Το Μέτσοβο
είναι γνωστό σε όλη την Ελλάδα, τόσο για την φυσική και οικιστική
ομορφιά του, που το κατέστησαν έναν από τους κορυφαίους ορεινούς
τουριστικούς προορισμούς, όσο και για την ιστορική και πολιτιστική
προσφορά του στον τόπο μας.
Πώς θα σας φαίνονταν αν σας λέγαμε πως κάθε χρόνο η Ελλάδα χάνει τους κατοίκους του Μετσόβου στους δρόμους και τις θάλασσες; Δυστυχώς αυτό είναι γεγονός καθώς κάθε χρόνο στην χώρα μας πεθαίνουν εξαιτίας τροχαίων δυστυχημάτων και πνιγμών στην θάλασσα περίπου 3.000 άτομα, όσους δηλαδή κατοίκους έχει το Μέτσοβο και άλλες ελληνικές κωμοπόλεις! Το ET Magazine του EleftherosTypos.gr ανοίγει τον θλιβερό φάκελο των δυο μεγαλύτερων αιτιών θανάτου από ατυχήματα στην ελληνική επικράτεια και τα στοιχεία που προκύπτουν είναι συγκλονιστικά.
Χάνονται χωριά στους δρόμους
Η κατάσταση στους ελληνικούς δρόμους παραμένει εφιαλτική. Οι τροχαίες παραβάσεις είναι χιλιάδες και τα θύματα της ασφάλτου καθημερινά αυξάνονται. Είναι χαρακτηριστικό πως πριν από δύο χρόνια σε πανευρωπαϊκή έρευνα έξι ελληνικές περιφέρειες ήταν μεταξύ των κορυφαίων σε τροχαία δυστυχήματα. Σε εκείνη την έρευνα η Δυτική Ελλάδα βρίσκονταν στην πέμπτη θέση, καθώς το 2015 σημειώθηκαν 124 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων. Στην έκτη θέση ήταν το Νότιο Αιγαίο με 119.
Πιο κάτω, στην όγδοη θέση, η Πελοπόννησος με 108 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, η Κρήτη κι η Στερεά Ελλάδα βρίσκονταν στην 23η θέση με 95 νεκρούς, ενώ η Ήπειρος έρχονταν στην 26η θέση 94 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων. Αυτά τα νούμερα φέτος θα είναι πολύ μεγαλύτερα καθώς μόνο τον Ιούλιο διπλασιάστηκαν τα θύματα στην Πελοπόννησο (11 φέτος σε σχέση με 6 που σημειώθηκαν κατά την αντίστοιχη περσινή περίοδο) ενώ δραματική είναι η κατάσταση στην Κρήτη.
Το κάκιστο οδικό δίκτυο σε συνδυασμό με την ανύπαρκτη σωστή οδηγική συμπεριφορά οδήγησαν στον θάνατο μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου 37 άτομα. Μία τραγική κατάσταση η οποία όμως για την Κρήτη δεν είναι τωρινή. Το 2011 καταγράφηκαν 54 νεκροί, το 2012 έχασαν τη ζωή τους 57, το 2013 τα θύματα δυστυχημάτων ανήλθαν στα 66, το 2015 62, το 2016 65. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως οι θάνατοι στα Χανιά το 1999 αντιστοιχούσαν στο 1,7% των θανάτων στη χώρα, ενώ το 2014 αντιστοιχούσαν στο 2,5%.Οι σοβαρά τραυματίες στα Χανιά το 1999 αντιστοιχούσαν στο 0,8% των τραυματιών στη χώρα, ενώ το 2014 αντιστοιχούσαν στο 2,8%.
Αντέχετε και άλλα νούμερα;
Ένα ολόκληρο χωριό 1.500 κατοίκων ξεκληρίστηκε στους δρόμους της Κρήτης μέσα σε 13 χρόνια (2000-2013). Τα τροχαία στοίχισαν τη ζωή σε 1.506 ανθρώπους και οδήγησαν στα νοσοκομεία 23.881 άλλους.
