Μία από τις σημαντικές αλλαγές που επιφέρει στην αγορά των
οχημάτων η νέα υπουργική απόφαση 19111/192/2019 (ΦΕΚ 1003/Β) είναι η
απαγόρευση μεταβίβασης κυκλοφορούντων οχημάτων στα οποία έχουν
διαπιστωθεί σοβαρές ελλείψεις κατά τον έλεγχό τους σε ΚΤΕΟ.
Συγκεκριμένα, στο άρθρο 4 και στην παράγραφο 2 ορίζεται ότι «Ισχύον ΔΤΕ (σ.σ. Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου) είναι αυτό που δεν έχει λήξει χρονικά η ισχύς του, συμπεριλαμβανομένης μίας (1) εβδομάδας μετά την αναγραφόμενη ημερομηνία ισχύος και στο οποίο δεν σημειώνονται ελλείψεις ή σημειώνονται μόνο δευτερεύουσες ελλείψεις. ΔΤΕ με σοβαρές ελλείψεις ισχύει μόνο για τριάντα (30) ημέρες».
Εφ΄όσον επομένως για τις μεταβιβάσεις οχημάτων είναι απαραίτητη η προσκόμιση ισχύοντος ΔΤΕ, δεν μπορεί να γίνει δεκτό δελτίο με καταγεγραμμένες σοβαρές ελλείψεις.
Αλλά και στην εγκύκλιο 29946/321 της 29ης Μαΐου 2019 που υπογράφει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου κ. Βούρδας και εστάλει σε όλα τα ΚΤΕΟ, ξεκαθαρίζεται ότι «στο ΔΤΕ που υποβάλλεται για την μεταβίβαση οχημάτων για κυκλοφορία (ενάριθμων ή ανάριθμων) δεν πρέπει να σημειώνονται σοβαρές ή επικίνδυνες ελλείψεις».
Ποιός είναι όμως ο μόνος τρόπος να μεταβιβάσει κάποιος ένα όχημα, στον τεχνικό έλεγχο του οποίου έχουν διαπιστωθεί σοβαρές ή επικίνδυνες ελλείψεις;
Ο μόνος τρόπος είναι να επισκεφθεί ο ιδιοκτήτης του την αρμόδια διεύθυνση μεταφορών και να ζητήσει την έκδοση άδειας κυκλοφορίας, στην οποία θα αναγράφεται η παρατήρηση «ΟΧΙ ΓΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ». Το ίδιο μπορεί να κάνει ο ιδιοκτήτης ενός οχήματος που είναι τρακαρισμένο ή έχει κάποια σοβαρή βλάβη και θέλει να το μεταβιβάσει ή απλώς δεν θέλει να επιβαρύνεται με πρόστιμα για την μη προσκόμισή του σε ΚΤΕΟ για τον τεχνικό έλεγχο.
Σε αυτήν την περίπτωση, πριν κυκλοφορήσει το όχημα εκ νέου, οφείλει ο ιδιοκτήτης του πρώτα να το πάει σε κάποιο ΚΤΕΟ και εφ΄ όσον στο ΚΤΕΟ δεν διαπιστωθούν ελλείψεις ή διαπιστωθούν μόνο δευτερεύουσες ελλείψεις, στην συνέχεια να πάει πάλι στην διεύθυνση μεταφορών και να ζητήσει την έκδοση νέας κανονικής άδειας κυκλοφορίας, που δεν θα φέρει πλέον την παρατήρηση «ΟΧΙ ΓΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ».
gonews.gr
Συγκεκριμένα, στο άρθρο 4 και στην παράγραφο 2 ορίζεται ότι «Ισχύον ΔΤΕ (σ.σ. Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου) είναι αυτό που δεν έχει λήξει χρονικά η ισχύς του, συμπεριλαμβανομένης μίας (1) εβδομάδας μετά την αναγραφόμενη ημερομηνία ισχύος και στο οποίο δεν σημειώνονται ελλείψεις ή σημειώνονται μόνο δευτερεύουσες ελλείψεις. ΔΤΕ με σοβαρές ελλείψεις ισχύει μόνο για τριάντα (30) ημέρες».
Εφ΄όσον επομένως για τις μεταβιβάσεις οχημάτων είναι απαραίτητη η προσκόμιση ισχύοντος ΔΤΕ, δεν μπορεί να γίνει δεκτό δελτίο με καταγεγραμμένες σοβαρές ελλείψεις.
Αλλά και στην εγκύκλιο 29946/321 της 29ης Μαΐου 2019 που υπογράφει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου κ. Βούρδας και εστάλει σε όλα τα ΚΤΕΟ, ξεκαθαρίζεται ότι «στο ΔΤΕ που υποβάλλεται για την μεταβίβαση οχημάτων για κυκλοφορία (ενάριθμων ή ανάριθμων) δεν πρέπει να σημειώνονται σοβαρές ή επικίνδυνες ελλείψεις».
Ποιός είναι όμως ο μόνος τρόπος να μεταβιβάσει κάποιος ένα όχημα, στον τεχνικό έλεγχο του οποίου έχουν διαπιστωθεί σοβαρές ή επικίνδυνες ελλείψεις;
Ο μόνος τρόπος είναι να επισκεφθεί ο ιδιοκτήτης του την αρμόδια διεύθυνση μεταφορών και να ζητήσει την έκδοση άδειας κυκλοφορίας, στην οποία θα αναγράφεται η παρατήρηση «ΟΧΙ ΓΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ». Το ίδιο μπορεί να κάνει ο ιδιοκτήτης ενός οχήματος που είναι τρακαρισμένο ή έχει κάποια σοβαρή βλάβη και θέλει να το μεταβιβάσει ή απλώς δεν θέλει να επιβαρύνεται με πρόστιμα για την μη προσκόμισή του σε ΚΤΕΟ για τον τεχνικό έλεγχο.
Σε αυτήν την περίπτωση, πριν κυκλοφορήσει το όχημα εκ νέου, οφείλει ο ιδιοκτήτης του πρώτα να το πάει σε κάποιο ΚΤΕΟ και εφ΄ όσον στο ΚΤΕΟ δεν διαπιστωθούν ελλείψεις ή διαπιστωθούν μόνο δευτερεύουσες ελλείψεις, στην συνέχεια να πάει πάλι στην διεύθυνση μεταφορών και να ζητήσει την έκδοση νέας κανονικής άδειας κυκλοφορίας, που δεν θα φέρει πλέον την παρατήρηση «ΟΧΙ ΓΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ».
gonews.gr