Πυρά προς τον Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομο ρίχνει με ανοικτή επιστολή του ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος. Αφορμή πρόσφατες τοποθετήσεις του Μητροπολίτη Χρυσόστομου, που φαίνεται πως βρήκαν κάθετα αντίθετο τον Μητροπολίτη Αμβρόσιο.
Αναλυτικά όσα αναφέρει ο κ.Αμβρόσιος
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Προς
Τον Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην
Μεσσηνίας κ. κ. Χρυσόστομον
ΚΑΛΑΜΑΤΑΝ
Τον Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην
Μεσσηνίας κ. κ. Χρυσόστομον
ΚΑΛΑΜΑΤΑΝ
Θέμα: Θεολογικές απορίες, επισημάνσεις ή και διορθώσεις.
Σεβασμιώτατε εν Χριστώ Αδελφέ,
Απευθύνομαι προς την αγάπην Σας σήμερα διά της παρούσης ανοικτής
επικοινωνίας, καθ’ όσον κατά τόν Ιερόν Χρυσόστομον «τα δημοσίως λεγό-
μενα και πραττόμενα δημοσίως να ελέγχωνται» (βλ. ΕΠΕ, 23, 393),
επικαλούμαι δε συγχρόνως τόσον το προκεχωρημένον της ηλικίας μου, όσον και τα πρεσβεία της Αρχιερωσύνης.
Παρακαλώ Υμάς εκ προοιμίου να μου συγχωρήσετε το τόλμημα.
Έπειτα από τα εισαγωγικά ταύτα, ας έλθωμεν τώρα εις το θέμα μας. Αντικείμενον της παρούσης ερεύνης αποτελεί η υφ’ Υμών δοθείσα Συνέντευξις, ήτις και εδημοσιεύθη το Σάββατον 24.02.2018 εις τη Εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ».
Εκ προοιμίου οφείλω να Σας τονίσω, ότι διά την παρούσαν ενέργειαν αφορμή δεν απετέλεσαν οι τίτλοι εφημερίδων ή και Μ.Μ.Ε, όπως π.χ. οι κάτωθι:
· «Πόλεμος Μητροπολιτών Μεσσηνίας και Καλαβρύτων για την αμαρτωλή παράσταση»
(βλ. ΜΑΚΕΛΕΙΟ, 27.02.2018, σελ. 16) ή
· «Καρφιά του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου για την Εκκλησία και τα συλλαλητήρια» (βλ. site: ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ, 26.02.2018) ή
· «Κόντρα Μητροπολιτών Μεσσηνίας και Καλαβρύτων για την παράσταση…»
(βλ. site PENTAPOSTAGMA, 26.02.2018) κλπ.
Παραβλέποντες τα ύπερθεν και άλλα συναφή δημοσιεύματα, επιθυμούμεν να εστιάσωμεν την προσοχήν Σας επί συγκεκριμένου σημείου της συνεντεύξεως, ώστε να μη προκαλούνται αλλοιώσεις και παρερμηνείες του Χριστιανικού Ήθους και της αμωμήτου ημών Πίστεως, πολλώ μάλλον, καθ’ όσον Υμείς είσθε και Καθηγητής της Θεολογίας! Ίδού, λοιπόν, το προς διασάφησιν σημείον:
επικαλούμαι δε συγχρόνως τόσον το προκεχωρημένον της ηλικίας μου, όσον και τα πρεσβεία της Αρχιερωσύνης.
Παρακαλώ Υμάς εκ προοιμίου να μου συγχωρήσετε το τόλμημα.
Έπειτα από τα εισαγωγικά ταύτα, ας έλθωμεν τώρα εις το θέμα μας. Αντικείμενον της παρούσης ερεύνης αποτελεί η υφ’ Υμών δοθείσα Συνέντευξις, ήτις και εδημοσιεύθη το Σάββατον 24.02.2018 εις τη Εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ».
Εκ προοιμίου οφείλω να Σας τονίσω, ότι διά την παρούσαν ενέργειαν αφορμή δεν απετέλεσαν οι τίτλοι εφημερίδων ή και Μ.Μ.Ε, όπως π.χ. οι κάτωθι:
· «Πόλεμος Μητροπολιτών Μεσσηνίας και Καλαβρύτων για την αμαρτωλή παράσταση»
(βλ. ΜΑΚΕΛΕΙΟ, 27.02.2018, σελ. 16) ή
· «Καρφιά του Μεσσηνίας Χρυσοστόμου για την Εκκλησία και τα συλλαλητήρια» (βλ. site: ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ, 26.02.2018) ή
· «Κόντρα Μητροπολιτών Μεσσηνίας και Καλαβρύτων για την παράσταση…»
(βλ. site PENTAPOSTAGMA, 26.02.2018) κλπ.
Παραβλέποντες τα ύπερθεν και άλλα συναφή δημοσιεύματα, επιθυμούμεν να εστιάσωμεν την προσοχήν Σας επί συγκεκριμένου σημείου της συνεντεύξεως, ώστε να μη προκαλούνται αλλοιώσεις και παρερμηνείες του Χριστιανικού Ήθους και της αμωμήτου ημών Πίστεως, πολλώ μάλλον, καθ’ όσον Υμείς είσθε και Καθηγητής της Θεολογίας! Ίδού, λοιπόν, το προς διασάφησιν σημείον:
«Στην Εκκλησία τα άκρα δεν έχουν θέση, γιατί πάντοτε οδηγούν δε
διάσπαση και διχασμό και κάθε φορά που εμφανίζονται τέτοιες διχαστικές
τάσεις εμφωλεύει ο κίνδυνος της αποδυνάμωσης και της εκμετάλλευσης της
Εκκλησίας, γι αυτό οι Πατέρες της Εκκλησίας ομιλούν για την μεσότητα. Η
οποιαδήποτε ταύτιση με τα άκρα είναι μονομέρεια, απομόνωση και πάντοτε
καταλήγει επιζήμια για την ταυτότητα και τον χαρακτήρα της Εκκλησίας».
