Γράφει ο Ντμίτρι Κίκοτ, Russia Beyond the Headlines
Μια σημανιτκή πρωτοβουλία χαρακτηρίστηκαν "Ελληνικές ημέρες" στους κινηματογράφους της Μόσχας από τους κριτικούς. Ουσιαστικά πρόκειται για την ξαναγνωριμία του ρωσικού κοινού με το ελληνικό κινηματόγραφο.
Στις 26 Μαρτίου, στον παλαιότερο κινηματογράφο της Μόσχας “Χουντόζεστβενι” (Hudozhestvennyi) πραγματοποιήθηκε η έναρξη του 2ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου με τίτλο, «Ο κινηματογράφος των φίλων». Το πρόγραμμά του περιλαμβάνει ταινίες διαφόρων ειδών, που έχουν δημιουργήσει σκηνοθέτες από τη Ρωσία, τη Βουλγαρία, στη Σερβία, την Ουκρανία και το Καζακστάν. Περίοπτη θέση κατέχουν ωστόσο, οι ταινίες των Ελλήνων κινηματογραφιστών, που προβάλλονται στο πρόγραμμα των “Ελληνικών Ημερών” και καταρτίστηκε από τους οργανωτές του Φεστιβάλ σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Πολιτισμού.
Οι ταινίες έχουν επιλεχθεί ειδικά, ώστε να παρουσιαστεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό η ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα. Σύμφωνα με τον Αντρέι Σεμιάκιν, πρόεδρο του Συλλόγου Θεωρητικών και Κριτικών Κινηματογράφου της Ρωσίας, πρόκειται για μια σημαντική πρωτοβουλία, που θα βοηθήσει το ρωσικό κοινό να σχηματίσει άποψη για την ελληνική σχολή κινηματογράφου, η οποία ως τελευταίο διάσημο όνομα, γνωστό στους Ρώσους λάτρεις του σινεμά, διαθέτει τη Μελίνα Μερκούρη.
Ανάμεσα στις ταινίες που συμμετέχουν στο φεστιβάλ κινηματογράφου ξεχωρίζει το ντοκιμαντέρ του Νίκου Μεγγρέλη «Πεθαίνοντας για την αλήθεια». Αυτό αφορά το θάνατο δημοσιογράφων στο Ιράκ τα τελευταία δέκα χρόνια. Σε συνέντευξή του στη «Ροσσίσκαγια γκαζέτα» ο κ. Μεγγρέλης τόνισε ότι οι δημοσιογράφοι είναι εκείνοι που μεταφέρουν την αλήθεια για τα γεγονότα στις εμπόλεμες περιοχές και βοηθούν την κοινωνία να βρίσκει απαντήσεις στις νέες προκλήσεις του καιρού μας. Για το λόγο αυτό, η δολοφονία τους είναι η δολοφονία της ίδιας της αλήθειας. Και η ταινία του αποτελεί μια διαμαρτυρία κατά αυτού του φοβερού εγκλήματος.
Φυσικά, δεν αγνοήθηκε και ο πιο σημαντικός Ελληνας σκηνοθέτης των τελευταίων ετών. Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος. Ως γνωστόν, το νήμα της ζωής του διακόπηκε με τραγικό τρόπο τον περασμένο Ιανουάριο. Η τελευταία του ταινία «Σκόνη του χρόνου» συμπεριλήφθηκε στο ειδικό πρόγραμμα του φεστιβάλ, «Χρυσός των Βαλκανίων».
Απομένει μόνο να προσθέσουμε, ότι το πρόγραμμα «Ελληνικές ημέρες» αποτελεί τη συνέχεια μιας άλλης πρωτοβουλίας που πραγματοποιήθηκε στη Μόσχα πριν από λίγο καιρό, και συγκεκριμένα, του Φεστιβάλ νεανικού ελληνικού κινηματογράφου. Η είσοδος του κοινού σε όλες τις προβολές στη διάρκεια των «Ελληνικών ημερών», θα είναι δωρεάν.http://rbth.gr
Μια σημανιτκή πρωτοβουλία χαρακτηρίστηκαν "Ελληνικές ημέρες" στους κινηματογράφους της Μόσχας από τους κριτικούς. Ουσιαστικά πρόκειται για την ξαναγνωριμία του ρωσικού κοινού με το ελληνικό κινηματόγραφο.
Στις 26 Μαρτίου, στον παλαιότερο κινηματογράφο της Μόσχας “Χουντόζεστβενι” (Hudozhestvennyi) πραγματοποιήθηκε η έναρξη του 2ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου με τίτλο, «Ο κινηματογράφος των φίλων». Το πρόγραμμά του περιλαμβάνει ταινίες διαφόρων ειδών, που έχουν δημιουργήσει σκηνοθέτες από τη Ρωσία, τη Βουλγαρία, στη Σερβία, την Ουκρανία και το Καζακστάν. Περίοπτη θέση κατέχουν ωστόσο, οι ταινίες των Ελλήνων κινηματογραφιστών, που προβάλλονται στο πρόγραμμα των “Ελληνικών Ημερών” και καταρτίστηκε από τους οργανωτές του Φεστιβάλ σε συνεργασία με το Ελληνικό Κέντρο Πολιτισμού.
Οι ταινίες έχουν επιλεχθεί ειδικά, ώστε να παρουσιαστεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό η ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα. Σύμφωνα με τον Αντρέι Σεμιάκιν, πρόεδρο του Συλλόγου Θεωρητικών και Κριτικών Κινηματογράφου της Ρωσίας, πρόκειται για μια σημαντική πρωτοβουλία, που θα βοηθήσει το ρωσικό κοινό να σχηματίσει άποψη για την ελληνική σχολή κινηματογράφου, η οποία ως τελευταίο διάσημο όνομα, γνωστό στους Ρώσους λάτρεις του σινεμά, διαθέτει τη Μελίνα Μερκούρη.
Ανάμεσα στις ταινίες που συμμετέχουν στο φεστιβάλ κινηματογράφου ξεχωρίζει το ντοκιμαντέρ του Νίκου Μεγγρέλη «Πεθαίνοντας για την αλήθεια». Αυτό αφορά το θάνατο δημοσιογράφων στο Ιράκ τα τελευταία δέκα χρόνια. Σε συνέντευξή του στη «Ροσσίσκαγια γκαζέτα» ο κ. Μεγγρέλης τόνισε ότι οι δημοσιογράφοι είναι εκείνοι που μεταφέρουν την αλήθεια για τα γεγονότα στις εμπόλεμες περιοχές και βοηθούν την κοινωνία να βρίσκει απαντήσεις στις νέες προκλήσεις του καιρού μας. Για το λόγο αυτό, η δολοφονία τους είναι η δολοφονία της ίδιας της αλήθειας. Και η ταινία του αποτελεί μια διαμαρτυρία κατά αυτού του φοβερού εγκλήματος.
Φυσικά, δεν αγνοήθηκε και ο πιο σημαντικός Ελληνας σκηνοθέτης των τελευταίων ετών. Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος. Ως γνωστόν, το νήμα της ζωής του διακόπηκε με τραγικό τρόπο τον περασμένο Ιανουάριο. Η τελευταία του ταινία «Σκόνη του χρόνου» συμπεριλήφθηκε στο ειδικό πρόγραμμα του φεστιβάλ, «Χρυσός των Βαλκανίων».
Απομένει μόνο να προσθέσουμε, ότι το πρόγραμμα «Ελληνικές ημέρες» αποτελεί τη συνέχεια μιας άλλης πρωτοβουλίας που πραγματοποιήθηκε στη Μόσχα πριν από λίγο καιρό, και συγκεκριμένα, του Φεστιβάλ νεανικού ελληνικού κινηματογράφου. Η είσοδος του κοινού σε όλες τις προβολές στη διάρκεια των «Ελληνικών ημερών», θα είναι δωρεάν.http://rbth.gr