Δεκάδες είναι τα περιστατικά που ακούμε καθημερινά από άτομα που
αγόρασαν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο (εισαγόμενο ή και μη) και κατόπιν
εορτής έμαθαν πως το όχημά τους έχει διανύσει στην πραγματικότητα πολλά
περισσότερα.
Πώς, όμως, μπορεί να προστατευτεί κάποιος απέναντι σε
τέτοια φαινόμενα;
Πώς μπορεί να μάθει εάν τα χιλιόμετρα που αναγράφει το
κοντέρ είναι πραγματικά;
Ζητήστε το ηλεκτρονικό αρχείο συντήρησης
Όλες οι μάρκες αυτοκινήτων διατηρούν στη βάση τους αρχείο με τα
αυτοκίνητα που έχουν περάσει από το εξουσιοδοτημένο service. Εκεί
φαίνεται πότε και με πόσα χιλιόμετρα έγινε η ετήσια περιοδική συντήρηση
του αυτοκινήτου. Φίρμες όπως οι Ford, Opel, Audi, Mercedes και κάποιες
ακόμη μπορούν να παρέχουν στοιχεία πανευρωπαϊκών εργασιών απευθείας, ενώ
για τις υπόλοιπες τα στοιχεία δίνονται κατόπιν αιτήματος της ελληνικής
αντιπροσωπείας. Σε όλες τις περιπτώσεις, επειδή υπάρχει ζήτημα
προσωπικών δεδομένων, το αρχείο δίνεται κατόπιν αιτήματος του ιδιοκτήτη
και όχι αν πάει κάποιος τρίτος να το ζητήσει, οπότε θα πρέπει το
αυτοκίνητο να οδηγηθεί εκεί μαζί με τον ιδιοκτήτη που αναγράφεται στην
άδειά του.
Μια ασφαλιστική δικλίδα ελέγχου των χιλιομέτρων είναι και οι
ανακλήσεις του αυτοκινήτου. Στο παραπάνω αρχείο των αντιπροσωπειών
φαίνεται πότε ένα αυτοκίνητο και με πόσα χιλιόμετρα έκανε εργασίες
ελέγχου μέσω ανάκλησης.
Τέλος, στο διαδίκτυο μπορεί να βρείτε διάφορες ηλεκτρονικές
πλατφόρμες που με πληρωμή δίνουν στοιχεία για το ιστορικό οχημάτων, αφού
ο υποψήφιος αγοραστής συμπληρώσει τον αριθμό πλαισίου του.
Μπορεί ένας μηχανικός να ελέγξει αν είναι γυρισμένα τα χιλιόμετρα;
Από το ρεπορτάζ που κάναμε προκύπτει ότι υπάρχουν δύο είδη
«γυρίσματος» χιλιομέτρων. Η πρώτη και η πιο προσιτή κοστίζει 50 ευρώ και
τα χιλιόμετρα αλλάζουν μόνο από το κοντέρ. Αυτή η μέθοδος είναι εύκολα
ανιχνεύσιμη καθώς τα πραγματικά χιλιόμετρα μπορεί εύκολα ένας μηχανικός
να τα δει από τον «εγκέφαλο» του αυτοκινήτου.
Η δεύτερη μέθοδος «γυρίσματος» χιλιομέτρων περιλαμβάνει αλλαγή
χιλιομέτρων και στο body computer. Έτσι είναι πιο δύσκολο να
«ανιχνεύσει» κάποιος τα πραγματικά χιλιόμετρα του αυτοκινήτου. Σημειώστε
πως σε ορισμένα μοντέλα, κυρίως premium εταιρειών, τα χιλιόμετρα
μπορούν να ελεγχθούν και μέσω ειδικών κρυφών αισθητήρων. Σε γενικές
γραμμές, άνθρωποι της αγοράς μας είπαν ότι αν τα γύρισμα των χιλιομέτρων
είναι αρκετά «επαγγελματικό» τότε είναι δυνατό να περάσει απαρατήρητο
αν το αυτοκίνητο δεν ελεγχθεί σε εξουσιοδοτημένο δίκτυο.
Βασιστείτε στο αρχείο συντήρησης
Μετά από την έρευνα που πραγματοποιήσαμε αυτό που προτείνουμε είναι
να δώσετε προτεραιότητα σε αυτοκίνητα που έχουν συντηρηθεί σε
εξουσιοδοτημένα δίκτυα (Ελλάδα ή εξωτερικό). Ζητήστε το βιβλίο service
και κατόπιν ελέγξτε τη γνησιότητά του μέσω ραντεβού σε επίσημο συνεργείο
της εταιρείας. Αν ο έμπορος ή ο ιδιώτης δεν δεχτεί τον έλεγχο του
αυτοκινήτου σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο τότε είναι καλύτερα να
επιλέξετε κάποιο άλλο αυτοκίνητο.
Χαρτί εκτελωνισμού
Ζητήστε οπωσδήποτε από τον πωλητή να σας δείξει το χαρτί εκτελωνισμού
του εισαγόμενου μεταχειρισμένου, στο οποίο αναγράφονται τα χιλιόμετρα
που είχε το αυτοκίνητο όταν ταξινομήθηκε στην Ελλάδα. Αν το χαρτί αυτό
δεν υπάρχει, τότε αποφύγετε και πάλι αυτό το μεταχειρισμένο.
Θυμηθείτε ότι:
Τα diesel στο εξωτερικό διανύουν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα το χρόνο
(μπορεί και 50.000). Άρα είναι πρακτικά αδύνατο να βρείτε ένα ντιζελάκι
εισαγωγής 5-6 ετών με λίγα χιλιόμετρα.
Ένα καλό μεταχειρισμένο κοστίζει ακριβά και στο εξωτερικό και η εισαγωγή του είναι ασύμφορη. Οι ευκαιρίες σπανίζουν και διοχετεύονται άλλωστε κυρίως στην αγορά όπου έχει ταξινομηθεί ως καινούργιο το αυτοκίνητο.
Ένα καλό μεταχειρισμένο κοστίζει ακριβά και στο εξωτερικό και η εισαγωγή του είναι ασύμφορη. Οι ευκαιρίες σπανίζουν και διοχετεύονται άλλωστε κυρίως στην αγορά όπου έχει ταξινομηθεί ως καινούργιο το αυτοκίνητο.
Τα Euro 4 diesel αυτοκίνητα (πρώτη κυκλοφορία στο εξωτερικό από 2009
και πίσω) δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
newsauto.gr