Εις
μάτην αναμένουν οι ευρωπαίοι οδηγοί να απολαύσουν την καταβαράθρωση των
τιμών του αργού πετρελαίου στις διεθνείς αγορές εμπορευμάτων τους
τελευταίους μήνες.
Από
τη μία πλευρά η υποχώρηση της ισοτιμίας του ευρώ έναντι του δολαρίου –
και το δολάριο αποτιμάται σε δολάρια ως γνωστόν –, από την άλλη οι
υψηλοί φόροι που επιβάλλουν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, το αποτέλεσμα
είναι οι τιμές της αμόλυβδης και των καυσίμων εν γένει να υποχωρούν με
ρυθμό πολύ βραδύτερο και σε βαθμό πολύ μικρότερο όταν πέφτουν οι
διεθνείς τιμές συγκριτικά με τον ρυθμό και τον βαθμό που ανεβαίνουν όταν
και οι διεθνείς τιμές ανεβαίνουν.
Από
τις αρχές Απριλίου η τιμή της αμόλυβδης στις ΗΠΑ έχει υποχωρήσει κατά
10% στα 3,59 δολάρια το γαλόνι (0,635 ευρώ το λίτρο!), ενώ στην Ευρώπη η
τιμή έχει πέσει μόλις κατά 5,5% κατά μέσον όρο, στα 1,67 ευρώ το λίτρο.
Από τις αρχές Απριλίου, επίσης, το ευρώ έχει υποχωρήσει κατά 6,2%
έναντι του δολαρίου (κάτω από τα 1,25 δολάρια), ενώ την περίοδο αυτή η
τιμή του Brent στην αγορά εμπορευμάτων του Λονδίνου έχει υποχωρήσει κατά
33 δολάρια ή 27%, φθάνοντας κάτω από τα 92 δολάρια το βαρέλι.
«Το
πρόβλημα στις χώρες της ΕΕ είναι οι πολύ υψηλοί φόροι. Αυτοί εμποδίζουν
τους καταναλωτές να αισθανθούν το μέγεθος της μείωσης των τιμών του
πετρελαίου» δήλωσε στη «Wall Street Journal» ο Σάιμον Γουόρντελ της IHS
Global Insight.Το ΒΗΜΑ