Σύμφωνα με τον όγκο των προς αποπεράτωση εργασιών
προβλέπεται από τους πλοιοκτήτες να υπάρξει ολοκλήρωση τους το πρώτο
15θήμερο του Σεπτεμβρίου
Πυρετός
εργασιών στο πλοίο «Ιονίς», που όπως φαίνεται, είναι πολύ πιθανό να
είναι αυτό που θα αναλάβει την εκτέλεση των δρομολογίων στην γραμμή
Κίσσσαμος , Κύθηρα, Πελοπόνησος.
Σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ,
εργασίες γίνονται σε όλα τα επίπεδα του πλοίου, όπως στο μηχανοστάσιο
όπου βρίσκεται σε εξέλιξη γενική εξάρμωση των μηχανών του πλοίου και
αντικατάσταση των απαραίτητων ανταλλακτικών των μηχανών, καθαρισμός και
συντήρηση των δεξαμενών έρματος και των πλευρικών κενών δεξαμενών,
διαμόρφωση και αναβάθμιση χώρων επιβατών, προσθήκη αριθμού καμπίνων με
το σύνολο να φθάνει τις 18, διαμόρφωση χώρων διαμονής πληρώματος,
χρωματισμοί, εσωτερικοί και εξωτερικοί, και αρκετές ακόμη εργασίες
αναβάθμισης και συντήρησης του πλοίου.
Σύμφωνα με τον όγκο των προς αποπεράτωση εργασιών προβλέπεται από
τους πλοιοκτήτες να υπάρξει ολοκλήρωση τους το πρώτο 15θήμερο του
Σεπτεμβρίου και καταβάλλεται κάθε προσπάθεια ώστε να είναι ετοιμο και να
έχει ξεκινήσει τα ταξίδια του πριν από την εορτή της Παναγίας στις 24
Σεπτεμβρίου, όπως άλλωστε έχουμε αναφέρει από αυτή την σελίδα και σε
προηγούμενα άρθρα μας για το θέμα.
Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο ότι ακόμη δεν έχει δοθεί τελική απάντηση από το ΥΕΝ σχετικά με το αίτημα των πλοιοκτητών για ελαφρά μείωση της επιβεβλημένης σύνθεσης του πληρώματος λόγω εκτέλεσης ημερήσιων πλόων, αλλά οι πλοιοκτήτες είναι αποφασισμένοι οπωσδήποτε να δρομολογήσουν το πλοίο ελπίζοντας ότι θα υπάρξει μία λογική κατανόηση από το αρμόδιο υπουργείο και να μην επαναπαύεται η αρμόδια υπηρεσία στην νιρβάνα και στις ανομολόγητες πιέσεις που δέχεται από τα γνωστά κέντρα της οπισθοδρόμησης
Το «ΙΟΝΙΣ» είναι ένα πλοίο φτιαγμένο από ελληνικά χέρια τη χρυσή εποχή για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος, τη δεκαετία του ’70. Η Γέφυρα του πλοίου εντυπωσιάζει ευχάριστα με το μεγάλο ξύλινο τιμόνι και το δεύτερο χειριστήριο που βρίσκεται μπροστά από την κεντρική κονσόλα. Για την εποχή που ναυπηγήθηκε το ΙΟΝΙΣ και μάλιστα από άξια ελληνικά χέρια, η Γέφυρα του πλοίου είναι πλήρως εξοπλισμένη, καθώς διέθετε και διαθέτει κάθε όργανο και βοήθημα για ασφαλή ναυσιπλοϊα.
Με λίγα λόγια το πλοίο ήταν ιδιαίτερα προσεγμένο από την κατασκευή του και παρέμεινε σε άψογη κατάσταση μιας και ευτύχισε να βρεθεί σε μια οικογενειακή εταιρία που το εκτίμησε και το αγάπησε πολύ, με τις σωστές και ιδιαίτερα δαπανηρές μετασκευές και ανακαινίσεις που πραγματοποίησε κατά καιρούς.
Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο ότι ακόμη δεν έχει δοθεί τελική απάντηση από το ΥΕΝ σχετικά με το αίτημα των πλοιοκτητών για ελαφρά μείωση της επιβεβλημένης σύνθεσης του πληρώματος λόγω εκτέλεσης ημερήσιων πλόων, αλλά οι πλοιοκτήτες είναι αποφασισμένοι οπωσδήποτε να δρομολογήσουν το πλοίο ελπίζοντας ότι θα υπάρξει μία λογική κατανόηση από το αρμόδιο υπουργείο και να μην επαναπαύεται η αρμόδια υπηρεσία στην νιρβάνα και στις ανομολόγητες πιέσεις που δέχεται από τα γνωστά κέντρα της οπισθοδρόμησης
Το «ΙΟΝΙΣ» είναι ένα πλοίο φτιαγμένο από ελληνικά χέρια τη χρυσή εποχή για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος, τη δεκαετία του ’70. Η Γέφυρα του πλοίου εντυπωσιάζει ευχάριστα με το μεγάλο ξύλινο τιμόνι και το δεύτερο χειριστήριο που βρίσκεται μπροστά από την κεντρική κονσόλα. Για την εποχή που ναυπηγήθηκε το ΙΟΝΙΣ και μάλιστα από άξια ελληνικά χέρια, η Γέφυρα του πλοίου είναι πλήρως εξοπλισμένη, καθώς διέθετε και διαθέτει κάθε όργανο και βοήθημα για ασφαλή ναυσιπλοϊα.
Με λίγα λόγια το πλοίο ήταν ιδιαίτερα προσεγμένο από την κατασκευή του και παρέμεινε σε άψογη κατάσταση μιας και ευτύχισε να βρεθεί σε μια οικογενειακή εταιρία που το εκτίμησε και το αγάπησε πολύ, με τις σωστές και ιδιαίτερα δαπανηρές μετασκευές και ανακαινίσεις που πραγματοποίησε κατά καιρούς.
Οι δύο κύριες προωστήριες μηχανές είναι Stork του 1977, με ισχύ 4000
hp έκαστη. Το σύστημα πρόωσης είναι μεταβλητού βήματος Lips, ολλανδικό.
Οι τρεις ηλεκτρομηχανές είναι Scania, ισχύος 264 kw έκαστη, ενώ υπάρχει
και μία Shaft Generation η οποία δίνει ισχύ στο bow thruster.Οι νέοι
πλοιοκτήτες αποφάσισαν ότι η αντικατάσταση του παλαιού bow thruster θα
δώσει εξαιρετική ευελιξία του πλοίου στις προσεγγίσεις και αναχωρήσεις
του πλοίου από λιμάνια.
Έτσι ήδη παρελήφθη το νέο bow thruster στο πλοίο και θα τοποθετηθεί στην θέση του παλαιού, παίρνοντας όμως κίνηση όχι πια από την shaft generator της μηχανής αλλά από μία πρόσθετη γεννήτρια που αναμένεται να παραληφθεί και να τοποθετηθεί στο πλοίο εντός της εβδομάδος, ανεξαρτοποιώντας τελείως την κίνηση του bow thruster από την λειτουργία της μηχανής. Η μέγιστη ταχύτητα ξεπερνά τους 18 κόμβους.
Η μεγάλη αξιοπιστία των συστημάτων που διαθέτει το ΙΟΝΙΣ, σε συνδυασμό με την άψογη συντήρηση που γίνεται, δεν πρόδωσαν ποτέ το σκάφος και έτσι ακόμη και σήμερα δεν έχει να ζηλέψει κάτι σε σχέση με τα σύγχρονα πλοία.
Έτσι ήδη παρελήφθη το νέο bow thruster στο πλοίο και θα τοποθετηθεί στην θέση του παλαιού, παίρνοντας όμως κίνηση όχι πια από την shaft generator της μηχανής αλλά από μία πρόσθετη γεννήτρια που αναμένεται να παραληφθεί και να τοποθετηθεί στο πλοίο εντός της εβδομάδος, ανεξαρτοποιώντας τελείως την κίνηση του bow thruster από την λειτουργία της μηχανής. Η μέγιστη ταχύτητα ξεπερνά τους 18 κόμβους.
Η μεγάλη αξιοπιστία των συστημάτων που διαθέτει το ΙΟΝΙΣ, σε συνδυασμό με την άψογη συντήρηση που γίνεται, δεν πρόδωσαν ποτέ το σκάφος και έτσι ακόμη και σήμερα δεν έχει να ζηλέψει κάτι σε σχέση με τα σύγχρονα πλοία.
Βαπόρι ιδιαίτερα άνετο για τον επιβάτη και στους εσωτερικούς και στους εξωτερικούς χώρους.
Ανεβαίνοντας από τις σκάλες των επιβατών στο κύριο deck 4, όπου βρίσκονται οι περισσότεροι κοινόχρηστοι εσωτερικοί χώροι του πλοίου, βρισκόμαστε στο μεγάλο πρυμνιό σαλόνι με το μεγάλο κυκλικό bar. Αρκετά είδη καφέ, ροφήματα και άλλα σνακ προσφέρει το μεγάλο bar καθώς και περιοδικά, εφημερίδες και είδη δώρων.
Τραπεζοκαθίσματα γεμίζουν το ήμισυ του χώρου, ενώ τον υπόλοιπο χώρο συμπληρώνουν αναπαυτικοί καναπέδες. Στους τοίχους μεγάλες φωτογραφίες από τον Πειραιά, την Αίγινα αλλά και από άλλα μέρη της Ελλάδας, κοσμούν με τα φωτεινά τους χρώματα τους χώρους, ενώ στις οροφές υπάρχουν αρκετές επίπεδες τηλεοράσεις, κάτι που συναντάμε συχνά σε ταχύπλοα.
Ανεβαίνοντας από τις σκάλες των επιβατών στο κύριο deck 4, όπου βρίσκονται οι περισσότεροι κοινόχρηστοι εσωτερικοί χώροι του πλοίου, βρισκόμαστε στο μεγάλο πρυμνιό σαλόνι με το μεγάλο κυκλικό bar. Αρκετά είδη καφέ, ροφήματα και άλλα σνακ προσφέρει το μεγάλο bar καθώς και περιοδικά, εφημερίδες και είδη δώρων.
Τραπεζοκαθίσματα γεμίζουν το ήμισυ του χώρου, ενώ τον υπόλοιπο χώρο συμπληρώνουν αναπαυτικοί καναπέδες. Στους τοίχους μεγάλες φωτογραφίες από τον Πειραιά, την Αίγινα αλλά και από άλλα μέρη της Ελλάδας, κοσμούν με τα φωτεινά τους χρώματα τους χώρους, ενώ στις οροφές υπάρχουν αρκετές επίπεδες τηλεοράσεις, κάτι που συναντάμε συχνά σε ταχύπλοα.
Τα εξωτερικά καταστρώματα με τις υπέροχες περατζάδες και τις
ξεχωριστές βεράντες συνθέτουν ένα ιδιαίτερα καραβολατρικό βαπόρι, ενώ το
πλωριό μπαλκόνι αποτελεί το μεγάλου “ατού” του ΙΟΝΙΣ και συμπληρώνει με
τον καλύτερο τρόπο τη συνολική εικόνα ενός κλασικού, καραβολατρικού
πλοίου.
