8.2.13

"Ξεφυτρώνουν" σαν Μανιτάρια τα..Μαϊμού συνεργεία αυτοκινήτων

Με δεδομένο ότι στη χώρα μας δεν παράγονται αυτοκίνητα, ούτε ανταλλακτικά, ούτε παρελκόμενα και "έξυπνα" τεχνολογικά επιτεύγματα αυτοκινήτου, η μοναδική ενεργητική παραγωγική συμμετοχή των Ελλήνων στον χώρο της αυτοκίνησης εστιάζεται στις επιχειρήσεις επισκευής και συντήρησης οχημάτων. 
Όμως, η οικονομική κρίση έχει πλήξει τον κλάδο που- μεταξύ άλλων- έχει να αντιμετωπίσει ένα άλλο μεγάλο "αγκάθι"- τα παράνομα συνεργεία που λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα.
Τους τελευταίους μήνες ξεφυτρώνουν σαν "μανιτάρια" και εμφανίζονται σε πλεονεκτικότερη θέση σε σχέση με τα αδειοδοτημένα συνεργεία, καθώς έχουν μηδαμινό κόστος λειτουργίας (εξοπλισμός, εργαλεία, ενοίκια, ασφάλιση) και εκπαίδευσης προσωπικού και χρησιμοποιούν φθηνά ανταλλακτικά αμφιβόλου προέλευσης, όπως λένε οι ειδικοί του χώρου. Στα παράνομα συνεργεία πηγαίνουν ακόμη και καινούρια αυτοκίνητα οι ιδιοκτήτες των οποίων επικαλούνται την ευρωπαϊκή νομοθεσία Block Exemption, βάσει της οποίας μπορούν τα ΙΧ να συντηρηθούν και σε μη εξουσιοδοτημένα συνεργεία διατηρώντας σε ισχύ τις εγγυήσεις υπό ορισμένες προϋποθέσεις.
"Σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον το ζήτημα των παράνομων συνεργείων είναι ένα πολυσύνθετο πρόβλημα που έχει συγκεκριμένες αιτίες. Στη χώρα μας δεν υπάρχει κεντρικό συντονιστικό όργανο για άσκηση ενιαίας πολιτικής για το αδειοδοτικό, το χωραταξικό, το πολεοδομικό και το περιβαλλοντικό για την ίδρυση συνεργείου" αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ΕΟΒΕΑΜΜ (Ενιαία Ομοσπονδία Επισκευαστών) Αθανάσιος Νικολόπουλος.
"Είναι επίσης χαρακτηριστική η σύγχρονη τάση πολλών ΟΤΑ να απαγορεύουν την ίδρυση ή να αναζητούν την απομάκρυνση των συγκεκριμένων επιχειρήσεων εκτός των πολεοδομικών τους ορίων. Σε αυτό το στρεβλό και ελλιπές νομοθετικό, πολεοδομικό και γραφειοκρατικό καθεστώς, σε συνδυασμό με την παντελή έλλειψη κεντρικής εποπτείας, ελέγχου, μηχανοργάνωσης και μηχανογράφησης, η διαφθορά της διοίκησης βρήκε πρόσφορο έδαφος και ο επιτήδειος 'συνάδελφος' την εύκολη λύση να ανοίξει παράνομα το συνεργείο του. 
Μέχρι πρότινος, οι διευθύνσεις μεταφορών των Νομαρχιών δεν διέθεταν οργανωμένο αρχείο των νόμιμα αδειοδοτημένων συνεργείων. Οι όποιοι έλεγχοι δεν γίνονταν με διασταυρώσεις, αλλά για τα ...μάτια του κόσμου και μόνον κατόπιν καταγγελίας. Σήμερα, οι επισκευαστές, προκειμένου να λειτουργούν νόμιμα, επενδύουν τεράστια ποσά σε κτιριακές εγκαταστάσεις και εξοπλισμό, για τη διασφάλιση της προστασίας του περιβάλλοντος και για την ασφαλή και ποιοτική επισκευή, υπερφορολογούνται, πληρώνουν τεράστια μισθώματα και καταβάλλουν τις ασφαλιστικές εισφορές των ιδίων και των υπαλλήλων που απασχολούν" υποστηρίζει ο κ. Νικολόπουλος.
Ο πρόεδρος της ΕΟΒΕΑΜΜ αναφέρεται και στην ποιότητα των εργασιών που παρέχονται στα παράνομα συνεργεία. "Δεν είναι μόνο ο αθέμιτος ανταγωνισμός και οι στρεβλώσεις που προκαλούνται στην αγορά της επισκευής σε βάρος των επισκευαστών, ούτε ότι το κράτος χάνει πολύτιμα έσοδα από την φορολογία. Είναι ότι τίθεται σε άμεσο κίνδυνο η ασφαλής οδική κυκλοφορία των οχημάτων που πηγαίνουν σε αυτά τα συνεργεία καθώς είναι δημόσιοι κίνδυνοι στους ελληνικούς δρόμους" ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Νικολόπουλος.
Ωστόσο, ο ίδιος δηλώνει αισιόδοξος για τη συνέχεια. "Είμαι γενικά αισιόδοξος ότι η κατάσταση θα αλλάξει. Μέσα από περιόδους κρίσης γίνονται καλύτερες αξιολογήσεις από όλους" εκτιμά.

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου