Το θέμα της επέκτασης της υπάρχουσας αεροπορικής γραμμής Θεσσαλονίκης -
Καλαμάτας έως τα Κύθηρα επαναφέρει με νέα ερωτησή του στον Υπουργό
Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, ο Βουλευτής της ΝΔ Α'
Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος.
Μετά την αρνητική απάντηση του αρμόδιου Υπουργού επικαλούμενος το υψηλό κόστος, τη διακριτική μεταχείριση αλλά και θέμα ανταγωνιστικότητας, ο κ. Κατσαφάδος ανταπαντά πως το ποσό των 170.500.000 ευρώ που αναφέρει ο κ. Υπουργός, αφενός αφορά στο σύνολο των άγονων γραμμών στην Ελλάδα και αφετέρου το κόστος αυτό είναι για τετραετία και όχι ανά έτος.
Απαντώντας στο θέμα της διακριτικής μεταχείρισης για τα Κύθηρα τα οποία διαθέτουν δύο συνδέσεις υπό καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας (με την Αθήνα και τα νησιά του Ιονίου) ο κ. Κατσαφάδος αναφέρει πως στη Σητεία λειτουργούν τέσσερις τέτοιες γραμμές, τη στιγμή που εκκρεμεί ακόμα η υποβολή της Υποστηρικτικής Μελέτης για την ένταξη της γραμμής στις άγονες.
Τέλος, για το θέμα της ανταγωνιστικότητας που θέτει στην απάντησή του ο κ. Υπουργός, ο Βουλευτής επισημαίνει ότι η γραμμή Θεσσαλονίκης -Καλαμάτας δε θα μπορούσε να είναι ανταγωνιστική, ενώ αναφέρει ότι θα μπορούσε να επιδοτηθεί η γραμμή Καλαμάτα - Κύθηρα που είναι ο πλησιέστερος αερολιμένας (η απόσταση είναι 78 ναυτικά μίλια) και το κόστος είναι μηδαμινό.
Ο κ. Κατσαφάδος διερωτάται ακόμη γιατί η απάντηση του Υπουργείου έρχεται από τη Διεύθυνση Νομικών Υποθέσεων που όπως αναφέρει είναι αναρμόδια επί της ουσίας και όχι από τη Διεύθυνση Πτητικής Εκμετάλλευσης.
Η ερώτηση του κ. Κατσαφάδου έχει ως εξής:
Κύριε Υπουργέ,
Πριν από δυο περίπου μήνες, με την υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου 1134/26.3.2015 Ερώτησή μου επεσήμανα την επέκταση της υπάρχουσας αεροπορικής γραμμής Θεσσαλονίκης- Καλαμάτας έως τα Κύθηρα και την ένταξή της στις γραμμές παροχής δημόσιας υπηρεσίας (άγονες), ως ζήτημα ζωτικής σημασίας για το νησί των Κυθήρων και την αεροπορική σύνδεση των κατοίκων του με τη Βόρεια Ελλάδα και τη Νότια Πελοπόννησο.
Με της παρούσες κοινωνικό-οικονομικές συνθήκες, τα Κύθηρα αποτελούν απαγορευτικό προορισμό για τη Βόρεια Ελλάδα, καθώς η χιλιομετρική απόσταση και η γεωγραφική θέση του νησιού αποτρέπουν τον υποψήφιο επισκέπτη ή μόνιμο κάτοικο να μετακινηθεί από και προς τους προορισμούς της Δυτικής Πελοποννήσου και ιδιαίτερα της Βορείου Ελλάδος, καθώς το κόστος μετακίνησης είναι όχι μόνο δυσβάστακτο, αλλά και χρονοβόρο.
Στην απάντησή του ο αρμόδιος Υπουργός φαίνεται να βλέπει μόνο εμπόδια για την ένταξη της εν λόγω γραμμής στο καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας. Αναφέρει ότι οι γραμμές που λειτουργούν υπό τέτοιο καθεστώς είναι ήδη πολλές και το κόστος τους ανέρχεται στα 170.500.000€. Ωστόσο, το κόστος αυτό είναι αφενός για το σύνολο των άγονων γραμμών στην Ελλάδα, και αφετέρου ανά τετραετία και όχι ανά έτος. Επιπλέον, επικαλείται λόγους διακριτικής μεταχείρισης για τα Κύθηρα, τα οποία διαθέτουν δύο συνδέσεις υπό καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας (με την Αθήνα και τα νησιά του Ιονίου), τη στιγμή που π.χ. στη Σητεία λειτουργούν 4 τέτοιες γραμμές. Κι όλα αυτά τη στιγμή που εκκρεμεί ακόμα η υποβολή της Υποστηρικτικής Μελέτης για την ένταξη της γραμμής στις άγονες!
Αναφορικά δε με το θέμα της ανταγωνιστικότητας που θέτει στην απάντησή του ο Υπουργός, είναι προφανές ότι η εν λόγω γραμμή Θεσσαλονίκης- Καλαμάτας δε θα μπορούσε να είναι ανταγωνιστική. Θα μπορούσε ωστόσο, να επιδοτηθεί η γραμμή Καλαμάτα-Κύθηρα καθώς, η Καλαμάτα αποτελεί τον πλησιέστερο αερολιμένα από τα Κύθηρα, ενώ το κόστος είναι μηδαμινό, καθώς η μεταξύ τους απόσταση είναι μόλις 78 ναυτικά μίλια.
Τέλος, προκαλεί εντύπωση ότι η απάντηση του Υπουργείου έρχεται από τη Διεύθυνση Νομικών Υποθέσεων, μια Διεύθυνση επί της ουσίας αναρμόδια- και όχι από τη Διεύθυνση Πτητικής Εκμετάλλευσης.
Κατόπιν τούτου ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Έχει κατατεθεί η υποστηρικτική μελέτη για την επέκταση της γραμμής Θεσσαλονίκης-Καλαμάτας προς τα Κύθηρα; Αν ναι, πότε; Αν όχι, για ποιο λόγο δεν κατατίθεται;
2. Έχει υπολογιστεί το κόστος για την επέκταση της γραμμής Θεσσαλονίκης-Καλαμάτας προς τα Κύθηρα ανά τετραετία; Κι αν ναι, πόσο είναι η επιβάρυνση η οποία θα επιφέρει στο κόστος λειτουργίας της εν λόγω γραμμής;
3. Για ποιο λόγο απαντά για το θέμα η Διεύθυνση Νομικών Υποθέσεων και όχι η αρμόδια Διεύθυνση Πτητικής Εκμετάλλευσης;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Κώστας Κατσαφάδος
Βουλευτής Α’ Πειραιώς & Νήσων
Μετά την αρνητική απάντηση του αρμόδιου Υπουργού επικαλούμενος το υψηλό κόστος, τη διακριτική μεταχείριση αλλά και θέμα ανταγωνιστικότητας, ο κ. Κατσαφάδος ανταπαντά πως το ποσό των 170.500.000 ευρώ που αναφέρει ο κ. Υπουργός, αφενός αφορά στο σύνολο των άγονων γραμμών στην Ελλάδα και αφετέρου το κόστος αυτό είναι για τετραετία και όχι ανά έτος.
Απαντώντας στο θέμα της διακριτικής μεταχείρισης για τα Κύθηρα τα οποία διαθέτουν δύο συνδέσεις υπό καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας (με την Αθήνα και τα νησιά του Ιονίου) ο κ. Κατσαφάδος αναφέρει πως στη Σητεία λειτουργούν τέσσερις τέτοιες γραμμές, τη στιγμή που εκκρεμεί ακόμα η υποβολή της Υποστηρικτικής Μελέτης για την ένταξη της γραμμής στις άγονες.
Τέλος, για το θέμα της ανταγωνιστικότητας που θέτει στην απάντησή του ο κ. Υπουργός, ο Βουλευτής επισημαίνει ότι η γραμμή Θεσσαλονίκης -Καλαμάτας δε θα μπορούσε να είναι ανταγωνιστική, ενώ αναφέρει ότι θα μπορούσε να επιδοτηθεί η γραμμή Καλαμάτα - Κύθηρα που είναι ο πλησιέστερος αερολιμένας (η απόσταση είναι 78 ναυτικά μίλια) και το κόστος είναι μηδαμινό.
Ο κ. Κατσαφάδος διερωτάται ακόμη γιατί η απάντηση του Υπουργείου έρχεται από τη Διεύθυνση Νομικών Υποθέσεων που όπως αναφέρει είναι αναρμόδια επί της ουσίας και όχι από τη Διεύθυνση Πτητικής Εκμετάλλευσης.
Η ερώτηση του κ. Κατσαφάδου έχει ως εξής:
Κύριε Υπουργέ,
Πριν από δυο περίπου μήνες, με την υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου 1134/26.3.2015 Ερώτησή μου επεσήμανα την επέκταση της υπάρχουσας αεροπορικής γραμμής Θεσσαλονίκης- Καλαμάτας έως τα Κύθηρα και την ένταξή της στις γραμμές παροχής δημόσιας υπηρεσίας (άγονες), ως ζήτημα ζωτικής σημασίας για το νησί των Κυθήρων και την αεροπορική σύνδεση των κατοίκων του με τη Βόρεια Ελλάδα και τη Νότια Πελοπόννησο.
Με της παρούσες κοινωνικό-οικονομικές συνθήκες, τα Κύθηρα αποτελούν απαγορευτικό προορισμό για τη Βόρεια Ελλάδα, καθώς η χιλιομετρική απόσταση και η γεωγραφική θέση του νησιού αποτρέπουν τον υποψήφιο επισκέπτη ή μόνιμο κάτοικο να μετακινηθεί από και προς τους προορισμούς της Δυτικής Πελοποννήσου και ιδιαίτερα της Βορείου Ελλάδος, καθώς το κόστος μετακίνησης είναι όχι μόνο δυσβάστακτο, αλλά και χρονοβόρο.
Στην απάντησή του ο αρμόδιος Υπουργός φαίνεται να βλέπει μόνο εμπόδια για την ένταξη της εν λόγω γραμμής στο καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας. Αναφέρει ότι οι γραμμές που λειτουργούν υπό τέτοιο καθεστώς είναι ήδη πολλές και το κόστος τους ανέρχεται στα 170.500.000€. Ωστόσο, το κόστος αυτό είναι αφενός για το σύνολο των άγονων γραμμών στην Ελλάδα, και αφετέρου ανά τετραετία και όχι ανά έτος. Επιπλέον, επικαλείται λόγους διακριτικής μεταχείρισης για τα Κύθηρα, τα οποία διαθέτουν δύο συνδέσεις υπό καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας (με την Αθήνα και τα νησιά του Ιονίου), τη στιγμή που π.χ. στη Σητεία λειτουργούν 4 τέτοιες γραμμές. Κι όλα αυτά τη στιγμή που εκκρεμεί ακόμα η υποβολή της Υποστηρικτικής Μελέτης για την ένταξη της γραμμής στις άγονες!
Αναφορικά δε με το θέμα της ανταγωνιστικότητας που θέτει στην απάντησή του ο Υπουργός, είναι προφανές ότι η εν λόγω γραμμή Θεσσαλονίκης- Καλαμάτας δε θα μπορούσε να είναι ανταγωνιστική. Θα μπορούσε ωστόσο, να επιδοτηθεί η γραμμή Καλαμάτα-Κύθηρα καθώς, η Καλαμάτα αποτελεί τον πλησιέστερο αερολιμένα από τα Κύθηρα, ενώ το κόστος είναι μηδαμινό, καθώς η μεταξύ τους απόσταση είναι μόλις 78 ναυτικά μίλια.
Τέλος, προκαλεί εντύπωση ότι η απάντηση του Υπουργείου έρχεται από τη Διεύθυνση Νομικών Υποθέσεων, μια Διεύθυνση επί της ουσίας αναρμόδια- και όχι από τη Διεύθυνση Πτητικής Εκμετάλλευσης.
Κατόπιν τούτου ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Έχει κατατεθεί η υποστηρικτική μελέτη για την επέκταση της γραμμής Θεσσαλονίκης-Καλαμάτας προς τα Κύθηρα; Αν ναι, πότε; Αν όχι, για ποιο λόγο δεν κατατίθεται;
2. Έχει υπολογιστεί το κόστος για την επέκταση της γραμμής Θεσσαλονίκης-Καλαμάτας προς τα Κύθηρα ανά τετραετία; Κι αν ναι, πόσο είναι η επιβάρυνση η οποία θα επιφέρει στο κόστος λειτουργίας της εν λόγω γραμμής;
3. Για ποιο λόγο απαντά για το θέμα η Διεύθυνση Νομικών Υποθέσεων και όχι η αρμόδια Διεύθυνση Πτητικής Εκμετάλλευσης;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Κώστας Κατσαφάδος
Βουλευτής Α’ Πειραιώς & Νήσων