Το θερινό/χειμερινό πρωτόκολλο επιβατών του ΙΟΝΙΣ ανέρχεται στους 799 επιβάτες. Οι χώροι του γκαράζ του πλοίου διαθέτουν 180 lanes meters και μπορούν να χωρέσουν συνολικά 170 ΙΧ οχήματα. Αποτελούνται από το κυρίως γκαράζ, ένα υπόγειο και μία ράμπα με 5 πατάρια. Αναλόγως με τον αριθμό των φορτηγών οχημάτων που θα φορτωθούν, αλλάζει και ο αριθμός των ΙΧ οχημάτων στο κυρίως γκαράζ.
Το θερινό/χειμερινό πρωτόκολλο επιβατών του ΙΟΝΙΣ ανέρχεται στους 799 επιβάτες. Οι χώροι του γκαράζ του πλοίου διαθέτουν 180 lanes meters και μπορούν να χωρέσουν συνολικά 170 ΙΧ οχήματα. Αποτελούνται από το κυρίως γκαράζ, ένα υπόγειο και μία ράμπα με 5 πατάρια. Αναλόγως με τον αριθμό των φορτηγών οχημάτων που θα φορτωθούν, αλλάζει και ο αριθμός των ΙΧ οχημάτων στο κυρίως γκαράζ.
Το μήκος του πλοίου είναι 97,20 μ, το πλάτος 17,40 και το βύθισμα 4,40.
Το πλοίο είναι κατηγορίας B’ και τηρεί τη συνθήκη της Στοκχόλμης.
Διαθέτει δύο MES – LSA (γλύστρες) χωρητικότητας 450 ατόμων το καθένα και ένα FRB.Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε ότι το ΙΟΝΙΣ ξεκίνησε να ναυπηγείται το 1968 για λογαριασμό του κ. Δημήτρη Κάπαρη από τη Ζάκυνθο με στόχο να δρομολογηθεί στη γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθος.
Όμως, εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετώπισε η ζακυνθινή οικογένεια το εγχείρημα εγκαταλείφθηκε σύντομα και το πλοίο τελικά ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 1977. Προηγουμένως, όμως, αγοράστηκε από τον ιθακήσιο κ. Νίκο Βλασσόπουλο (ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ Α.Ε.) που έβλεπε την κίνηση στην Κεφαλονιά να αυξάνεται σημαντικά και ο οποίος στη συνέχεια το δρομολόγησε στη γραμμή Πάτρα – Σάμη – Βαθύ, κόντρα στα νεότευκτα ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ (του Στρίντζη) και ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ (ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ ΙΘΑΚΗΣ – Ν.Ε.Κ.Ι.) που εκτελούσαν δρομολόγια στην άγονη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Βαθύ-Παξοί-Κέρκυρα.Το ΙΟΝΙΣ δηλαδή τελικά ναυπηγήθηκε το 1977 στα ναυπηγεία Σάββα στην Ελευσίνα.
Έχει χωρητικότητα 2.963gt (888 dwt), μήκος 96,3 μέτρα, πλάτος 15,02 μέτρα και βύθισμα 4,10 μέτρα. Μεταφέρει 1.031 επιβάτες και 180 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 2 κύριες 6κύλινδρες μηχανές Stork Wartsila συνολικής ιπποδύναμης 8.000 B.H.P. και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 18,5 κόμβων. Το 1979 το καλλίγραμμο ποστάλι εντάσσεται στην Κοινοπραξία Ionian Lines (Στρίντζη-Βλασσόπουλου, Ν.Ε.Κ.Ι.), παραμένοντας στη γραμμή του με προέκταση το Μπρίντιζι της Ιταλίας κάθε 2η ημέρα.
Το 1984 η ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ Α.Ε. χρεοκοπεί, το πλοίο παροπλίζεται και η κοινοπραξία διαλύεται. Την ίδια εποχή, κατάσχεται από την ΕΤΒΑ, δημοπρατείται και αγοράζεται από εταιρεία κινεζικών συμφερόντων. Όμως, η αγάπη του κόσμου και ιδιαίτερα του Δήμου της Ιθάκης θα το σώσουν από την ξενιτιά την τελευταία στιγμή, καθώς η τράπεζα τελικά αποζημίωσε τους αγοραστές και το όμορφο πλοίο παρέμεινε στα ελληνικά νερά.Το 1985 ιδρύεται η Ελληνική Ακτοπλοΐα (Ε.Α.), με σκοπό να βάλει κάτω από την ομπρέλα της όλες τις χρεοκοπημένες ακτοπλοϊκές εταιρείες τα χώρας και το καλλίγραμμο ΙΟΝΙΣ δρομολογείται στη γραμμή Κυλλήνη- Αργοστόλι και Πάτρα-Σάμη-Βαθύ.
Την περίοδο 1989-1990 ναυλώνεται στην Seven Islands Lines συμφερόντων Χρήστου Λευκαδίτη και εκτελεί ξανά δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Βαθύ-Παξοί-Κέρκυρα – Πρίντεζι, μόνο για τη θερινή σαιζόν. Ενώ το 1991 η Ε.Α. διαλύεται και το πλοίο παροπλίζεται συνολικά για 3 χρόνια στο Αργοστόλι και την Ελευσίνα.Το καλοκαίρι του 1993 η ΕΤΒΑ βγάζει ξανά το πλοίο σε δημοπρασία και τελικά αποκτάται από τον κ. Δημήτρη Τυρογαλά από τη Ζάκυνθο.
Την περίοδο 1993-1994 το πλοίο οδηγείται στο Πέραμα όπου κυριολεκτικά μεταμορφώνεται σε ένα υπερσύγχρονο ποστάλι, με δυναμική εξωτερική εμφάνιση και απαλές γραμμές που θυμίζουν υπερπολυτελές γιοτ. Οι καμπίνες κάτω από την ίσαλο γραμμή έδωσαν τη θέση τους σε ένα λειτουργικό και εύχρηστο κατάμπαρο για 20 Ι.Χ., η χωρητικότητα του γκαράζ διπλασιάζεται (από 92 Ι.Χ. σε 180 Ι.Χ.), οι μηχανές και το ξενοδοχείο ανακαινίζονται πλήρως, ενώ ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός της γέφυρας εκσυγχρονίζεται. Τον Οκτώβριο του 1994 το πλήρως ανακαινισμένο ποστάλι δρομολογείται στη γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθο.
Το πλοίο είναι κατηγορίας B’ και τηρεί τη συνθήκη της Στοκχόλμης.
Διαθέτει δύο MES – LSA (γλύστρες) χωρητικότητας 450 ατόμων το καθένα και ένα FRB.Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε ότι το ΙΟΝΙΣ ξεκίνησε να ναυπηγείται το 1968 για λογαριασμό του κ. Δημήτρη Κάπαρη από τη Ζάκυνθο με στόχο να δρομολογηθεί στη γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθος.
Όμως, εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετώπισε η ζακυνθινή οικογένεια το εγχείρημα εγκαταλείφθηκε σύντομα και το πλοίο τελικά ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 1977. Προηγουμένως, όμως, αγοράστηκε από τον ιθακήσιο κ. Νίκο Βλασσόπουλο (ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ Α.Ε.) που έβλεπε την κίνηση στην Κεφαλονιά να αυξάνεται σημαντικά και ο οποίος στη συνέχεια το δρομολόγησε στη γραμμή Πάτρα – Σάμη – Βαθύ, κόντρα στα νεότευκτα ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ (του Στρίντζη) και ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ (ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ ΙΘΑΚΗΣ – Ν.Ε.Κ.Ι.) που εκτελούσαν δρομολόγια στην άγονη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Βαθύ-Παξοί-Κέρκυρα.Το ΙΟΝΙΣ δηλαδή τελικά ναυπηγήθηκε το 1977 στα ναυπηγεία Σάββα στην Ελευσίνα.