Ώστε αντικείμενον της παρούσης παρεμβάσεως είναι η θεωρία της
μεσότητος. Θα Σας παρακαλέσω να μας γνωρίσετε δημοσίως τα αποδεικτικά
εκείνα στοιχεία, τα οποία προσδιορίζουν την πορεία της Εκκλησίας στην
μεσότητα. Και μάλιστα την περί αυτής διδαχή των Αγίων Πατέρων.
1. Ναι, ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΣΥΧΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΕΣΟΤΗΤΑ!
Ούτω, λοιπόν, κρίνοντες τα λόγια σας εξ επόψεως κοινωνικής -και όχι χριστιανικής- συμπεριφοράς, θα συμφωνήσωμεν μεθ’ Υμών! Καθ’ όσον στην καθημερινότητα έχομεν:
ΤΑ ΑΚΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΣΟΤΗΤΑ, όπως
· Το λάδι – το ξύδι και το Λαδόξυδο!
· Λεμόνι – Λάδι και Λεμονόλαδο!
· Πλούτος – Φτώχεια και Μεσαία τάξις!
· Οίνος – Νερό και κρασί!
· Δημοτικό Σχολείο – Πανεπιστήμιο και Γυμνάσιο!
· Νερό αλμυρό – νερό γλυκό και νερό υφάλμυρο!
· Ανήφορος – κατήφορος και ίσωμα!
· Χειμώνας – Καλοκαίρι, και Άνοιξη!
Σε όλα αυτά τα σχήματα η μεσότης είναι αποδεκτή!
Ούτω, λοιπόν, κρίνοντες τα λόγια σας εξ επόψεως κοινωνικής -και όχι χριστιανικής- συμπεριφοράς, θα συμφωνήσωμεν μεθ’ Υμών! Καθ’ όσον στην καθημερινότητα έχομεν:
ΤΑ ΑΚΡΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΕΣΟΤΗΤΑ, όπως
· Το λάδι – το ξύδι και το Λαδόξυδο!
· Λεμόνι – Λάδι και Λεμονόλαδο!
· Πλούτος – Φτώχεια και Μεσαία τάξις!
· Οίνος – Νερό και κρασί!
· Δημοτικό Σχολείο – Πανεπιστήμιο και Γυμνάσιο!
· Νερό αλμυρό – νερό γλυκό και νερό υφάλμυρο!
· Ανήφορος – κατήφορος και ίσωμα!
· Χειμώνας – Καλοκαίρι, και Άνοιξη!
Σε όλα αυτά τα σχήματα η μεσότης είναι αποδεκτή!
ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ, ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΠΟΒΛΗΤΑ:
· Άνδρας – Γυναίκα και τρίτο γένος, Ομοφυλόφιλοι!
· Αρσενικό – Θηλυκό και Αρσενοθήλυκο!
· Άνδρας – Γυναίκα και Ανδρογυναίκα!
· Άνδρας – Γυναίκα και Θηλυπρεπής
Άρα η μεσότης, την οποίαν επαγγέλλεσθε ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ πάντοτε αποδεκτή!
ΤΕΛΟΣ,και στα Μυστήρια της Εκκλησίας μας απαντάται η μεσότητα! Στο Βάπτισμα π.χ. έχουμε νερό κρύο – νερό βρασμένο και νερό χλιαρό! Αυτό όμως δεν μπορεί να θεωρηθεί ως απόδειξη, ότι η μεσότης εφαρμόζεται στην Εκκλησία!
Ιδού, λοιπόν, η μεσότητα σε όλο της το μεγαλείο, πλην όμως στην Καθημερινότητα, όχι όμως και στην Ηθικότητα!
Επομένως ταύτα πάντα δεν μπορούν να στηρίξουν την άποψή Σας περί μεσότητος στην Εκκλησία εξ επόψεως χριστιανικής Ηθικής και συμπεριφοράς!
Πολλώ μάλλον, αφού η Κοινωνία απεριφράστως καταδικάζει αυτή την νοοτροπία ως προς τον ανθρώπινο χαρακτήρα, γι αυτό και κατακρίνουμε τον Διπρόσωπο, τον Ψευδολόγο, τον Υποκριτή, τον Μοιχό, τον Αρσενοκοίτη, τον Κλέφτη, τον Απατεώνα κλπ, δηλ. κάποιες άλλες ήπιες μορφές της αμαρτίας ή της αμαρτωλής μεσότητος. Εδώ, δυστυχώς δι’ Υμάς, ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ μεσότης! Τι κρίμα!
· Άνδρας – Γυναίκα και τρίτο γένος, Ομοφυλόφιλοι!
· Αρσενικό – Θηλυκό και Αρσενοθήλυκο!
· Άνδρας – Γυναίκα και Ανδρογυναίκα!
· Άνδρας – Γυναίκα και Θηλυπρεπής
Άρα η μεσότης, την οποίαν επαγγέλλεσθε ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ πάντοτε αποδεκτή!
ΤΕΛΟΣ,και στα Μυστήρια της Εκκλησίας μας απαντάται η μεσότητα! Στο Βάπτισμα π.χ. έχουμε νερό κρύο – νερό βρασμένο και νερό χλιαρό! Αυτό όμως δεν μπορεί να θεωρηθεί ως απόδειξη, ότι η μεσότης εφαρμόζεται στην Εκκλησία!
Ιδού, λοιπόν, η μεσότητα σε όλο της το μεγαλείο, πλην όμως στην Καθημερινότητα, όχι όμως και στην Ηθικότητα!
Επομένως ταύτα πάντα δεν μπορούν να στηρίξουν την άποψή Σας περί μεσότητος στην Εκκλησία εξ επόψεως χριστιανικής Ηθικής και συμπεριφοράς!
Πολλώ μάλλον, αφού η Κοινωνία απεριφράστως καταδικάζει αυτή την νοοτροπία ως προς τον ανθρώπινο χαρακτήρα, γι αυτό και κατακρίνουμε τον Διπρόσωπο, τον Ψευδολόγο, τον Υποκριτή, τον Μοιχό, τον Αρσενοκοίτη, τον Κλέφτη, τον Απατεώνα κλπ, δηλ. κάποιες άλλες ήπιες μορφές της αμαρτίας ή της αμαρτωλής μεσότητος. Εδώ, δυστυχώς δι’ Υμάς, ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ μεσότης! Τι κρίμα!
Διερωτώμαι, λοιπόν:
1. Μήπως αυτή ήταν η αιτία, ένεκα της οποίας και Υμείς, ως Μέλος της Τριμελούς εξ Αρχιερέων Συνοδικής Επιτροπής στο Διάλογο για το μάθημα των Θρησκευτικών στα Δημόσια Σχολεία, δεχθήκατε την αποπομπή εκ του Σχολείου του μαθήματος των Θρησκευτικών, ένεκα της οποία η Ορθοδοξία μας προδόθηκε βάναυσα; Δεχθήκατε π.χ. τα παιδιά μας να διδάσκωνται κατά τρόπο ισοσκελή και ισότιμο για το ΧΡΙΣΤΟ, τον ΒΟΥΔΑ, τον ΜΩΑΜΕΘ κλπ. Θα επαναλάβω το ερώτημα: Μήπως, λοιπόν, αυτή η θεωρία της μεσότητος ήταν η αιτία της συντελεσθείσης προδοσίας της Ορθοδοξίας μας στο μάθημα των Θρησκευτικών; Σεις το γνωρίζετε! Ελέγξατε εαυτόν!
1. Μήπως αυτή ήταν η αιτία, ένεκα της οποίας και Υμείς, ως Μέλος της Τριμελούς εξ Αρχιερέων Συνοδικής Επιτροπής στο Διάλογο για το μάθημα των Θρησκευτικών στα Δημόσια Σχολεία, δεχθήκατε την αποπομπή εκ του Σχολείου του μαθήματος των Θρησκευτικών, ένεκα της οποία η Ορθοδοξία μας προδόθηκε βάναυσα; Δεχθήκατε π.χ. τα παιδιά μας να διδάσκωνται κατά τρόπο ισοσκελή και ισότιμο για το ΧΡΙΣΤΟ, τον ΒΟΥΔΑ, τον ΜΩΑΜΕΘ κλπ. Θα επαναλάβω το ερώτημα: Μήπως, λοιπόν, αυτή η θεωρία της μεσότητος ήταν η αιτία της συντελεσθείσης προδοσίας της Ορθοδοξίας μας στο μάθημα των Θρησκευτικών; Σεις το γνωρίζετε! Ελέγξατε εαυτόν!
2. Μήπως, επίσης, προ καιρού ένεκα αυτής της θεωρίας της μεσότητος
Υμείς προσωπικώς εξεφράσθητε συμπαθώς για τους Ομοφυλόφιλους; Εκ των
χειλέων Σας εξήλθε ο βλάσφημος λόγος «Οι ομοφυλόφιλοι, όπως όλοι οι
άνθρωποι, είναι δημιουργήματα του Θεού και ισχύει και γι αυτούς ο
αντίστοιχος σεβασμός και η τιμή, και όχι η βία και η απόρριψη»! (Βλ.
Δηλώσεις Σας της 24.12.2015 στο www.tharrosnews.gr).
Βεβαίως, Αδελφέ μου, είναι άνθρωποι-συνάνθρωποι-αδελφοί μας. Αλλ΄όχι
καί παιδιά του Θεού! Διότι στην αγκαλιά του Θεού δεν μπορούμε να βρούμε,
τα κακότροπα και καταδικαστέα εκείνα παιδιά σαν τον Άσωτο! Γίνονται
δεκτά και στην αγκάλη του Θεού και στην Εκκλησία μόνον εάν και εφ’ όσον
μετανοήσουν και αλλάξουν συμπεριφορά! Είναι παιδιά του Θεού; Αυτό είναι
ερευνητέον! Δεν είναι όμως και «δημιουργήματα» του Θεού! Διότι ο Θεός
έπλασε μεν τον άνδρα και την γυναίκα, όχι όμως και τον τύπον των
ανωμάλων! Όλους αυτούς ο Θεός τούς συχαίνεται και τους αποστρέφεται! Γι’
αυτό ακριβώς και έρριψε φωτιά εξ ουρανού και τούς κατέκαυσε! Θυμηθήτε
τα Σόδομα και τα Γόμμορα! Πλανάσθε, λοιπόν, Σεβασμιώτατε Αδελφέ, καί
μάλιστα πλάνην οικτράν! Η θεωρία Σας είναι δαιμονική! Όλοι αυτοί,
λοιπόν, οι ανώμαλοι, οι παρά φύσιν, οι ομοφυλόφιλοι είναι ΔΟΥΛΟΙ ΤΗΣ
ΑΜΑΡΤΙΑΣ καί όχι δούλοι του Θεού! ‘Ολοι αυτοί ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΕΚΝΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ,
ΑΛΛΑ ΤΕΚΝΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ! Ας μη διαφεύγει της προσοχής μας, ότι και ο
Διάβολος άγγελος ήταν, τελικά όμως είναι ο εκπεσών Άγγελος, αντάρτης,
επαναστάτης εναντίον του Δημιουργού! Σεβασμιώτατε, πλανάσθε καί μάλιστα
πλάνην οικτράν! Διαστρεβλώνετε τον Νόμο του Θεού, διδάσκετε την ανομίαν!
