδων χιλιάδων ανέργων, που επιχειρούν μάταια να
καταχωρήσουν την ηλεκτρονική αίτησή τους για μία από τις προκηρύξεις που
«τρέχουν» αυτό το διάστημα.
Σύμφωνα με την aftodioikisi.gr, η σχετική σύμβαση (1212) ανάμεσα στην «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Α.Ε.» (ΚτΠ) και των εταιρειών «UNISYSTEMS Α.Ε.Ε» και «QUALITY & RELIABILITY Α.Ε» συνολικού ύψους 3.785.065,47 ευρώ, υπεγράφη στις 26.06.2014 επί κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου, ενώ το έργο «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ (Α.Σ.Ε.Π.)» παραδόθηκε τον Ιούλιο του 2016, λίγες ημέρες πριν αναλάβουν τα νέα μέλη του ΑΣΕΠ που είχαν συμφωνηθεί στα τέλη Μαΐου του 2016 από την Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής.
Νωρίτερα, στις 27.11.2015 και ενώ η Ανεξάρτητη Αρχή, υπολειτουργούσε λόγω ΕΣΡ, ο σημερινός πρόεδρος του ΑΣΕΠ Ιωάννης Καραβοκύρης είχε υπογράψει Σύμβαση «εγγύησης καλής λειτουργίας», χρονικής διάρκειας δύο ετών (από 28.11.2015 έως και 28.11.2017), με τις δύο εταιρείες, στην οποία, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, υπάρχει ρήτρα μόλις 0,25% στο σύνολο του τιμήματος ανά βλάβη.
Δηλαδή, για την συγκεκριμένη υπόθεση η οποία έχει προκαλέσει τη μήνη εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών σε βάρος του ΑΣΕΠ, ζημιώνοντας το όνομα της Ανεξάρτητης Αρχής, οι δύο εταιρείες καλούνται να καταβάλουν λιγότερα από 9.500 ευρώ!
Η θέση του ΑΣΕΠ και η απάντηση της εταιρείας
Η aftodioikisi.gr, απευθύνθηκε στο ΑΣΕΠ, πηγές του οποίου παραδέχθηκαν ότι όντως αυτό είναι το ύψος της ποινικής ρήτρας που προβλέπεται στη σύμβαση, τονίζοντας ωστόσο ότι αυτό προβλεπόταν από την αρχική σύμβαση της ΚτΠ με τις δύο εταιρείες. Παράλληλα, πάντως, υποστήριξαν ότι «στις περιπτώσεις αυτές, σημασία για τον ανάδοχο δεν έχει το ύψος της ποινικής ρήτρας αλλά το αν θα κηρυχθεί έκπτωτος», καθώς κάτι τέτοιο αποκλείει τις εταιρείες από μελλοντικές συμβάσεις με το ελληνικό Δημόσιο.
Σχετικά, δε, με το γιατί το ΑΣΕΠ, μέχρι σήμερα παρά το σημαντικό κόστος που έχει υποστεί, δεν έχει προχωρήσει σε ενέργειες κατά του αναδόχου του έργου, που, σημειωτέον, όπως προαναφέρθηκε, παραδόθηκε μόλις τον περασμένο Ιούλιο, οι ίδιες πηγές της Ανεξάρτητης Αρχής υποστήριζαν ότι «αυτή τη στιγμή σημασία έχει να λειτουργήσει το σύστημα και στη συνέχεια θα ακολουθήσει ο καταλογισμός ευθυνών».
Πηγές της εταιρείας «UNISYSTEMS Α.Ε.Ε» η οποία μαζί με την «QUALITY & RELIABILITY Α.Ε» κατασκεύασε και έχει αναλάβει την υποστήριξη της ιστοσελίδας του ΑΣΕΠ, τόνιζαν ότι «το πρόβλημα δημιουργήθηκε μετά από εξαιρετικό φόρτο εργασίας του συστήματος. Διερευνώνται τα αίτια και τι έχει προκαλέσει το πρόβλημα αλλά ακόμη δεν έχει εντοπιστεί η πηγή», προσθέτουν.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές «τεχνικοί των δύο εταιρειών εργάζονται νυχθημερόν προκειμένου να το λύσουν οριστικά και γι' αυτό το λόγο έχουν προσθέσει επιπλέον υποδομές και υπηρεσίες στο σύστημα».
(Πηγή: Aftodioikisi.gr)