Πίσω φαίνεται να κάνει η κυβέρνηση στο θέμα της εξαίρεσης από την κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων που
έχουν αποσπαστεί σε υπουργικά γραφεία.
Η αποκάλυψη της διάταξης - πρόκληση που είχε... παρεισφρήσει στο πολυνομοσχέδιο, «προστάτευε» από το μέτρο της κινητικότητας εκείνους τους δημόσιους υπαλλήλους που έχουν αποσπαστεί σε υπουργικά γραφεία.
Ειδικότερα, με την εν λόγω διάταξη (αρ. 90 παρ 2) στην αξιολόγηση των συγκεκριμένων υπαλλήλων προβλεπόταν να προσμετρηθεί το γεγονός ότι έχουν θητεύσει δίπλα σε υπουργούς!
Όπως σημειώναμε σε προηγούμενο δημοσίευμα "η συγκεκριμένη ρύθμιση ενδεχομένως να δημιουργήσει ένα επιπρόσθετο πονοκέφαλο στο κυβερνητικό επιτελείο καθώς- όπως φαίνεται – εκτός της ευνοϊκής ρύθμισης μένουν οι δημόσιοι υπάλληλοι που έχουν αποσπαστεί σε βουλευτικά και κομματικά γραφεία.
Πιο αναλυτικά, η συγκεκριμένη διάταξη (αρ.90 παρ. 2), εάν δεν αποσυρθεί, ενδεχομένως να δώσει ένα επιπλέον κίνητρο σε όσους βουλευτές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ σκέφτονται να καταψηφίσουν".
Να σημειωθεί ότι κάθε βουλευτής δικαιούται να έχει έως και τέσσερις συνεργάτες αποσπασμένους από υπηρεσίες του Δημοσίου ενώ σημαντικό αριθμό δικαιούνται και οι κοινοβουλευτικές ομάδες των κομμάτων (σ.σ. ανάλογα με την κοινοβουλευτική τους δύναμη).
Πάντως το υπουργείο σε μια προσπάθεια να διασκεδάσει τις εντυπώσεις προχώρησε σε ανακοίνωση στην οποία χαρακτηρίζει «ψευδές» το δημοσίευμα και παραπέμπει στο νομοσχέδιο.
Τι αναφέρεται λοιπόν στην Α. περίπτωση της 2ης παραγράφου του άρθρου 90: «Α. Η αποτίμηση προσόντων του υπαλλήλου στηρίζεται σε επί μέρους κριτήρια που αφορούν τη βασική και επαγγελματική του εκπαίδευση, την εν γένει εργασιακή και διοικητική του εμπειρία, τα ειδικά καθήκοντα όπως των υπηρετούντων με οποιοδήποτε σχέση σε Διεθνείς Οργανισμούς, και σε γραφεία και σε υπηρεσίες που εμπίπτουν στις διατάξεις του π.δ. 63/2005 και την εργασιακή του φυσιογνωμία όπως (δεξιότητες, ή επιδόσεις, ηθικές αμοιβές, πειθαρχικές ποινές, τις μακρόχρονες ή συστηματικά επαναλαμβανόμενες αναρρωτικές άδειες ή αδικαιολόγητες απουσίες) – και τον τρόπο εισαγωγής στους φορείς της παρ.1…».
Να σημειωθεί ότι το Π.Δ. 63/2005 αφορά τους αποσπασμένους δημόσιους υπάλληλους σε υπουργεία.
Υπό αυτά τα δεδομένα καθίσταται σαφές ότι οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι θα λάβουν επιπλέον μόρια μόνο και μόνο επειδή θήτευσαν δίπλα σε υπουργούς.
Πρέπει δε να σημειωθεί ότι συνεργάτες του υπουργού εξηγούσαν ότι η μοριοδότηση γίνεται γιατί «λόγω φόρτου εργασίας» οι αποσπασμένοι σε υπουργεία υπάλληλοι δεν προλαβαίνουν να παρακολουθήσουν επιμορφωτικά σεμινάρια!
Σύμφωνα δε με πληροφορίες και παρά τις διαψεύσεις, η συγκεκριμένη διάταξη αναμένεται να αποσυρθεί.
Η αποκάλυψη της διάταξης - πρόκληση που είχε... παρεισφρήσει στο πολυνομοσχέδιο, «προστάτευε» από το μέτρο της κινητικότητας εκείνους τους δημόσιους υπαλλήλους που έχουν αποσπαστεί σε υπουργικά γραφεία.
Ειδικότερα, με την εν λόγω διάταξη (αρ. 90 παρ 2) στην αξιολόγηση των συγκεκριμένων υπαλλήλων προβλεπόταν να προσμετρηθεί το γεγονός ότι έχουν θητεύσει δίπλα σε υπουργούς!
Όπως σημειώναμε σε προηγούμενο δημοσίευμα "η συγκεκριμένη ρύθμιση ενδεχομένως να δημιουργήσει ένα επιπρόσθετο πονοκέφαλο στο κυβερνητικό επιτελείο καθώς- όπως φαίνεται – εκτός της ευνοϊκής ρύθμισης μένουν οι δημόσιοι υπάλληλοι που έχουν αποσπαστεί σε βουλευτικά και κομματικά γραφεία.
Πιο αναλυτικά, η συγκεκριμένη διάταξη (αρ.90 παρ. 2), εάν δεν αποσυρθεί, ενδεχομένως να δώσει ένα επιπλέον κίνητρο σε όσους βουλευτές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ σκέφτονται να καταψηφίσουν".
Να σημειωθεί ότι κάθε βουλευτής δικαιούται να έχει έως και τέσσερις συνεργάτες αποσπασμένους από υπηρεσίες του Δημοσίου ενώ σημαντικό αριθμό δικαιούνται και οι κοινοβουλευτικές ομάδες των κομμάτων (σ.σ. ανάλογα με την κοινοβουλευτική τους δύναμη).
Πάντως το υπουργείο σε μια προσπάθεια να διασκεδάσει τις εντυπώσεις προχώρησε σε ανακοίνωση στην οποία χαρακτηρίζει «ψευδές» το δημοσίευμα και παραπέμπει στο νομοσχέδιο.
Τι αναφέρεται λοιπόν στην Α. περίπτωση της 2ης παραγράφου του άρθρου 90: «Α. Η αποτίμηση προσόντων του υπαλλήλου στηρίζεται σε επί μέρους κριτήρια που αφορούν τη βασική και επαγγελματική του εκπαίδευση, την εν γένει εργασιακή και διοικητική του εμπειρία, τα ειδικά καθήκοντα όπως των υπηρετούντων με οποιοδήποτε σχέση σε Διεθνείς Οργανισμούς, και σε γραφεία και σε υπηρεσίες που εμπίπτουν στις διατάξεις του π.δ. 63/2005 και την εργασιακή του φυσιογνωμία όπως (δεξιότητες, ή επιδόσεις, ηθικές αμοιβές, πειθαρχικές ποινές, τις μακρόχρονες ή συστηματικά επαναλαμβανόμενες αναρρωτικές άδειες ή αδικαιολόγητες απουσίες) – και τον τρόπο εισαγωγής στους φορείς της παρ.1…».
Να σημειωθεί ότι το Π.Δ. 63/2005 αφορά τους αποσπασμένους δημόσιους υπάλληλους σε υπουργεία.
Υπό αυτά τα δεδομένα καθίσταται σαφές ότι οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι θα λάβουν επιπλέον μόρια μόνο και μόνο επειδή θήτευσαν δίπλα σε υπουργούς.
Πρέπει δε να σημειωθεί ότι συνεργάτες του υπουργού εξηγούσαν ότι η μοριοδότηση γίνεται γιατί «λόγω φόρτου εργασίας» οι αποσπασμένοι σε υπουργεία υπάλληλοι δεν προλαβαίνουν να παρακολουθήσουν επιμορφωτικά σεμινάρια!
Σύμφωνα δε με πληροφορίες και παρά τις διαψεύσεις, η συγκεκριμένη διάταξη αναμένεται να αποσυρθεί.