Ως δικαιολογία για ανατιμήσεις στις τιμές των υγρών καυσίμων χρησιμοποιείται η απεργία της ΠΝΟ, όπως καταγγέλλει το Ινστιτούτο Καταναλωτών (Νέο ΙΝΚΑ).
Σε ανακοίνωση της οργάνωσης των καταναλωτών σημειώνεται ότι ''συνεχώς φτάνουν οι πληροφορίες για πέρα ως πέρα αδικαιολόγητες αυξήσεις των τιμών της βενζίνης στη νησιωτική χώρα. Επίσημη αιτιολογία δεν υπάρχει, αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι η πρόφαση αυτή την φορά είναι η απεργία των ναυτικών, η απεργία της Π.Ν.Ο. και τελικά η αμόλυβδη βενζίνη σε πρατήρια σε πολλά νησιά της χώρας (Κρήτη, Δωδεκάνησα, Κυκλάδες και Ιόνιο) διαμορφώνεται πάνω από 2 ευρώ το λίτρο''.
Η οργάνωση ζητάει ''να σταματήσει η αδιαφορία και ανικανότητα του ανύπαρκτου κράτους των αγορών'' συμπληρώνει την εκτίμησή της ότι: ''οι αγορές δεν αυτορυθμίζονται, απλά κερδοσκοπούν'' και σχολιάζει ότι: ''η επίκληση της απεργίας της Π.Ν.Ο. ως λόγου αύξησης των τιμών είναι ευνόητο ότι δεν μπορεί καν να διατυπωθεί''.
Κατά το νέο ΙΝΚΑ, η επιβολή εμπάργκο στο ιρανικό πετρέλαιο και όσα ακολούθησαν αποτελούν μία ακόμα ακραία απόδειξη της ακραίας κερδοσκοπικής ανεξέλεγκτης τάσης των αγορών και σημειώνει ότι ''πέρα από την διεθνή κερδοσκοπία, υπάρχει και η ντόπια. Δισεκατομμύρια ευρώ είναι το ετήσιο κόστος της λαθρεμπορίας, δισεκατομμύρια ευρώ το κόστος της αισχροκέρδειας σε κάθε επίπεδο από την παραγωγή ως την κατανάλωση. Δισεκατομμύρια η κρατική αισχροκέρδεια με τους φόρους. Δισεκατομμύρια το κόστος στην παραγωγή και στην έλλειψη ανταγωνιστικότητας, τεράστιο το κοινωνικό και οικονομικό έλλειμμα που προκαλούν οι τιμές των καυσίμων στην χώρα.
Σε ανακοίνωση της οργάνωσης των καταναλωτών σημειώνεται ότι ''συνεχώς φτάνουν οι πληροφορίες για πέρα ως πέρα αδικαιολόγητες αυξήσεις των τιμών της βενζίνης στη νησιωτική χώρα. Επίσημη αιτιολογία δεν υπάρχει, αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι η πρόφαση αυτή την φορά είναι η απεργία των ναυτικών, η απεργία της Π.Ν.Ο. και τελικά η αμόλυβδη βενζίνη σε πρατήρια σε πολλά νησιά της χώρας (Κρήτη, Δωδεκάνησα, Κυκλάδες και Ιόνιο) διαμορφώνεται πάνω από 2 ευρώ το λίτρο''.
Η οργάνωση ζητάει ''να σταματήσει η αδιαφορία και ανικανότητα του ανύπαρκτου κράτους των αγορών'' συμπληρώνει την εκτίμησή της ότι: ''οι αγορές δεν αυτορυθμίζονται, απλά κερδοσκοπούν'' και σχολιάζει ότι: ''η επίκληση της απεργίας της Π.Ν.Ο. ως λόγου αύξησης των τιμών είναι ευνόητο ότι δεν μπορεί καν να διατυπωθεί''.
Κατά το νέο ΙΝΚΑ, η επιβολή εμπάργκο στο ιρανικό πετρέλαιο και όσα ακολούθησαν αποτελούν μία ακόμα ακραία απόδειξη της ακραίας κερδοσκοπικής ανεξέλεγκτης τάσης των αγορών και σημειώνει ότι ''πέρα από την διεθνή κερδοσκοπία, υπάρχει και η ντόπια. Δισεκατομμύρια ευρώ είναι το ετήσιο κόστος της λαθρεμπορίας, δισεκατομμύρια ευρώ το κόστος της αισχροκέρδειας σε κάθε επίπεδο από την παραγωγή ως την κατανάλωση. Δισεκατομμύρια η κρατική αισχροκέρδεια με τους φόρους. Δισεκατομμύρια το κόστος στην παραγωγή και στην έλλειψη ανταγωνιστικότητας, τεράστιο το κοινωνικό και οικονομικό έλλειμμα που προκαλούν οι τιμές των καυσίμων στην χώρα.
Εν τέλει, η Ελλάδα, μεσοσταθμικά από το 2010, είναι η χώρα με τις υψηλότερες τιμές καυσίμων στον πλανήτη''.