Η αντιμετώπιση της αμαρτωλής γυναικός, στην οποία αναφερθήκατε τότε
στις Δηλώσεις Σας ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ, ΑΠΟΛΎΤΩΣ ΚΑΜΜΙΆ ΣΧΈΣΗ με την
περίπτωση των Ομοφυλοφίλων! Εκείνη δεν προέβαινε σε διαφήμιση της
αμαρτωλής βιοτής της, αλλά κρυβόταν! Οι Ομοφυλόφιλοι πραγματοποιούν
παρελάσεις! Με τα Gay’s Parties υπερηφανεύονται! Θα το επαναλάβω:
Σεβασμιώτατε, πλανάσθε καί μάλιστα πλάνην οικτράν!
3. Στον κήπο της Εδέμ ο Δημιουργός έδωσε την άδεια στους
Πρωτόπλαστους να τρώγουν από όλα τα δένδρα, από όλους τους καρπούς του
Παραδείσου, πλην ενός, εκείνου του «γνώναι καλόν ή πονηρόν». Οι
Πρωτόπλαστοι έφαγαν μεν, όχι όμως με λαιμαργία. Μόνον μια «μπουκιά»
έβαλαν στο στόμα τους! Και όμως ο Θεός τους έδιωξε από τον Παράδεισο!
Επίσης δεν τιμώρησε μόνο την Εύα, αφού αυτή ήταν ο δράστης, αυτή είχε
απλώσει το χέρι της και έκοψε τον απαγορευμένο καρπό! Τιμώρησε εξ ίσου
και τον Αδάμ, τον οποίον η Εύα είχε παρασύρει!
Ας είμεθα, λοιπόν, προσεκτικοί! Αυτό το «μπουρδούκλωμα» των εννοιών και των πραγμάτων δεν είναι φιλόθεο! Αντιθέτως! ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΩΣ ΔΑΙΜΟΝΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ! Ως χριστιανός αγαπώ τον Θεό και μισώ την αμαρτία! Ως χριστιανός επίσης αγαπώ τον αμαρτωλό, αλλά ΜΙΣΩ ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΊΑ! Δεν την αμνηστεύω, όπως Υμείς! Γι’ αυτό και πλανάσθε! Για Σας ισχύει ο λόγος του Κυρίου: «Οδηγοί τυφλοί. Ουαί υμίν, ότι κλείετε την βασιλείαν των Ουρανών έμπροσθεν των ανθρώπων. Υμείς γαρ ουκ εισέρχεσθε, ουδέ τους εισερχομένους αφίετε εισελθείν» (Ματθ. 23,14-16) με την πλάνην σας και την πεπλανημμένην διδασκαλίαν σας!!!!!!
Ας είμεθα, λοιπόν, προσεκτικοί! Αυτό το «μπουρδούκλωμα» των εννοιών και των πραγμάτων δεν είναι φιλόθεο! Αντιθέτως! ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΩΣ ΔΑΙΜΟΝΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ! Ως χριστιανός αγαπώ τον Θεό και μισώ την αμαρτία! Ως χριστιανός επίσης αγαπώ τον αμαρτωλό, αλλά ΜΙΣΩ ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΊΑ! Δεν την αμνηστεύω, όπως Υμείς! Γι’ αυτό και πλανάσθε! Για Σας ισχύει ο λόγος του Κυρίου: «Οδηγοί τυφλοί. Ουαί υμίν, ότι κλείετε την βασιλείαν των Ουρανών έμπροσθεν των ανθρώπων. Υμείς γαρ ουκ εισέρχεσθε, ουδέ τους εισερχομένους αφίετε εισελθείν» (Ματθ. 23,14-16) με την πλάνην σας και την πεπλανημμένην διδασκαλίαν σας!!!!!!
2. ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, αντιθέτως, ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΟΤΗΤΑ και ΟΧΙ ΤΗΝ ΜΕΣΟΤΗΤΑ:
Ιδού μερικά δείγματα της απολυτότητας ή της ακεραιτότητας:
· Ο Θεός είναι ένας και μοναδικός! Ο ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΘΕΟΣ, ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός!
· Μετά θάνατον υπάρχουν μόνον ο Παράδεισος και η Κόλαση! Δυστυχώς δεν υπάρχει και κάποια ουδέτερη ζώνη! Όσοι, λοιπόν, ακολουθούν την μεσότητα ΠΩΣ ΘΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΟΥΔΕΤΕΡΗ ΖΩΝΗ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΕΓΑΣΘΟΥΝ;
· Η εντολή του Χριστού προς ημάς είναι «Το ΝΑΙ, ναι και το ΟΥ, ου, ίνα μη εις υπόκρισιν πέσητε!» (Ιακ. 5,12). Η υποκρισία είναι μεσότης!
· «Οίδά σου τα έργα, ότι ούτε ψυχρός ει, ούτε ζεστός∙ ούτως, ότι χλιαρός ει,……μέλλω σε εμέσαι εκ του στόματός μου!» (Αποκ. 3, 15-16).
· «Ουδείς δύναται δυσί κυρίοις δουλεύειν ……Ου δύνασθε Θεώ δουλεύειν και μαμωνά!» (Ματθ. 6, 24).
· «Ουαί υμίν Γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί, …οδηγοί τυφλοί, οι διϋλίζοντες τον κώνωπα, την δε κάμηλον καταπίνετε!» (Ματθ. 23, 24)
· Ο Θεός είναι ένας και μοναδικός! Ο ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΘΕΟΣ, ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός!
· Μετά θάνατον υπάρχουν μόνον ο Παράδεισος και η Κόλαση! Δυστυχώς δεν υπάρχει και κάποια ουδέτερη ζώνη! Όσοι, λοιπόν, ακολουθούν την μεσότητα ΠΩΣ ΘΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΟΥΔΕΤΕΡΗ ΖΩΝΗ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΕΓΑΣΘΟΥΝ;
· Η εντολή του Χριστού προς ημάς είναι «Το ΝΑΙ, ναι και το ΟΥ, ου, ίνα μη εις υπόκρισιν πέσητε!» (Ιακ. 5,12). Η υποκρισία είναι μεσότης!
· «Οίδά σου τα έργα, ότι ούτε ψυχρός ει, ούτε ζεστός∙ ούτως, ότι χλιαρός ει,……μέλλω σε εμέσαι εκ του στόματός μου!» (Αποκ. 3, 15-16).
· «Ουδείς δύναται δυσί κυρίοις δουλεύειν ……Ου δύνασθε Θεώ δουλεύειν και μαμωνά!» (Ματθ. 6, 24).
· «Ουαί υμίν Γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί, …οδηγοί τυφλοί, οι διϋλίζοντες τον κώνωπα, την δε κάμηλον καταπίνετε!» (Ματθ. 23, 24)
Κατόπιν των ανωτέρω, Σεβασμιώτατε, διερωτώμαι: Μήπως η περί μεσότητος
θεωρία Σας οδηγεί στην εφαρμογή της λαϊκής παροιμίας «Και με τον σκύλο
Bonjour και με την γάτα Καλημέρα»; Μήπως η θεωρία Σας αλλοιώνει το
περιεχόμενο της αμωμήτου ημών Πίστεως; Μήπως οδηγεί τον άνθρωπο στην
προδοσία του Θεού; Σκεφθείτε το!
Στο θεατρικό έργο Jesus Christ Superstar, το οποίον Σεις δεν τολμάτε
να καταδικάσετε, υβρίζεται ο Σωτήρ του κόσμου, ο Νυμφίος της ψυχής μας, ο
Χριστός! Είναι, λοιπόν, αποδιοπομπαίοι όσοι επιχειρούν -με κάθε νόμιμο
τρόπο- να διακόψουν την βλάσφημη αυτή θεατρική παράσταση; Ανήκουν στους
ακραίους; Δεν είναι οι αληθινά πιστοί; Μήπως είναι Μάρτυρες της Πίστεως;
Εξ άλλου και στο θέμα της Πατρίδος, ενώ επισήμως η Ορθοδοξία μας δεν γνωρίζει όρια κατά το «ουκ ένι Ιουδαίος ουδέ Έλλην, ουκ ένι δούλος ουδέ ελεύθερος, ουκ ένι άρσεν και θήλυ, πάντες γαρ υμείς εις εστέ εν Χριστώ Ιησού» (Γαλ.3, 29)∙ και ενώ πάλιν παραγγέλλει και καθορίζει το γνωστόν «ημών γαρ το πολίτευμα εν ουρανοίς υπάρχει» (Φιλιπ. 3,20) παρά ταύτα Η ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΑΡΝΕΙΤΑΙ να ταυτίζεται με την έννοια της Πατρίδος, όταν εξαγγέλλει αγώνες «υπέρ Βωμών και Εστιών», όταν τίθεται αρχηγός Επαναστατικών Αγώνων (βλ. Παλαιών Πατρών Γερμανός, Παπαφλέσσας, Γρηγόριος ο Ε΄ κλπ. ), όταν διοργανώνει το Κρυφό Σχολειό κλπ.
Εξ άλλου και στο θέμα της Πατρίδος, ενώ επισήμως η Ορθοδοξία μας δεν γνωρίζει όρια κατά το «ουκ ένι Ιουδαίος ουδέ Έλλην, ουκ ένι δούλος ουδέ ελεύθερος, ουκ ένι άρσεν και θήλυ, πάντες γαρ υμείς εις εστέ εν Χριστώ Ιησού» (Γαλ.3, 29)∙ και ενώ πάλιν παραγγέλλει και καθορίζει το γνωστόν «ημών γαρ το πολίτευμα εν ουρανοίς υπάρχει» (Φιλιπ. 3,20) παρά ταύτα Η ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΑΡΝΕΙΤΑΙ να ταυτίζεται με την έννοια της Πατρίδος, όταν εξαγγέλλει αγώνες «υπέρ Βωμών και Εστιών», όταν τίθεται αρχηγός Επαναστατικών Αγώνων (βλ. Παλαιών Πατρών Γερμανός, Παπαφλέσσας, Γρηγόριος ο Ε΄ κλπ. ), όταν διοργανώνει το Κρυφό Σχολειό κλπ.
Εδώ πάλιν η θεωρία της μεσότητος πάει περίπατο!
Βεβαίως η Εκκλησία δεν ταυτίζεται με πολιτικά σχήματα και κόμματα! Στην αγκαλιά Της όλοι χωράνε! Παρά ταύτα στους κόλπους της δεν αποδέχεται τα άπιστα μέλη. Ωσαύτως ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ στις τάξεις του ιερού Κλήρου, πρόσωπα τα οποία δεν είναι απολύτως αγνά, δηλ. άγευστα της σαρκικής ηδονής έξω και πέρα από τα όρια του γάμου!
Βεβαίως η Εκκλησία δεν ταυτίζεται με πολιτικά σχήματα και κόμματα! Στην αγκαλιά Της όλοι χωράνε! Παρά ταύτα στους κόλπους της δεν αποδέχεται τα άπιστα μέλη. Ωσαύτως ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ στις τάξεις του ιερού Κλήρου, πρόσωπα τα οποία δεν είναι απολύτως αγνά, δηλ. άγευστα της σαρκικής ηδονής έξω και πέρα από τα όρια του γάμου!
3. ΤΕΛΙΚΑ, ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ και ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ!
Αυτή και μόνον η παράγραφος, Αδελφέ, πρέπει νά Σας βάλει σε σοβαρές σκέψεις.
· Ας θυμηθούμε, λοιπόν, τον Ιωάννη τον Πρόδρομο, ο Οποίος έλεγχε δημοσίως τον Ηρώδη για την παραβίαση του ηθικού Νόμου! Τι του έλεγε; «Ουκ έξεστί σοι έχειν την γυναίκα του αδελφού σου!» (Μαρκ. 6, 18). Ήτο σαφής και απόλυτος! Που είναι η μεσότης της Υμετέρας θεωρίας; Βεβαίως ο Τίμιος Πρόδρομος πλήρωσε την μαχητικότητά του με τον αποκεφαλισμό Του! Αυτό όμως είναι και η αιτία της διαχρονικής τιμής Του ως Αγίου της Ορθοδοξίας μας. Με την θεωρία της μεσότητος ο Ιωάννης ο Πρόδρομος ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ! Οι συμβιβασμοί στην Ηθική είναι έξω από το πνεύμα του Χριστιανισμού!
· Ας θυμηθούμε επίσης τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο. Πως συμπεριεφέρετο; Με απολυτότητα, δηλ. με συνέπεια στην χριστιανική Του ιδιότητα! «Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, τελικά πέθανε εκδιωγμένος από την αυτοκρατορική αυλή το 407, λόγω του αυστηρού ελέγχου, που ασκούσε στην Ευδοξία», γράφει ο βιογράφος Του! Η Ευδοξία Τον έστειλε σε εξορία! Μια μικρή υποχώρηση, μια μικρή «μεσότητα», ένας μικρός συμβιβασμός με την συνείδησή Του, θα Τον έσωζε!
· Ας θυμηθούμε λίγο την βιωτή Του: «Ο ιερός Χρυσόστομος κατά τη διάρκεια της Πατριαρχείας του υπήρξε αδυσώπητος ελεγκτής κάθε παρανομίας και κάθε κακίας. Αυτό όμως έγινε αιτία να δημιουργήσει φοβερούς εχθρούς, και μάλιστα αυτήν την αυτοκράτειρα Ευδοξία, επειδή ήλεγχε τις παρανομίες της» Η Αυτοκράτειρα Ευδοξία, τελικά, με την σύμπραξη εκκλησιαστικών Παραγόντων της εποχής, οι οποίοι ακολουθούσαν την θεωρία Σας, την περί μεσότητος θεωρία, συνελθόντες σε μια ληστρική Σύνοδο στο χωριό Δρυς της Χαλκη-δόνος, αποφάσισαν την καθαίρεση και την εξορία του Αγίου σ’ ένα χωριό της Βιθυνίας. …… από κει στα Κόμανα, όπου μετά από πολλές κακουχίες και άλλες ταλαιπωρίες πέθανε το 407 μ.Χ.».
· Ας θυμηθούμε, λοιπόν, τον Ιωάννη τον Πρόδρομο, ο Οποίος έλεγχε δημοσίως τον Ηρώδη για την παραβίαση του ηθικού Νόμου! Τι του έλεγε; «Ουκ έξεστί σοι έχειν την γυναίκα του αδελφού σου!» (Μαρκ. 6, 18). Ήτο σαφής και απόλυτος! Που είναι η μεσότης της Υμετέρας θεωρίας; Βεβαίως ο Τίμιος Πρόδρομος πλήρωσε την μαχητικότητά του με τον αποκεφαλισμό Του! Αυτό όμως είναι και η αιτία της διαχρονικής τιμής Του ως Αγίου της Ορθοδοξίας μας. Με την θεωρία της μεσότητος ο Ιωάννης ο Πρόδρομος ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ! Οι συμβιβασμοί στην Ηθική είναι έξω από το πνεύμα του Χριστιανισμού!
· Ας θυμηθούμε επίσης τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο. Πως συμπεριεφέρετο; Με απολυτότητα, δηλ. με συνέπεια στην χριστιανική Του ιδιότητα! «Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, τελικά πέθανε εκδιωγμένος από την αυτοκρατορική αυλή το 407, λόγω του αυστηρού ελέγχου, που ασκούσε στην Ευδοξία», γράφει ο βιογράφος Του! Η Ευδοξία Τον έστειλε σε εξορία! Μια μικρή υποχώρηση, μια μικρή «μεσότητα», ένας μικρός συμβιβασμός με την συνείδησή Του, θα Τον έσωζε!
· Ας θυμηθούμε λίγο την βιωτή Του: «Ο ιερός Χρυσόστομος κατά τη διάρκεια της Πατριαρχείας του υπήρξε αδυσώπητος ελεγκτής κάθε παρανομίας και κάθε κακίας. Αυτό όμως έγινε αιτία να δημιουργήσει φοβερούς εχθρούς, και μάλιστα αυτήν την αυτοκράτειρα Ευδοξία, επειδή ήλεγχε τις παρανομίες της» Η Αυτοκράτειρα Ευδοξία, τελικά, με την σύμπραξη εκκλησιαστικών Παραγόντων της εποχής, οι οποίοι ακολουθούσαν την θεωρία Σας, την περί μεσότητος θεωρία, συνελθόντες σε μια ληστρική Σύνοδο στο χωριό Δρυς της Χαλκη-δόνος, αποφάσισαν την καθαίρεση και την εξορία του Αγίου σ’ ένα χωριό της Βιθυνίας. …… από κει στα Κόμανα, όπου μετά από πολλές κακουχίες και άλλες ταλαιπωρίες πέθανε το 407 μ.Χ.».
· Σεβασμιωτατε, Σας παρακαλώ να μας προσκομίσετε αδιάσειστα στοιχεία,
διά των οποίων θα θεμελιώνεται η θεωρία Σας περί «μεσότητος»! Στην
συνέντευξή Σας είπατε και τα εξής:
· «Στην Εκκλησία τα άκρα δεν έχουν θέση, γιατί πάντοτε οδηγούν σε
διάσπαση και διχασμό και κάθε φορά που εμφανίζονται τέτοιες διχαστικές
τάσεις εμφωλεύει ο κίνδυνος της αποδυνάμωσης και της εκμετάλλευσης της
Εκκλησίας, γι αυτό οι Πατέρες της Εκκλησίας ομιλούν για την μεσότητα».
· Αδελφικώς Σας παρακαλώ, να σκεφθείτε λίγο πιο ώριμα: Μήπως η θεωρία
Σας είναι μια σατανικής εμπνεύσεως θεωρία; Μήπως η μεσότης Σας μας
χωρίζει από τον Δικαιοκρίτη Θεό, ο Οποίος έχει ορίσει και τα βραβεία σε
περίπτωση ονειδισμού ή και διώξεων για το άγιο Όνομά Του; Ασφαλώς η
ΜΕΣΟΤΗΣ δεν οδηγεί βεβαίως σε διώξεις, ταπεινώσεις κλπ. ΠΛΗΝ όμως
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΛΗΘΙΝΟ ΘΕΟ! Ιδού και η απόδειξη:
· Μακάριοι εστέ, όταν ονειδίσωσιν υμάς και διώξωσι και είπωσι παν
πονηρόν ρήμα καθ υμών ψευδόμενοι ένεκεν εμού. Χαίρετε και αγαλλιάσθε,
ότι ο μισθός υμών πολύς εν τοις Ουρανοίς»! (Ματθ. 5, 11-12).
Σεβασμιώτατε,
Σας καταγγέλλω δημοσίως: Αλλοιώνετε το περιεχόμενο της αμωμήτου ημών πίστεως! Διδάσκετε κοσμικές διδασκαλίες! Συνεπώς με την διδαχή Σας καθίστασθε ένοχος! Αναλύοντας τη θεωρία Σας, θα έλεγα, ότι σύμφωνα με την θεωρία Σας:
· Το ψέμμα απαγορεύεται μεν, όχι όμως και το λίγο, το μικρό, ψέμμα!
· Η ανηθικότης απαγορεύεται μεν, όχι όμως και τα μικρά ηθικά παραστρατήματα!
· Η γύμνια βεβαίως απαγορεύεται, όχι όμως και το λίγο ξεγύμνωμα μιάς γυναίκας!
· Η αμαρτία απαγορεύεται! Υπάρχουν όμως τα μεγάλα και τα μικρά, τα συγγνωστά αμαρτήματα! Γι αυτά δεν πρέπει και να στενοχωρούμεθα! Ανθρώπινο είναι και το «σφάλλειν!»
Σας καταγγέλλω δημοσίως: Αλλοιώνετε το περιεχόμενο της αμωμήτου ημών πίστεως! Διδάσκετε κοσμικές διδασκαλίες! Συνεπώς με την διδαχή Σας καθίστασθε ένοχος! Αναλύοντας τη θεωρία Σας, θα έλεγα, ότι σύμφωνα με την θεωρία Σας:
· Το ψέμμα απαγορεύεται μεν, όχι όμως και το λίγο, το μικρό, ψέμμα!
· Η ανηθικότης απαγορεύεται μεν, όχι όμως και τα μικρά ηθικά παραστρατήματα!
· Η γύμνια βεβαίως απαγορεύεται, όχι όμως και το λίγο ξεγύμνωμα μιάς γυναίκας!
· Η αμαρτία απαγορεύεται! Υπάρχουν όμως τα μεγάλα και τα μικρά, τα συγγνωστά αμαρτήματα! Γι αυτά δεν πρέπει και να στενοχωρούμεθα! Ανθρώπινο είναι και το «σφάλλειν!»
Ας τελειώνουμε!
Ο Απόστολος Παύλος, απευθυνόμενος προς τους Κορινθίους, τους λέγει και τα εξής: «Μη γίνεσθε ετεροζυγούντες απίστοις∙ τις γαρ μετοχή δικαιοσύνῃ και ανομίᾳ; Τις δε κοινωνία φωτί προς σκότος; τις δε συμφώνησις Χριστού προς Βελίαλ; Η τίς μερίς πιστῷ μετά απίστου;» (Κορ. Β΄ 8, 14-16)
Με περισσή, λοιπόν, αγωνία θα περιμένω ή την ανατροπή των παραπάνω θέσεων και απόψεων ή την αναντίρρητη απόδειξη περί της Μεσότητος ως Κανόνος Ηθικής ζωής και συμπεριφοράς κατά την διδασκαλία των ……Πατέρων! Εννοείται των Αγίων Πατέρων της Ορθοδοξίας μας και όχι βέβαια εκείνων της Μεταπατερικής Θεολογίας!
Μετά τιμής, αγάπης και της εν Χριστώ παρρησίας
Ο Απόστολος Παύλος, απευθυνόμενος προς τους Κορινθίους, τους λέγει και τα εξής: «Μη γίνεσθε ετεροζυγούντες απίστοις∙ τις γαρ μετοχή δικαιοσύνῃ και ανομίᾳ; Τις δε κοινωνία φωτί προς σκότος; τις δε συμφώνησις Χριστού προς Βελίαλ; Η τίς μερίς πιστῷ μετά απίστου;» (Κορ. Β΄ 8, 14-16)
Με περισσή, λοιπόν, αγωνία θα περιμένω ή την ανατροπή των παραπάνω θέσεων και απόψεων ή την αναντίρρητη απόδειξη περί της Μεσότητος ως Κανόνος Ηθικής ζωής και συμπεριφοράς κατά την διδασκαλία των ……Πατέρων! Εννοείται των Αγίων Πατέρων της Ορθοδοξίας μας και όχι βέβαια εκείνων της Μεταπατερικής Θεολογίας!
