Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat έκλεισε προχθές την παραγωγική μονάδα του Τέρμινι Ιμερέζε στην Σικελία.
Με απόφαση του διευθύνοντος συμβούλου της, Βιτόριο Μαρκιόνε, η βιομηχανία του Τορίνο διέκοψε οριστικά την παραγωγή της στην σικελική αυτή πόλη, μετά από σαράντα ένα χρόνια αδιάλειπτης λειτουργίας.
1.600 εργαζόμενοι οδηγήθηκαν χθες στο ταμείο ανεργίας, χωρίς να γνωρίζουν ακόμη ποια είναι η μελλοντική επαγγελματική τους προοπτική.Οι εργάτες--μετά την ολοκλήρωση της τελευταίας βάρδιας--εξέφρασαν "την ευγνωμοσύνη τους στο Τζάνι Ανιέλι για όσα έκανε επί σχεδόν σαράντα χρόνια", καταγγέλλοντας παράλληλα "την ανικανότητα των κληρονόμων του να σταθούν στο ύψος του".
Εκτάκτως σήμερα πρόκειται να πραγματοποιηθεί σύσκεψη στο υπουργείο Εργασίας της Ρώμης σε αναζήτηση λύσεων.
Αρχικά η σύσκεψη είχε προγραμματιστεί για την Τετάρτη.
Ο ιταλός επιχειρηματίας Ντε Ρίζιο, μαζί με κινεζική εταιρία Chery Automobile, φέρονται να είναι διατεθειμένοι να "διαδεχθούν" την Fiat στην παραγωγική αυτή μονάδα, αλλά η διαπραγμάτευση βρίσκεται ακόμη στην φάση των προφορικών συζητήσεων.
Οι κάτοικοι του Τέρμινι Ιμερέζε--όπως τονίζουν ιταλικά μέσα ενημέρωσης--νιώθουν εγκαταλειμμένοι.
Ο δήμαρχος της πόλης, Σαλβατόρε Μπουφαφάτο, τονίζει ότι "οι πολίτες της Σικελίας δεν χαίρουν καμίας φροντίδας, και σε αυτό το κλίμα είναι φυσικό να γίνεται αναφορά και σε μποϊκοτάζ των προϊόντων της βιομηχανίας του Τορίνο".
Εκτός από τους χίλιους εξακόσιους εργαζόμενους που προσπαθούν να αποφύγουν την παρατεταμένη ένταξή τους στους καταλόγους των ανέργων --για όσους βρίσκονται κοντά στην σύνταξη θα πρέπει να επιτευχθεί συμφωνία για την συμπλήρωση των ενσήμων--, με την παύση κάθε παραγωγικής δραστηριότητας έχασαν την δουλειά τους και άλλοι τριακόσιοι πενήντα εργαζόμενοι εξωτερικά συνεργαζόμενων εταιριών κι υπεργολάβων.
Αυτό στο οποίο εστιάζουν πολλοί αναλυτές είναι ότι πέρα από την μεμονωμένη περίπτωση της Σικελίας, αυτό που προκαλεί ανησυχία είναι η συνολική στρατηγική της Fiat: υπάρχει η βάσιμη υποψία ότι μετά από έναν αιώνια πρωταγωνιστικής συμμετοχής στην οικονομική ζωή της χώρας, η αυτοκινητοβιομηχανία-σύμβολο του Made in Italy ετοιμάζεται να περιορίσει σημαντικά την παρουσία της στη χώρα της επιλέγοντας φθηνότερες λύσεις σε αναδυόμενες οικονομίες, όπως η Βραζιλία, η Κίνα και η Ινδία.
Η ίδια η νέα υπουργός Εργασίας της Ιταλίας, Έλσα Φορνέρο, σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά της, τόνισε ότι "αποφασίσθηκε το κλείσιμο μιας ιστορικής μονάδας του ομίλου, σύμβολο παραγωγικότητας και εθνικής ταυτότητας.
Οι μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, όμως, δεν μπορούν και δεν πρέπει να εγκαταλείψουν την χώρα".
Μένει να φανεί εάν κατά πόσον η Fiat επιθυμεί να υπερασπιστεί ή ακόμα και να διατηρήσει καν την "ιταλικότητά" της.