6.11.12

Με τις «ευλογίες» του τοπικού Ιεράρχη οι προσλήψεις θεολόγων

Υπέρ του υποχρεωτικού χαρακτήρα της διδασκαλίας του μαθήματος των θρησκευτικών στα σχολεία για το σύνολο των μαθητών ανεξαρτήτως «θρησκευτικής ιδιοπροσωπείας» τάσσεται η διοίκηση της Εκκλησίας της Ελλάδος.
 Η χθεσινή πρώτη συνεδρίαση της ΔΙΣ για το μήνα Νοέμβριο ήταν αφιερωμένη στη συζήτηση για το μάθημα των θρησκευτικών, με εισηγητή το Μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο, ο οποίος είναι και καθηγητής στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η επίσημη θέση της Εκκλησίας της Ελλάδος για το μάθημα των Θρησκευτικών, πέραν του υποχρεωτικού χαρακτήρα, περιλαμβάνει και το αίτημα για τη δίωρη διδασκαλία του μαθήματος στις δυο τελευταίες τάξεις του Λυκείου.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η θέση που διατυπώνει η Διαρκής Ιερά Σύνοδος για τους διορισμούς των καθηγητών του μαθήματος των Θρησκευτικών. Συγκεκριμένα στο ανακοινωθέν της η ΔΙΣ υποστηρίζεται ότι ο διορισμός των Καθηγητών του μαθήματος των Θρησκευτικών στην Εκπαίδευση πρέπει να προϋποθέτει και «την "συμμαρτυρία" του Επισκόπου της τοπικής Εκκλησίας».
Στο κείμενο που ανέγνωσε ενώπιον των συνοδικών ιεραρχών ο κ. Χρυσόστομος αποτυπώνεται η ανάγκη το μάθημα των Θρησκευτικών να  έχει ως επίκεντρο την Ορθόδοξη παράδοση και διδασκαλία. «Δεν είναι δυνατόν να αποτελή απλήν συσσώρευσιν γνώσεων, ούτε να επιδιώκη προβολή μεταφυσικών και ιδεολογικών προεκτάσεων, ερμηνευτικών προσεγγίσεων η ακροβατισμών αλλά δια της διδασκαλίας θα επιδιώκεται η προβολή και αι συνέπειαι διαμορφώσεως ενός προτύπου ζωής, δηλαδή του πολιτισμού και της κοινωνίας» ανέφερε χαρακτηριστικά ο μητροπολίτης Μεσσηνίας, τονίζοντας στη συνέχεια ότι «επί τη βάσει των συντεταγμένων αυτών θα πρέπει να διαμορφωθή εν πρόγραμμα, το οποίον θα ξεκινά και θα έχη ως επίκεντρον την ελληνορθόδοξον παράδοσιν του τόπου, επί τη βάσει του οποίου εξεφράσθη ως ήθος, και διεμορφώθη ως ζωή, και ως αύτη η παράδοσις απετυπώθη εις τα μνημεία του πολιτισμού μας».
Σύμφωνα με την εισήγηση του κ. Χρυσοστόμου προς τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο το μάθημα των Θρησκευτικών πρέπει να διατηρεί τον γνωστικό και παιδαγωγικό του χαρακτήρα, να εκφράζεται μέσα από μία ενιαία δομή, με τρόπο επαγωγικό και σύμφωνα με τα σύγχρονα παιδαγωγικά χαρακτηριστικά της ηλικίας και των μορφωτικών αναγκών.
 Σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα διδασκαλίας του μαθήματος, ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας εισηγήθηκε στην ΔΙΣ τρεις βασικούς γνωστικούς κύκλους που θα διευρύνουν σταδιακά το μαθησιακό αντικείμενο των θρησκευτικών.
 Συγκεκριμένα, ο πρώτος και βασικός κύκλος διδασκαλίας θα πρέπει να αφορά την Ορθόδοξη παράδοση στη διδασκαλία, όπου «έκαστος μαθητής η μαθήτρια, ανεξαρτήτως της θρησκευτικής του ιδιοπροσωπείας, είναι απαραίτητον και πολύτιμον να γνωρίζη την θρησκευτικήν παράδοσιν του τόπου, ως πίστιν, λατρείαν, ζωήν, τέχνην και πολιτισμόν. Τούτος θα πρέπη να είναι ο πρώτος και βασικός κύκλος του μαθήματος» όπως αναφέρεται στην εισήγηση.
Ο δεύτερος κύκλος διδασκαλίας, σύμφωνα με τον Μητροπολίτη Μεσσηνίας πρέπει να περιλαμβάνει τη διδασκαλία των άλλων μεγάλων χριστιανικών παραδόσεων εκτός της Ορθοδοξίας «αι οποίαι συναντώνται εις τον ελλαδικόν χώρον και γενικώτερον εις τον κόσμον, όπως στοιχεία του Ρωμαιοκαθολικισμού και του Προτεσταντισμού».
 Ο τρίτος και πιο διευρυμένος γνωσιακός κύκλος «θα πρέπη να περιλαμβάνη ορισμένα στοιχεία από τα μεγάλα Θρησκεύματα και ιδίως όσα ενδιαφέρουν την ελληνικήν κοινωνίαν περισσότερον, δηλαδή, τας μονοθεϊστικάς παραδόσεις του Ιουδαϊσμού και του Ισλάμ, τον Ινδουϊσμόν και τον Βουδισμόν, προκειμένου εις επίπεδον γνωσιακόν οι διδασκόμενοι να αποκτήσουν "πείραν"».amen.gr

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου