Ένα αυτοκίνητο, μία ιστορία !
Ένα τριήμερο μηχανοκίνητης νοσταλγίας ετοιμάζουν τα μέλη της ελληνικής λέσχης φίλων και κατόχων VW Van T1-T5, camper, syncro, multivan και doka.Πρόκειται για τα θρυλικά βανάκια της Volkswagen, τα οποία πρωτοκυκλοφόρησαν το 1960.
Τα οχήματα χρησιμοποιούνται, ανάλογα με τον τύπο τους, για επαγγελματικούς λόγους, αναψυχή και αποδράσεις στη φύση. Οι πρώτες εκδόσεις του μοντέλου ταυτίστηκαν με το Γούντστοκ, τον Τζον Λένον, τον ανέμελο έρωτα, το ροκ εν ρολ και τις ελπίδες της δεκαετίας του 60 για έναν δικαιότερο και πιο ειρηνικό κόσμο.
Όλη αυτή η νοσταλγική ατμόσφαιρα ετοιμάζεται να αναβιώσει το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος κατά την 1η πανελλήνια συνάντηση εραστών VW Van, που θα πραγματοποιηθεί στο κάμπιγκ «Ευρυδίκη», στη Γρίτσα Λιτοχώρου.
Και αν οι πιτσιρικάδες της δεκαετίας του 60 σήμερα διανύουν την πέμπτη ή την έκτη δεκαετία της ζωής τους, αυτό πολύ λίγη σημασία φαίνεται πως έχει, αν κρίνει κανείς από το μεράκι και την ενέργεια που βάζουν τα μέλη του νεοσύστατου ελληνικού VW Vanclub, το οποίο αριθμεί 60 μέλη.
Στη συνάντηση ευπρόσδεκτοι είναι και όσοι δεν είναι κάτοχοι του θρυλικού μοντέλου. Οι τελευταίοι θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά τα αυτοκίνητα και τις όποιες τροποποιήσεις έχουν κάνει σε αυτά οι ιδιοκτήτες και να ακούσουν ιστορίες αποδράσεων με τα οχήματα αυτά - με δυο λόγια να κάνουν ένα νοσταλγικό ταξίδι στον χρόνο.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης θα πραγματοποιηθούν δύο πορείες, μία εκτός δρόμου, στον Όλυμπο, και μία ασφάλτινη, στην αρχαιολογική περιοχή του Δίου. Παράλληλα θα λειτουργήσει παζάρι δυσεύρετων ανταλλακτικών και σπάνιων αξεσουάρ.
Ένα αυτοκίνητο, μία ιστορία
Κατά τη διάρκεια της Επανάστασης των Λουλουδιών το φορτηγάκι της Volkswagen έγινε σήμα κατατεθέν και σύμβολο των hippies. Υπήρχαν αρκετοί λόγοι γι’ αυτό. Το βανάκι μπορούσε να μεταφέρει μεγάλο αριθμό ατόμων με τον εξοπλισμό τους, για κατασκήνωση και μαγείρεμα, επιπλέον ρουχισμό, εργαλεία ξυλουργικής κλπ. Το τετράγωνο σχήμα του ήταν ακριβώς το αντίθετο από τα τυπικά αμερικανικά αυτοκίνητα της εποχής.
Και, βέβαια, ένα μεταχειρισμένο VW ήταν αρκετά φτηνό, ώστε να μπορεί να το αποκτήσει ο οποιοσδήποτε. Πολλά από αυτά ήταν ζωγραφισμένα στο χέρι. Μάλιστα, μερικοί ακτιβιστές του αντιπολεμικού κινήματος αντικατέστησαν το σήμα της Volkswagen στο μπροστινό μέρος του οχήματος με το σήμα της ειρήνης. Τα μοντέλα παραγωγής από το 1950 έως το1967 (ειδικά τα προ του 1956) θεωρούνται από τους συλλέκτες ανεκτίμητης αξίας. Το αυτοκίνητο δέχτηκε πολλές μετατροπές και χρησιμοποιήθηκε -μεταξύ άλλων- ως αστυνομικό όχημα και ασθενοφόρο σε δεκάδες χώρες.