Η φρεγάτα είναι το
πρώτο μεγάλο πλοίο από το 1987, που σχεδιάζεται και χτίζεται εξ’
ολοκλήρου από ρωσικά ερευνητικά κέντρα και κατασκευαστικούς φορείς.
Πηγή: TASS
Το πρώτο μεγάλο
πολεμικό πλοίο, κατασκευασμένο με ανθρακονήματα, θα καταπλεύσει στη θάλασσα του
Μπάρεντς για δοκιμές, τον επόμενο μήνα. Πρόκειται για τη φρεγάτα «Admiral
Gorshkov», ή όπως ονομάζδεται «σχέδιο 22350», το πρώτο από τα πλοία της ομώνυμης
κλάσης φρεγατών.Υψηλόβαθμοι κύκλοι στην κεντρική διοίκηση του Πολεμικού Ναυτικού της Ρωσίας, αναφέρουν ότι μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών, το πλοίο θα ενταχθεί στην 14η ανθυποβρυχιακή μοίρα του βόρειου Στόλου. Η φρεγάτα κατασκευάστηκε με την τεχνολογία «stealth». Όλες οι εξωτερικές υπερκατασκευές είναι από σύνθετα υλικά, που απορροφούν πλήρως ή μερικώς, τα ραδιοκύματα. Έτσι, το πλοίο είναι αόρατο στα ραντάρ.
Η φρεγάτα είναι το πρώτο μεγάλο πλοίο από το 1987, που σχεδιάζεται και χτίζεται εξ’ ολοκλήρου από ρωσικά ερευνητικά κέντρα και κατασκευαστικούς φορείς. Ανάμεσά τους, συμπεριλαμβάνονται τα Ναυπηγεία «Northen Shipyard» (Severnaya Verf), στην Αγία Πετρούπολη. Οι φρεγάτες «stealth», του «σχεδίου 22350», θα αντικαταστήσουν τα μεγάλα ανθυποβρυχιακά πλοία, τα οποία το ΝΑΤΟ κατατάσσουν στον κωδικό «προς διάλυση», είπε ο αξιωματικός στο αρχηγείο του ρώσικου ΠΝ.
Οι γνώμες των ειδικών για το πλοίο, διΐστανται. Οι αξιωματικοί του πολεμικού ναυτικού, λένε ότι τα ανθρακονήματα, δεν είναι τα πλέον κατάλληλα για εφαρμογή, σε σύγκριση με το χάλυβα του πλοίου, λόγω των σκληρών κλιματολογικών συνθηκών του βορρά. Οι ισχυροί άνεμοι, οι χαμηλές θερμοκρασίες και οι συχνές καταιγίδες, μπορεί να προκαλέσουν σοβαρές φθορές. Επιπλέον, με την εκτόξευση των πυραύλων, η κατασκευή θα υπόκειται σε υψηλές θερμοκρασίες. Αντίθετα, στα «Ναυπηγεία του Βορρά», πιστεύουν ότι η ίνα από άνθρακα έχει καλύτερα φυσικά χαρακτηριστικά από τον χάλυβα. Όπως εξήγησαν οι ειδικοί της βιομηχανίας, οι δοκιμές που διεξήχθησαν τόσο στις υπερκατασκευές, όσο και σε μεμονωμένα στοιχεία τους, έδειξαν πολύ μεγάλη αντοχή τόσο στις πιέσεις, όσο και στις επιδράσεις από τις υψηλές θερμοκρασίες.
Υπερσύγχρονο οπλικό σύστημα
Το πλοίο «Admiral Gorshkov» δεν διαθέτει μόνο χαρακτηριστικά «stealth», αλλά και το τελευταίας τεχνολογίας σύστημα πρόωσης, με κινητήρα τουρμπίνας πετρελαίου – αερίου. Είναι οικονομικό σύστημα και παρέχει καλύτερες δυνατότητες επιτάχυνσης. Επίσης, η «φρεγάτα – φάντασμα», διαθέτει πολλά σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα, που δεν υπάρχουν σε άλλα εν ενεργεία πλοία. Αυτή είναι η δύναμή της, αλλά την ίδια στιγμή και η αδυναμία της, καθώς δεν υπάρχουν εκπαιδευμένα, έμπειρα και εξειδικευμένα στελέχη. Ο εκπρόσωπος του αρχηγείου του ΠΝ και μια σειρά από αξιωματικούς του βορείου Στόλου, δήλωσαν ότι η είναι αδύνατο να έχουν έμπειρο πλήρωμα, διαθέσιμο για πλόες, χωρίς μακρόχρονη και επίπονη εκπαίδευση στη στεριά.
Το ανθρακόνημα αντέχει στις υψηλές θερμοκρασίες και στα δυναμικά φορτία (πιέσεις). Πάντως, ο αρχισυντάκτης του περιοδικού «Vzlet», Βλαντίμιρ Σερμπακόφ, θεωρεί ότι ακόμα δεν είναι σαφές πώς θα συμπεριφερθεί το ανθρακόνημα στην πράξη. «Τα σύνθετα υλικά χρησιμοποιούνται σήμερα σε όλο τον κόσμο. Έχουν διενεργηθεί δοκιμές και όλα φαίνονται καλά. Αλλά, άλλο η θεωρία και άλλο η πράξη. Τα ίδιο είχε γίνει και με το αλουμίνιο στη δεκαετία του 1980. Ο πόλεμος στα νησιά Φόκλαντ έδειξε ότι τα πλοία με κατασκευές από αλουμίνιο, καίγονται πολύ έντονα. Και έτσι αργότερα, σε πολλούς στόλους αρνήθηκαν τη χρήση υπερκατασκευών από αλουμίνιο», είπε ο ίδιος.
Η «αόρατη» φρεγάτα, άρχισε να χτίζεται το Φεβρουάριο του 2006, στα Ναυπηγεία «Northen Shipyard» και καθελκύσθηκε τον Οκτώβριο του 2010. Είναι εξοπλισμένη με πυροβόλο όπλο 130 χιλιοστών και διαθέτει 16 αντιαεροπορικούς πυραύλους τύπου «Oniks» και 16 ανθυποβρυχιακούς πυραύλους τύπου «Kalibr-NΚE». Για την προστασία από αεροπορικές επιθέσεις έχει το νέο σύστημα ρουκετών «Polymer-Redut». Τέλος, το πλοίο διαθέτει ένα ελικόπτερο Ka-27. "Izvestia".