Το 2015 η Ευρώπη είχε 53 και η Κρήτη 111 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, τo 15% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελούνται από οδηγούς μοτοποδήλατων-μοτοσυκλετών. Και σε αυτή την κατηγορία δυστυχώς είμαστε πρώτοι, αφού τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφονται σε Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.
Ολα τα παραπάνω προκάλεσαν και την παρέμβαση του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος τόσο με προσωπικό του μήνυμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (δείτε εδώ) όσο και σε σύσκεψη για την οδηγική συμπεριφορά στην Κρήτη ζήτησε από τους συμπατριώτες του (δείτε εδώ) να συνετιστούν αλλά κατάθεσε και τις προτάσεις της ΝΔ για να σταματήσει αυτός ο όλεθρος. Η κατάσταση δεν είναι καλύτερη και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Σημειώνεται πως στη χώρα μας οι θάνατοι συνεπεία τροχαίου δυστυχήματος σε ετήσια βάση φθάνουν κατά μέσο όρο τους 2.500, ενώ οι σοβαρά και ελαφρά τραυματίες αγγίζουν τους 30.000. Ουσιαστικά δηλαδή κάθε χρόνο αφανίζεται μία κωμόπολη από τη χώρα μας, ενώ μία επαρχιακή πόλη χρήζει νοσηλείας!
Βίντεο-γροθιά στο στομάχι
Με ένα συγκλονιστικό βίντεο η Σχολή ΝαυαγοσωστικήςLifeguard Hellas – Ελληνικό Κέντρο Εκπαίδευσης, ξεκίνησε μια καμπάνια ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και πρόληψης εντέλει για τα τροχαία ατυχήματα. Όπως αναφέρεται:
«Τα τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα έχουν αυξηθεί δραματικά, με μεγάλο ποσοστό αυτών να είναι θανατηφόρα. Όπως δείχνουν οι έρευνες μας, διεθνώς το πρόβλημα υπάρχει εξίσου. Δείχνουν ότι δυστυχώς δεν αρκεί η παιδεία και η νουθεσία στους οδηγούς. Συνεχώς τρέχουν και/ή οδηγούν έχοντας πιει.
Στο εξωτερικό υπάρχει καθημερινός αυστηρός έλεγχος παντού, ώστε να μην μπορείς να ξεπεράσεις το όριο ταχύτητας. Λίγο αν μειωθεί ο έλεγχος αμέσως αυξάνονται τα δυστυχήματα. Η LIFEGUARD HELLAS ξεκινάει μια πανελλήνια καμπάνια για την μείωση των τροχαίων.
Θα προσπαθήσουμε να αλλάξει ολοκληρωτικά η πρόληψη, ενημέρωση, οδηγική συμπεριφορά στην Ελλάδα. Σε κάθε δήμο, κοινότητα να υπάρχουν ασταμάτητα δράσεις. Με κορυφαία, να χαρακτηριστεί το 2018 ως «Έτος μείωσης των θανατηφόρων δυστυχημάτων.
Χρειάζεται η κινητοποίηση και δράση κάθε ενός ξεχωριστά στην καθημερινότητα και στον χώρο εργασίας του. Σε κάθε δήμο, πόλη, χωριό να γίνεται καθημερινή υπενθύμιση. Σε αυτό θα χρειαστούμε εθελοντές σε κάθε γωνία της Ελλάδας. Τα ΜΜΕ, τα κοινωνικά δίκτυα κλπ συνεχώς να επαναλαμβάνουν το θανατηφόρο πρόβλημα. Να προχωρήσουμε σε ακραίες λύσεις. Θα χρειαστούμε τις προτάσεις και την βοήθεια όλων.
Η τραγωδία στις θάλασσες
Δεύτερη αιτία θανάτων από ατυχήματα, με πρώτη τα τροχαία, αποτελούν οι πνιγμοί στη Θάλασσα την περίοδο του καλοκαιριού. Δυστυχώς για την Ελλάδα και σε αυτή την κατηγορία έχουμε ζωηρή παρουσία. Το τέλος του καλοκαιριού μας βρήκε να θρηνούμε πάνω από 165 άτομα που έχασαν την ζωή τους στην θάλασσα. 15 θανάτους από πνιγμό είχαμε μόνο το διήμερο του 15Αυγούστου. Σημειώνεται πως από την 1η Ιουνίου έως τις 27 Ιουλίου πνίγηκαν 150 άνθρωποι στις ελληνικές θάλασσες ενώ, το ίδιο διάστημα πέρυσι, είχαν πνιγεί 101 άτομα.
Η Κρήτη είναι θλιβερή πρωταγωνίστρια και στους πνιγμούς. Ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν χάσει τη ζωή τους από πνιγμό στο νησί έφτασε τους 32. Το πιο άσχημο καλοκαίρι λόγω του μεγάλου αριθμού των συνανθρώπων μας που έχασαν τη ζωή τους κολυμπώντας ήταν το Καλοκαίρι του 2012, όταν και σημειώθηκαν 365 πνιγμοί.
Σύμφωνα με το ΚΕΕΛΠΝΟ περισσότεροι από 400 άνθρωποι χάνουν την ζωή τους από πνιγμό ετησίως τα τελευταία χρόνια. Η αναλογία αντρών: γυναικών που πεθαίνουν από πνιγμό είναι 3:1. Περίπου 10 παιδιά και έφηβοι πεθαίνουν από πνιγμό κάθε χρόνο.
Τα περισσότερα θύματα, πνίγονται σε απόσταση 10 μέτρων και σπανίως σε απόσταση μεγαλύτερη από 50 μέτρα από την στεριά. Οι πιο επικίνδυνες ώρες του 24ώρου, είναι οι μεσημεριανές. Η ηλικιακή ομάδα με την μεγαλύτερη θνησιμότητα είναι άντρες 20-24 ετών.
Άτομα υψηλού κινδύνου θεωρούνται άτομα ακραίων ηλικιών (δηλαδή 0-5 ετών και ηλικιωμένοι), όσοι πραγματοποιούν ριψοκίνδυνη συμπεριφορά μέσα και γύρω από το νερό, όσοι δεν ξέρουν κολύμπι, όσοι γνωρίζουν μεν κολύμπι αλλά υπερεκτιμούν τις δυνάμεις τους, και όσοι καταναλώνουν αλκοόλ/ ναρκωτικά.
Στο ίδιο πλαίσιο, το ΚΕΕΛΠΝΟ έφτιαξε το παραπάνω βίντεο «Έλληνα Προφυλάξου». Πρωταγωνιστούν ο 2 φορές παγκοσμίως βραβευμένος από το Hall of Fame, Δρ. Στάθης Αβραμίδης, ο Πρόεδρος του International Swimming Hall of Fame, Bruce Wigo, και ο Ευστάθιος Παπαδόπουλος υποδυόμενος ένα 10χρονο παιδί που πνίγηκε σε μια ερημική παραλία, επειδή απομακρύνθηκε από την ακτή φαγωμένος και χωρίς να γνωρίζει κολύμπι. Σε σκηνοθεσία Σ. Αβραμίδη και μοντάζ Σταμάτη Τριπόδη, το βίντεο περνάει το μήνυμα εκμάθησης της αθλητικής ναυαγοσωστικής, ως μέσου προστασίας από ατυχήματα στο νερό. Το μήνυμα τελεί υπό την αιγίδα των οργανισμών: Ελληνική Ομοσπονδία Υποβρύχιας Δραστηριότητας, Σύλλογος Εξαιρετικά Διακριθέντων Αθλητών, International Awards Giuseppe Sciacca,Fondazione Guiseppe Sciacca, International Swimming Hall of Fame.
eleftherostypos
Πώς θα σας φαίνονταν αν σας λέγαμε πως κάθε χρόνο η Ελλάδα χάνει τους κατοίκους του Μετσόβου στους δρόμους και τις θάλασσες; Δυστυχώς αυτό είναι γεγονός καθώς κάθε χρόνο στην χώρα μας πεθαίνουν εξαιτίας τροχαίων δυστυχημάτων και πνιγμών στην θάλασσα περίπου 3.000 άτομα, όσους δηλαδή κατοίκους έχει το Μέτσοβο και άλλες ελληνικές κωμοπόλεις! Το ET Magazine του EleftherosTypos.gr ανοίγει τον θλιβερό φάκελο των δυο μεγαλύτερων αιτιών θανάτου από ατυχήματα στην ελληνική επικράτεια και τα στοιχεία που προκύπτουν είναι συγκλονιστικά.
Χάνονται χωριά στους δρόμους
Η κατάσταση στους ελληνικούς δρόμους παραμένει εφιαλτική. Οι τροχαίες παραβάσεις είναι χιλιάδες και τα θύματα της ασφάλτου καθημερινά αυξάνονται. Είναι χαρακτηριστικό πως πριν από δύο χρόνια σε πανευρωπαϊκή έρευνα έξι ελληνικές περιφέρειες ήταν μεταξύ των κορυφαίων σε τροχαία δυστυχήματα. Σε εκείνη την έρευνα η Δυτική Ελλάδα βρίσκονταν στην πέμπτη θέση, καθώς το 2015 σημειώθηκαν 124 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων. Στην έκτη θέση ήταν το Νότιο Αιγαίο με 119.
Πιο κάτω, στην όγδοη θέση, η Πελοπόννησος με 108 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων, η Κρήτη κι η Στερεά Ελλάδα βρίσκονταν στην 23η θέση με 95 νεκρούς, ενώ η Ήπειρος έρχονταν στην 26η θέση 94 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων. Αυτά τα νούμερα φέτος θα είναι πολύ μεγαλύτερα καθώς μόνο τον Ιούλιο διπλασιάστηκαν τα θύματα στην Πελοπόννησο (11 φέτος σε σχέση με 6 που σημειώθηκαν κατά την αντίστοιχη περσινή περίοδο) ενώ δραματική είναι η κατάσταση στην Κρήτη.
Το κάκιστο οδικό δίκτυο σε συνδυασμό με την ανύπαρκτη σωστή οδηγική συμπεριφορά οδήγησαν στον θάνατο μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου 37 άτομα. Μία τραγική κατάσταση η οποία όμως για την Κρήτη δεν είναι τωρινή. Το 2011 καταγράφηκαν 54 νεκροί, το 2012 έχασαν τη ζωή τους 57, το 2013 τα θύματα δυστυχημάτων ανήλθαν στα 66, το 2015 62, το 2016 65. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως οι θάνατοι στα Χανιά το 1999 αντιστοιχούσαν στο 1,7% των θανάτων στη χώρα, ενώ το 2014 αντιστοιχούσαν στο 2,5%.Οι σοβαρά τραυματίες στα Χανιά το 1999 αντιστοιχούσαν στο 0,8% των τραυματιών στη χώρα, ενώ το 2014 αντιστοιχούσαν στο 2,8%.
Αντέχετε και άλλα νούμερα;
Ένα ολόκληρο χωριό 1.500 κατοίκων ξεκληρίστηκε στους δρόμους της Κρήτης μέσα σε 13 χρόνια (2000-2013). Τα τροχαία στοίχισαν τη ζωή σε 1.506 ανθρώπους και οδήγησαν στα νοσοκομεία 23.881 άλλους.
Το 2015 η Ευρώπη είχε 53 και η Κρήτη 111 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, τo 15% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελούνται από οδηγούς μοτοποδήλατων-μοτοσυκλετών. Και σε αυτή την κατηγορία δυστυχώς είμαστε πρώτοι, αφού τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφονται σε Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.
Ολα τα παραπάνω προκάλεσαν και την παρέμβαση του Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος τόσο με προσωπικό του μήνυμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (δείτε εδώ) όσο και σε σύσκεψη για την οδηγική συμπεριφορά στην Κρήτη ζήτησε από τους συμπατριώτες του (δείτε εδώ) να συνετιστούν αλλά κατάθεσε και τις προτάσεις της ΝΔ για να σταματήσει αυτός ο όλεθρος. Η κατάσταση δεν είναι καλύτερη και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Σημειώνεται πως στη χώρα μας οι θάνατοι συνεπεία τροχαίου δυστυχήματος σε ετήσια βάση φθάνουν κατά μέσο όρο τους 2.500, ενώ οι σοβαρά και ελαφρά τραυματίες αγγίζουν τους 30.000. Ουσιαστικά δηλαδή κάθε χρόνο αφανίζεται μία κωμόπολη από τη χώρα μας, ενώ μία επαρχιακή πόλη χρήζει νοσηλείας!
Βίντεο-γροθιά στο στομάχι
Με ένα συγκλονιστικό βίντεο η Σχολή ΝαυαγοσωστικήςLifeguard Hellas – Ελληνικό Κέντρο Εκπαίδευσης, ξεκίνησε μια καμπάνια ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και πρόληψης εντέλει για τα τροχαία ατυχήματα. Όπως αναφέρεται:
«Τα τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα έχουν αυξηθεί δραματικά, με μεγάλο ποσοστό αυτών να είναι θανατηφόρα. Όπως δείχνουν οι έρευνες μας, διεθνώς το πρόβλημα υπάρχει εξίσου. Δείχνουν ότι δυστυχώς δεν αρκεί η παιδεία και η νουθεσία στους οδηγούς. Συνεχώς τρέχουν και/ή οδηγούν έχοντας πιει.
Στο εξωτερικό υπάρχει καθημερινός αυστηρός έλεγχος παντού, ώστε να μην μπορείς να ξεπεράσεις το όριο ταχύτητας. Λίγο αν μειωθεί ο έλεγχος αμέσως αυξάνονται τα δυστυχήματα. Η LIFEGUARD HELLAS ξεκινάει μια πανελλήνια καμπάνια για την μείωση των τροχαίων.
Θα προσπαθήσουμε να αλλάξει ολοκληρωτικά η πρόληψη, ενημέρωση, οδηγική συμπεριφορά στην Ελλάδα. Σε κάθε δήμο, κοινότητα να υπάρχουν ασταμάτητα δράσεις. Με κορυφαία, να χαρακτηριστεί το 2018 ως «Έτος μείωσης των θανατηφόρων δυστυχημάτων.
Χρειάζεται η κινητοποίηση και δράση κάθε ενός ξεχωριστά στην καθημερινότητα και στον χώρο εργασίας του. Σε κάθε δήμο, πόλη, χωριό να γίνεται καθημερινή υπενθύμιση. Σε αυτό θα χρειαστούμε εθελοντές σε κάθε γωνία της Ελλάδας. Τα ΜΜΕ, τα κοινωνικά δίκτυα κλπ συνεχώς να επαναλαμβάνουν το θανατηφόρο πρόβλημα. Να προχωρήσουμε σε ακραίες λύσεις. Θα χρειαστούμε τις προτάσεις και την βοήθεια όλων.
