8.2.13

Έρευνα: Το βαρέθηκαν οι χρήστες το Facebook;

Το Facebook πριν λίγες ημέρες έγινε 9 χρονών! Η γνωστή ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης που δημιουργήθηκε από τον Mark Zuckerberg και τους Dustin Moskovitz, Eduardo Saverin, Andrew McCollum και Chris Hughes, όλοι τους φοιτητές στο πανεπιστήμιο Harvard, σήμερα έκλεισε τα 9 της χρόνια και αριθμεί πάνω από 1 δισ. χρήστες. Τόσα χρόνια οι χρήστες του, δεν το έχουν βαρεθεί, δεν τους έχει κουράσει;
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Pew Research Center σε περισσότερους από 1.000 χρήστες, η πλειοψηφία τους κουράζονται από τη συχνή πλοήγηση στη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης, με αποτέλεσμα να το εγκαταλείπουν για μικρό ή μεγάλο διάστημα.
Το 61% δήλωσε πως αποφάσισε να απέχει από το Facebook για διάστημα αρκετών εβδομάδων, κυρίως λόγω έλλειψης χρόνου, αλλά και λόγω του ότι θεωρούν, ότι δεν έχει κάτι να τους προσφέρει΄.
Οι χρήστες μικρότερων ηλικιών τείνουν να αφιερώνουν όλο και λιγότερο χρόνο επισκεπτόμενοι τα προφίλ τους. Σε ποσοστό 42% των χρηστών ηλικίας μεταξύ 18 και 29 ετών και σε ποσοστό 23% σε ηλικίες άνω των 50 ετών, η επισκεψιμότητα στο site ήταν σαφώς μειωμένη σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο

Η έλλειψη χρόνου για να αφιερώσουν στη διαχείριση των προφίλ τους, μία γενικότερη μείωση του ενδιαφέροντός τους για το site, καθώς και η ευρύτερη αντίληψη πως το Facebook, εν τέλει, δεν είναι τίποτα παραπάνω από μία απλή, αλλά παρόλα αυτά μεγάλη, σπατάλη χρόνου.
Η βασική «πρόκληση» που αντιμετωπίζει το Facebook είναι το πώς θα μπορέσει να συνεχίσει να επωφελείται οικονομικά από την τεράστια «δεξαμενή» των 1 δισ. χρηστών του- κάτι που σημαίνει πως πρέπει να συνεχίσει να τους ψυχαγωγεί και να τους κάνει να ενδιαφέρονται. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η πρόσφατη κίνηση, της παρουσίασης της «μηχανής αναζήτησης» Graph Search, που αναζητά απαντήσεις σε αναζητήσεις διαφόρων θεμάτων, ψάχνοντας μέσα στο ίδιο το κοινωνικό δίκτυο.

Για τους σκοπούς της έρευνας ερωτήθηκαν 1.006 χρήστες, εκ των οποίων το 20% δήλωσαν ότι βρίσκονταν εν μέσω μιας περιόδου «αποχής», ενώ ένα 27% είπαν πως σκοπεύουν να μειώσουν το χρόνο που περνούν στο Facebook από το επόμενο έτος. Το ποσοστό που δήλωσε ότι επιθυμεί να αυξήσει το χρόνο που περνά στα κοινωνικά δίκτυα ήταν μόλις 3%.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι ένα αξιόλογο ποσοστό (9%) των ερωτηθέντων δήλωσαν πως θέλουν χρόνο εκτός του Facebook λόγω των υπερβολικά έντονων αντιπαραθέσεων/ κουτσομπολιών/ αρνητικότητας/ αντιπαράθεσης.
Ένα 4% των χρηστών που ερωτήθηκαν έκαναν λόγο για αποχώρηση λόγω ανησυχιών περί προσωπικών δεδομένων και θεμάτων ασφαλείας. Αν και οι περισσότεροι από αυτούς παραδέχτηκαν πως επέστρεψαν στο Facebook, ένα αξιόλογο ποσοστό αυτών (20%) προχώρησαν σε διαγραφή των λογαριασμών τους.

Το 61% των χρηστών παραδέχτηκε ότι υπάρχουν περιπτώσεις που έχουν επιλέξει να απέχουν από το Facebook ακόμα και εβδομάδες
Αν και αρκετοί από αυτούς που επιλέγουν να «απέχουν» οδηγούνται σε μείωση της ημερήσιας ενασχόλησής τους, η συντριπτική πλειοψηφία (92%) διατηρεί παρόλα αυτά τα προφίλ της. Ωστόσο, έχουν μειωθεί κατά πολύ αυτοί οι οποίοι θεωρούν πως η σημασία του στη ζωή τους έχει αυξηθεί σε σχέση με το προηγούμενο έτος (μόλις 12%).

Γενικά, οι χρήστες νεαρότερης ηλικίας δείχνουν να δαπανούν όλο και λιγότερο χρόνο στο site, με το 42% αυτών που είναι μεταξύ 18 και 29 ετών να έχει μειώσει το χρόνο του ημερησίως στο Facebook σε σχέση με πέρυσι. Αντίστοιχη τάση, αν και σε μικρότερο ποσοστό (23%), παρατηρείται και στις μεγαλύτερες ηλικίες (άνω των 50).

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου