Νέος πόλεμος μεταξύ των γνωστών... κοκορομάχων, ξέσπασε στο ΠΑΣΟΚ μετά την επίθεση Ρέππα στον Γιάννη Ραγκούση με αφορμή διαρροές από το υπουργείο Μεταφορών για απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που δικαιώνει απόλυτα την πολιτική Ραγκούση για πλήρες άνοιγμα και χωρίς περιορισμούς των κλειστών επαγγελμάτων. Η απάντηση Ρέππα στη διαρροή του υπουργείου ήταν σκληρή.
«Ουδέποτε κρίθηκε αντισυνταγματικό Προεδρικό Διάταγμα για το άνοιγμα των επαγγελμάτων που με δική μου υπογραφή εστάλη στο Συμβούλιο της Επικρατείας», δήλωσε ο υπουργός. «Όσον αφορά στο επάγγελμα των μεταφορέων, ''άνοιξε'' για μεν τα φορτηγά δημόσιας χρήσης (ΦΔΧ) με το Ν. 3887/2010, για δε τα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης (ΦΙΧ) με Κοινή Υπουργική Απόφαση (αρ. ΚΥΑ: Α8/63771/6239, ΦΕΚ 675), που εκδόθηκε ακριβώς σε συνέχεια αποφάσεων του ΣτΕ, προκειμένου το Δημόσιο να συμμορφωθεί στις συγκεκριμένες αποφάσεις», πρόσθεσε
Επιπλέον, επεσήμανε ότι «Όσον αφορά στο Π.Δ. για τα ταξί, ουδέποτε στάλθηκε στο ΣτΕ. Αν το Π.Δ. για τα ταξί είχε σταλεί εγκαίρως στο Συμβούλιο της Επικρατείας, τότε δύο τινά θα μπορούσαν να συμβούν:
Α) Το ΣτΕ, πράγμα βέβαιο, να εγκρίνει το σχετικό Π.Δ. και η χώρα να μην έχει δοκιμάσει αυτήν την αναστάτωση μέσα στην τουριστική περίοδο.
Β) Το ΣτΕ να μην εγκρίνει το Π.Δ. και επομένως οι επαγγελματίες να μην έχουν κανένα λόγο να στραφούν εναντίον της Κυβέρνησης.
Επειδή όμως, όχι μόνον η νομολογία, αλλά και οι πρόσφατες γνωμοδοτήσεις του ΣτΕ συνηγορούν, είναι βέβαιο ότι θα ενέκρινε το Π.Δ.
Δεν προκύπτει λοιπόν από πουθενά ότι υφίσταται θέμα συνταγματικότητας. Αντιθέτως μάλιστα».
Στο μεταξύ την κόντρα ανάμεσα στους δύο πολιτικούς έχει πυροδοτήσει και η πορεία αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην τρόικα να δείχνουν βελτίωση των οικονομικών μεγεθών. Υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου όμως διευκρινίζουν πως αν και είναι θετικά τα πρώτα βήματα οι στόχοι μηδενισμού των ελλειμμάτων δεν φαίνεται να επιτυγχάνονται έως το τέλος του έτους και θα χρειαστεί αναθεώρηση των σχεδίων.
Μετά τη νέα κόντρα που ξέσπασε σαν "πυροσβέστης" εμφανίστηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, ο οποίος σε μία "σολωμόντεια" ανακοίνωση δεν άδειασε ούτε τον κ. Ρέππα, αλλά δικαίωσε και τον κ. Ραγκούση.
Η ανακοίνωση του κ. Μόσιαλου
Ποτέ στη χώρα μια κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει σε τόσο μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές, όσο η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε ήδη θεσμοθετήσει την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων.
Η πολιτική αυτή υλοποιείται και στον τομέα των μεταφορών. Έγινε για τα φορτηγά δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης με το Δημήτρη Ρέππα. Γίνεται, με τον Γιάννη Ραγκούση, για τα ταξί.
Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται κοινωνικά ανεύθυνες συμπεριφορές ορισμένων ιδιοκτητών ταξί, που αναστάτωσαν τη ζωή των ελλήνων πολιτών, να εμποδίσουν την υλοποίηση της πολιτικής μας για τα ταξί, η οποία έχει ως γνώμονα την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.
«Ουδέποτε κρίθηκε αντισυνταγματικό Προεδρικό Διάταγμα για το άνοιγμα των επαγγελμάτων που με δική μου υπογραφή εστάλη στο Συμβούλιο της Επικρατείας», δήλωσε ο υπουργός. «Όσον αφορά στο επάγγελμα των μεταφορέων, ''άνοιξε'' για μεν τα φορτηγά δημόσιας χρήσης (ΦΔΧ) με το Ν. 3887/2010, για δε τα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης (ΦΙΧ) με Κοινή Υπουργική Απόφαση (αρ. ΚΥΑ: Α8/63771/6239, ΦΕΚ 675), που εκδόθηκε ακριβώς σε συνέχεια αποφάσεων του ΣτΕ, προκειμένου το Δημόσιο να συμμορφωθεί στις συγκεκριμένες αποφάσεις», πρόσθεσε
Επιπλέον, επεσήμανε ότι «Όσον αφορά στο Π.Δ. για τα ταξί, ουδέποτε στάλθηκε στο ΣτΕ. Αν το Π.Δ. για τα ταξί είχε σταλεί εγκαίρως στο Συμβούλιο της Επικρατείας, τότε δύο τινά θα μπορούσαν να συμβούν:
Α) Το ΣτΕ, πράγμα βέβαιο, να εγκρίνει το σχετικό Π.Δ. και η χώρα να μην έχει δοκιμάσει αυτήν την αναστάτωση μέσα στην τουριστική περίοδο.
Β) Το ΣτΕ να μην εγκρίνει το Π.Δ. και επομένως οι επαγγελματίες να μην έχουν κανένα λόγο να στραφούν εναντίον της Κυβέρνησης.
Επειδή όμως, όχι μόνον η νομολογία, αλλά και οι πρόσφατες γνωμοδοτήσεις του ΣτΕ συνηγορούν, είναι βέβαιο ότι θα ενέκρινε το Π.Δ.
Δεν προκύπτει λοιπόν από πουθενά ότι υφίσταται θέμα συνταγματικότητας. Αντιθέτως μάλιστα».
Στο μεταξύ την κόντρα ανάμεσα στους δύο πολιτικούς έχει πυροδοτήσει και η πορεία αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην τρόικα να δείχνουν βελτίωση των οικονομικών μεγεθών. Υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου όμως διευκρινίζουν πως αν και είναι θετικά τα πρώτα βήματα οι στόχοι μηδενισμού των ελλειμμάτων δεν φαίνεται να επιτυγχάνονται έως το τέλος του έτους και θα χρειαστεί αναθεώρηση των σχεδίων.
Μετά τη νέα κόντρα που ξέσπασε σαν "πυροσβέστης" εμφανίστηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, ο οποίος σε μία "σολωμόντεια" ανακοίνωση δεν άδειασε ούτε τον κ. Ρέππα, αλλά δικαίωσε και τον κ. Ραγκούση.
Η ανακοίνωση του κ. Μόσιαλου
Ποτέ στη χώρα μια κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει σε τόσο μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές, όσο η κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε ήδη θεσμοθετήσει την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων.
Η πολιτική αυτή υλοποιείται και στον τομέα των μεταφορών. Έγινε για τα φορτηγά δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης με το Δημήτρη Ρέππα. Γίνεται, με τον Γιάννη Ραγκούση, για τα ταξί.
Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται κοινωνικά ανεύθυνες συμπεριφορές ορισμένων ιδιοκτητών ταξί, που αναστάτωσαν τη ζωή των ελλήνων πολιτών, να εμποδίσουν την υλοποίηση της πολιτικής μας για τα ταξί, η οποία έχει ως γνώμονα την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.