5.11.09

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΛ.ΤΣΙΠΡΑ, Δ.ΠΑΠΑΔΗΜΟΥΛΗ, Ν.ΤΣΟΥΚΑΛΗ- Ακύρωση χάραξης της οδού Πάτρας -Πύργου-Τσακώνας στον υγροβιότοπο του Καϊάφα


Ακύρωση χάραξης της οδού Πάτρας -Πύργου-Τσακώνας στον υγροβιότοπο του Καϊάφα
05-11-2009
Ερώτηση
Προς τους κ.κ. Υπουργούς - Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων - Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
Θέμα: Ακύρωση χάραξης της οδού Πάτρας -Πύργου-Τσακώνας στον υγροβιότοπο του Καϊάφα
Με παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απειλείται η Ελλάδα για την χάραξη της Ιονίας οδού στον υδροβιότοπο NATURA των Λουτρών Καϊάφα. Η Κομισιόν με βάση το άρθρο 228 περί αιτιολογημένης γνώμης, τινάζει στον αέρα τη νομοθετική επικύρωση της σύμβασης παραχώρησης (Ν.3621/2007) του αυτοκινητοδρόμου Αθηνών-Πατρών-Πύργου-Τσακώνας, που έγινε επί ΝΔ και αξίζει να σημειώσουμε ότι το στήριξε και το ΠΑΣΟΚ ως αξιωματική αντιπολίτευση. Η εξέλιξη αυτή αναδεικνύει τις σοβαρές ευθύνες των τελευταίων κυβερνήσεων της χώρας. Για άλλη μια φορά οργανώσεις και τοπικοί φορείς ανέλαβαν να διασώσουν το φυσικό πλούτο της χώρας και να υπερασπιστούν το δημόσιο και τη βασική αρχή της αειφορίας.

Μετά την αιτιολογημένη αυτή παραπομπή επιβάλλεται η άμεση τροποποίηση της σύμβασης, η οποία λόγω του χαρακτήρα της -παραχώρηση- και του ιδιώτη παραχωρησιούχου (Ολυμπία οδός ΑΕ) καθιστά αμφίβολη την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος. Είναι γνωστό ότι για το λόγο αυτό στις 29 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε σύσκεψη των συναρμοδίων υπουργών και υφυπουργών, η οποία όμως τελείωσε χωρίς να έχει ληφθεί καμία απόφαση και οι αρμόδιοι υπουργοί δήλωσαν ότι θα επαναλάβουν την σύσκεψη το συντομότερο δυνατόν. Σύμφωνα με δημοσιεύματα στην συνάντηση αυτή κυριάρχησε η σκέψη, η Ολυμπία οδός να τερματίζει 20 χιλιόμετρα μετά τον Πύργο και το υπόλοιπο κομμάτι από Καϊάφα έως Τσάκωνα να παραμείνει ως έχει.
Με την ευκαιρία της επαναδιαπραγμάτευσης ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί:
1. Προτίθενται να ζητήσουν επαναχάραξη στα σημεία όπου έχουν υποβάλει ενστάσεις οι τοπικοί φορείς; Iσχύει το σενάριο επαναχάραξης που δημοσιεύτηκε στα ΜΜΕ; Προτίθενται να προχωρήσουν σε επανακαθορισμό του καθεστώτος των διοδίων;
2. Προτίθενται να επανεξετάσουν το χαρακτήρα της σύμβασης, ούτως ώστε να κατασκευαστεί ο αυτοκινητόδρομος από το δημόσιο;
3. Σκοπεύουν στο πλαίσιο της αναθεώρησης της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρία και μέχρις ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή της, να μειώσουν την τιμή των διοδίων στο τμήμα Πάτρα-Κόρινθος;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Νίκος Τσούκαλης Δημήτρης Παπαδημούλης
Αλέξης Τσίπρας

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου