30.8.18

Η καθήλωση των Τ-2 , τα ανταλλακτικά και η τραγική ειρωνία

Η καθήλωση των Τ-2 και οι ελλείψεις στα ανταλλακτικά – Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που τα έχει ακόμα σε υπηρεσία. 

Η τραγική ειρωνία μια ημέρα πριν το ατύχημα. 

Τα αεροσκάφη Τ-2 κατασκευασμένα στην δεκαετία του ’50, μπήκαν σε υπηρεσία στην Πολεμική Αεροπορία το 1976, όταν προμηθεύτηκε περίπου 40 αεροσκάφη. Από τότε έως σήμερα έχουν απομείνει σε πτητική κατάσταση 4-5, τα οποία και χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες εκπαίδευσης των πιλότων.
Η δυσκολία εξέρευσης ανταλλακτικών είναι δεδομένη, καθώς δεν υπάρχουν άλλες χώρες που να τα έχουν σε υπηρεσία ώστε να κυκλοφορούν και ανταλλακτικά.
Η τραγική ειρωνία είναι ότι την προηγούμενη η μέρα του ατυχήματος – δεν σημαίνει όμως ότι συνέβη λόγω κάποιου προβλήματος που να σχετίζεται με ανταλλακτικά- υπογράφηκε συμφωνία της Ελλάδας  με τις ΗΠΑ για Follow On Support των συγκεκριμένων αεροσκαφών.

Η ταυτότητα του Τ-2

Το Τ-2 είναι ένα αεροσκάφος ίσιας πτέρυγας, με επιδόσεις ανώτερες αυτών του Cessna T-37 της Αεροπορίας και υποδεέστερες αυτών του TA-4 Skyhawk που χρησιμοποιούμταν ως προχωρημένο εκπαιδευτικό.
Παρ’ όλα αυτά, το T-2 αντικαταστάθηκε από το T-45 Goshawk (έκδοση του Αμερικανικού Ναυτικού του BAe Hawk) και το T-38 Talon στην Αεροπορία.
Το T-2 χρησιμοποιήθηκε επίσης για την καθοδήγηση μη επανδρωμένων αεροσκαφών.
Η πρώτη έκδοση του αεροσκάφους εισήλθε σε υπηρεσία στα μέσα της δεκαετίας του 1950 με τον κωδικό T2J-1 και επαναχαρακτηρίστηκε T-2A το 1962.

Το T-2D αποτέλεσε εξαγωγική έκδοση για την πολεμική αεροπορία της Βενεζουέλας ενώ το T-2E εξαγωγική έκδοση για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία.  Συνολικά κατασκευάστηκαν 273 αεροσκάφη, όλα από την North American Aviation.

Από το 1976 στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία

Το T-2 μπήκε σε υπηρεσία το 1976 στην Πολεμική Αεροπορία.
Ανήκει στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος, στις 362 Μοίρα Εκπαίδευσης Αέρος «Νέστωρ» και 363 Μοίρα Εκπαίδευσης Αέρος «Δαναός», με έδρα το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
Το Τ-2 Buckeye είναι το μοναδικό εκπαιδευτικό jet της Πολεμικής Αεροπορίας και με αυτό ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους οι Ίκαροι και οι νέοι Ανθυποσμηναγοί.
Φέρει τρίχρωμη παραλλαγή πράσινου, καφέ και άσπρου.


πηγή

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΑ ΝΕΑ και ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αρχειοθήκη ιστολογίου