Στοιχεία
που θα βοηθήσουν στην ενημέρωση και τη διαφύλαξη της υγείας των
καταναλωτών σχετικά με την κυκλοφορία στην ελληνική αγορά προϊόντων με
ρύζι με ανόργανο αρσενικό ζητά η Ένωση Ελευθεροεπαγγελματιών Παιδιάτρων
Αττικής με επιστολή της προς τον ΕΦΕΤ.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης, Κώστα Νταλούκα,
δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στη διεθνή ιατρική βιβλιογραφία μελέτες για τον
κίνδυνο που υπάρχει για την δημόσια υγεία, κυρίως για τα βρέφη και τα
μικρά παιδιά, από την κατανάλωση ανόργανου αρσενικού που βρίσκεται στο
ρύζι και στα προϊόντα ρυζιού, καθώς και ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θέσπισε
ανώτατα όρια ασφαλείας όσον αφορά τον καθορισμό μέγιστων επιτρεπτών
επιπέδων ανόργανου αρσενικού σε τρόφιμα.
«Με δεδομένους τους κινδύνους από το ανόργανο αρσενικό, που
περιέχεται στο ρύζι και τις παιδικές τροφές ρυζιού αν αυτό ξεπεράσει τα
επιτρεπόμενα όρια», οι παιδίατροι ζητούν να ενημερωθούν για τους
ελέγχους που έχουν γίνει, προκειμένου να ενημερώσουν με τη σειρά τους
γονείς.
Η Ένωση Ελευθεροεπαγγελματιών Παιδιάτρων απευθύνει τα εξής ερωτήματα προς τον ΕΦΕΤ και το υπουργείο Υγείας:
1. Γίνονται και κάθε πότε, δειγματοληπτικοί έλεγχοι στο ρύζι και στα
προϊόντα ρυζιού σε σχέση με τα όρια που θέσπισε η Ευρωπαϊκή Ένωση όσον
αφορά το ανόργανο αρσενικό;
2. Πότε έγινε ο τελευταίος δειγματοληπτικός έλεγχος;
3. Ποια ήταν τα αποτελέσματα;
4. Σε ποια προϊόντα έγινε;
5. Ισχύει σήμερα ο νέος κανονισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης;
6. Αν ισχύει υπάρχουν σήμερα στην Ελληνική αγορά προϊόντα ρυζιού και
βρεφικές τροφές ρυζιού τα οποία δεν έχουν συμμορφωθεί με τον κανονισμό
της Ευρωπαϊκής Ένωσης;
7. Είναι υποχρεωτικό για τις εταιρείες παιδικών τροφών ρυζιού να
αναφέρουν στην ετικέτα του προϊόντος τα επίπεδα του περιεχομένου
ανόργανου αρσενικού, ώστε να το γνωρίζει ο καταναλωτής;
8. Ποια πρέπει να είναι η συμπεριφορά του καταναλωτή και τι πρέπει να
αναζητά στα τυποποιημένα προϊόντα, ώστε να είναι σίγουρος για την υγεία
την δική του και των παιδιών του;
Οι παιδίατροι ζητούν, επίσης, οποιοδήποτε άλλο στοιχείο θα βοηθήσει
στην ενημέρωση και την διαφύλαξη της υγείας των καταναλωτών, με
ιδιαίτερη έμφαση αυτής των βρεφών και των μικρών παιδιών.