Η τραγωδία στις θάλασσες
Δεύτερη αιτία θανάτων από ατυχήματα, με πρώτη τα τροχαία, αποτελούν οι πνιγμοί στη Θάλασσα την περίοδο του καλοκαιριού. Δυστυχώς για την Ελλάδα και σε αυτή την κατηγορία έχουμε ζωηρή παρουσία. Το τέλος του καλοκαιριού μας βρήκε να θρηνούμε πάνω από 165 άτομα που έχασαν την ζωή τους στην θάλασσα. 15 θανάτους από πνιγμό είχαμε μόνο το διήμερο του 15Αυγούστου. Σημειώνεται πως από την 1η Ιουνίου έως τις 27 Ιουλίου πνίγηκαν 150 άνθρωποι στις ελληνικές θάλασσες ενώ, το ίδιο διάστημα πέρυσι, είχαν πνιγεί 101 άτομα.
Η Κρήτη είναι θλιβερή πρωταγωνίστρια και στους πνιγμούς. Ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν χάσει τη ζωή τους από πνιγμό στο νησί έφτασε τους 32. Το πιο άσχημο καλοκαίρι λόγω του μεγάλου αριθμού των συνανθρώπων μας που έχασαν τη ζωή τους κολυμπώντας ήταν το Καλοκαίρι του 2012, όταν και σημειώθηκαν 365 πνιγμοί.
Σύμφωνα με το ΚΕΕΛΠΝΟ περισσότεροι από 400 άνθρωποι χάνουν την ζωή τους από πνιγμό ετησίως τα τελευταία χρόνια. Η αναλογία αντρών: γυναικών που πεθαίνουν από πνιγμό είναι 3:1. Περίπου 10 παιδιά και έφηβοι πεθαίνουν από πνιγμό κάθε χρόνο.
Τα περισσότερα θύματα, πνίγονται σε απόσταση 10 μέτρων και σπανίως σε απόσταση μεγαλύτερη από 50 μέτρα από την στεριά. Οι πιο επικίνδυνες ώρες του 24ώρου, είναι οι μεσημεριανές. Η ηλικιακή ομάδα με την μεγαλύτερη θνησιμότητα είναι άντρες 20-24 ετών.
Άτομα υψηλού κινδύνου θεωρούνται άτομα ακραίων ηλικιών (δηλαδή 0-5 ετών και ηλικιωμένοι), όσοι πραγματοποιούν ριψοκίνδυνη συμπεριφορά μέσα και γύρω από το νερό, όσοι δεν ξέρουν κολύμπι, όσοι γνωρίζουν μεν κολύμπι αλλά υπερεκτιμούν τις δυνάμεις τους, και όσοι καταναλώνουν αλκοόλ/ ναρκωτικά.
Στο ίδιο πλαίσιο, το ΚΕΕΛΠΝΟ έφτιαξε το παραπάνω βίντεο «Έλληνα Προφυλάξου». Πρωταγωνιστούν ο 2 φορές παγκοσμίως βραβευμένος από το Hall of Fame, Δρ. Στάθης Αβραμίδης, ο Πρόεδρος του International Swimming Hall of Fame, Bruce Wigo, και ο Ευστάθιος Παπαδόπουλος υποδυόμενος ένα 10χρονο παιδί που πνίγηκε σε μια ερημική παραλία, επειδή απομακρύνθηκε από την ακτή φαγωμένος και χωρίς να γνωρίζει κολύμπι. Σε σκηνοθεσία Σ. Αβραμίδη και μοντάζ Σταμάτη Τριπόδη, το βίντεο περνάει το μήνυμα εκμάθησης της αθλητικής ναυαγοσωστικής, ως μέσου προστασίας από ατυχήματα στο νερό. Το μήνυμα τελεί υπό την αιγίδα των οργανισμών: Ελληνική Ομοσπονδία Υποβρύχιας Δραστηριότητας, Σύλλογος Εξαιρετικά Διακριθέντων Αθλητών, International Awards Giuseppe Sciacca,Fondazione Guiseppe Sciacca, International Swimming Hall of Fame.
eleftherostypos