Μετά τιμής, αγάπης και της εν Χριστώ παρρησίας
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Αίγιον, 5 Μαρτίου 2018
*****
Υ.Γ. Ζητώ συγγνώμην γιά την αναφορά μου σε ένα θέμα Σας, προσωπικής
φύσεως: Είσθε και Μητροπολίτης εν ενεργεία και συγχρόνως Τακτικός
Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ως γνωστόν ο Νόμος επιβάλλει στον
Καθηγητή του Πανεπιστημίου να κατοικεί μονίμως στην περιοχή, όπου και το
Πανεπιστήμιο ευρίσκεται. Σεις, παρά ταύτα, κατοικείτε στην Καλαμάτα και
διδάσκετε στην Αθήνα!
Πλην όμως η απόλυτη εφαρμογή το Νόμου δεν Σας επιτρέπει να είσθε Καθηγητής στην Αθήνα και να κατοικείτε στην Καλαμάτα!
Φαίνεται, λοιπόν, ότι η θεωρία της μεσότητος, την οποίαν πρεσβεύετε, κατ’ επέκταση δε η χρήση των πολιτικών παρεμβάσεων, των μεσαζόντων και των μέσων (υπό την έννοια «αυτός έχει τα μέσα. Θα τα βολέψει!») μπορεί να επιλύει όλα τα προβλήματα και να παρέχει διέξοδο στα αδιέξοδα! Όθεν, κάποιος ως Πανεπιστημιακός Καθηγητής, χρησιμοποιών τα Μέσα και την Μεσότητα, μπορεί να παραβιάζει τους Νόμους, αλλά συγχρόνως και να εξασφαλίζει την ανοχή των αρμοδίων Οργάνων! Έτσι λοιπόν η αρχή της μεσότητος γίνεται σανίδα σωτηρίας: Έχει επικεφαλίδα την γνωστή παροιμία: «Και με τον σκύλο bonjour και με την γάτα καλημέρα!»
Γιατί, λοιπόν, Σεις να συμμετάσχετε σε Διαδηλώσεις για την Μακεδονία; Γιατί να προβείτε σε Δηλώσεις υπέρ της Μακεδονίας; Με τον τρόπο αυτό ασφαλώς θα λυπήσετε, ή ακόμη περισσότερο θα εξοργίσετε, τον Πρωθυπουργό μας κ. Τσίπρα, τον Υπουργό της α-Παιδείας κ. Γαβρόγλου κλπ, οπότε κινδυνεύετε! Δεν θα Σας επιτρέπουν πλέον την παραβίαση των κειμένων Διατάξεων! Τότε θα πρέπει να επιλέξετε: Ή Καθηγητής στην Αθήνα ή Μητροπολίτης στην Καλαμάτα! Η δαιμονική μέθοδος της μεσότητος, των συμβιβασμών, της συμπλεύσεως με την παρανομία, τα κλειστά μάτια μπροστά στην ανομία, τα κλειστά αυτιά στη διαφθορά κλπ μας βολεύει! «Επιπλέομεν», λοιπόν σε οποιαδήποτε κατάσταση! «Όπερ έδει δείξαι» ήτοι «Και με τον σκύλο bonjour και με την γάτα καλημέρα!».
Πλην όμως η απόλυτη εφαρμογή το Νόμου δεν Σας επιτρέπει να είσθε Καθηγητής στην Αθήνα και να κατοικείτε στην Καλαμάτα!
Φαίνεται, λοιπόν, ότι η θεωρία της μεσότητος, την οποίαν πρεσβεύετε, κατ’ επέκταση δε η χρήση των πολιτικών παρεμβάσεων, των μεσαζόντων και των μέσων (υπό την έννοια «αυτός έχει τα μέσα. Θα τα βολέψει!») μπορεί να επιλύει όλα τα προβλήματα και να παρέχει διέξοδο στα αδιέξοδα! Όθεν, κάποιος ως Πανεπιστημιακός Καθηγητής, χρησιμοποιών τα Μέσα και την Μεσότητα, μπορεί να παραβιάζει τους Νόμους, αλλά συγχρόνως και να εξασφαλίζει την ανοχή των αρμοδίων Οργάνων! Έτσι λοιπόν η αρχή της μεσότητος γίνεται σανίδα σωτηρίας: Έχει επικεφαλίδα την γνωστή παροιμία: «Και με τον σκύλο bonjour και με την γάτα καλημέρα!»
Γιατί, λοιπόν, Σεις να συμμετάσχετε σε Διαδηλώσεις για την Μακεδονία; Γιατί να προβείτε σε Δηλώσεις υπέρ της Μακεδονίας; Με τον τρόπο αυτό ασφαλώς θα λυπήσετε, ή ακόμη περισσότερο θα εξοργίσετε, τον Πρωθυπουργό μας κ. Τσίπρα, τον Υπουργό της α-Παιδείας κ. Γαβρόγλου κλπ, οπότε κινδυνεύετε! Δεν θα Σας επιτρέπουν πλέον την παραβίαση των κειμένων Διατάξεων! Τότε θα πρέπει να επιλέξετε: Ή Καθηγητής στην Αθήνα ή Μητροπολίτης στην Καλαμάτα! Η δαιμονική μέθοδος της μεσότητος, των συμβιβασμών, της συμπλεύσεως με την παρανομία, τα κλειστά μάτια μπροστά στην ανομία, τα κλειστά αυτιά στη διαφθορά κλπ μας βολεύει! «Επιπλέομεν», λοιπόν σε οποιαδήποτε κατάσταση! «Όπερ έδει δείξαι» ήτοι «Και με τον σκύλο bonjour και με την γάτα καλημέρα!».