Έχει χωρητικότητα 2.963gt (888 dwt), μήκος 96,3 μέτρα, πλάτος 15,02 μέτρα και βύθισμα 4,10 μέτρα. Μεταφέρει 1.031 επιβάτες και 180 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με 2 κύριες 6κύλινδρες μηχανές Stork Wartsila συνολικής ιπποδύναμης 8.000 B.H.P. και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 18,5 κόμβων. Το 1979 το καλλίγραμμο ποστάλι εντάσσεται στην Κοινοπραξία Ionian Lines (Στρίντζη-Βλασσόπουλου, Ν.Ε.Κ.Ι.), παραμένοντας στη γραμμή του με προέκταση το Μπρίντιζι της Ιταλίας κάθε 2η ημέρα.
Το 1984 η ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ Α.Ε. χρεοκοπεί, το πλοίο παροπλίζεται και η κοινοπραξία διαλύεται. Την ίδια εποχή, κατάσχεται από την ΕΤΒΑ, δημοπρατείται και αγοράζεται από εταιρεία κινεζικών συμφερόντων. Όμως, η αγάπη του κόσμου και ιδιαίτερα του Δήμου της Ιθάκης θα το σώσουν από την ξενιτιά την τελευταία στιγμή, καθώς η τράπεζα τελικά αποζημίωσε τους αγοραστές και το όμορφο πλοίο παρέμεινε στα ελληνικά νερά.Το 1985 ιδρύεται η Ελληνική Ακτοπλοΐα (Ε.Α.), με σκοπό να βάλει κάτω από την ομπρέλα της όλες τις χρεοκοπημένες ακτοπλοϊκές εταιρείες τα χώρας και το καλλίγραμμο ΙΟΝΙΣ δρομολογείται στη γραμμή Κυλλήνη- Αργοστόλι και Πάτρα-Σάμη-Βαθύ.
Την περίοδο 1989-1990 ναυλώνεται στην Seven Islands Lines συμφερόντων Χρήστου Λευκαδίτη και εκτελεί ξανά δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Βαθύ-Παξοί-Κέρκυρα – Πρίντεζι, μόνο για τη θερινή σαιζόν. Ενώ το 1991 η Ε.Α. διαλύεται και το πλοίο παροπλίζεται συνολικά για 3 χρόνια στο Αργοστόλι και την Ελευσίνα.Το καλοκαίρι του 1993 η ΕΤΒΑ βγάζει ξανά το πλοίο σε δημοπρασία και τελικά αποκτάται από τον κ. Δημήτρη Τυρογαλά από τη Ζάκυνθο.
Την περίοδο 1993-1994 το πλοίο οδηγείται στο Πέραμα όπου κυριολεκτικά μεταμορφώνεται σε ένα υπερσύγχρονο ποστάλι, με δυναμική εξωτερική εμφάνιση και απαλές γραμμές που θυμίζουν υπερπολυτελές γιοτ. Οι καμπίνες κάτω από την ίσαλο γραμμή έδωσαν τη θέση τους σε ένα λειτουργικό και εύχρηστο κατάμπαρο για 20 Ι.Χ., η χωρητικότητα του γκαράζ διπλασιάζεται (από 92 Ι.Χ. σε 180 Ι.Χ.), οι μηχανές και το ξενοδοχείο ανακαινίζονται πλήρως, ενώ ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός της γέφυρας εκσυγχρονίζεται. Τον Οκτώβριο του 1994 το πλήρως ανακαινισμένο ποστάλι δρομολογείται στη γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθο.
Το 1996 κάνει πέρασμα “εξπρές” από τις Δυτικές Κυκλάδες, ενώ το
φθινόπωρο του 1999 αντικατέστησε για λίγο διάστημα το θρυλικό ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΕΞΠΡΕΣ στα ενδοκυκλαδικά του δρομολόγια με έδρα τη Σύρο. Από τον Απρίλιο
του 2001 μετά και από την αποχώρηση της Blue Star Ferries από τη γραμμή
Κυλλήνη – Πόρος και τη δημιουργία της κοινοπραξίας Ionian Ferries το
ΙΟΝΙΣ εξυπηρετεί με τακτικά δρομολόγια τη γραμμή Ζάκυνθος – Κεφαλονιά.
Το Νοέμβριο του 2007, το καλλίγραμμο ΙΟΝΙΣ θα οδηγηθεί στο Πέραμα με
σκοπό να προσαρμοστεί στη συνθήκη της Στοκχόλμης και να μετατραπεί σε
πλοίο δυο διαμερισμάτων. Μεταξύ άλλων τοποθετήθηκαν sponsoρs,
αφαιρέθηκαν οι σωστικές λέμβοι, τοποθετήθηκαν MES, ανανεώθηκαν οι
εσωτερικοί του χώροι και συντηρήθηκαν σχολαστικά οι μηχανές. Τον
Οκτώβριο του 2013, το θρυλικό πλοίο θα κλείσει έναν μεγάλο κύκλο στην
καριέρα του, συνδέοντας για τελευταία φορά την Πάτρα με την Κεφαλονιά
και την Ιθάκη. Ενώ το 2014 θα μετακομίσει στις γραμμές Κυλλήνη –
Ζάκυνθος και Κυλλήνη – Πόρος.
Στα τέλη του Ιανουαρίου 2015 , το πλοίο ναυλώνεται με option αγοράς
στη Leve Ferries (συμφερόντων Λεβεντάκη από την Αίγινα), ενώ στις 19
Φεβρουαρίου 2015 εκτελεί το πρώτο του δοκιμαστικό δρομολόγιο στη γραμμή
Πειραιάς – Αίγινα – Πόρος, Τη γραμμή αυτή θα εξυπηρετήσει από το Μάρτιο
του 2015 μέχρι και το Νοέμβριο του 2016, οπότε και ξέσπασε η σκληρή
“διαμάχη” ανάμεσα στους Τυρογαλά-Λεβεντάκη για το πλοίο!
Το πλοίο αγοράστηκε τελικά τον Ιούλιο του 2017 από την ΑΒΛΕΜΩΝΑΣ
Ν.Ε. των κ. Τουρλουμούση – Τσαϊλά (πλοιοκτητών του ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ)
προκειμένου να δρομολογηθεί στη γραμμή των Κυθήρων. Εν συνεχεία
οδηγήθηκε την Τρίτη 22 Αυγούστου 2017 στο Ναυπηγείο Χαλκίτη στο Πέραμα,
όπου εκτελούνται εκτεταμένες επισκευές, μετασκευές και επιθεωρήσεις ώστε
το πλοίο να βρεθεί και πάλι σε άριστη κατάσταση και πλήρως ασφαλές για
την συνέχιση των πλόων του από Πειραιά προς τα νησιά των Κυθήρων –
Αντικυθήρων καθώς και την σύνδεση τους με Κίσσαμο και Γύθειο.
Στόχος της νέας πλοιοκτήτριας εταιρείας, αφού προηγουμένως
ολοκληρωθούν και εκτελεστούν οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης και
επισκευών, είναι η αξιόπιστη εξυπηρέτηση της εν λόγω γραμμής, με όρους
συνέπειας και σταθερότητας.
Στόχος, που θα κληθεί να επιτύχει ένα πλοίο
“σύμβολο” της ελληνικής ακτοπλοΐας.
Σε κάθε περίπτωση, κόντρα στις διαχρονικές προκλήσεις, το ΙΟΝΙΣ
εξακολουθεί και παραμένει ένα υποδειγματικό ποστάλι. Πρωτοποριακό, που
ανανεώνεται σημαντικά, ενώ κάθε φορά που καλείται να αναλάβει μια νέα
αποστολή μπορεί και αναμετράται στα ίσα με τον ανταγωνισμό, προσφέροντας
στους επιβάτες ασφάλεια, ποιότητα και το κυριότερο ναυτικά ταξίδια.
kithiraikanea.blogspot.gr