Το αμέσως επόμενο διάστημα έρχονται τα σπουδαία για τα έργα στους
παγωμένους αυτοκινητόδρομους.
Τα έργα που έχουν σταματήσει εδώ και 1,5 χρόνο έχουν φέρει μεγάλα προβλήματα τόσο στις εταιρείες παραχώρησης όσο και στο Υπουργείο που πρέπει να λύσει τον «γόρδιο δεσμό» που έχει δημιουργηθεί.
Όπως αναφέρει το ypodomes.gr τα προβλήματα που κουβαλούν αυτά τα έργα δεν είναι μόνο χρηματοδότησης αλλά πιο σύνθετα. Υπάρχουν σοβαρά θέματα χάραξης, προβλήματα με τοπικές κοινωνίες, με τις απαλλοτριώσεις, και φυσικά το μεγάλο θέμα της συνολικής χρηματοδότησης των μεγάλων αυτών έργων.
Το προηγούμενο διάστημα είχε γίνει πολύς λόγος για την ένταξη αυτών των αναπτυξιακών έργων στα Ομόλογα μεγάλων έργων (project bonds) που συζητείται στις Βρυξέλλες. Αυτή η λύση θα μπορούσε να λειτουργήσει αλλά η σημαντικότερη προϋπόθεση είναι ο χρόνος.
Συνήθως οι αποφάσεις τέτοιου τύπου απαιτούν μεγάλο χρονικό ορίζοντα και στην περίπτωση των Ελληνικών μεγάλων έργων ο χρόνος έχει παρέλθει.
Το επόμενο έργο που θα ξεκινήσει θα είναι η ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα της Ολυμπίας Οδού Κόρινθος-Πάτρα που τα προβλήματα είναι λιγότερα σε σχέση με το υπόλοιπο τμήμα. Εδώ σύμφωνα με τις πιο μετριοπαθείς εκτιμήσεις το έργο θα μπορούσε να ξεκινήσει στο τέλος του 2012.
Σε χειρότερη κατάσταση είναι τα έργα σε Ιόνια Οδό και Κεντρική Οδό Ε65 καθώς υπάρχουν πολύ σοβαρά προβλήματα χάραξης και πιο έντονα προβλήματα χρηματοδότησης. Η συνολική λύση θα έρθει μόνο με την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης που παρακολουθεί το ζήτημα εδώ και πολλούς μήνες.
Για να φτάσουμε όμως να ξαναδούμε τα εργοτάξια να ζωντανεύουν θα πρέπει εκτός από την λύση της χρηματοδοτικής ροής να αναθεωρηθούν και οι συμβάσεις που πλέον δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις σημερινές καταστάσεις. Αυτό είναι εξίσου χρονοβόρο μιας θα χρειαστεί να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις που εκκρεμούν εδώ και καιρό αλλά και να κυρωθούν από τη Βουλή.
Τα έργα που έχουν σταματήσει εδώ και 1,5 χρόνο έχουν φέρει μεγάλα προβλήματα τόσο στις εταιρείες παραχώρησης όσο και στο Υπουργείο που πρέπει να λύσει τον «γόρδιο δεσμό» που έχει δημιουργηθεί.
Όπως αναφέρει το ypodomes.gr τα προβλήματα που κουβαλούν αυτά τα έργα δεν είναι μόνο χρηματοδότησης αλλά πιο σύνθετα. Υπάρχουν σοβαρά θέματα χάραξης, προβλήματα με τοπικές κοινωνίες, με τις απαλλοτριώσεις, και φυσικά το μεγάλο θέμα της συνολικής χρηματοδότησης των μεγάλων αυτών έργων.
Το προηγούμενο διάστημα είχε γίνει πολύς λόγος για την ένταξη αυτών των αναπτυξιακών έργων στα Ομόλογα μεγάλων έργων (project bonds) που συζητείται στις Βρυξέλλες. Αυτή η λύση θα μπορούσε να λειτουργήσει αλλά η σημαντικότερη προϋπόθεση είναι ο χρόνος.
Συνήθως οι αποφάσεις τέτοιου τύπου απαιτούν μεγάλο χρονικό ορίζοντα και στην περίπτωση των Ελληνικών μεγάλων έργων ο χρόνος έχει παρέλθει.
Το επόμενο έργο που θα ξεκινήσει θα είναι η ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα της Ολυμπίας Οδού Κόρινθος-Πάτρα που τα προβλήματα είναι λιγότερα σε σχέση με το υπόλοιπο τμήμα. Εδώ σύμφωνα με τις πιο μετριοπαθείς εκτιμήσεις το έργο θα μπορούσε να ξεκινήσει στο τέλος του 2012.
Σε χειρότερη κατάσταση είναι τα έργα σε Ιόνια Οδό και Κεντρική Οδό Ε65 καθώς υπάρχουν πολύ σοβαρά προβλήματα χάραξης και πιο έντονα προβλήματα χρηματοδότησης. Η συνολική λύση θα έρθει μόνο με την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης που παρακολουθεί το ζήτημα εδώ και πολλούς μήνες.
Για να φτάσουμε όμως να ξαναδούμε τα εργοτάξια να ζωντανεύουν θα πρέπει εκτός από την λύση της χρηματοδοτικής ροής να αναθεωρηθούν και οι συμβάσεις που πλέον δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις σημερινές καταστάσεις. Αυτό είναι εξίσου χρονοβόρο μιας θα χρειαστεί να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις που εκκρεμούν εδώ και καιρό αλλά και να κυρωθούν από τη Βουλή.